U20 landslaget 19/20

Hockeynorge på kryss og tvers, alt som ikke dekkes av "Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget"
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. August 2019 21:33
En god start for Norge på turneringen med seier 4-0 mot klubblaget Riga i første kamp. Det siste målet kom i tomt bur. Skuddene var 26-23, noe som kan tyde på mulig BP for Tobias Breivold Johansen i vårt mål.

I morgen venter Østerrike, som kanskje burde byttet målvakt midtveis i andre periode av kamp som pågår nå.

https://stats.swehockey.se/ScheduleAndR ... Live/10642

InnleggSkrevet: 21. August 2019 23:05
Interessant at Tobias Normann og D. Byrkjeland spiller for Farjestad. Normann står i mål mot Østerike og Byrkjeland står oppført i 2. rekka. Normann var tatt ut på samlingen tidligere i sommer og konkurrerer nok rimelig jevnt med Breivold og Fayen om plass på det norske laget. Breivold og Normann delte keeper plassen i U18 VM i våres mens Dougles ikke kom med i U18 VM etter å ha vært inne på laget på tidligere samlinger i fjor. Sånn sett så bør Norge være sterkere enn Farjestad?

InnleggSkrevet: 22. August 2019 10:00
Moro med Spaberg. 1+1. Kan bli vår neste store stjerne. Langt igjen naturligvis.

InnleggSkrevet: 23. August 2019 10:04
AMK79 skrev:Moro med Spaberg. 1+1. Kan bli vår neste store stjerne. Langt igjen naturligvis.

Om jeg har hørt rett så hadde han en herlig scoring i Sudden i går ?. da er vel norge i Semi da ?

InnleggSkrevet: 23. August 2019 13:47
Helt rå goal! Avgjør i sudden. Kommer alene mot en østerriker. Finter ut han og keeper og avgjør. 17 år.

InnleggSkrevet: 24. August 2019 19:33
AMK79 skrev:Helt rå goal! Avgjør i sudden. Kommer alene mot en østerriker. Finter ut han og keeper og avgjør. 17 år.

Slik så det ut https://youtu.be/BQov_ZnMC_I

Vi tapte dessverre semifinalen mot Växjö, 4-3. Blir bronsefinale mot Leksand søndag kl. 1100
https://stats.swehockey.se/Game/Events/449043

InnleggSkrevet: 24. August 2019 19:57
Spaberg med nytt pass. Leder poengstatistikken i hele turneringa. Helt drøyt.

InnleggSkrevet: 25. August 2019 08:41
Jeg skjønner ikke Gjøse og Hoff. -Tobias Breivold har vist en flott fremgang både i fjor og er tatt opp i A laget til VIF og trener med dem nå. Redningsprosent på 2 matcher i Karlstad er 91,67 % Han hadde 23 skudd i mot og holdt nullen mot Riga. Så går vi ut for å sikre en semifinale plass og de bruker Fayen i mål med 87,72 % i redningsprosent. På dette nivået er det faktisk lov og bytte ut keeper underveis både før og inn under kampene ! Jeg må også legge til at jeg synes Fayen spilte seg bra opp utover i kampen, tross i dårlig start. Regner med at Breivold står i den siste kampen i dag. Det er jo Bronsekamp.

InnleggSkrevet: 26. August 2019 19:30
Siden dette er en tråd for U20 Landslaget så synes jeg det er sykt lite kommentarer etter at gutta har spilt turnering og tar en fin 3 plass og Bronse i Super Challenge i helga. Det jeg kan lese utifra kommentarene her er at Spaberg er i rute og Breivold har jeg selv kommentert tidligere, det ser ut for at de har spilt seg inn på laget. Kjempeartig med Spaberg som bare er 17 år. Hadde vært gull å sett Emilio og Spaberg i samme rekke i et VM. Spesielt etter den videoen som er publisert med Spaberg på Twitter. To til som er 100% sikre og som leverer hver gang er Finstad og Tobias Normann (farjestad). I tillegg er Lars Christian Rødne og Sondre Bolling Vaaler klare går jeg uti fra. Det er vel kanskje andre utover i landet som har fokus rettet på andre spillere enn de som er nevnt ? Det blir en spennende høst med både 4 Nasjoners og VM, vi får håpe forbundet legger til rette for at dette laget kan få spilt seg inn og samles i god tid før turneringene starter.

InnleggSkrevet: 26. August 2019 22:04
Enig i at dette er ok resultat selv om det er å håpe at det norske landslaget kan slå de beste svenske klubblagene etterhvert.Det er ikke bare vi som mangler noen spillere, de beste svenske U20 spillerne er i SHL etc. Spennende at flere av de beste spillerne på laget er 2001 og 2002 årganger. Blant backene var det 3 backer som ikke ble rotert på og som spilte fast i 1.eller 2 back oppsetning og alle disse var 2001/2002 årganger (Lilleberg, Engebråten og Haughom). Haughom (2002) er det ikke skrevet så mye om, men han spilte fast i første back oppsetting i U18 VM i år og virker å nyte stor tillit i U20-laget allerede nå som 17 åring. Noen som kjenner mere til ham?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. August 2019 18:14
zuuc skrev:Jeg skjønner ikke Gjøse og Hoff. -Tobias Breivold har vist en flott fremgang både i fjor og er tatt opp i A laget til VIF og trener med dem nå. Redningsprosent på 2 matcher i Karlstad er 91,67 % Han hadde 23 skudd i mot og holdt nullen mot Riga. Så går vi ut for å sikre en semifinale plass og de bruker Fayen i mål med 87,72 % i redningsprosent. På dette nivået er det faktisk lov og bytte ut keeper underveis både før og inn under kampene ! Jeg må også legge til at jeg synes Fayen spilte seg bra opp utover i kampen, tross i dårlig start. Regner med at Breivold står i den siste kampen i dag. Det er jo Bronsekamp.

Er ikke dette normal sunn praksis for en ikke tellende turnering da? Nest beste gis semifinalen og antatt beste keeper gis den siste kampen. Breivold ramlet forøvrig ned på 85,19% i bronsefinalen, mens Normann som stod finalen for Färjestad heller ikke hadde noen god siste kamp med 85,71% i deres 1-4 tap for Växjö.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. August 2019 18:22
zuuc skrev:Siden dette er en tråd for U20 Landslaget så synes jeg det er sykt lite kommentarer etter at gutta har spilt turnering og tar en fin 3 plass og Bronse i Super Challenge i helga. Det jeg kan lese utifra kommentarene her er at Spaberg er i rute og Breivold har jeg selv kommentert tidligere, det ser ut for at de har spilt seg inn på laget. Kjempeartig med Spaberg som bare er 17 år.

Vi kan også se litt på dette ut fra +/- statistikk. Denne forteller at Spaberg kanskje har litt å jobbe med defensivt, men for all del. Han er bare 17 år.

https://stats.swehockey.se/Teams/Info/P ... 642#Norway
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. August 2019 18:32
Sorum skrev:Etter U-19 turneringen i februar og U-18 VM i april kom det første uttaket av 27 spillere til samling i Skien i mai. Ny samling, en hel uke i slutten av juli, i Skien med 29 spillere. Og altså nå, med 4 måneder igjen tll VM, er 24 spillere tatt ut. Jeg mener det er naturlig og riktig å ta ut de beste spillerne på dette tidspunkt. Laget til Karlstad har bare 11 spillere f. 2000, mens det er 9 spillere f. 2001 og 4 spillere f. 2002. Jeg mener det bekrefter at det er de beste spillerne som er tatt ut nå. Man aner konturene av et VM-lag, men det er fortsatt kamp om plassene da det trolig er 3 spillere som skal inn før VM (Pettersen, Rødne og Vaaler). Jeg vet ikke hvilke spillere du mener skulle vært med til Karlstad i stedet for de som er tatt ut nå. Alle aktuelle har fått sine sjanser.

Ekspertisen var klar på at det var disse 24 og våre tre manglende spillere som var det som kunne velges fra frem mot VM, og at det ikke fantes andre for vurdering. Hva skjedde så? Det ble et par forfall, og inn kommer blant annet en Salsten. Han står over første kamp, og går så inn som center i andrerekken for de neste kampene med mye spilletid. Det var sikkert noen som følte seg forbikjørt, men junior gjorde seg ikke bort med 3 poeng på 4 kamper og 0 i +/-.

Ekspertisen har her bommet et smule, som forventet.

InnleggSkrevet: 29. August 2019 08:58
Asknes skrev:Enig i at dette er ok resultat selv om det er å håpe at det norske landslaget kan slå de beste svenske klubblagene etterhvert.Det er ikke bare vi som mangler noen spillere, de beste svenske U20 spillerne er i SHL etc. Spennende at flere av de beste spillerne på laget er 2001 og 2002 årganger. Blant backene var det 3 backer som ikke ble rotert på og som spilte fast i 1.eller 2 back oppsetning og alle disse var 2001/2002 årganger (Lilleberg, Engebråten og Haughom). Haughom (2002) er det ikke skrevet så mye om, men han spilte fast i første back oppsetting i U18 VM i år og virker å nyte stor tillit i U20-laget allerede nå som 17 åring. Noen som kjenner mere til ham?

Haughom har gått barne og ungdomsårene i Stavangerhockeyen og trener i dag med A laget til Oilers. Det blir spennende å se hvor mange kamper han får der i år. I utgangspunktet tror jeg han spiller kamper for Oilers U21 lag (som også ser fryktelig sterkt ut i år), men tipper treningene i stor grad blir med A-laget. Ellers er Haghom en veldig trygg og god back defensivt, med et bra skudd og meget godt overblikk.
Forrige

Gå til Hockeynorge

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest