DonCherry skrev:freddiebear1 skrev:Emilio Pettersen har hatt en ok sesong! God powerplay stats i USHL, og han spilte bra for Norge i B-VM U-18 (12 poeng på 5 matcher). I forhold til mange norske hockey talenter ser dette veldig bra ut! Skandale at han ikke fikk muligheten i U-20 VM! Håper han trener ræva av seg i sommer! Neste sesong kan bli en av hans viktigske noen sinne! Kanskje også Norges største mulighet til å hjelpe en normann opp i NHL draft rankingen! Jeg drømmer om OL plass for hans del. Vi har ingenting å tape! Håper han plukker 15-20 poeng og opprykk for U-20 i C-VM! Samtidig krysser jeg fingrene for et bedre Omaha Lancers, en Emilio som kan stå opp mere fysisk og helpe laget sitt mere i 5 mot 5! I powerplay er han genious! Gleder meg til å følge han videre!
Vårt U20 lag var fylt til randen med offensive spillere, og det ble vår bane. Liten, lett og tredje dårligst på +/- i USHL ville ikke gitt den vekten som manglet for vårt U20.
http://www.ushl.com/view#/player-stats? ... entPage=29
Hvordan mener du at en urealistisk plassering i det endelige draftet skal være til hjelp for norsk hockey? Det er han som må gjøre jobben kommende sesong, og landslagstrener Thoresen er ikke så dum at han tar med en lett liten 17-åring til OL for å spille kun i overtall. Pettersen trenger tid, tålmodighet og hard jobbing for å gjøre kroppen klar for de neste nivåene, og for en gang å kunne spille i NHL uavhengig av et evt. draftnummer.
Jeg mener at en høy draft kommer til å øke interessen for norsk hockey og bedre utvikling muligheter for norske spillere! Norsk hockey gjør en dårlig jobb på dette! U-20 sist var en flopp! Offensive spillere? Hvor mange mål skårte vi? Og hvor mange i power play? Emilio hadde plukka minst like mange poeng som Karlsen, kanskje fler! Emilio var i bedre form enn Karlsen under den tiden! Karlsen hadde ulflask med skader! Han så ikke ikke like pigg ut som han kan være! For meg virker det som at norske trenere bryr seg lite om statistikker og hvilke spillere som er skadet eller i form! Karlsen var skadet + han produserte 2 poeng på 8 kamper i samme liga Emilio spiller i. Norge satser heller på eldre spillere! Typisk! Flere fra det U-20 laget kunne ha blitt bytta ut!
Danmark gjør det mye bedre enn oss for tiden! De følger med på detaljene vi blåser i! Finnland også! De tar med en Barkov til OL, spiller med Selanne! Det var kult å se på! Jeg ble ganske misunlig da jeg så det! Det er fortsatt god tid, ikke noe vits å si NEI med en gang! Kan værtfall ta med Emilio på samling selv om han spiller lite! Håpe på flaks! Det er min mening! Forstår at du ikke er enig med meg, men det er helt ok! Jeg håper at Emilio er ekstra sulten denne sesongen! Trene knall hardt og riktig! Få en god start på neste USHL sesong!