VM 2018, Norges gruppe er i Herning

InnleggSkrevet: 16. April 2018 02:17
Vi går inn i et VM uten Zucca, Thoresen, Olden og Nørstebø. Det er noe herk. Og det kommer for tidlig for oss. Haga, Valkvæ, Hoff, Olden, Emilio og ikke minst Noer og Borvik etc er ikke klare for å ta over. Så vi må bare overleve. Jeg tror vi klarer det, men føler meg ikke trygg.

Jg har sagt det før før men gjentar. Norsk hockey har et vanvittig mye bedre utgangspunkt nå enn på 90-tallet (haller, renommé, interesse) og vi må bare håpe at det gir frukter snart. Et første steg er at Stavanger må produsere flere talenter.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 13:46
Elvis1 skrev:Virker som Thoresen har mer lyst til å være sammen med familien. Sånn er det å være stjerne. Uproft. https://www.vg.no/sport/i/4d00qV/patric ... or-min-del

Tror ikke vi skal undervurdere hvor tøft det kanskje var for barna at pappa nok engang flyttet fra dem for å spille ishockey. For første gang på lenge hadde barna fått mulighet til å slå seg i ro, gå på skole med sine venner, vite at dem skal bo med mamma og pappa uten å måtte bryte opp omgivelsene sine igjen. Hvordan dette påvirker er det ingen av oss som kan vite. Veldig lett å sitte bak et tastatur å si at det kun er snakk om et VM som bare tar 3-4 uker.

Selv om han har stått over av forstålige grunner tidligere, kontraktsløs, famile og skader. Så må ingen betvile at Patrick hadde spilt VM for Norge hvis ting hadde vært i orden.

Vi blir veldig sårbare når vi har så få gode spillere. Vi må huske på at f.eks Zucca har alt å tape på å spille et VM for Norge. Om han gjør 1 eller 70 poeng i VM vil ikke endre hans status. Men en skade som gjør at han blir ute neste sesong ville vært katastrofe for resten av karrieren. Hvis han har spilt skadet i år, eller er sliten så må han ta hensyn til det. Dessuten så er det NYR som bestemmer om Zucca skal spille VM eller ikke. For en annen kontraktsløs Norsk spiller i GET, SHL eller en europeisk liga så er det en fordel å stille i VM for å bruke det som et utstillingsvindu. I det vinduet trenger ikke Patrick og Zucca vise seg frem.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 14:12
AMK79 skrev:Vi går inn i et VM uten Zucca, Thoresen, Olden og Nørstebø. Det er noe herk. Og det kommer for tidlig for oss. Haga, Valkvæ, Hoff, Olden, Emilio og ikke minst Noer og Borvik etc er ikke klare for å ta over. Så vi må bare overleve. Jeg tror vi klarer det, men føler meg ikke trygg.

Jg har sagt det før før men gjentar. Norsk hockey har et vanvittig mye bedre utgangspunkt nå enn på 90-tallet (haller, renommé, interesse) og vi må bare håpe at det gir frukter snart. Et første steg er at Stavanger må produsere flere talenter.

Hvorfor Stavanger? Det er like viktig at Storhamar, Vålerenga og alle de andre produserer flere og bedre talenter.

Sist jeg sjekket så var vel to ekte Stavangergutter med landslaget. Hvor mange ekte Hamargutter? Enga gutter?

Det er mange talenter som kommer frem, men desverre så holder dem ikke noe høyere nivå enn Trettenes, Røymark osv. Når kommer neste Holøs, Patrick, Olimb, Holtet, Tolleffsen, Skrøder osv?

Vi har få topper og i fremtiden ser det ut som at det blir enda mindre. Vi trener opp spillere som er ok i Get, Noer, Trettenes, JJ etc. Men de virkelige toppene ser det ut som vi ikke klarer å produsere.

Her må det gjøres tiltak. Isbjørnsamlinger som Leif Boork dro i gang fikk frem mange. Det må vi tilbake til. Deretter mener jeg at alderstrinnene gjøres om fra u13,u14,u15,u16,u18 og u,20 til u12, u14,u16,u18 og u21.

Hvorfor?

De beste på hvert alderstrinn får spille og trene sammen. Naturlig oppflytt. Kall det et godt gammeldags 1.lag og 2. lag. De beste for spille med hverandre og de nest beste med hverandre. De dårligeste ødelegger for de beste, og motsatt. Spiller man hele tiden med folk på samme nivå eller bedre så vil alle heve seg. For de som ikke er av de beste så har dem mulighet til å utvikle seg på eget nivå og kanskje klare å ta steget opp på førstelaget. I dag er ikke det mulig da nivåforskjellen på laget er for stort. Jeg har selv sett treninger der enkelte spillere i løpet av 90 minutter knapt er borti pucken eller får skudt på mål. De klarer heller ikke å henge med de beste på øvelser og feilpassningene florerer. Det ødelegger for alle.

Isbjørnsamlinger.

Samler de største talentene i landet. Mange av de beste de siste årene er utviklet her. Tryggene, Mads Hansen, Skrøder, Bastiansen, Hallem, Pål J, Morten Fjeld, Myrvold osv osv. Her ble det trent knallhardt. Det var teori, dem lærte seg å trene, spise og hvile. Leif Boork var tydelig på hva hver eneklt og hvordan hver enkelt burde spille for å ta det siste steget. Dette fungerte som ekstra samlinger for u 18/u20 landslaget og dem som er i skorpen til A-landslaget. Hvis jeg ikke husker feil så spilte både u20 og u18 A-VM innimellom på den tiden, mens A-Landslaget spilte i B-VM. Ingen tvil om at dette var en god grunn for at situasjonen ble snudd, og at vi ser resultatet av manglende satsing i dag. A-Landslagets pil peker nedover, mens u18/u-20 er en B og C nasjon.

En liten avsporing fra tråden det her. Men en viktig debatt :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 15:57
Er vel ganske enig om både Zucca og Thoresen. Skuffelsen blir så stor med en gang men den legger seg. Som dere sier så har vi jo ingen vi kan erstatte dem med. Speciellt når dem surrer som de gjort med Olden nå. Nå vet vi ikke til 100 % sannheten bak hva som hent med Olden. Vill han ikke spille mer fordi han er forbanna? Eller blir han ikke tatt ut likehvel. Det som er sikkert er att det er jevla dårlig timing nå som vi trengt en spiller som han. Triste saker uansett. Det er ikke tid og plass får sån dritt.

Sen kan vi jo diskutere om hva som må göres men det er jo 5-10 års planer. Det er VM om 3 uker.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 16:49
Ja litt kort tid for tiltak til dette VM :)

Spent på å få høre hva som er status med Olden. Han har vært ustabil i prestasjonene, men de siste årene har han levert og vi har ikke mange spillere med det potensialet han besitter. Det lukter litt rart av dette.

Jeg velger å tro (håper er vel mer riktig) at når de beste nå ikke er med, så løfter noen av de andre seg. Noen må brette opp armene og ta ansvar. Olimbene må være gode. Rosseli må levere bedre enn tidligere. Kanskje Roest, Røymark og <tommy K rekka for en viktigere rolle. Valkvæ kan få sin sjanse til å skinne. Nå må han ta den!

Blir overrasket om det blir kvartfinale, men er ikke bekymret for nedrykk...i år. Men om noe ikke gjøres raskt, nye spillere tar steget så er det bare et tidsspørsmål før vi er en B nasjon-
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 17:54
Hamburger skrev:Ja litt kort tid for tiltak til dette VM :)

Spent på å få høre hva som er status med Olden. Han har vært ustabil i prestasjonene, men de siste årene har han levert og vi har ikke mange spillere med det potensialet han besitter. Det lukter litt rart av dette.

Hva er egentlig korrekt status på Volden og et mulig VM? Var det ikke slik at hans forfall bare var for de første landskampene, og med en sterk antydning om at han ville komme inn i troppene senere?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:13
DonCherry skrev:

Hva er egentlig korrekt status på Volden og et mulig VM? Var det ikke slik at hans forfall bare var for de første landskampene, og med en sterk antydning om at han ville komme inn i troppene senere?

Olden mener du?. Jeg håper jo fortsatt han kommer in i troppen senere, men han blir jo ikke med till Sveits heller til helgen så, tiden går.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:21
Hamburger skrev:
AMK79 skrev:Vi går inn i et VM uten Zucca, Thoresen, Olden og Nørstebø. Det er noe herk. Og det kommer for tidlig for oss. Haga, Valkvæ, Hoff, Olden, Emilio og ikke minst Noer og Borvik etc er ikke klare for å ta over. Så vi må bare overleve. Jeg tror vi klarer det, men føler meg ikke trygg.

Hvorfor Stavanger? Det er like viktig at Storhamar, Vålerenga og alle de andre produserer flere og bedre talenter.

Sist jeg sjekket så var vel to ekte Stavangergutter med landslaget. Hvor mange ekte Hamargutter? Enga gutter?

Det er mange talenter som kommer frem, men desverre så holder dem ikke noe høyere nivå enn Trettenes, Røymark osv. Når kommer neste Holøs, Patrick, Olimb, Holtet, Tolleffsen, Skrøder osv?

Vi har få topper og i fremtiden ser det ut som at det blir enda mindre. Vi trener opp spillere som er ok i Get, Noer, Trettenes, JJ etc. Men de virkelige toppene ser det ut som vi ikke klarer å produsere.

Her må det gjøres tiltak. Isbjørnsamlinger som Leif Boork dro i gang fikk frem mange. Det må vi tilbake til. Deretter mener jeg at alderstrinnene gjøres om fra u13,u14,u15,u16,u18 og u,20 til u12, u14,u16,u18 og u21.

Hvorfor?

De beste på hvert alderstrinn får spille og trene sammen. Naturlig oppflytt. Kall det et godt gammeldags 1.lag og 2. lag. De beste for spille med hverandre og de nest beste med hverandre. De dårligeste ødelegger for de beste, og motsatt. Spiller man hele tiden med folk på samme nivå eller bedre så vil alle heve seg. For de som ikke er av de beste så har dem mulighet til å utvikle seg på eget nivå og kanskje klare å ta steget opp på førstelaget. I dag er ikke det mulig da nivåforskjellen på laget er for stort. Jeg har selv sett treninger der enkelte spillere i løpet av 90 minutter knapt er borti pucken eller får skudt på mål. De klarer heller ikke å henge med de beste på øvelser og feilpassningene florerer. Det ødelegger for alle.

Isbjørnsamlinger.

Samler de største talentene i landet. Mange av de beste de siste årene er utviklet her. Tryggene, Mads Hansen, Skrøder, Bastiansen, Hallem, Pål J, Morten Fjeld, Myrvold osv osv. Her ble det trent knallhardt. Det var teori, dem lærte seg å trene, spise og hvile. Leif Boork var tydelig på hva hver eneklt og hvordan hver enkelt burde spille for å ta det siste steget. Dette fungerte som ekstra samlinger for u 18/u20 landslaget og dem som er i skorpen til A-landslaget. Hvis jeg ikke husker feil så spilte både u20 og u18 A-VM innimellom på den tiden, mens A-Landslaget spilte i B-VM. Ingen tvil om at dette var en god grunn for at situasjonen ble snudd, og at vi ser resultatet av manglende satsing i dag. A-Landslagets pil peker nedover, mens u18/u-20 er en B og C nasjon.

Jeg er enig med deg i en ting her, hvorfor Stavanger? Vi har da mange flere klubber enn Stavanger. I Sverige kommer talentene på deres U18 og U20 landslag opprinnelig fra småklubber rundt over hele landet, mens i Norge kommer de fra en drøy håndfull av GET klubbene, og de aller fleste inklusive forbundet ser ut til å være godt fornøyd med dette. Når de unge toppspillerne så tar steget opp fra U20 til benkplass på GET-laget, da er heltestatus oppnådd, og alle er godt fornøyde.

Det er mye som bør og må gjøres her, og det er helt håpløst når en klubb som Lillehammer med lag i GET og flere ishaller ikke har en eneste spiller som skal på isbjørnsamling for kommende sesongs U16 spillere. Deres NTG har ødelagt for rekrutteringen i nordenden av Mjøsa.

Stavanger skuffer også. Andre klubber har produsert landslagsspillere ut fra bare en ishall tidligere. Stavanger har i nyere tid aldri hatt færre enn to ishaller, og Oilers har vært godt etablert lenge nok i GET nå til at den motivasjonsfaktoren burde slått inn. Det burde vært ting på gang etter Trettenes for flere år siden.

Jeg er uenig med deg i det å legge om til U12, U 14 osv. Med de slappe holdningene vi har pr. i dag i klubbene for rekruttering og utvikling, så tror jeg mange klubber ville tatt dette sm en kjærkommen anledning til å rekruttere enda dårligere fordi da da kan klare å få hjulene til å gå rundt med bare halvparten av spillerne opp til U16, og de ville oppdage for sent at de sitter igjen med for få spillere når de skall fylle opp også for U18. Det å skulle planlegge for flere sesonger fremover er en uting innen de aller fleste klubbene.

Samlingene til Boork var en ting. Dersom vi skal gjøre det igjen må det hentes inn nytt blod fra utenfor Norges grenser.

Jeg mener også det bør stiles spørsmål ved den sportslige ledelsen i forbundet. Signalene har vært der lenge om en kommende nedgang, men fra forbundets side har hele tiden vært same procedure as forrige sesong. Må vi ned i B-puljen med landslaget før noen kanskje finner det bryet verdt å våkne opp?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:22
johnpx skrev:
DonCherry skrev:

Olden mener du?. Jeg håper jo fortsatt han kommer in i troppen senere, men han blir jo ikke med till Sveits heller til helgen så, tiden går.

Skriveleif, my bad. Olden selvsagt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:26
johnpx skrev:Sverige får NHL spiller på NHL spiller.

Hvor mange spillere har Danmark denne sesongen i NHL, AHL og KHL? Hvor mange i SHL?

Vi gjorde det bedre enn dem i forrige VM, og folket jublet "Hva var det jeg sa? De har kanskje flere enn oss i NHL, men vi er bedre enn dem i VM."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:41
DonCherry skrev:

Hvor mange spillere har Danmark denne sesongen i NHL, AHL og KHL? Hvor mange i SHL?

Vi gjorde det bedre enn dem i forrige VM, og folket jublet "Hva var det jeg sa? De har kanskje flere enn oss i NHL, men vi er bedre enn dem i VM."

5 i KHL
7 i NHL
4 i AHL
6 i SHL

Kan vel ikke sammelignes med oss en gang.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:47
johnpx skrev:
DonCherry skrev:

5 i KHL
7 i NHL
4 i AHL
6 i SHL

Kan vel ikke sammelignes med oss en gang.

Takk. Det viktigste har hele tiden vært å komme foran dem i VM og å slå dem i U16, for da kan alle slike uvesentlige detaljer feies inn under teppet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:55
Enkelt att göre det. Men vi bör jo også satse på og ha like mange ute. Dessverre ser vi ett annet mönster. Helt tvertimot. Det trolige VM laget har 8 spillere som står uten kontrakt neste sesong, ikke umulig mange av dem havner i GET.
Sist endret av johnpx den 16. April 2018 19:13, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:01
DonCherry skrev:Det er mye som bør og må gjøres her, og det er helt håpløst når en klubb som Lillehammer med lag i GET og flere ishaller ikke har en eneste spiller som skal på isbjørnsamling for kommende sesongs U16 spillere. Deres NTG har ødelagt for rekrutteringen i nordenden av Mjøsa.

Smart å melde, når U25-landslaget har 5 lillehamringer... :roll:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:21
KjellKjellenBigset skrev:
DonCherry skrev:Det er mye som bør og må gjøres her, og det er helt håpløst når en klubb som Lillehammer med lag i GET og flere ishaller ikke har en eneste spiller som skal på isbjørnsamling for kommende sesongs U16 spillere. Deres NTG har ødelagt for rekrutteringen i nordenden av Mjøsa.

Forbundet kaller inn 70 av kommende sesongs U16 spillere til isbjørnsamlinger gjennom sommeren. Av disse 70 er det 0 spillere fra Lillehammer. Det er direkte flaut og viser den negative effekten av NTG på Lillehammer.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:23
DonCherry skrev:
Hamburger skrev:

Hvorfor?

Isbjørnsamlinger.

Jeg er enig med deg i en ting her, hvorfor Stavanger? Vi har da mange flere klubber enn Stavanger. I Sverige kommer talentene på deres U18 og U20 landslag opprinnelig fra småklubber rundt over hele landet, mens i Norge kommer de fra en drøy håndfull av GET klubbene, og de aller fleste inklusive forbundet ser ut til å være godt fornøyd med dette. Når de unge toppspillerne så tar steget opp fra U20 til benkplass på GET-laget, da er heltestatus oppnådd, og alle er godt fornøyde.

Det er mye som bør og må gjøres her, og det er helt håpløst når en klubb som Lillehammer med lag i GET og flere ishaller ikke har en eneste spiller som skal på isbjørnsamling for kommende sesongs U16 spillere. Deres NTG har ødelagt for rekrutteringen i nordenden av Mjøsa.

Stavanger skuffer også. Andre klubber har produsert landslagsspillere ut fra bare en ishall tidligere. Stavanger har i nyere tid aldri hatt færre enn to ishaller, og Oilers har vært godt etablert lenge nok i GET nå til at den motivasjonsfaktoren burde slått inn. Det burde vært ting på gang etter Trettenes for flere år siden.

Jeg er uenig med deg i det å legge om til U12, U 14 osv. Med de slappe holdningene vi har pr. i dag i klubbene for rekruttering og utvikling, så tror jeg mange klubber ville tatt dette sm en kjærkommen anledning til å rekruttere enda dårligere fordi da da kan klare å få hjulene til å gå rundt med bare halvparten av spillerne opp til U16, og de ville oppdage for sent at de sitter igjen med for få spillere når de skall fylle opp også for U18. Det å skulle planlegge for flere sesonger fremover er en uting innen de aller fleste klubbene.

Samlingene til Boork var en ting. Dersom vi skal gjøre det igjen må det hentes inn nytt blod fra utenfor Norges grenser.

Jeg mener også det bør stiles spørsmål ved den sportslige ledelsen i forbundet. Signalene har vært der lenge om en kommende nedgang, men fra forbundets side har hele tiden vært same procedure as forrige sesong. Må vi ned i B-puljen med landslaget før noen kanskje finner det bryet verdt å våkne opp?

Det var sånn årgangene virket før. Riktig nok smågutt 1 og 2, gutt 1 og 2..Alltid to årskull slått sammen. Det gjorde at de beste fikk utvikle seg og de nest beste spilte på sitt nivå. Mens førstelaget dro til Vålerenga, Stjernen ol, reiste andrelaget til Hønefoss, Gjøvik, eller Stjernen 2 etc.

Da vil det også bli mer motiverende for de aldersbestemte lagene i Nes, Kongsvinger, Ringrike, Gjøvik etc. Mye morsommere å reise til Hamar og spille i CC Amfi mot Storhamar 2, DNB arena å møte Stavanger 2 ol. Enn å kun møte hverandre sånn som dem gjør i dag. Dem holder ikke nivået som kreves for å spille i toppserein for aldersbetemte lag. Da blir det bare stygge tap og det gidder ingen i lengden. Bl.a.Tollefsen, Skadsdammen, Hesbråten, Brustad, Ola Johannseen er alle spillere som kommer fra klubber litt utenfra de vanlige lagene. Hvor ender de gode spillerene fra de klubbene i dag?

I dag er det ikke nok spillere til å fylle alle årskullene. Vi ser at frafallet blir stort når man nærmer seg 14,15 og 16 års alder. Nivå forskjellen og mangel på spiilletid gjør at folk slutter. På enkelte u-16 lag så teller stallen 8 spillere. Helt avhengig av å låne spillere på laget under. Og dette forplanter seg. Det er også en evig diskusjon mellom trenere internt i klubben om hvilke spillere som skal spille hvor. Et evig kaos med oppflytt. Enkelte barn spiller altfor mange kamper.
Med et andre lag i u,14/u16 osv så vil alle ivaretas. Det er lettere for en 14-15 åring å få spilt litt ekstra på andre laget til u18. Med kun et u-18 lag vil han mest sansynlig aldri få prøvd seg.Her handler mye om modenhet og fysiske egenskaper også.
Det viktigste er at de som virkelig vil mest får muligheten til å spille med gode medspillere på hver eneste trening.

Jeg tror personlig, og jeg vet at flere trenere hadde lagt mer innsats i å kunne trene et lag med 15-20 spillere som kommer på trening for å trene, spillere som skjønner øvelsene, kun gode spillere som vil bli enda bedre. Sånn det er i dag så er det altfor mange spillere som ikke er interresert eller er for dårlige. Det trekker alle ned. Hadde de nest beste da fått sitt eget lag så hadde dem også blitt fornøyd. Da spiller dem på sitt nivå og dem kan få oppleve mestring, noe som igjen kan trigge dem til å satse litt mer. De fleste på det laget vil nok på et tidspunkt slutte, men plutselig blomstrer noen av dem og kvalifiserer til førstelaget en gang. Det vil alltid være noen late bloomers, men systemet i dag vil aldri fange opp dem.

Det jobbes bra i mange klubber. Men det er ikke satt i et system. Altfor mye påvirkes av hva hver ansvarlig i akkurat den klubben tror på. Alle GET lag bør ha en sportslig leder, som forplikter seg til å jobbe på etter en mal som kompetente personer har utarbeidet.

Angående NTG Liillehammer så har dem veldig bra treningskultur og dem har fått frem spillere. Problemet til Lillehammer er at det satses for hardt i tidlig alder. Kun de mest dedikerte er med frem til 16 års alder. Det er jo knapt spillere igjen til å fylle 14 og 15 års klassene. Åge Ellingsen er en dyktig mann, men han har også skyld i at noen av årgangene er ganske så magre. Det er ikke mange Lillehammer gutter som ender opp i GET ligaen. Men NTG Lillehammer har fostret en del spillere dit.

Det finnes kompetanse i Norge til å drive isbjørnkonseptet. Olympiatoppen var inne sist og bidro med kunnskap. Det må bare legges en god og solid plan som må følges over mange år. Patrick Thoresen, Mads Hansen, Skrøder, Holtet, Tolleffsen er et knippe folk som kan bidra. Kristian Gilbert og Orskaug er dyktige og lidenskapelige pedagoger. Get trenere og landslagstrenere og de største profilene bør forpliktes til å bidra. Vi har keepertrenere som holder bra nivå i landet også. Folkene er der, det samme er spillerne. Det handler om å sette det i et system og gi spillerne kunnskap og veiledning til å klare å få ut potensiale.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:28

Regner du Bjerke og Noer som Lillehamringer? Samme med Dahl, Homdrom?

InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:29
DonCherry skrev:

Forbundet kaller inn 70 av kommende sesongs U16 spillere til isbjørnsamlinger gjennom sommeren. Av disse 70 er det 0 spillere fra Lillehammer. Det er direkte flaut og viser den negative effekten av NTG på Lillehammer.

Et tynt U15-lag med andre ord. Jeg tror du finner noen tynne årganger hos andre klubber også. Forøvrig er det 6 lillehamringer på U25-landslaget + ytterligere 2 spillere fra Lillehammers a-lag.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:30
Hamburger skrev:

Regner du Bjerke og Noer som Lillehamringer? Samme med Dahl, Homdrom?

Arntsen, Fosse, Borvik, Ellingsen, Medby og Nystuen.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:47
Et knippe bra spillere det der. Veldig bra. Ingen tvil om at NTG er bra. De som overlever frem til vidergående på Lillehammer blir som regel gode . Men det er synd at det er så få spillere i mange av årsklassene. Det er litt rovdrift i tidlig alder. I hvertfall når Åge styrte yngres.

Hadde det vært maaange flere som spilte hockey så er jeg ikke i tvil om at det Åge gjorde var riktig. Men når u-14/u15/u-16 ender opp med å kun ha 3-5 spillere og de må gå til Storhamar og Gjøvik så blir det gjort noe feil.

Av den grunn så er vel et par av spillerne som er tatt ut fra Storhamar på den Isbjørnsamlingen Lillehammer gutter.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 22:20
DonCherry skrev:
johnpx skrev:
DonCherry skrev:Hva er egentlig korrekt status på Volden og et mulig VM? Var det ikke slik at hans forfall bare var for de første landskampene, og med en sterk antydning om at han ville komme inn i troppene senere?

Skriveleif, my bad. Olden selvsagt.

Petter Thoresen svarte på Twitter at det ikke er noe personlig med Olden (oppfatter det som mellom PT og Olden), men at Olden har meldt forfall til VM.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 22:39
Lindström blir VM-klar for Norge.

Vi er ganske trygge på at han vil rekke det. Vi har fått forsikringer fra UDI. Nå venter han bare på passet sitt, sier Organisasjonssjef i NIHF, Kristoffer Holm til TV 2.

https://www.tv2.no/sport/9803597/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 23:15
Sorum skrev:Lindström blir VM-klar for Norge.

Vi er ganske trygge på at han vil rekke det. Vi har fått forsikringer fra UDI. Nå venter han bare på passet sitt, sier Organisasjonssjef i NIHF, Kristoffer Holm til TV 2.

https://www.tv2.no/sport/9803597/

Hva synes du om dette Sorum?

InnleggSkrevet: 16. April 2018 23:19
Petter Thoresen svarte på Twitter at det ikke er noe personlig med Olden (oppfatter det som mellom PT og Olden), men at Olden har meldt forfall til VM.[/quote]

Altså jeg tror ikke vi skal være så naive her. Olden gjør sin livs sesong men hører ikke et pip fra Thoresen. Vurderes ikke engang før OL. At han nå ikke blir med, er opplagt en reaksjon på det.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 23:33
AMK79 skrev:Petter Thoresen svarte på Twitter at det ikke er noe personlig med Olden (oppfatter det som mellom PT og Olden), men at Olden har meldt forfall til VM.

Altså jeg tror ikke vi skal være så naive her. Olden gjør sin livs sesong men hører ikke et pip fra Thoresen. Vurderes ikke engang før OL. At han nå ikke blir med, er opplagt en reaksjon på det.[/quote]
Dritt uansett. Faen
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 12 gjester