Norske spillerne i DEL 17-18.

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 17:25
Vi har nå 3 norske spillere i den tyske ligaen DEL.
Tydelig att dem har prövd noe nytt i år og ikke bare drar till Sverige.

Alexander Bonsaksen, Iserlohn Roosters.

Mathias Trettenes, Krefeld Pinguine.
Tommy Kristiansen, Krefeld Pinguine.

InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 17:36
Men dette var de to desidert bånnlagene sist, hhv 9 og 13 poeng bak play-inn plass. Det må være både pengene og eventyret som lokker, sportslig kan det bli dårligere. Risikerer å være ferdig med sesongen 1. mars, da det heller ikke er noe nedrykk med kvalserie til DEL 2. PS! Iserlohn var helt oppe på 3. plass sesongen 15/16.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 17:50
Jeg er enig. Jeg synes Bonsa tar ett steg ner med denne flytten. Men han er jo lovet en ledende rolle også.

Håper det går bedre for lagene denne sesong.

InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 21:52
johnpx skrev:Jeg er enig. Jeg synes Bonsa tar ett steg ner med denne flytten. Men han er jo lovet en ledende rolle også.

Ja, mulig et steg ned for Bonsa. Men for Tommy og Trettenes er jo dette et steg opp. Masse trøkk rundt DEL nå og fantastiske rammer. DEL fint springbrett for brødrene Olimb.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 22:24
AMK79 skrev:
johnpx skrev:Jeg er enig. Jeg synes Bonsa tar ett steg ner med denne flytten. Men han er jo lovet en ledende rolle også.

Ja, mulig et steg ned for Bonsa. Men for Tommy og Trettenes er jo dette et steg opp. Masse trøkk rundt DEL nå og fantastiske rammer. DEL fint springbrett for brødrene Olimb.

Yes, sån er det. Bra fans også til 100 %.
Morten Ask hade også tre fine sesonger i DEL. Jeg husker jeg fölte godt med DEL den tid.

Kanskje blir det en fjerde spiller i Röymark som går til Tyskland!?

InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 23:35
johnpx skrev:
AMK79 skrev:

Yes, sån er det. Bra fans også til 100 %.
Morten Ask hade også tre fine sesonger i DEL. Jeg husker jeg fölte godt med DEL den tid.

Kanskje blir det en fjerde spiller i Röymark som går til Tyskland!?

Med tanke på landslaget blir det ikke bedre!

InnleggSkrevet: 08. Juni 2017 20:23
DEL er den kuleste ligaen i Europa etter min mening og jeg har savnet større initiativ fra norske spillere for å dra dit. Fulle tribuner i dobbel forstand, høyt sportslig nivå, muligheter for spill i en produserende rekke og god lønn burde være mer forlokkende enn å ha en bredderolle i SHL.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Juni 2017 20:41
KjellKjellenBigset skrev:DEL er den kuleste ligaen i Europa etter min mening og jeg har savnet større initiativ fra norske spillere for å dra dit. Fulle tribuner i dobbel forstand, høyt sportslig nivå, muligheter for spill i en produserende rekke og god lønn burde være mer forlokkende enn å ha en bredderolle i SHL.

Ja. Bonsaksen får nok mye mere nå. Leste en artikel her om dagen der de sto att Bonsa og Röymark ikke fikk så mye som man kan tro i Tappara. Og att de for lite penger gjorde en meget stor jobb.

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest