VG+ Her er Norges 62 hockeyspillere i utlandet

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge

InnleggSkrevet: 16. August 2017 11:18
Nok en grunn til å abbonere på VG+ http://pluss.vg.no/2017/08/16/2904/2904 ... =105875138

InnleggSkrevet: 16. August 2017 11:33
Sorum skrev:Nok en grunn til å abbonere på VG+ http://pluss.vg.no/2017/08/16/2904/2904 ... =105875138

Evt. http://www.eliteprospects.com/stats_by_ ... ntinent=NA

InnleggSkrevet: 16. August 2017 11:45
Da er vel VG å foretrekke. Rimelig rotete på Eliteprospect.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. August 2017 19:28

Jeg telte og tror jeg kom til 43 bare for USA og Canada inklusive de to damene. Det er sikkert flere norske spillere enn det ute i Europa. Hvilke utvalgskriterier har Jarlsbo brukt for sin sommerartikkel som teller til 57, bare menn senior?

InnleggSkrevet: 16. August 2017 20:10
DonCherry skrev:

Jeg telte og tror jeg kom til 43 bare for USA og Canada inklusive de to damene. Det er sikkert flere norske spillere enn det ute i Europa. Hvilke utvalgskriterier har Jarlsbo brukt for sin sommerartikkel som teller til 57, bare menn senior?

Når artikkel ble publisert sent tirsdag var overskriften... 47 hockeyspillere. Jeg gjorde han oppmerksom på minst seks spillere til, og det må være noen andre som har funnet frem til flere. Nå står det "Kilder: Norges Ishockeyforbund ved sportssjef og landslagsansvarlige, og Eliteprospects og respons/tilbakemeldinger fra lesere"

Av spillere i USA/Canada er følgende med:

Mats Zuccarello (29) – New York Rangers, NHL (NYR)

Andreas Martinsen (27) – Montreal Canadiens (Montreal/Colorado Avalanche)

Ludvig Hoff (20) – North Dakota, NCAA (North Dakota)

Tobias Fladeby–American International College, NCAA (Bismarck Bobcats)

Mathias Emilio Pettersen (17)–Muskegon Lumberjacks, USHL (Omaha Lancers 2016/17–University of Denver 2018/19 og blir sannsynligvis draftet tidlig av NHL-klubb sommeren 2018)

Mathias Yttereng (20) – Skylands Kings, NA3HL (Skylands Kings)

Sebastian Weberg (23)–Colgate University, NCAA

Joachim Weberg (21)–Brown University, NCAA (New Jersey Hitmen, USPHL Premier)

Kenneth Pappalardo Gulbrandsen (15)–Omaha Lancers, USHL (Lørenskog)

Jeppe Meyer (17)–Don Mills Flyers, Midget AAA (Mississauga)

Storm Mørch-Karlstad (15)–Toronto Jr Canadiens, Midget AAA (Lørenskog)

Emil Hagaseth (17)–Everest Prep, PSHF

Noah Hagaseth (15)–Toronto Aeros, GTHL

Den oversikten EP har må nok sjekkes nærmere ved sesongstart. En kjapp titt gjorde at jeg fant to spillere som er hjemme i Norge igjen. Håkon Hundsnes er i Tønsberg, mens Victor Waage Sand og Tord Thoresen er i Manglerud.

For Sverige er totalt 34 spillere nevnt, 17 seniorer og 17 juniorer. Jeg tror det stemmer bra for Sveriges del.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. August 2017 17:21
Sorum skrev:Når artikkel ble publisert sent tirsdag var overskriften... 47 hockeyspillere. Jeg gjorde han oppmerksom på minst seks spillere til, og det må være noen andre som har funnet frem til flere. Nå står det "Kilder: Norges Ishockeyforbund ved sportssjef og landslagsansvarlige, og Eliteprospects og respons/tilbakemeldinger fra lesere"

Av spillere i USA/Canada er følgende med:

Mats Zuccarello (29) – New York Rangers, NHL (NYR)

Andreas Martinsen (27) – Montreal Canadiens (Montreal/Colorado Avalanche)

Ludvig Hoff (20) – North Dakota, NCAA (North Dakota)

Tobias Fladeby–American International College, NCAA (Bismarck Bobcats)

Mathias Emilio Pettersen (17)–Muskegon Lumberjacks, USHL (Omaha Lancers 2016/17–University of Denver 2018/19 og blir sannsynligvis draftet tidlig av NHL-klubb sommeren 2018)

Mathias Yttereng (20) – Skylands Kings, NA3HL (Skylands Kings)

Sebastian Weberg (23)–Colgate University, NCAA

Joachim Weberg (21)–Brown University, NCAA (New Jersey Hitmen, USPHL Premier)

Kenneth Pappalardo Gulbrandsen (15)–Omaha Lancers, USHL (Lørenskog)

Jeppe Meyer (17)–Don Mills Flyers, Midget AAA (Mississauga)

Storm Mørch-Karlstad (15)–Toronto Jr Canadiens, Midget AAA (Lørenskog)

Emil Hagaseth (17)–Everest Prep, PSHF

Noah Hagaseth (15)–Toronto Aeros, GTHL

Den oversikten EP har må nok sjekkes nærmere ved sesongstart. En kjapp titt gjorde at jeg fant to spillere som er hjemme i Norge igjen. Håkon Hundsnes er i Tønsberg, mens Victor Waage Sand og Tord Thoresen er i Manglerud.

For Sverige er totalt 34 spillere nevnt, 17 seniorer og 17 juniorer. Jeg tror det stemmer bra for Sveriges del.

Dette er flaut for såvel journalist Jarlsbo som for sportslig ansvarlig og landslagstrenere i forbundet. Jarlsbo har altså listet opp hjemvendte spillere og fått med seg 15 åringer etter påtrykk fra foreldre, mens kvinnelige spillere, landslagsspillere og andre som klatrer er utelatt.

Fra den listen generert av EP finnes det et par landslagsspillere som verken Jarlsbo eller forbundet kjenner til hvis vi skal tro Jarlsbo. Mathea Fischer og eldste bror Pappalardo Guldbrandsen er begge bortglemte landslagsspillere, men noen har altså husket på lillebror Kenneth som skal til USHL. Her oser det kvalitet over arbeidet. Det er også svakt av et forbund som satser på damene å glemme dem bort når slik status skal gjøres opp.

En annen bror som burde være mer interessant enn 15 åringer er Fabian Zuccarello som nå forflytter seg fra vest til øst, og med det klatrer til en bedre juniorliga. Har Jarlsbo i det hele tatt klikket seg inn på EP som han oppgir som kilde?

Og dette betaler VG Jarlsbo for å skrive, mens noen av dere betaler VG for å lese det.

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest