Innspurt i seriespillet - 4/5 runder ferdigspilt

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 19:35
MaxDelt skrev:Særdeles viktig kamp for Lillehammer, mtp på medalje og mulig kvartfinalemotstander, på torsdag mot VIF...

Mitt tips er at torsdagens kamp mellom Lillehammer og VIF blir en generalprøve på en kvartfinaleserie mellom mellom de to lagene. Lillehammer tar tredjeplassen i serien og velger Enga uansett om de havner på 5 eller 6 plass.

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 00:31
I følge artikkelen på VG-nett om at landslaget har booket fly hjem før semifinalen, kommer det frem at Oilers, Sparta og Frisk vil få tilbake sine respektive spillere bare timer før viktige seriekamper. Spesielt dumt for Sparta som har både SRN og Roest og Kristiansen på dette flyet før kampen mot Lillehammer. En aldri så liten faktor som vipper pila litt i Spartas disfavør. Frisk vil ha samme problematikk med Ødegaard og Basse før kampen mot Stjernen. Verdt å legge i potten når man skal prøve å spå utfallet av serien i det minste.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 00:51
Spørs hvor mye nytte det er å få tilbake spillere som har reist 16 timer og 8 tidssoner samme dag som de skal spille kamp...
®

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 07:57
Chelsea Dagger skrev:
MaxDelt skrev:Særdeles viktig kamp for Lillehammer, mtp på medalje og mulig kvartfinalemotstander, på torsdag mot VIF...

Mitt tips er at torsdagens kamp mellom Lillehammer og VIF blir en generalprøve på en kvartfinaleserie mellom mellom de to lagene. Lillehammer tar tredjeplassen i serien og velger Enga uansett om de havner på 5 eller 6 plass.

Om tabellen ender slik den ser ut nå tipper jeg Sparta kommer til å velge Enga. De har slitt såpass mot MS denne sesongen at jeg ikke er overbevist om at MS kommer til å være et selvsagt valg. 3 tap og 1 seier mot MS, mens vi har 4 seire og 1 tap mot VIF.

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 09:37
Tror hverken Sparta eller Lillehammer kommer til å velge MS

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 09:44
Får håpe trenerteamet til Lillehammer har lært litt av kampene mot M/S i år, og velger en annen game plan hvis de møtes igjen i kvarten...
:geek:
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 09:58
J_B skrev:Tror hverken Sparta eller Lillehammer kommer til å velge MS

Da må det bli Oilers da siden Vålerenga blir nr 5. (selv om SIL viser dårlig moral og taper mot Oilers i dag ;)
Vi feier over LIK i dag. Stjernen, Oilers, Lørenskog og Kongsvinger står for tur.

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 10:03
huuum skrev:

Da må det bli Oilers da siden Vålerenga blir nr 5. (selv om SIL viser dårlig moral og taper mot Oilers i dag ;)
Vi feier over LIK i dag. Stjernen, Oilers, Lørenskog og Kongsvinger står for tur.

Ja, seff! VIF er et fantastisk lag med 4 kanonrekker... De kommer til å gruse Lillehammer.
Ask kommer til å få Ellingsen til fremstå som særdeles treig :o
Vet ikke om jeg orker å bivåne dagens kamp i Kristins Hall?
Skrekk og gru :lol:

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 16:00
MaxDelt skrev:
huuum skrev:

Ja, seff! VIF er et fantastisk lag med 4 kanonrekker... De kommer til å gruse Lillehammer.
Skrekk og gru :lol:

Ikke mange fjerde rekker som produserer like mye som Vålerenga sin vel, er det noen i det hele tatt?
Ask er god han selv om han ikke er den raskeste backen vi har.
Nei! ikke bivån kampen i dag. bli hjemme. Da slipper du å bli skuffet.

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 22:17
Skrekk og gru :lol:[/quote]

Ikke mange fjerde rekker som produserer like mye som Vålerenga sin vel, er det noen i det hele tatt?
Ask er god han selv om han ikke er den raskeste backen vi har.
Nei! ikke bivån kampen i dag. bli hjemme. Da slipper du å bli skuffet.[/quote]

Viste ikke at vi skulle stille med 3 rekker og uten keeper i dag, men gratulerer til LIK.
Det forandrer ikke noe på vår 5 plass:)

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 22:59
Huuum!

Du skal ha for at du støtter laget ditt i tykt og tynt!
Og er veldig optimistisk på lagets vegne!
Kred!!!

InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 13:42
huuum skrev:Viste ikke at vi skulle stille med 3 rekker og uten keeper i dag, men gratulerer til LIK.
Det forandrer ikke noe på vår 5 plass:)

Det var iallefall ikke keeper'n som var skylda for at det ble mange baklengs i går. Synes han gjorde sine saker meget bra faktisk. Synd for VIF med Thomas Olsen, og også Gunnarson. Blir nok fint med OL-pause før sluttspillet nå.

InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 16:07
Fasit den 27/2 blir som følger - nå som 4 kamper gjenstår:

....
2. Frisk 89p
3. Sparta 88p
4. Lillehammer 81p
....

Frisk har det klart letteste programmet med MS, Lillehammer, Stjernen og Kongsvinger. Dette MÅ bli full pott for Frisk.
Lillehammer i Kristins hall blir åpenbart den tøffeste kampen men med sluttspillfokus så har jeg trua på at alle poengene blir med bussen hjem til Asker. De andre kampene skal også spilles men det må bli seier... vel? :)

Sparta møter både Storhamar og Stavanger borte. Ulempen er at SIL har innkassert seriegullet alt og kan komme til å hvile halvskadde spillere og ikke gi alt i frykt for skader. Håper uanset på at de gjør det de kan for å vinne.
Videre møter de Lillehammer og MS som slett ikke er noen "walk-in-the-park". Sparta vil gå på poengtap - jeg tror de vil få 6 av 12 mulige poeng i de 4 siste kampene.

Lillehammer har kanskje det tøffeste programmet igjen med topplagene Storhamar, Sparta og Frisk - samt Lørenskog. Her blir det også poengtap og jeg tror faktisk ikke Lillehammer vinner mot noen av disse topplagene og kun får 3 poeng på de 4 kampene.

Men... jeg kan huske å ha tatt feil en gang før... :lol:
Bazinga

InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 16:24
Så når Storhamar skal spille hjemme mot Sparta 1 måned før sluttspillet er de redd skader og skal hvile spillere, men når de skal spille borte mot Lillehammer i siste kamp før alvoret starter så er de et skummelt topplag med mye å spille for? ;)

Her blir det øyet som ser, jeg tror/håper på 10 poeng til Lillehammer og 9 til Frisk. Dette forutsetter så klart at Lillehammer knekker Frisk i Kristins Hall. 5 poeng til Sparta i min bok.

InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 17:24
At Lillehammer har igjen både Frisk og Sparta må jo være en kjempefordel for nettopp Lillehammer, spør du meg.

InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 17:59
KjellKjellenBigset skrev:At Lillehammer har igjen både Frisk og Sparta må jo være en kjempefordel for nettopp Lillehammer, spør du meg.

Det kan det være ja. Eller motsatt....
Bazinga

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 11:05
Da ble det litt som fryktet. Storhamar klarte ikke å mobilisere nok motivasjon til å slå Sparta og med det er jeg redd 2. plassen er sikret for Sparta sin del. Frisk tar nok ikke igjen 5 poeng på 3 kamper.
3. plassen tror jeg derimot Frisk har kontroll på - og da blir det Enga igjen i kvarten på Frisk.

Kvarten går som følger:

Storhamar - Lørenskog/Stjernen
Sparta - MS
Frisk - VIF
Lillehammer - Oilers

Semifinaler:

Storhamar - Frisk
Sparta - Oilers

Finaler:

Sparta - Frisk :)
Bazinga
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 12:00
Bazinga skrev:Da ble det litt som fryktet. Storhamar klarte ikke å mobilisere nok motivasjon til å slå Sparta og med det er jeg redd 2. plassen er sikret for Sparta sin del. Frisk tar nok ikke igjen 5 poeng på 3 kamper.
3. plassen tror jeg derimot Frisk har kontroll på - og da blir det Enga igjen i kvarten på Frisk.

Kvarten går som følger:

Storhamar - Lørenskog/Stjernen
Sparta - MS
Frisk - VIF
Lillehammer - Oilers

Semifinaler:

Storhamar - Frisk
Sparta - Oilers

Finaler:

Sparta - Frisk :)

Skulle Oilers flakse seg til å slå ut Lillehammer kan jeg aldri tenke meg at Storhamar ikke velger Oilers foran Frisk. Greit at det er en større økonomisk belastning, men ut i fra sesongen fram til nå, så sweeper Storhamar Oilers. Muligens det ender 4-1. Frisk og Sparta er de lagene storhamar har slitt mest med denne sesongen og da tror jeg de velger "tryggeste" om enn dyreste vei til finalen. Hvor de møter vinneren av Frisk og Sparta.

Jeg forholder meg pessimistisk og tror samme kvartfinaler som deg, men at Oilers byttes ut med Lillehammer og at vi får mjøsderby i semien. Frisk - Storhamar i finalen.

Edit: Håper naturligvis vi tar knekken på Lillehammer i kvarten og at Sparta ender opp med oss. Sparta er nå det laget vi har best (ok, ok, ok... minst dårlig!) statistikk mot, spesielt på bortebane, av de tre lagene.
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 12:25
[quote="Bazinga"]
3. plassen tror jeg derimot Frisk har kontroll på -

Javeeeeel!
Nå har jo Lillehammer 1 poeng mer Frisk - har dem også på innbyrdes. Lillehammer møter Frisk på tirsdag i Kristins Hall. Det er igjen tre kamper. For Lillehammer vil det høyst sannsynlig holde med 2 poeng (pga innbyrdes) for å ta 2. plassen!?
Da kan vi tape en av to siste kampene - og selv om Frisk vinner begge sine...
Så daaa så...

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 15:46
Regner med at Bazinga ser det som overhengende sannsynlig at Frisk slår Lillehammer da. Uansett hvordan man vrir og vender på dette blir det mye hvisomatte dersomatte, og hver enkelt må jo vurdere styrkeforholdet på egen synsing. Det hjelper ikke at de tre omtalte lagene er like ustabile som en full mann med lakksko på holka. Som Frisk-supporter har jeg ingen tro på 9 poeng de siste tre matchene. Men jeg hadde heller ikke troa på Sparta-seier på Hamar. Og Lillehammer er kapable til å vinne eller tape mot absolutt alle, så denne kabalen er umulig å legge med mer enn 5% sikkerhetsgaranti.

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 15:57
slasher skrev:Regner med at Bazinga ser det som overhengende sannsynlig at Frisk slår Lillehammer da. Uansett hvordan man vrir og vender på dette blir det mye hvisomatte dersomatte, og hver enkelt må jo vurdere styrkeforholdet på egen synsing. Det hjelper ikke at de tre omtalte lagene er like ustabile som en full mann med lakksko på holka. Som Frisk-supporter har jeg ingen tro på 9 poeng de siste tre matchene. Men jeg hadde heller ikke troa på Sparta-seier på Hamar. Og Lillehammer er kapable til å vinne eller tape mot absolutt alle, så denne kabalen er umulig å legge med mer enn 5% sikkerhetsgaranti.

De tre poengene Sparta tok i går var nok "bonus" i forhold til det regnskapet Bazinga satte opp. Men på den annen side er det vel regnet inn 3 poeng i morgen mot Manglerud. Personlig tror jeg Sparta vil slite mer for de poengene enn de måtte i går. Med tre tap mot Manglerud på de fire første kampene vil jeg kanskje til og med holde MS som en liten favoritt. Sparta har slitt voldsomt denne sesongen med å finne ut av Manglerud. Derfor tror jeg heller ikke MS vil være noe selvsagt førstevalg for Sparta i sluttspillet om de skulle få mulighet for å velge dem.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 19:20
Brevik1 skrev:Sparta har slitt voldsomt denne sesongen med å finne ut av Manglerud. Derfor tror jeg heller ikke MS vil være noe selvsagt førstevalg for Sparta i sluttspillet om de skulle få mulighet for å velge dem.

Ikke et førstvalg kanskje, men de bør være et annetvalg. Jeg tror ikke sluttspillshockey passer de like godt, om motstanderen spiller på lav risiko. En annen ting er at de er det minste laget, stor forskjell med Vif (og Oilers) hvor det vil bli fysiske og tøffe kamper.

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 22:50
MaxDelt skrev:
Bazinga skrev:3. plassen tror jeg derimot Frisk har kontroll på -

Javeeeeel!
Nå har jo Lillehammer 1 poeng mer Frisk - har dem også på innbyrdes. Lillehammer møter Frisk på tirsdag i Kristins Hall. Det er igjen tre kamper. For Lillehammer vil det høyst sannsynlig holde med 2 poeng (pga innbyrdes) for å ta 2. plassen!?
Da kan vi tape en av to siste kampene - og selv om Frisk vinner begge sine...
Så daaa så...

Lillehammer har igjen Frisk, Sparta og Storhamar.
Frisk har Lillehammer Stjernen og Kongsvinger.

Frisk har et mye lettere program igjen og jeg ser det som overveiende sannsynlig at Frisk tar minst 2 poeng mer enn Lillehammer. Kampen i morgen er selvsagt en nøkkelkamp og vinner Frisk den så mener jeg at Frisk tar 3. plassen med 99% sannsynlighet. Vinner Lillehammer så er det favør Lillehammer med 60% sannsynlighet. De må nemlig fortsatt ta 2 poeng i kampene mot Sparta og Storhamar. Sparta som vil sikre 2. plassen og Storhamar som vil prikke sluttspillformen og som aldri gir ved dørene i et Mjøsderby.
Da tar jeg det som 95% sikkkert at Frisk tar 6 poeng mot Stjernen og Kongsvinger.

Hvis jeg var objektiv odds-spiller ville jeg satt pengene på Frisk i denne duellen.
Bazinga

InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 09:23
Kampen i morgen er en nøkkelkamp, ingen tvil om det.

Lillehammer tåler å tape i sudden, og fremdeles ha alt i sine egne hender.

Tar de tre poeng, har de en luke på 4 poeng. Dermed trenger de TO poeng på de siste to.

Vi kan jo se litt på hvordan det har gått før i sesongen mot lagene Lillehammer har igjen:

Lillehammer har vunnet 3 ganger mot Frisk og tapt én. Minst to av gangene spilte de Frisk helt ute i pølsebua.

Poengsnitt: 2,25

Lillehammer har 5 poeng mot storhamar. En seier etter full tid og en i sudden. Alle kampene mellom lagene er avgjort med ett måls margin, men unntak av romjulskampen på Lillehammer, hvor Storhamar satte den siste i åpen kasse.

Poengsnitt: 1,25

Lillehammer har 5 poeng mot Sparta. En seier ette rfull tid og to tap i sudden. Alle kampene mellom lagene har blitt avgjort med ett måls margin, med unntak av Lillehammers trepoenger - hvor den siste satt i åpen kasse.

Poengsnitt: 1,25

Min konklusjon: Vinner Lillehammer mot Frisk og tar tre poeng i kveld så skal Frisk Asker få det meget tungt. Vinner Lillehammer i Sudden har de fremdeles god kontroll.

Dersom det skulle bli tap eller tap i sudden så er man i langt større grad avhengige av å ta to sekspoengere mot Sparta og sil, noe jeg tror kan bli tungt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 09:33
Det skal også nevnes at det står 2-2 i matcher mellom Frisk og Stjernen i år, 7-5 i poeng og 18-14 i målforskjell. Frisk er selvsagt favoritt på hjemmebane, men noen bankerskamp er det ikke.
®
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], Nesrene og 14 gjester