Hockeyspillere fra trøndelag

Hockeynorge på kryss og tvers, alt som ikke dekkes av "Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget"

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 19:24
Hei folkens, jeg driver og skriver på boka og lurer på om dere kan hjelpe meg litt. Jeg skal skrive et stykke på forutsetninger for å drifte et GET liga lag utenfor østlandsområdet, med Trondheim som eksempel. Skal skrive litt konkret om rekruttering fra Trondheim og kunne tenkt meg å ha en oversikt over spillere fra Trondheim som spiller i GET eller utenlandske ligaer pr i dag (aktive spillere)
Sånn i farten kommer jeg på Andreas Martinsen, Steffen Ratejzcak, Villiam Strøm, Henrik Solberg, Håkon Imset Storli, Mathias Saksvik Baar, Emil Holst Volden, Dag Morten Wehn.

Presiserer at jeg er ute etter navn på spillere som har hatt hele eller store deler av oppveksten i Trondheim. Feks en spiller som har spilt i Trondheim frem til videregående men som så går på NTG i Lillehammer og deretter GET, kvalifiserer. Tore Vikingstad som er født i Trondheim men dro videre til Sarpsborg i 2 år alder kvalifiserer ikke:)

Sikkert flere navn?

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 19:56
Denne kan være til hjelp http://www.eliteprospects.com/birthplac ... eim,%20NOR

Der finner du f.eks Mathias Nørstebø, Fredrik Dahl, Joakim Eidsæther,

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 20:19
Sorum skrev:Denne kan være til hjelp http://www.eliteprospects.com/birthplac ... eim,%20NOR

Der finner du f.eks Mathias Nørstebø, Fredrik Dahl, Joakim Eidsæther,

Den var ikke dum ja!Takk for den, visste ikke man kunne filtrere slik på eliteprospects. Og tenk å glemme Mathias Nørstebø i oversikten da...

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 20:55
Noen som har informasjon om Kaj Erik Nordtømme og Joakim Eidsæter, om hvor lenge de spilte i Trondheim? En Martin Aune spiller i i USA, Minot Minotaurus som er et "tier 2 junior icehockey team" i NAHL ligaen i USA. Noen som har noe ide om nivået der?

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 23:26
Kanskje ikke så mange akkurat nå - men det er mye spennende i bartebyen i U-16 og nedover. Litt tidlig å si hvor det ender, men hvis du ikke har prata med Jan Morten Dahl ennå, så bør du gjøre det. Han vet stort sett alt som er å vite om spillerene i og fra byen.

InnleggSkrevet: 26. Mai 2017 12:11
anofsti skrev:Kanskje ikke så mange akkurat nå - men det er mye spennende i bartebyen i U-16 og nedover. Litt tidlig å si hvor det ender, men hvis du ikke har prata med Jan Morten Dahl ennå, så bør du gjøre det. Han vet stort sett alt som er å vite om spillerene i og fra byen.

Har han på intervjulista mi ja, han blir presentert som spillerprofil i boka

Gå til Hockeynorge

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest