DAGENS NM-KVARTFINALER I GET-LIGAEN 17/18. 1-3-2018.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 10:12
Dommerens feil når et lag taper 2-7!
Bla, bla, bla...
Intet nytt fra Oslo øst!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 10:43
MaxDelt skrev:Dommerens feil når et lag taper 2-7!
Bla, bla, bla...
Intet nytt fra Oslo øst!

Ikke det at det var dommerens feil i går, det vet jeg ingenting om, for jeg så ikke kampen.
Men at det kan være dommerens feil når et lag taper f.eks.7-2 som du nevner her, helt klart.
Feil er kanskje feil ord, men at dommere med sine vurderinger har påvirket mange kamputfall slik at sluttresultatet ender med "stygge"siffre.
Var i Askerhallen i går, og der hadde ikke dommerne noen god dag på jobben, ink.linjedommerne som gjorde noen rare iceing avgjørelser. Samtidig vil jeg si at det også ligger et ansvar på spillere også ang.oppførsel.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 11:03
huuum skrev:
J_B skrev:Roy hadde riktig fokus i dag. For en tulling. Gjorde han noe annet enn å surve til dommerne?

Og det hadde han ikke grunn til? hehe. (kan ikke høre et ondt ord fra LIK supportere her inne om dømminga i går. hehe)
LIK klarte å lage ett mål i 5 mot 5, resten fikk de gratis av dommere med markeringsbehov og dårlig gangsyn. Gode dommere skal se mye å høre lite. Her var det omvendt.
Benket meg forran TVen og gledet meg til Fysisk sluttspill hockey. Det jeg fikk se var en flau dommer kvartet som spilte hovedrollen i 3x60 min. LIK ble forært seieren på alle måter av ligaens fra før dårligste dommerpar. I går tok duoen det til nye høyder. Dømminga mot LIK på slutten er like flau men det var utelukkende for å pynte på protokollen. Kampen var avgjort i andre per.
Spiller man 5 mot 7 går det ikke å vinne kamper.
Vel, er dette bare første kamp. Forhåpentligvis blir det sluttspill hockey i morgen med lagene i fokus.

Lillehammer scora fire mål i overtall, altså så "vant" de 3-2 med like mange spillere på isen

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 11:07
huuum skrev:LIK klarte å lage ett mål i 5 mot 5, resten fikk de gratis av dommere med markeringsbehov og dårlig gangsyn.

Faktasjekk:
Lillehammer scoret 3 mål i equal play, så om du stryker PP så vant Lillehammer fortsatt kampen. 2 av målene kom 5 mot 5, og 1 mål 4 mot 4.

Kom gjerne med eksempler på det du mener Lillehammer får gratis.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 11:09
huuum skrev:
J_B skrev:Roy hadde riktig fokus i dag. For en tulling. Gjorde han noe annet enn å surve til dommerne?

Og det hadde han ikke grunn til? hehe. (kan ikke høre et ondt ord fra LIK supportere her inne om dømminga i går. hehe)
LIK klarte å lage ett mål i 5 mot 5, resten fikk de gratis av dommere med markeringsbehov og dårlig gangsyn. Gode dommere skal se mye å høre lite. Her var det omvendt.
Benket meg forran TVen og gledet meg til Fysisk sluttspill hockey. Det jeg fikk se var en flau dommer kvartet som spilte hovedrollen i 3x60 min. LIK ble forært seieren på alle måter av ligaens fra før dårligste dommerpar. I går tok duoen det til nye høyder. Dømminga mot LIK på slutten er like flau men det var utelukkende for å pynte på protokollen. Kampen var avgjort i andre per.
Spiller man 5 mot 7 går det ikke å vinne kamper.
Vel, er dette bare første kamp. Forhåpentligvis blir det sluttspill hockey i morgen med lagene i fokus.

Jeg så selvsagt ikke kampen da jeg var i Askerhallen og så at Oilars' taktikk om å fokusere på å gruffe mest mulig foran mål ikke fungerte :)

Men helt uten ytterligere kommentar så ser jeg at utvisningsstatistikken viser 57 utvisningsminutter til Lillehammer og 53 til VIF. :roll:

Bazinga

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 11:45
Vanstaalduinen skrev:
huuum skrev:LIK klarte å lage ett mål i 5 mot 5, resten fikk de gratis av dommere med markeringsbehov og dårlig gangsyn.

Faktasjekk:
Lillehammer scoret 3 mål i equal play, så om du stryker PP så vant Lillehammer fortsatt kampen. 2 av målene kom 5 mot 5, og 1 mål 4 mot 4.

Lat som om du er våken i det minste! Eller er det bare kunnskapen det skorter på?
Kampen ble avgjort i 1 og 2 per!!!
Som dere muligens la merke til spilte for det meste unggutta våres når kampen var "ferdig" og bortdømt.
Roy Stian Hansen og Robin Andre Berg er det dårligste vi har av dommere, og uegnet til å dømme Get. Langt mindre i et sluttspill.
Skjeldent eller aldri skylder jeg på dommere, men dette var flaut dårlig.

Nye tak med nye dommere i morgen, da med lagene i fokus forhåpentligvis.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 12:04
huuum skrev:
Vanstaalduinen skrev:

Faktasjekk:

Lat som om du er våken i det minste! Eller er det bare kunnskapen det skorter på?
Som dere muligens la merke til spilte for det meste unggutta våres når kampen var "ferdig" og bortdømt.
Roy Stian Hansen og Robin Andre Berg er det dårligste vi har av dommere, og uegnet til å dømme Get. Langt mindre i et sluttspill.

Nye tak med nye dommere i morgen, da med lagene i fokus forhåpentligvis.

Kampen ble avgjort i 1. og 2. periode ja, men hvilke situasjoner er det du snakker om som er så hårreisende dårlig dømt?

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 12:05
huuum skrev:
Vanstaalduinen skrev:

Faktasjekk:

a) Jeg ser fortsatt ingen eksempler på det du mener er den største dommer skandalen på lenge. Du påstår at Lillehammer scorer et mål 5 mot 5 og at resten kom gratis fra dommerne.

b) Jeg er enig i at kampen ble avgjort i 2.periode, men 3.periode ender tross alt bare 1-0 da LIK er mest opptatt med å unngå skader.

c) La oss si at vi stryker 3.periode, vi stryker i tillegg alle PP-målene til Lillehammer. Fortsatt vinner Lillehammer 3-2 i EQ.
Kampen var vel ikke avgjort på 2-1 når Simen Thoresen scorer 5 mot 5, eller når Brendan Ellis på stillingen 3-2 scorer i 4 mot 4?

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 13:58
Vi må huske at vi har et medlem på forumet som hardnakket tror at Oslos stolthet løfter bøtta i år. Og da tape 2-7 mot et lag fra ei skråbygd i 1. kamp i kvarten, blir litt vanskelig å fordøye...

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 14:39
Kvartfinalen Lillehammer-Vålerenga er fortsatt ung og åpen, men skal Vålerenga vinne denne, er det disiplinen som avgjør. Ikke minst hos lagledelsen. Men vi er ikke uvant med å se slikt fra den kanten.
riedle

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 14:45
MaxDelt skrev:Vi må huske at vi har et medlem på forumet som hardnakket tror at Oslos stolthet løfter bøtta i år. Og da tape 2-7 mot et lag fra ei skråbygd i 1. kamp i kvarten, blir litt vanskelig å fordøye...

Det kommer jeg ikke unna:) Men om du taper med 1 eller 10 driter jeg i.
Nå hører jeg Dommer duoen fra nabobygda deres skal dømme hele denne serien. Det ødelegger hele denne serien fullstendig. Hockey blir det ikke. Så Gratulerer til LIK. Dette bli (import) NM i PP.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 15:05
Så konklusjonen er at det var bedriten dømming på samtlige arenaer?

Alle snakker om at de vil ha andre dommere til neste kamp... Men om alle er bedritne? Hvem mener de da er bedre? Alle snakker som vanlig om hvor dårlige dommerne er, men ingen snakker om at vi må legge til rette for at de skal bli bedre.

Det er nesten så en håper at det fortsetter å være pissdårlig dømming, så kanskje forbund/klubber endelig ser at det må gjøres grep.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 15:34
Kjellvis skrev:Så konklusjonen er at det var bedriten dømming på samtlige arenaer?

Alle snakker om at de vil ha andre dommere til neste kamp... Men om alle er bedritne? Hvem mener de da er bedre? Alle snakker som vanlig om hvor dårlige dommerne er, men ingen snakker om at vi må legge til rette for at de skal bli bedre.

Det er nesten så en håper at det fortsetter å være pissdårlig dømming, så kanskje forbund/klubber endelig ser at det må gjøres grep.

Mange glemmer hvor bedritne spillere og ledere er, og alle feilene de gjør hele tiden også.
riedle

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 16:21
For å sitere Mike Babcock når han var trener for Detroit og ble spurt om dommerinnsatsen etter en kamp: I'll worry about the refs the day my own players stop making bad plays.

Men poenget står, vi kan klage opp og ned om dommerne. Men det må helles snakkes om hvordan de kan bli bedre. Så lenge det ikke tas initiativ fra klubber/forbund, vil de jo fortsatt være dårlige.

Er det egentlig noen som vet hvor lite klubbene bruker på dommere, kontra spillere? Det må starte der!

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 16:29
Kjellvis skrev:For å sitere Mike Babcock når han var trener for Detroit og ble spurt om dommerinnsatsen etter en kamp: I'll worry about the refs the day my own players stop making bad plays.

Huuum: les og noter :D .

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 17:05
Kjellvis skrev:
Men poenget står, vi kan klage opp og ned om dommerne. Men det må helles snakkes om hvordan de kan bli bedre. Så lenge det ikke tas initiativ fra klubber/forbund, vil de jo fortsatt være dårlige.

Er det egentlig noen som vet hvor lite klubbene bruker på dommere, kontra spillere? Det må starte der!

Det har du så inderlig rett i, og har vært en fanesak for meg i mange år. Angående hva som brukes på dommere/til utdanning, så ville folk blitt skremt hvis de hadde sett hvor lite det er kontra hva som brukes på spillere.
riedle

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 18:08
Dommerparet i Kristins Hall i går, hadde ihvertfall baller nok til å ikke ta i mot tjatringa/maset til Roy. Gav ham/laget, så vidt jeg forstod, 2 min for usportslig opptreden (kastet tatikktavla i plekseien mens han snakket med dommeren) Korriger meg her hvis jeg tar feil. Noe som resulterte i en overtallsscoring for Lillehammer.
Kanskje han (og Shampo) skulle kjefte mindre på dommerne og egne spillere - og heller se på egne prestasjoner...

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 20:22
MaxDelt skrev:Dommerparet i Kristins Hall i går, hadde ihvertfall baller nok til å ikke ta i mot tjatringa/maset til Roy. Gav ham/laget, så vidt jeg forstod, 2 min for usportslig opptreden (kastet tatikktavla i plekseien mens han snakket med dommeren) Korriger meg her hvis jeg tar feil. Noe som resulterte i en overtallsscoring for Lillehammer.
Kanskje han (og Shampo) skulle kjefte mindre på dommerne og egne spillere - og heller se på egne prestasjoner...

Bare der ødela dommerne kampen. Den episoden der viser dommerens markeringsbehov. Trenerne klager bare på to håpløse utvisninger. Skal dommerne forære LIK seieren pga en bagatell?? Det må da for faen gå an å klage på en avgjørelse uten at dommerne skal vise ut spillere.
Kaste tavla i egen vegg er da ingen ting, hadde dommeren fått tavla i hodet (som sikkert hadde vært fortjent) hadde det vært noe annet.
Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett dette i USA, CAN og rundt i Europa i alt fra jr ligaer, College hockey, AHL, NHL. Har aldri sett at noen har fått minutter for det. I særdeleshet ikke i sluttspillet. Vi må tåle litt ekstra temperatur i sluttspillet.
Ikke håpløs barnehage mentalitet fra elendige dommere.
Sånn! ferdig snakka.
I morgen er det ny match.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 21:13
huuum skrev:
MaxDelt skrev:Dommerparet i Kristins Hall i går, hadde ihvertfall baller nok til å ikke ta i mot tjatringa/maset til Roy. Gav ham/laget, så vidt jeg forstod, 2 min for usportslig opptreden (kastet tatikktavla i plekseien mens han snakket med dommeren) Korriger meg her hvis jeg tar feil. Noe som resulterte i en overtallsscoring for Lillehammer.

Bare der ødela dommerne kampen. Den episoden der viser dommerens markeringsbehov. Trenerne klager bare på to håpløse utvisninger. Skal dommerne forære LIK seieren pga en bagatell?? Det må da for faen gå an å klage på en avgjørelse uten at dommerne skal vise ut spillere.
Kaste tavla i egen vegg er da ingen ting, hadde dommeren fått tavla i hodet (som sikkert hadde vært fortjent) hadde det vært noe annet.
Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett dette i USA, CAN og rundt i Europa i alt fra jr ligaer, College hockey, AHL, NHL. Har aldri sett at noen har fått minutter for det. I særdeleshet ikke i sluttspillet. Vi må tåle litt ekstra temperatur i sluttspillet.
Sånn! ferdig snakka.

Fantastisk Huuum

At du i det hele tatt gidder å skrive noe om denne kampen. Roy ødela alt for laget sitt med å ikke vise disiplin og ledelse som den lederen han skal være.
Makan til dust og bedreviter som han fremsto som i går er jeg jaggu glad han styrer Vålerenga og ikke landslaget lenger.

Jeg kjenner Roy litt fra tidligere og mange rundt han og er sikker på at ikke får mange tommelen opp fra bekjente etter kampen i går. Tror de ler og sier «det er jo bare Roy, haha!»

Fra første dropp leverte spillerne etterslenger, svært seine taklinger og forseelser som det burde vært slått ned på. Tillgmed stjernene i laget gikk rundt og forsøkte å skade spillerne til Lillehammer.
Så flere eksempler på taklinger som ble avsluttet med hanske eller albue i ansiktet eller mot hodet. Slik ønsker ingen at hockeyen skal være. Takk og pris for at Lillehammer ikke ble med på spillet, men holdt seg nogen lunde på matta.

Jeg synes dommerne var utrolig toldmodige med Roy når de står å hører han tømme seg for dritt i 2-3 minutter uten å avbryte.

Jeg har hatt respekt for Roy, men etter i går falt den respekten jævlig mange hakk. I går var Roy engas svakeste og dro laget ned i søla. Kun svake dommere lot han stå i boksen ut kampen.

Om vi har sett samme kamp er usikker, men dette er sånn jeg så det og mange med meg her etter hva jeg har lest.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2018 22:21
Ser Shampo er ute i media (VG) og klager på dommerne i går... Bruker Jarlsbo som overløper?
Desperat forsøk på å påvirke dommerne til morgendagens kamp...
Planen er nok å spille grisete og "slippe" unna med det!

Patetisk!!!

InnleggSkrevet: 03. Mars 2018 00:09
Med dommerstanden vi har, så hadde jeg gjort akkurat det samme. Det som er patetisk, er ikke at han gjør det, men at det dessverre kan fungere.

InnleggSkrevet: 03. Mars 2018 05:43
https://www.vg.no/sport/i/oRe7J7/shampo ... frustrerte

Hvis dette faktisk er fasit for tv-stjernene, så føles det dumt å bruke penger å se kampene i Oslo.. Da er de allerede avgjort.
riedle

InnleggSkrevet: 03. Mars 2018 05:51
huuum skrev:

Sånn! ferdig snakka.

Greit at du er oslo-basert altså, og følger bra med på 1. div. Men her må jo insulin-mangelen eller annet som verre er, slå inn. God bedring.
riedle

InnleggSkrevet: 03. Mars 2018 10:35
riedle skrev:https://www.vg.no/sport/i/oRe7J7/shampo-katastrofal-doemming-spillerne-frustrerte

Hvis dette faktisk er fasit for tv-stjernene, så føles det dumt å bruke penger å se kampene i Oslo.. Da er de allerede avgjort.

Om du mener sutring på dømmingen vil bidra til til at neste kamp allerede er avgjort, ja da beviser vel det hvor svake dommere det er i Get-ligan.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bazinga, Bernie, Klysetrynet og 18 gjester