OL-kamptråd Norge-Sverige torsdag 15. feb kl. 0840

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 02:18
slasher skrev:Det viktigste her er vel egentlig å få en god opplevelse. Poeng er så godt som utenkelig. Heier likevel!

Ja litt sån er det.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 03:16
Helt ærlig, så fikk jeg så vond smak av det kameratslige uttaket, at jeg nesten håper Norge går på noen kjempesmeller.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 09:01
Snart drop folkens! Her er rekkene!

http://m.pyeongchang2018.iihf.hockey/me ... OR-vs-SWE/

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 09:20
Kjellvis skrev:Helt ærlig, så fikk jeg så vond smak av det kameratslige uttaket, at jeg nesten håper Norge går på noen kjempesmeller.

Kan forstå frustrasjonen men sånn kan det ikke være. Nå gjelder det oss mot søta bror! Den skal vi vinne!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 09:47
Norge vinner 7-5, tredjerekka ender på -5. ;)
®

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 10:19
Total overkjørsel...
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 10:28
Lenge siden vi har vært så langt unna.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 10:28
Ja det er dessverre sån, ser ut som flere hakk bak. Trist.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 10:43
Dette norske laget hadde ikke engang vunnet Paralympics.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 10:59
Det ser mye bedre ut nå da, som natt og dag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 11:20
Vi er bedre nå, helt erlig.

Men vi kan ikke score som vanlig og trenger så mange sjanser for det. Faaan

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 11:23
Tror mange av våre var rustne.

Nørstebø og Holøs og Sørvik spilt lite før OL.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 11:45
Uff uff , ja vi har ikke noe med oss
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 12:11
Förste periode er dritt. Sen er vi med , og er bedre. I hvert fall i andre. Men problemet er som det har vaert de sista 4,5 åra, vi kan ikke score mål på sjansene våre! Ikke en gang i 5 mot 3. Ja da blir det sån som dette.

Haugen ender på 85 % det er ikke heller godt nok.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 12:17
Det er gammalt nytt at vi ikke scorer. INGEN på vårt lag er målscorere, ingen i førsterekka heller. Vi har to spillere i Europa som scorer mål, og de er dessverre ikke med.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 12:17
AMK79 skrev:Det er gammalt nytt at vi ikke scorer. INGEN på vårt lag er målscorere, ingen i førsterekka heller. Vi har to spillere i Europa som scorer mål, og de er dessverre ikke med.

Ja det blir dessverre enda tydligere nå. Vi har jo sjanserne, men sån er det alltid.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 12:24
Det er viktigere for Thoresen å ta med sønnen sin isteden for spillere som gjør det bra i Europa.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 12:30
Jeg mener vi burde kjørt

Olden - Thoresen - V Olsen
Olimb Olimb Rosseli.

To spennende rekker. Reichenberg er blottet for selvtillit. Men tidlig ennå, kan ta feil.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 12:33
AMK79 skrev:Jeg mener vi burde kjørt

Olimb Olimb Rosseli.

To spennende rekker. Reichenberg er blottet for selvtillit. Men tidlig ennå, kan ta feil.

Det hadde vaert noe. Reichenberg er jo ikke bra idag.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 12:47
johnpx skrev:
AMK79 skrev:Jeg mener vi burde kjørt

Olimb Olimb Rosseli.

Det hadde vaert noe. Reichenberg er jo ikke bra idag.

Reichenberg blir altfor svak på det nivået her, det så vi også i VM ifjor. At han spiller er for meg en gåte.

Men! Denne kampen er ingenting å skamme seg over. En dårlig 1. periode og noen svake minutter i tredje, men ellers gjør vi sakene meget bra. Alt i alt over forventet.

Det går til tider litt for fort for JJ, Lesund bør vurderes istedenfor. Og hva gjør P.Thoresen, Olimbs og Holøs på isen etter 4-0? Finland i morgen...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 13:19
Lurer på hvordan de tenker nå för Finland kampen, skall det satses mer på Tysklandkampen? Der har vi vel en liten sjans og ta poeng synes jeg. Tyskland taper 5-2 idag men vinner skuddene mot Finland.

Vill se Haukeland mot Finland.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 14:59
johnpx skrev:Lurer på hvordan de tenker nå för Finland kampen, skall det satses mer på Tysklandkampen? Der har vi vel en liten sjans og ta poeng synes jeg. Tyskland taper 5-2 idag men vinner skuddene mot Finland.

Helt klart kjøre 100% mot Finland!! Må tenke at vi kan ta poeng der!

Synes det er dårlig at vi ikke er på fra start i dag! Men mye bedre utover. Sliter litt med å se hvem som skal score.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 15:15
Elvis1 skrev:
johnpx skrev:Lurer på hvordan de tenker nå för Finland kampen, skall det satses mer på Tysklandkampen? Der har vi vel en liten sjans og ta poeng synes jeg. Tyskland taper 5-2 idag men vinner skuddene mot Finland.

Helt klart kjøre 100% mot Finland!! Må tenke at vi kan ta poeng der!

Synes det er dårlig at vi ikke er på fra start i dag! Men mye bedre utover. Sliter litt med å se hvem som skal score.

Du er ikke alene om og slite med det..

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 19:46
AMK79 skrev:Tror mange av våre var rustne.

Forberedelsene er ikke optimale med seriespill inntil en uke før første OL-kamp. Vi er vant med å få spilt 8 treningskamper over 4-5 uker før vi spiller VM. Dette svenske laget var utrolig tagget før kampstart, noe et lag med NHL-stjerner ikke ville ha vært. Når de satt i garderoben etter første var det ikke snakk om å sikre ledelsen, men de klarer ikke å holde trøkket oppe i 2. periode. Vi vinner skudda 12-6 i 2. periode. Jeg mener vi spiller veldig bra i 2. periode. Hadde vi fått et mål kunne det bli riktig så morsomt. Målene svenskene fikk i tredje kom fra ingenting, ikke fordi de var så veldig mye bedre.

Synes Patrick Thoresen var veldig god. Lettere, kjappere enn vanlig. Han er god til å finne formen. Mathis var også god.

Enig i at Reichenberg var svak. Også enig nå at vi kunne hatt bruk for Sondre Olden her. Nå mener jeg vi kan prøve Mathias Trettenes i 2. rekka, i mangel på alternativ. Så ville jeg hentet inn Ludvik Hoff for å spille i 3. rekka. Vi har ingenting å tape på å prøve mot Finland. De viktigste kampene kommer mot Tyskland søndag og play-off kampen tirsdag.

PS! Dette skriver Expressen:

Norge gav Sverige en riktigt tuff match.
Framför allt var Norge elakt och delade ut en del smällar, jobbade oerhört hårt över hela isen och störde Sverige i närkampsspelet och i presspelet (det som Grönborg vill att Sverige ska imponera med)

Men till skillnad mot OAR (Ryssland) och USA så hade Sverige gjort sin hemläxa. Tre Kronor tog Norge på fullt allvar.

Sverige var väl förberett mot Norge. Spelarna gick "all in". Spelarna gick till och med för långt ibland.

Om Norge delade ut ett par tjuvsmällar - Anton Lander fick en riktig flygtur efter en ful smäll av Martin Röymark - så var det ingen som gjorde något så fult som Joakim Lindström när han smällde på Alexander Reichenberg.

Såna dumheter får inte Lindström eller någon annan svensk spelare hålla på med framöver.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 20:00
Sorum skrev:
AMK79 skrev:Tror mange av våre var rustne.

Forberedelsene er ikke optimale med seriespill inntil en uke før første OL-kamp. Vi er vant med å få spilt 8 treningskamper over 4-5 uker før vi spiller VM. Dette svenske laget var utrolig tagget før kampstart, noe et lag med NHL-stjerner ikke ville ha vært. Når de satt i garderoben etter første var det ikke snakk og sikre ledelsen, men det klarer ikke å holde trøkket oppe i 2. periode. Vi vinner skudda 12-6 i 2. periode. Jeg mener vi spiller veldig. Hadde vi fått et mål kunne det bli riktig så morsomt. Målene svenskene fikk i tredje kom fra ingenting, ikke fordi de var så veldig mye bedre.

Synes Patrick Thoresen var veldig god. Lettere, kjappere enn vanlig. Han er god til å finne formen. Mathis var også god.

Enig i at Reichenberg var svak. Også enig nå at vi kunne hatt bruk for Sondre Olden her. Nå mener jeg vi kan prøve Mathias Trettenes i 2. rekka, i mangel på alternativ. Så ville jeg hentet inn Ludvik Hoff for å spille i 3. rekka. Vi har ingenting å tape på å prøve mot Finland. De viktigste kampene kommer mot Tyskland søndag og play-off kampen tirsdag.

PS! Dette skriver Expressen:

Norge gav Sverige en riktigt tuff match.
Framför allt var Norge elakt och delade ut en del smällar, jobbade oerhört hårt över hela isen och störde Sverige i närkampsspelet och i presspelet (det som Grönborg vill att Sverige ska imponera med)

Men till skillnad mot OAR (Ryssland) och USA så hade Sverige gjort sin hemläxa. Tre Kronor tog Norge på fullt allvar.

Sverige var väl förberett mot Norge. Spelarna gick "all in". Spelarna gick till och med för långt ibland.

Om Norge delade ut ett par tjuvsmällar - Anton Lander fick en riktig flygtur efter en ful smäll av Martin Röymark - så var det ingen som gjorde något så fult som Joakim Lindström när han smällde på Alexander Reichenberg.

Såna dumheter får inte Lindström eller någon annan svensk spelare hålla på med framöver.

Patrick var veldig god, jevlig fysisk idag og smelte på svenske spillerne så de for til höger og venster. Skulle önsket den rekka kom til litt flere sjanser så tror jeg vi hadde hatt 1 scoring.

Hadde ikke vaert like skuffa om vi hade spilt som förste periode hele kampen, men det gjorde vi ikke og jeg er fortsatt skuffet.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 23 gjester