Junior VM 2018

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Desember 2017 18:14
Sesongens junior VM startet i Buffalo for et par dager siden. USA må kanskje regnes som en svært sterk hjemmefavoritt, men de spås å bli utfodret fra Sverige, Canada og Finland. Andre veien er det størst odds for at Hviterussland skal rykke ned, og at de møter Danmark i 3-kampserien for å unngå nedrykket.

Litt spesielt for årets VM er at den store kampen i morgen mellom USA og Canada spilles ute på New Era Field, hjemmearenaen til Buffalo Bills i NFL. Der bør det ligge an til ny publikumsrekord for JVM.

http://2018.worldjunior.hockey/

Av resultater så langt er det ingen store overraskelser utover at Hviterussland holdt Sveits på 2-2 inntil det stod 9 minutter igjen av kampen i natt. Sveits mangler sin store stjerne Nico Hirschier, men sikret sannsynligvis plassen i A-puljen med denne sieren.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Januar 2018 23:09
Gårdagens kvartfinaler endte slik.
CZE 4-3 FIN
CAN 8-2 SUI
SWE 3-2 SVK
USA 4-2 RUS

Dette gir følgende semifinaler i morgen, torsdag.
SWE vs USA
CAN vs CZE

Sverige – USA bør bli en åpen kamp, mens Canada stiller med et stort favorittstempel mot Tsjekkia.

I nedrykkserien lå et tynt bemannet (litt sykdom) Danmark under 3-4 mot Hviterussland mot slutten av den første kampen i går. Danskene tok ut sin målvakt med to minutter igjen og utlignet til 4-5 med 34 sekunder igjen av kampen. 19 sekunder senere satte de vinnermålet og kan med ny seier i morgen sikre seg fortsatt plass i A-gruppen.

http://ishockey.dk/vigtig-sejr-til-u20-landsholdet/

Øverst i JVMs poengliga etter kvartfinalene er USAs Casey Mittelstadt. Han spilte high school hockey mesteparten av fjorårssesongen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 01:26
Kan Sverige ta dette? Jeg tror Kanada.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 23:45
Danskene berget plassen i A-gruppen med seier 3-2 på straffer mot Hviterussland.

http://2018.worldjunior.hockey/en/news/den-blr/
http://ishockey.dk/u20-landsholdet-bliver-oppe/

Der jubles sikkert i Danmark, og de har god grunn til det, men dansk sportspresse har enda ikke fanget opp nyheten. Der går det stort sett i fotbold og håndbold.

https://www.bt.dk/sport

Sverige-USA vises nå på TV4. Etter en litt trå start for våre naboer går det litt bedre nå. Stillingen er 0-0 med 5:45 igjen av første periode.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 19:14
DonCherry skrev:Sverige-USA vises nå på TV4. Etter en litt trå start for våre naboer går det litt bedre nå. Stillingen er 0-0 med 5:45 igjen av første periode.

4-2 og hvilken herlig forestilling av svenskene. Nattens finale mot Canada bør bli en rysare. Er det noen som har sjekket kanallisten på svensk TV?

Oppsummeringen fra JVM så langt fra de høye herrer.

http://2018.worldjunior.hockey/en/news/ ... onference/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 19:20
Herlig ja! Kan dem ta dette?

02.00 på Svt2 og svt play.

InnleggSkrevet: 07. Januar 2018 00:42
Gratulerer til Sverige, de gjorde ett meget bra mesterskap.
Så de fleste kampene, og nivået i årets JVM var bra, og at Danmark klarer å fornye sin plass forteller om bra og riktig fokus fra det Danske forbundet.
Å se Sverige U20 spille synes jeg var en nytelse - puckmottak, spilleforståelse, lagspill, skudd og innsats var helt topp.

Tanken slo meg på hvordan Norge skal nærme seg dette nivået, og det tror jeg går på høyere nivå på treninger og motstand. Vi må ha stor kvaliteter trening og internt i seriespill. Dagens hockey krever høy hastighet, ferdigheter og samspill.
Det må settes mere fokus på å spille som lag fra U16 og oppover. Tror det er derfor Sverige drar fra oss på eldre juniorhockey.
Så må vi sette mer krav til landslag, alt fra trenere, samling, rammebetingelser og uavhengighet til diverse foreninger.
Amen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Januar 2018 22:07
fjesiltre skrev:Gratulerer til Sverige, de gjorde ett meget bra mesterskap.
Så de fleste kampene, og nivået i årets JVM var bra, og at Danmark klarer å fornye sin plass forteller om bra og riktig fokus fra det Danske forbundet.
Å se Sverige U20 spille synes jeg var en nytelse - puckmottak, spilleforståelse, lagspill, skudd og innsats var helt topp.

Tanken slo meg på hvordan Norge skal nærme seg dette nivået, og det tror jeg går på høyere nivå på treninger og motstand. Vi må ha stor kvaliteter trening og internt i seriespill. Dagens hockey krever høy hastighet, ferdigheter og samspill.
Det må settes mere fokus på å spille som lag fra U16 og oppover. Tror det er derfor Sverige drar fra oss på eldre juniorhockey.
Så må vi sette mer krav til landslag, alt fra trenere, samling, rammebetingelser og uavhengighet til diverse foreninger.
Amen.

Jeg slenger meg på den gratulasjonen.

Jeg har skrevet det før, og jeg skriver det igjen. Det bør hentes inn nye impulser på U-siden i forbundet fra Sverige og eller Finland, og U-landslagene må sees i sammenheng med treningsarbeidet i klubbene og kamparenaene i hverdagen fra under U15 og oppover.

Litt lesestoff her for dem som husker sin skoletysk. Jeg hadde forventet meg noe litt skarpere fra den sveitsiske NHL scouten Thomas Roost etter at VM var over for Sveits, men det er en god del å lære herfra for dem som tror det bare er å ønske seg at Norge skal etablere seg som en A-nasjon både for U18 og U20. Roost går nøkternt til verks her.

http://sport.ch.sportalsports.com/sport ... 00000.html
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Januar 2018 13:48
fjesiltre skrev:Gratulerer til Sverige, de gjorde ett meget bra mesterskap.

Amen.

Takk for ett bra inlegg!

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest