U-20 landslaget 2017/18

Hockeynorge på kryss og tvers, alt som ikke dekkes av "Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget"
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 18:42
DonCherry skrev:
Aron skrev:Norges entry list til turneringen ligger her http://stats.iihf.com/Hydra/645/IHM6450 ... _0_NOR.pdf

Ser ut som at listen er meldt inn 24.11 og inneholder 30 spillere og 4 målvakter.

Listen gir muligens et visst inntrykk av hvilke spillere som har vært i loopen rundt uttaket til dette mesterskapet.
Listen inneholder flere lagtids skadde spillere.

Entrylisten er det brede tidlige uttaket som endelig tropp velges fra og hvor det kan trekkes inn ekstra spillere fra dersom skade eller forfall. Dette etter spesielle regler hvis jeg ikke husker feil.

En liste inneholdende langtidsskadde spillere blir i så måte et spill for galleriet for å vise bredde. Jeg finner det noe merkelig at VM-vrakede Jonas Medby er forsvunnet helt ut av entrylisten. Det kan sikkert sies mye annet rart om denne listen og evt. signaleffekt, men dersom dette skal være en reserveliste, hvorfor da Vaaler og ikke Hybertsen når det sees til Vålerenga for backer? Hva ville Roy sagt?

Entrylister, endelige spillertropper, kampprogram og stream av alle kampene fra denne siden.

http://www.iihf.com/competition/645/

Jonas Medby var av landslagsledelsen funnet for dårlig til å få plass på den utvidete entrylisten for et U20 landslag som manglet backer med godt skudd fra blå (vårt overtallspill var elendig i VM), men god nok for sesongens andre GET Rookie nominasjon. Forbundets sportssjef sitter i nominasjonskomiteen sammen med blant andre A-landslagssjef Thoresen.

http://www.tv2.no/a/9600970/

Juryens begrunnelse.
Jonas Medby er ytterligere en av disse unge norske backene som stormer frem i Get-ligaen. Godt trent, bra størrelse og god balanse sammen med en super skøyteteknikk samt bevegelighet med og uten puck. Alt dette i en pakke gir en meget spennende fremtid for Jonas. Sammen med de fire importene i Lillehammer, bidrar Jonas Medby i Get-ligans beste powerplay-formasjon. Og som bakre spiller på blue line, er Jonas både sikring og arkitekt i en og samme spiller.

Amen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 17:42
Ja han er jo meget intressant. Att han ikke var med i VM ja, ikke noe vits i og skrike om det nå men noe er feil

Jeg snakket för om Almtuna spillerne (untak Marthinsen) som ikke heller var "gode" nok for entrylisten.

For eksempel Vålerengagutten Espen Hermanrud som er 99 årgang, med 19 poeng denne sesongen, bare 5 poeng mindre en Marthinsen.

Også Even Engjom er en god spiller.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 19:41
johnpx skrev:Ja han er jo meget intressant. Att han ikke var med i VM ja, ikke noe vits i og skrike om det nå men noe er feil

Jeg snakket för om Almtuna spillerne (untak Marthinsen) som ikke heller var "gode" nok for entrylisten.

For eksempel Vålerengagutten Espen Hermanrud som er 99 årgang, med 19 poeng denne sesongen, bare 5 poeng mindre en Marthinsen.

Du har kanskje noen poeng der, men når treneren ikke klarer å få poeng ut fra Marthinsen som har vært smånotorisk i Sverige, og det kun ble et mål på Vold som har hatt en fantastisk sesong i Sveits?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 20:01
DonCherry skrev:
johnpx skrev:Ja han er jo meget intressant. Att han ikke var med i VM ja, ikke noe vits i og skrike om det nå men noe er feil

Du har kanskje noen poeng der, men når treneren ikke klarer å få poeng ut fra Marthinsen som har vært smånotorisk i Sverige, og det kun ble et mål på Vold som har hatt en fantastisk sesong i Sveits?

Det er ett annet problem tror jeg. Vill tro att det bare var denne gang. Vi får se.
Forrige

Gå til Hockeynorge

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester