U-20 VM 9.-15. desember 2018, laguttak

Hockeynorge på kryss og tvers, alt som ikke dekkes av "Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget"

InnleggSkrevet: 21. November 2018 23:59
Jørgen Hanneborg Lillehammer
Jonas Wikstøl Oilers
Henrik Fayen Vestavik Ringerike

Petter Andersen MS
Håkon Opheim Engh Storhamar
Lars Erik Francke-Enersen Vålerenga
Emil Lilleberg Martinsen Sparta
Jonas Meisingset Sparta
Kristoffer Thomassen Frisk
Sondre Bolling Vaaler Leksand

Thomas Berg Paulsen Oilers
Simen André Edvardsen Storhamar
Joachim Lunde Hermansen MS
Markus Vikingstad Oilers
Morten Hodt Frisk
Markus Hermanstad AIK Stockholm
Robin Haglund Mathisen Oilers
Sander Hurrød Frisk
Filip Lalande Vålerenga
Samuel Solem Brynäs
Sander Thoresen Sparta
Kristian Røykås Marthinsen Saskatoon Blades
Lars Christian Rødne Oilers
Mathias Emilio Pettersen Denver University

Kilde: Fredrikstad Blad...

https://www.iihf.com/en/events/2019/wm20ia

InnleggSkrevet: 22. November 2018 16:52
Sorum skrev:Jørgen Hanneborg Lillehammer
Jonas Wikstøl Oilers

Petter Andersen MS
Jonas Meisingset Sparta

Markus Vikingstad Oilers
Morten Hodt Frisk
Sander Hurrød Frisk
Filip Lalande Vålerenga
Samuel Solem Brynäs
Sander Thoresen Sparta

Meget bra tropp. Emilio kommer til match 2, så vidt jeg forstår.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. November 2018 18:19
Sorum skrev:Kilde: Fredrikstad Blad...

Er Fredrikstad Blad nå blitt den offisielle informasjonskanalen for forbundet? De undergraver seg selv ved å annonsere laguttak på denne måten en eller flere dager før laguttak annonseres fra egen webside.

InnleggSkrevet: 22. November 2018 18:37
AMK79 skrev:Meget bra tropp. Emilio kommer til match 2, så vidt jeg forstår.

Denver University spiller fredag 7.12. og lørdag 8.12. Vår første VM-kamp er mot Hviterussland søndag 9.12. Den neste er mot Tyskland mandag 10.12. Så ja, det virker sannsynlig at Emilio rekker kampen mot Tyskland (jeg har ikke hørt på sendinga).

InnleggSkrevet: 22. November 2018 18:38
DonCherry skrev:

Er Fredrikstad Blad nå blitt den offisielle informasjonskanalen for forbundet? De undergraver seg selv ved å annonsere laguttak på denne måten en eller flere dager før laguttak annonseres fra egen webside.

Det virker som om Forbundet er bekvem med dette.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. November 2018 18:42
AMK79 skrev:
Sorum skrev:Jørgen Hanneborg Lillehammer
Jonas Wikstøl Oilers

Petter Andersen MS
Jonas Meisingset Sparta

Markus Vikingstad Oilers
Morten Hodt Frisk
Sander Hurrød Frisk
Filip Lalande Vålerenga
Samuel Solem Brynäs
Sander Thoresen Sparta

Meget bra tropp. Emilio kommer til match 2, så vidt jeg forstår.

Meget bra i forhold til de andre nasjonene eller i forhold til tidligere norske tropper?

Det gleder meg at Vestavik er gitt en mulighet. Han burde vært med i 4-nasjoners for et par uker siden for der å fått vise seg frem. På backsiden, en back er fjernet fra troppen som var med til 4-nasjoners. Er Jens Jøsok Holstad skadet?

Fremover på isen er det kun Isak Billett som er byttet ut fra 4-nasjoners. Her er det flere som kunne vært byttet ut for å sikre en bedre dybde i troppen. Gledelig at de to fra Nordamerika stiller opp selv om det blir sen ankomst for Pettersen. De vil bli viktige mot Østerrike og kanskje også Frankrike i kampen om å overleve.

Norges kamper
9des NOR-BLR
10des GER-NOR
12des NOR-FRA
14des LAT-NOR
15des AUT-NOR

Treningskamper mot Frankrike og Tyskland i forkant av VM. En løper sendes hjem etter dette i følge forbundets sider som denne gangen har klart å publisere laguttaket bare en dag etter Fredrikstad Blad.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. November 2018 18:44
Sorum skrev:
DonCherry skrev:

Det virker som om Forbundet er bekvem med dette.

Vi har et forbund som ikke forstår verdien av markedsføring.

InnleggSkrevet: 23. November 2018 00:45
Jeg vil mene at dette er noe av det beste vi har stilt med på en stund. Kan ikke se hvorfor vi ikke skal være med å kjempe om om opprykk. Men det blir sikkert tight, så ikke sikkert at forskjell på ned- og opprykk er så stor.

InnleggSkrevet: 03. Desember 2018 19:10
Treningskamp for U20 i kveld kl 19:00 mot Tyskland. Noen som vet om den streames noe sted?

InnleggSkrevet: 03. Desember 2018 22:17
Bobster skrev:Treningskamp for U20 i kveld kl 19:00 mot Tyskland. Noen som vet om den streames noe sted?

https://www.deb-online.de/ligen/debu20- ... 17d864dac9
Ikke stream, men live-ticker

InnleggSkrevet: 03. Desember 2018 22:18
-Roykas-Marthinsen departing for World Jr Division I Tournament..
-Roykas-Marthinsen has appeared in all 29 games for the Blades this season, scoring 8 goals and 15 points in the process. The 19-year-old winger has especially found his game as of late with 6 points in his last 7 games.

http://saskatoonblades.com/article/royk ... tournament

InnleggSkrevet: 03. Desember 2018 22:35
Pettersen to Represent Norway at 2019 WJC Division I https://denverpioneers.com/news/2018/12 ... ion-i.aspx

Får håpe alt klaffer med reisen. Han spiller lørdag kveld i Grand Forks, og reiser nok derfra tidlig søndag morgen. Da kan han være i München (en time derfra til Füssen), mandag morgen såpass tidlig som kl. 0720. En reise på ca 16 timer. Vi spiller vår andre kamp samme kveld kl. 1900, mot Tyskland.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Desember 2018 18:27
Sorum skrev:
Bobster skrev:Treningskamp for U20 i kveld kl 19:00 mot Tyskland. Noen som vet om den streames noe sted?

Det ble tap 5-3, noe jeg tror våre gutter skal være fornøyd med. Vi manglet våre antatt to beste, mens Tyskland manglet sine to antatt beste, Gawanke og Bokk. Jeg tipper Tyskland har disse to med fra start av på VM, og kanskje også i sin siste test mot Frankrike.

Hanneborg fikk den første treningskampen i mål, noe som overrasker meg. Jeg ville trodd den tilhørte Vestavik for å få han testet ut foran et VM hvor Hanneborg går inn som den soleklare førstekeeperen.

Tyskland skal være hjemmefavoritter for opprykk, men Hviterussland har et sterkere lag på papiret.

https://www.eliteprospects.com/team/166 ... ts#players
https://www.eliteprospects.com/team/167 ... ts#players

Eliteprospects er ikke oppdatert på de andre lagene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Desember 2018 18:32
Synes det norske laget ser bra ut. Hva kan vi forvente egentlig. Men jeg har noen spörsmål.

Når jeg ser på Frisks sitt U21 lag så er Hodt og Hurröd tatt ut, men hvorfor er ikke en spiller som Markus Solberg det? Han har dobbelt så mye poeng, greit det er forskjellig spillertyper, vet jeg ikke mye om, derfor jeg spör.

Mange som er bedre rent poengmessig en de som er tatt ut, men kanskje ses på som for unge?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Desember 2018 18:34
DonCherry skrev:
Sorum skrev:

Det ble tap 5-3, noe jeg tror våre gutter skal være fornøyd med. Vi manglet våre antatt to beste, mens Tyskland manglet sine to antatt beste, Gawanke og Bokk. Jeg tipper Tyskland har disse to med fra start av på VM, og kanskje også i sin siste test mot Frankrike.

Hanneborg fikk den første treningskampen i mål, noe som overrasker meg. Jeg ville trodd den tilhørte Vestavik for å få han testet ut foran et VM hvor Hanneborg går inn som den soleklare førstekeeperen.

Tyskland skal være hjemmefavoritter for opprykk, men Hviterussland har et sterkere lag på papiret.

Eliteprospects er ikke oppdatert på de andre lagene.

Hviterussland ser meget sterke ut, vanskelig og se att dem ikke skall klare dette..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Desember 2018 18:46
johnpx skrev:Synes det norske laget ser bra ut. Hva kan vi forvente egentlig. Men jeg har noen spörsmål.

Når jeg ser på Frisks sitt U21 lag så er Hodt og Hurröd tatt ut, men hvorfor er ikke en spiller som Markus Solberg det? Han har dobbelt så mye poeng, greit det er forskjellig spillertyper, vet jeg ikke mye om, derfor jeg spör.

Jeg holder på med min årlige lille oversikt over opplading for de hjemmeværende, og den saken du peker på der er blant det som bekymrer meg.

Mitt tips før jeg har sett laget til Latvia er at Tyskland, Hviterussland og Latvia vil slåss om medaljene mens Østerrike rykker ned. Åpent mellom Frankrike og Norge i kampen om fjerdeplassen, men her ønsker jeg å se det franske laget på papiret først. Det var den samme franske generasjonen som rykket opp for U18 for to år siden, men jeg tror det har vært litt stans for dem siden da.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Desember 2018 18:47
DonCherry skrev:
johnpx skrev:Synes det norske laget ser bra ut. Hva kan vi forvente egentlig. Men jeg har noen spörsmål.

Jeg holder på med min årlige lille oversikt over opplading for de hjemmeværende, og den saken du peker på der er blant det som bekymrer meg.

Mitt tips før jeg har sett laget til Latvia er at Tyskland, Hviterussland og Latvia vil slåss om medaljene mens Østerrike rykker ned. Åpent mellom Frankrike og Norge i kampen om fjerdeplassen, men her ønsker jeg å se det franske laget på papiret først. Det var den samme franske generasjonen som rykket opp for U18 for to år siden, men jeg tror det har vært litt stans for dem siden da.

Ja er det ikke ganske intressant? Hva orsaken bak dette kan vaere?

InnleggSkrevet: 05. Desember 2018 22:56

Mange som er bedre rent poengmessig en de som er tatt ut, men kanskje ses på som for unge?

At en spiller på 187cm / 85kg og med vesentlig bedre poengfangst, over flere år enn noen andre på U21 nivå ikke er med er egentlig ikke til å tro. Hurrød og Hodt er sikkert bra spillere, men Norge kan umulig være tjent med å la en såpass produserende spiller som Solberg sitte igjen hjemme.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Desember 2018 18:21
DonCherry skrev:

Jeg stoppet opp med den jobben i et håp om at Eliteprospects også ville dekke Norge. De andre er på plass, og da kommer kanskje Norge også før VM starter. Mitt tips etter Tysklands to oppkjøringskamper er at hjemmefavorittene må se et sterkt Hviterussland foran seg til slutt. Tyskland fikk Gawanke og Bokk med mot Frankrike i går og vant 5-2 etter å ha ligget under 0-2 i starten. Frankrike spiller dette VM uten sin beste back Enzo Guebey, som er skadet, og også uten sin stjerne Alexandre Texier. Da setter jeg dem bak Norge. Det samme gjør jeg med Latvia som ikke lyser på papiret. Forhåpentligvis slipper jeg å skifte mening etter dagens kamp mellom våre og Frankrike. Er det noen som har webside hvor kampen føres?

https://www.eliteprospects.com/team/161 ... ts#players
https://www.eliteprospects.com/team/164 ... ts#players
https://www.eliteprospects.com/team/169 ... ts#players

Tyskland-Frankrike i går.

https://www.deb-online.de/ligen/debu20- ... 22dd74a356
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Desember 2018 18:44
Tiger_n skrev:

At en spiller på 187cm / 85kg og med vesentlig bedre poengfangst, over flere år enn noen andre på U21 nivå ikke er med er egentlig ikke til å tro. Hurrød og Hodt er sikkert bra spillere, men Norge kan umulig være tjent med å la en såpass produserende spiller som Solberg sitte igjen hjemme.

Frisk Asker U21 spilte to kamper mot Stavanger i Stavanger sist helg. I den første på lørdag, før avreise for U20 landslaget, ble det seier 4-2 for Stavanger. Stavanger med Wikstøl i mål og 81 i redningsprosent, mens deres fire VM utatte bidro tilsammen med to mål og var alle -1. Frisk Asker stilte uten sine VM spillere, mens nevnte Markus Solberg bidro med 2+1 poeng, +3 og 6 skudd på mål.

Du har rett. Det er ikke til å tro. Vi mangler også en back fra Finnland, og det er sikkert noen andre utelatte som vil savnes. Det skal imidlertid være et lag som er godt nok til å holde plassen, kanskje ta bronse, og da er sikkert alle fornøyde. Husk at våre gutter møter lag fra land som satser på opprykk og etablering som A-nasjoner for både U18 og U20.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Desember 2018 22:49
Jeg fant kampen.

https://www.deb-online.de/ligen/debu20- ... 98032d5a32

5-1 seier mot Frankrike. Tre av målene over tre minutter i overtallsspill mot slutten av andre periode. Marthinsen, Vikingstad og Andersen effektive i overtall. Wikstøl stod dagens med 23 skudd mot seg. Da tviler jeg på at Vestavik kommer seg lengre enn til benken.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Desember 2018 00:39
Tiger_n skrev:

Det jeg mener. Er han skadet eller?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Desember 2018 00:41
DonCherry skrev:
Tiger_n skrev:

Frisk Asker U21 spilte to kamper mot Stavanger i Stavanger sist helg. I den første på lørdag, før avreise for U20 landslaget, ble det seier 4-2 for Stavanger. Stavanger med Wikstøl i mål og 81 i redningsprosent, mens deres fire VM utatte bidro tilsammen med to mål og var alle -1. Frisk Asker stilte uten sine VM spillere, mens nevnte Markus Solberg bidro med 2+1 poeng, +3 og 6 skudd på mål.

Du har rett. Det er ikke til å tro. Vi mangler også en back fra Finnland, og det er sikkert noen andre utelatte som vil savnes. Det skal imidlertid være et lag som er godt nok til å holde plassen, kanskje ta bronse, og da er sikkert alle fornøyde. Husk at våre gutter møter lag fra land som satser på opprykk og etablering som A-nasjoner for både U18 og U20.

Jeg håper og tror det også, men skulle gjerne hört anledningen til att en spiller som Solberg ikke er med.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Desember 2018 14:17
johnpx skrev:Det jeg mener. Er han skadet eller?

Han leverte to solide kamper mot Stavanger i Stavanger sist helg, så han kan neppe være mye skadet. Kanskje han har tatt en Hegerberg?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Desember 2018 15:37
DonCherry skrev:
johnpx skrev:Det jeg mener. Er han skadet eller?

Han leverte to solide kamper mot Stavanger i Stavanger sist helg, så han kan neppe være mye skadet. Kanskje han har tatt en Hegerberg?

Jevla rart. Men er vi overrasket? Det er alltid noe lurt med uttakene i norsk hockey. Fra ungdom til A-lag.
Neste

Gå til Hockeynorge

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester