U-20 landslaget 2017/18

Hockeynorge på kryss og tvers, alt som ikke dekkes av "Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget"
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Desember 2017 21:39
Såg noko stream i dag. Det er berre 1. rekkja som funngerer godt (Karlsen, Ellingsen og Noer), og delvis 2. rekkja. Særleg Karlsen er god. Elles er det grått, spesielt skuffa over Homdrom som får mykje istid i Lillehammer. Overtalsspelet var nokolunde i dag, det må ha vore fokusert på det den eine dagen med pause.

Elles er det bra å berre sleppe inn berre eitt mål. Det kom i undertal og vart kriga inn. Noregs mål var solo av Karlsen som fekk gå på mål og skåre.

Laget skal ha kred for berre å sleppe inn eitt mål.

Eg tykkjer at dei laga Noreg møter er like temposterke som vi er. Burde det ikkje vore ein skilnad på det ut frå ambisjonsnivået vårt?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 09:49
Fjella skrev:Såg noko stream i dag. Det er berre 1. rekkja som funngerer godt (Karlsen, Ellingsen og Noer), og delvis 2. rekkja. Særleg Karlsen er god. Elles er det grått, spesielt skuffa over Homdrom som får mykje istid i Lillehammer. Overtalsspelet var nokolunde i dag, det må ha vore fokusert på det den eine dagen med pause.

Elles er det bra å berre sleppe inn berre eitt mål. Det kom i undertal og vart kriga inn. Noregs mål var solo av Karlsen som fekk gå på mål og skåre.

Laget skal ha kred for berre å sleppe inn eitt mål.

Eg tykkjer at dei laga Noreg møter er like temposterke som vi er. Burde det ikkje vore ein skilnad på det ut frå ambisjonsnivået vårt?

Av det jeg har sett så er jeg enig i at det er 1.rekka som levere. Den rekka fungerer ganske så bra. Hyggelig med et PP mål også selv om målet ikke var et typsik PP mål.

Hva mener du med at Homdrom skuffer mest Fjella? Han er vel en typsik 3. eller 4. rekke spiller i Lillehammer som med bra fysikk og str. er en spiller som dekker mye is, dreper muligheter for andre lags topp rekker osv. For meg vireker det som at defensivt fungerer laget veldig bra, de produserer nok skudd, men ikke nok mål da sjansene de skaper ikke er vasse nok. Justere litt på dette samt få igang PP så går dette veien.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 16:39
Bör vinne idag mot Slovenia for og få en ren gruppefinale mot Polen på fredag. Tap idag og jeg tror det er kört.

Marthinsen og Vold for fan klive frem nå!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 17:37
johnpx skrev:Bör vinne idag mot Slovenia for og få en ren gruppefinale mot Polen på fredag. Tap idag og jeg tror det er kört.

Marthinsen og Vold for fan klive frem nå!

Slovenia med et relativt ungt lag. Tre spillere født i 98, tre født i 2000, og resten født i 99.

Marthinsen i tredje rekke, og Vold i fjerde. Wikstøl i mål i dag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 18:29
Aron skrev:Av det jeg har sett så er jeg enig i at det er 1.rekka som levere. Den rekka fungerer ganske så bra. Hyggelig med et PP mål også selv om målet ikke var et typsik PP mål.

Hva mener du med at Homdrom skuffer mest Fjella? Han er vel en typsik 3. eller 4. rekke spiller i Lillehammer som med bra fysikk og str. er en spiller som dekker mye is, dreper muligheter for andre lags topp rekker osv. For meg vireker det som at defensivt fungerer laget veldig bra, de produserer nok skudd, men ikke nok mål da sjansene de skaper ikke er vasse nok. Justere litt på dette samt få igang PP så går dette veien.

Nei, det er det offensive som eg tykkjer ikkje fungerer, han skårar vel ein del mål også for Lillehammer. Defensivt tykkjer eg han har vore god, svært god i det eg har sett av kampen mot Slovenia (dvs. 1. periode). Vel han skåra no mål også, men han bomma vel eigentleg for ope mål, men fekk hjelp av målvakta. Vi får håpe dette går vegen fort Noreg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 19:57
Overbevisende sier med 1-5. Nå blir det seriefinale mot Polen.

33-14 i skudd til Norge.

Utrolig nok fortsatt ingen poeng på Marthinsen og Vold.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 20:04
johnpx skrev:Overbevisende sier med 1-5. Nå blir det seriefinale mot Polen.

33-14 i skudd til Norge.

Klasseforskjell, men jeg ser problemet med uttelling i overtallspillet. Det blir alt for omstendelig og går rett og slett alt for langsomt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 20:07
DonCherry skrev:
johnpx skrev:Overbevisende sier med 1-5. Nå blir det seriefinale mot Polen.

33-14 i skudd til Norge.

Klasseforskjell, men jeg ser problemet med uttelling i overtallspillet. Det blir alt for omstendelig og går rett og slett alt for langsomt.

Det er litt urovekkende, kan jo bli avgörende i siste kampen. Blir spennende dette.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 22:49
johnpx skrev:Utrolig nok fortsatt ingen poeng på Marthinsen og Vold.

Marthinsen står med 18 mål og 5 pasningspoeng på 17 kamper for Almtuna i J20 denne sesongen. Det viser at han er en målscorer. Målscorere har behov for tilretteleggere, og den jobben var kanskje tiltenkt Pettersen. Pettersen ble innvilget forfall for å følge sine drømmer, noe som kan straffe seg. Jeg har sett litt gjennom for A, B og C U20 VM nå, og dette forfallet er meget spesielt.

Wold, her er det noe som ikke stemmer ut fra hva han har prestert i Sveits så langt denne sesongen.

InnleggSkrevet: 13. Desember 2017 23:10
En har sett gode, for ikke å si toppspillere, underprestere før om ikke kjemien med lagledelsen funker. Trenger vel ikke se lengre enn til GET-ligaen i år det... Kan det være noe der?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 00:05
Så litt av den siste perioden. Norge helt klart best, men synes de nesten spiller litt på hæla. Mye slurv.. Det går sikkert i denne divisjonen, men neppe i den over.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 00:49
Klart de må spille i en bra rekke men Vold spiller med Solem og Marthinsen med Vikingstad. 4 kamper er spilt og de har null og nix. Alt for dårlig. De spiller jo begge sikkert PP også, kan ha feil her. Men Vi snakker tross alt om ett C Vm her.

Noer er Norges soleklart beste spiller , tredje best poeng i hele mesterskapet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 09:06
johnpx skrev:Noer er Norges soleklart beste spiller , tredje best poeng i hele mesterskapet.

Tiger_n skrev:En har sett gode, for ikke å si toppspillere, underprestere før om ikke kjemien med lagledelsen funker. Trenger vel ikke se lengre enn til GET-ligaen i år det... Kan det være noe der?

Hugsar at Heier gjorde eit svært godt mesterskap ein gong utan at han til no er vorten den toppspelaren mange trudde.

Noer har vel ikkje heilt innfridd det som var forventa av han i Lillehammer, men gjer det altså godt her. Det burde få trenaren i Lillehammer til å vurdere om Noer har fått rette rekkjekameratar.

InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 09:18
Fjella skrev:
Noer har vel ikkje heilt innfridd det som var forventa av han i Lillehammer, men gjer det altså godt her. Det burde få trenaren i Lillehammer til å vurdere om Noer har fått rette rekkjekameratar.

Når Noer var best denne sesongen, som var i starten av sesongen, spilte han med Nystuen og Ellingsen. Nå er Nystuen ute resten av sesongen.

Ellers har han vært inne i PP2 i relativt store deler av sesongen.

Dersom han hadde fortjent det i år, hadde han fått bedre rekkekamerater, men Noer har dessverre vært en liten skygge av seg selv på sitt beste, så langt i år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 09:28
Noreg har bytt målvakt frå kamp til kamp, så etter det skulle det vera Hanneborg sin tur mot Polen. Båe har gjort ein god meisterskap, men eg tykkjer Wikstøl har vore hakket betre (dog basert på eit selektivt utval av streaming). Laget kan kvile i dag, og då bør nok Wikstøl stå den siste og avgjerande kampen. Han har fantastiske 97.14 i redningsprosent, best av alle. Hanneborg er goså god med 95.56.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 09:33
Tenno skrev:
Fjella skrev:

Når Noer var best denne sesongen, som var i starten av sesongen, spilte han med Nystuen og Ellingsen. Nå er Nystuen ute resten av sesongen.

Ellers har han vært inne i PP2 i relativt store deler av sesongen.

Dersom han hadde fortjent det i år, hadde han fått bedre rekkekamerater, men Noer har dessverre vært en liten skygge av seg selv på sitt beste, så langt i år.

Noer spiller endelig center igjen og det er der han er best. På Lillehammer er han nå dyttet ut på vingen og tror der er en stor årsak til form duppen, men sikkert ikke hele årsaken. Men han startet sesongen på center og plukka jevnt med poeng de 7-8 første kampene.

Men faen heller nå blir den siste kampen spennende! Håper Gjøse legger bort sitt PP oppsett og lar de to PP rekkene få litt frie tøyler. Jeg tror det løsner da. Bør også vurdere om andre bør få sjansen, men nøkkelen må å gå bort fra det låste PP systemet jeg har inntrykk av at de kjører nå.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 15:23
Fjella skrev:
johnpx skrev:Noer er Norges soleklart beste spiller , tredje best poeng i hele mesterskapet.

Tiger_n skrev:En har sett gode, for ikke å si toppspillere, underprestere før om ikke kjemien med lagledelsen funker. Trenger vel ikke se lengre enn til GET-ligaen i år det... Kan det være noe der?

Hugsar at Heier gjorde eit svært godt mesterskap ein gong utan at han til no er vorten den toppspelaren mange trudde.

Helt korrekt det, Heier hade ett fint mesterskap 12-13 sesongen, med 9 poeng. Men som du sier så ble han ikke den spiller mange trodde. To försök i Sverige og det går dessverre ikke. Trist.

En som også spilte var Valkvae Olsen, som hade 0 poeng det mesterskapet, men har success i Sverige om dagen. Intressant hvordan det kan utvikle seg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Desember 2017 22:30
Thriller nå, så mye som står på spill. Norge leder 2-1 etter to perioder. 20-17 i skudd. Ta dette nå
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Desember 2017 23:13
Helt utrolig, Ellingsen tar utvisning med 37 sekunder igjen av kampen og Polen scorer 2-2 med 7 sekunder igjen.

SD nå. Fuck
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Desember 2017 23:34
Uff, helt sykt vi vinner på straffer. Ellingsen, mannen som ble utvist da Polen scoret 2-2!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kult

InnleggSkrevet: 16. Desember 2017 00:11
Deilig!!!!

Mange av våre gutter som underpresterte. Må tas tak.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Desember 2017 03:11
AMK79 skrev:Mange av våre gutter som underpresterte. Må tas tak.

Hva som må tas tak i er at vi vinner opprykket fra C-VM på straffer i VMs siste kamp.

InnleggSkrevet: 16. Desember 2017 06:07
DonCherry skrev:

Hva som må tas tak i er at vi vinner opprykket fra C-VM på straffer i VMs siste kamp.

Det jeg lurer på er hva forbundet tenker. Vi har et mål om å etablere oss i A-VM, men alle ser at vi er milevis unna.

Er det

a) Satser på bedre lykke neste år

eller

b) Evaluere, se hva som kan gjøres for å oppnå målet. Se på hva andre nasjoner som lykkes bedre gjør,og spørre seg hvorfor disse nasjonene får frem flere talenter enn Norge.

Gang på gang har man valgt a), det kunne kanskje vært gøy å prøve b)? Om ikke annet for en avveksling.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Desember 2017 12:38
DonCherry skrev:

Ja, det må vi absolutt gjera, men eg må berre få lov til å vera litt glad etter å ha opplevd gårsdagen:

Landslaget sablar ned Frankrike med 6-0

U18 landslaget vinn over Frankrike to kampar på rad (Frankrike er ein hockey-nasjon i framgang).

U16 landslaget vinn over Latvia som sabla ned Danmark med 5-0

U20 landslaget rykjer opp til nivå 2, gildt likevel, sjølv om vi aldri skulle vore på nivå 3.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Desember 2017 13:50
Fjella skrev:
DonCherry skrev:

Ja, det må vi absolutt gjera, men eg må berre få lov til å vera litt glad etter å ha opplevd gårsdagen:

Landslaget sablar ned Frankrike med 6-0

U18 landslaget vinn over Frankrike to kampar på rad (Frankrike er ein hockey-nasjon i framgang).

U16 landslaget vinn over Latvia som sabla ned Danmark med 5-0

U20 landslaget rykjer opp til nivå 2, gildt likevel, sjølv om vi aldri skulle vore på nivå 3.

Ja, det var mye gildt i går, og du glemmer damene som vant 5-2 over Tsjekkia og U18 jentene som vant 1-0 over Danmark.

Det å vinne opprykket fra C til B med minst mulig margin, etter å ha tapt oppkjøringskamp mot et bedre Ungarn som kanskje rykker ned fra B til C i dag, det er ikke godt nok. Hva hadde konsekvensene vært dersom Hanneborg (bestemannspris) hadde sluppet inn et mål til mot Polen i går i ordinær tid?

Dette er de samme årsklassene med den samme treneren som berget seg fra nedrykk i U18 for to sesonger siden med et mål, og at Østerrike tapte sin siste kamp. To sesonger før der igjen spilte de kanskje jevnt med Danmark og de andre på det nivået. Jeg husker ikke, og det finnes ikke historisk tallmateriale på hockey.no.

Danmark U20 er i Canada/USA nå for oppkjøring til A-VM hvor de reisesyke tapte med hederlige 2-5 mot Canada i går. De har med et par spillere som er draftet, og får sikkert ytterligere 1-2 draftet til sommeren. Vi har med en draftet spiller som får med seg spill i fjerderekken og 0 poeng hjem fra C-VM. Vold fikk sitt ene mål i dag, men det burde vært mer på han gitt den halve sesongen han kommer fra i Sveits. Jeg har ikke sett kampen mot Polen enda, men jeg tipper det var mye det samme som i de tidligere, og et overtallspill som gikk etter det samme langsomme oppsettet som tidligere og som ikke en gang fungerer i et C-VM.

Ja, det bør gjøres noe med og rundt U20, U19, U18, U17, U16, vårt hjemlige seriespill og mye mer.
ForrigeNeste

Gå til Hockeynorge

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest