U20 landslaget 19/20

Hockeynorge på kryss og tvers, alt som ikke dekkes av "Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget"

InnleggSkrevet: 07. November 2019 23:57
Asknes skrev:Vi skal (forhåpentligvis) ha inn Pettersen, Rødne, Bolling Vaaler + at man går ned fra 14 til 13 løpere. Da ryker nok 3-4 av de yngre og jeg tror Granath, Strandborg, Elvsveen og Lilleberg jr må overbevise for å bli med til VM.

Jeg tviler litt på om vi får se Pettersen VM. I fjor måtte han spille for Denver fredag og lørdag (som var deres siste kamper før jul, før han startet reisen søndag og rakk Norges andre kamp i Tyskland mandag ettermiddag. Nå spiller Denver både første helg og andre helg samtidig mens VM pågår i Minsk. Den andre helga møter de Colorado College i nabo-oppgjør. Det er derfor jeg tviler på at de frigjør han for spill for Norge.

Men for Rødne, Bolling Vaaler og Bjørgvik Holm bør sjansen være stor for at de får være med til VM.

InnleggSkrevet: 08. November 2019 23:39
Vi taper 2-0 for Sveits, siste mål i åpen kasse. Skuddstatistikk var 20-18 favør Sveits. Dvs at Tobias Breivold reddet 18 av 19 skudd, 94,74%. Vi tar bare en utvisning under kampens gang (i tillegg en utvisning på tiden 59:59). Vi trenger at våre keepere står på hodet, i går hadde Normann bare 80%, og vi må være disiplinerte.

Sveits vant også mot Slovakia torsdag, 5-3 men det var 29-22 i skudd favør Slovakia. Jeg har ingen anelse om hvor sterkt dette sveitsiske laget er, men de stiller sikkert med de beste som er tilgjengelig i Europa etter som dette er siste turnering før VM i desember. Kanskje DC vet litt mer?

InnleggSkrevet: 09. November 2019 22:25
Vi taper også den siste kampen, 4-1. Vi leder 1-0 etter 1-periode, mål av Pontus Finstad, ingen assist, og 10-5 i skudd fordel Slovakia. Så følger en marerittperiode, 4-0 i mål og 20-3 i skudd ! I 3. periode roer det seg, 0-0 og 7-6 i skudd. Breivold med 89,19% som er brukbart.

Nå er det fire uker til VM. Vi åpner mot Slovenia mandag 9.12. og fortsetter mot Østerrike tirsdag 10.12. Hele schedule her https://www.iihf.com/en/events/2020/wm20ia/schedule

Jeg regner med at laget samles mandag 2.12. og at de skal spille to treningskamper. I fjor møtte vi Tyskland og Frankrike i dagene før VM.

PS! Hvis Emilio Pettersen spiller mot Arizona fredag 6.12. og lørdag 07.12. kan han rekke kamp 2, tirsdag mot Østerrike. Slik gjorde han det i fjor. Men som jeg har nevnt spiller Denver University lokaloppgjør mot Collorado College 13.12. og 14.12., så jeg tviler på at Emilio kommer til VM.

InnleggSkrevet: 09. November 2019 22:43
Sorum skrev:Vi taper også den siste kampen, 4-1. Vi leder 1-0 etter 1-periode, mål av Pontus Finstad, ingen assist, og 10-5 i skudd fordel Slovakia. Så følger en marerittperiode, 4-0 i mål og 20-3 i skudd ! I 3. periode roer det seg, 0-0 og 7-6 i skudd. Breivold med 89,19% som er brukbart.

Nå er det fire uker til VM. Vi åpner mot Slovenia mandag 9.12. og fortsetter mot Østerrike tirsdag 10.12. Hele schedule her https://www.iihf.com/en/events/2020/wm20ia/schedule

Jeg regner med at laget samles mandag 2.12. og at de skal spille to treningskamper. I fjor møtte vi Tyskland og Frankrike i dagene før VM.

PS! Hvis Emilio Pettersen spiller mot Arizona fredag 6.12. og lørdag 07.12. kan han rekke kamp 2, tirsdag mot Østerrike. Slik gjorde han det i fjor. Men som jeg har nevnt spiller Denver University lokaloppgjør mot Collorado College 13.12. og 14.12., så jeg tviler på at Emilio kommer til VM.

Jeg har vanskeligheter med å skjønne at 2-3 collega kamper i en lang college serie skal være viktigere enn å spille VM for Norge. Karriere messing tror jeg det er mye bedre å vise at man kan prestere topp i et U20 VM enn å spille 2-3 kamper ekstra college kamper. Uansett bør stolthet til Norge veie klart tyngst og forbundet bør legge hardt press på spiller og eventuell klubb hvis de evt. setter foten ned for VM spill.

InnleggSkrevet: 10. November 2019 04:26
Asknes skrev: Uansett bør stolthet til Norge veie klart tyngst og forbundet bør legge hardt press på spiller og eventuell klubb hvis de evt. setter foten ned for VM spill.

Hvilken fot vil ha størst press....?
NIHF eller egen utvikling, klubb sin mening....?

Hva har NIHF gjort for utviklingen til Emilio, utenom det han og hans familie har gjort. ?

InnleggSkrevet: 10. November 2019 09:45
cola skrev:
Asknes skrev: Uansett bør stolthet til Norge veie klart tyngst og forbundet bør legge hardt press på spiller og eventuell klubb hvis de evt. setter foten ned for VM spill.

Hvilken fot vil ha størst press....?
NIHF eller egen utvikling, klubb sin mening....?

Hva har NIHF gjort for utviklingen til Emilio, utenom det han og hans familie har gjort. ?

Hva mener du? Det er mange mammaer og pappaer som har stilt opp for barna sine. Man stiller vel opp for Norge og landslaget uten å måtte lage et regnestykke av det. Burde se på det mere som en ære enn en byrde.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. November 2019 20:51
Sorum skrev:Vi taper 2-0 for Sveits, siste mål i åpen kasse. Skuddstatistikk var 20-18 favør Sveits. Dvs at Tobias Breivold reddet 18 av 19 skudd, 94,74%. Vi tar bare en utvisning under kampens gang (i tillegg en utvisning på tiden 59:59). Vi trenger at våre keepere står på hodet, i går hadde Normann bare 80%, og vi må være disiplinerte.

Sveits vant også mot Slovakia torsdag, 5-3 men det var 29-22 i skudd favør Slovakia. Jeg har ingen anelse om hvor sterkt dette sveitsiske laget er, men de stiller sikkert med de beste som er tilgjengelig i Europa etter som dette er siste turnering før VM i desember. Kanskje DC vet litt mer?

Sveits hadde bare hjemlige spillere tatt ut for denne turneringen, og de hadde 5 forfall før turneringen startet. Norge har allerede ekskludert minimum en opplagt femmer for VM. I så måte var dette 0-2 tapet for Sveits hederlig.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. November 2019 21:11
Sorum skrev:Vi taper også den siste kampen, 4-1. Vi leder 1-0 etter 1-periode, mål av Pontus Finstad, ingen assist, og 10-5 i skudd fordel Slovakia. Så følger en marerittperiode, 4-0 i mål og 20-3 i skudd ! I 3. periode roer det seg, 0-0 og 7-6 i skudd. Breivold med 89,19% som er brukbart.

Hva kan vi konkludere fra denne turneringen hvor våre reiser hjem med målforskjell 2-12, mål-skudd% 4,08 hvor de andre tre ligger mellom 10,64-13,64%, og med et målpoeng og -5 i protokollen for Spaberg Olsen?

https://www.hockeyslovakia.sk/en/stats/ ... s#teamTabs

Fire av de fem motstanderlagene møttes i Hviterussland for en 4-nasjoners denne uken.

http://hockey.by/matches/4-nations-cup-u20/?type=ended

Arrangøren vant alle sine kamper. 5-1 mot Danmark i en kamp hvor Danmark vant skuddstatistikken 27-19. Jeg tipper opprykkskampen vil stå mellom nettopp de to som ikke møtes før i VMs siste kamp. For Norge som har hatt en lei tendens til å snuble i de første kampene vil åpningskampen mot opprykkslaget Slovenia bli svært viktig.
Forrige

Gå til Hockeynorge

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest