OL uten NHL! Kan vi ende opp med en ny olympisk mester?

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge

InnleggSkrevet: 17. April 2017 17:36
Jeg ønsker selvfølgelig NHL stjerner i OL, men Gary Bettman og IOC gir oss noen utfordringer! Jeg er spent på om underdog nasjoner kan utnytte dette! Kan vi ende opp med en ny olympisk mester? Jeg har troen på det! Sveits, Slovakia, Norge, Slovenia og Tyskland kan ha flaks! Noen tanker folkens? Sør Korea trenger vel et mirakel!?
Sist endret av freddiebear1 den 17. April 2017 20:28, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2017 20:25
Sörkorea kankje?

Nej men jeg har fölelsen att det kan bli litt mere moro!

InnleggSkrevet: 17. April 2017 20:52
johnpx skrev:Sörkorea kankje?

Nej men jeg har fölelsen att det kan bli litt mere moro!

LOL!! Yes på en måte hadde vært kult om host nasjonen hadde fått et godt resultat! Hockey trenger å få opp interessen i Asia! Da kan hockey bli en enda kulere sport å følge med på! Jeg er også stor fan av Slovenia. Det digger meg at de klarer å slå ut Danmark og Hviterussland fra OL kvalikk, med bare 141 registrerte spillere og bare 7 ishaller!! Legendarisk!! Nesten som at San Marino skal slå England i fotball!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2017 21:08
Ja enig. Blir ikke så kult om verterne taper 10-0 hver kamp. Men Sörkorea er på gang. Med 5 st naturalisterte spillere dock.

Ska fölge dem i B-VM som starter på lördag.

Slovenia er også ett spennende lag. Men dem får jo ikke Kopitar i OL da.

InnleggSkrevet: 17. April 2017 21:51
johnpx skrev:Ja enig. Blir ikke så kult om verterne taper 10-0 hver kamp. Men Sörkorea er på gang. Med 5 st naturalisterte spillere dock.

Nice! Det kommer jeg også til å gjøre! B-VM (div 1A) er litt undervudert! Masse bra spillere der! Har fulgt godt med siden 2010! Jeg tipper topp divisjonen kan pushe 20 lag om 15-20 år, samtidig større B-VM!

Kopitar er en klasse spiller, men Slovenia kan spille bra uten han! I 2014 kvalifiserte de seg uten Kopitar, men han ble en extra kraft på det OL laget! Ironisk sett Norges beste VM sesonger har vært uten Zuccarello! Og jeg tror for Norges del, at det lønner seg å slippe møte med Crosby, Kopitar, Patrick Kane, selv om det blir ingen Zuuke på laget! Men for Slovenia kan det kanskje ha en annen fasit! Uansett jeg gleder til å finne ut neste VM og OL! 2018 can bli en historisk, spennende og kontroversiell sesong!

InnleggSkrevet: 17. April 2017 22:14
Selv om det blir uten NHL spillere, så skal vel f.eks.Sverige, Finland og Russland stille lag ;)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2017 22:25
freddiebear1 skrev:
johnpx skrev:Ja enig. Blir ikke så kult om verterne taper 10-0 hver kamp. Men Sörkorea er på gang. Med 5 st naturalisterte spillere dock.

Nice! Det kommer jeg også til å gjøre! B-VM (div 1A) er litt undervudert! Masse bra spillere der! Har fulgt godt med siden 2010! Jeg tipper topp divisjonen kan pushe 20 lag om 15-20 år, samtidig større B-VM!

Kopitar er en klasse spiller, men Slovenia kan spille bra uten han! I 2014 kvalifiserte de seg uten Kopitar, men han ble en extra kraft på det OL laget! Ironisk sett Norges beste VM sesonger har vært uten Zuccarello! Og jeg tror for Norges del, at det lønner seg å slippe møte med Crosby, Kopitar, Patrick Kane, selv om det blir ingen Zuuke på laget! Men for Slovenia kan det kanskje ha en annen fasit! Uansett jeg gleder til å finne ut neste VM og OL! 2018 can bli en historisk, spennende og kontroversiell sesong!

Mange gode spillere. Vet du om kampene kommer vises live på youtube?

Vi får en liten smak på hvordan Slovenia ligger han i VM i Maj. I en töff gruppe B. Med bla Norge ;)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2017 22:26
CCCP skrev:Selv om det blir uten NHL spillere, så skal vel f.eks.Sverige, Finland og Russland stille lag ;)

Ja klart det ;)

InnleggSkrevet: 18. April 2017 18:36
johnpx skrev:
freddiebear1 skrev:

Mange gode spillere. Vet du om kampene kommer vises live på youtube?

Vi får en liten smak på hvordan Slovenia ligger han i VM i Maj. I en töff gruppe B. Med bla Norge ;)

Jeg tror at det blir noe på youtube! eller så ligger det nok på iihf sine hjemme sider! fleste turneringer de siste årene har bilt lagt ut der! U18 gikk på begge!

Yes Slovenia i årets VM blir spennende! Jan Mursak, Ziga Jeglic, Robert Sabolic, Ziga Pance, Jan Urbas, Rok Ticar, Blaz Gregorc og et par gode keepere! Svakheten til Slovenia er forsvaret uten tvil. Gregorc can ikke gjøre alt alene! Løpere ser ganske bra ut, selv uten Kopitar. Men det er klart at han gir en extra boost i special teams (undertall og powerplay)!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. April 2017 18:55
Tror du dem berger plassen?
Gode keepere har dem, tenker fremst på Kroselj som jeg liker.

InnleggSkrevet: 18. April 2017 19:02
CCCP skrev:Selv om det blir uten NHL spillere, så skal vel f.eks.Sverige, Finland og Russland stille lag ;)

De tre lagene kommer til å bli farlige. Kanskje også mere enn USA og Canada! Lag kjemien til Svenske spillere i SHL, Finske spillere SM Liiga og Russere i KHL er veldig bra. Ironisk nok kan et svensk SHL lag banke Norge 7-1! Men NHL spillere som kommer inn til et VM kan nesten tape for Norge! Individuelle ferdigheter er viktig, men lag arbeid er enda viktigere! Norge har fordelen at vi har få viktige landslagsspillere i NHL! Fleste av hoved gutta er i Europa!

Jeg gleder meg sykt mye til OL! Tyskland, Finnland og Sverige er drømme gruppe for Norge! Vi er ingen favoritter på ingen som helst måte, men jeg har troen på framgang! De to siste to OL lekene har vi klart å samle et poeng mot Sveits i 2010 (en episk kamp by the way). I Sochi ble det 0, og møtte vi Østerrike. Den kampen burde Norge ha vunnet, en utrolig uflask match for Norges del. Tyskland er tøffere enn Østerrike, men Norge har hatt god statistikk mot Tyskland i det siste! Drømmen er seier mot Tyskland, poeng mot et av topp lagene og en lettere motstander i playoff! Kommer vi til kvartfinale, er alt mulig!

InnleggSkrevet: 18. April 2017 19:07
johnpx skrev:Tror du dem berger plassen?

Overrasker de i forsvar og hvis de klarer å utnytte de gode offensive spillerne, kan de faktisk kjempe om det ene og det andre! Enten starter de bra, og da kan de nå en kvartfinale. Ellers får de en tung start, og da kan det bli null poeng! Kamp 3 mot Norge blir en nøkkel match i årets VM!

Oh yes Gasper Kroselj og Luka Gracnar er begge gode. De hadde jo også en Robert Kristan, men han tror jeg la opp!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. April 2017 20:09
freddiebear1 skrev:

Overrasker de i forsvar og hvis de klarer å utnytte de gode offensive spillerne, kan de faktisk kjempe om det ene og det andre! Enten starter de bra, og da kan de nå en kvartfinale. Ellers får de en tung start, og da kan det bli null poeng! Kamp 3 mot Norge blir en nøkkel match i årets VM!

Oh yes Gasper Kroselj og Luka Gracnar er begge gode. De hadde jo også en Robert Kristan, men han tror jeg la opp!

Veldig redd for akkurat den kampen. Men vi bör slå dem.
Tror det stemmer om Kristan. Han har ikke spilt klubbhockey i år.

InnleggSkrevet: 18. April 2017 21:11
johnpx skrev:
freddiebear1 skrev:

Veldig redd for akkurat den kampen. Men vi bör slå dem.
Tror det stemmer om Kristan. Han har ikke spilt klubbhockey i år.

Yes fingers crossed!!!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. April 2017 19:03
På tal om Korea har dem vunnet de to förste kampene i B VM. 4-2 mot Polen igår og 5-2 mot Kazakhstan idag. Meget imponert.

InnleggSkrevet: 23. April 2017 21:15
johnpx skrev:På tal om Korea har dem vunnet de to förste kampene i B VM. 4-2 mot Polen igår og 5-2 mot Kazakhstan idag. Meget imponert.

Samme her! En meget god start! Turneringen ser veldig bra ut til nå! Flere fremtidige og potensielle OL lag! 2022 kan bli en tøff kvalik.

InnleggSkrevet: 23. April 2017 22:19
Imponerende av Sør-Korea, Asia league er virkelig på vei opp.

Angående OL uten NHL-spillere hadde ikke det vært annet enn trist. Prestisjen i å vinne turneringen vil omtrent være på samme nivå som å vinne MECA hockey games.

InnleggSkrevet: 24. April 2017 01:00
Hawkie skrev:Imponerende av Sør-Korea, Asia league er virkelig på vei opp.

Angående OL uten NHL-spillere hadde ikke det vært annet enn trist. Prestisjen i å vinne turneringen vil omtrent være på samme nivå som å vinne MECA hockey games.

Vi for se! Det positive med dette er at det åpner flere dører for en ny olympisk mester! NHL har de fleste stjernene, men AHL, NCAA, KHL, SHL, NLA, DEL, SM-Liiga og et par andre ligaer har mange potensielle stjerner og undervurderte spillere! Russland er favoritter, men Sveits kan bli en nasjon som kan overraske! Sverige, Finnland og Tjekkia er nasjoner som kan klare seg fint uten NHL proffer! Slovakia, Tyskland, Norge og Slovenia kan ha flaks og ta medalje! USA og Canada er de to mest ustabile lagene! Alt kan skje med de to, selv om de inviduelle ferdighetene er bra! Lag kjemi bestemmer dems resultat! Sør-Korea kan også starte hockeyfeber I Asia! Som du sier Asia league er virkelig på vei opp! Moro at en av Sør Korea backer har spilt i GET-ligaen (Plante i Lørenskog)! Jeg gleder meg til OL!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. April 2017 08:15
Mange reagerer på att Korea har "importer" på laget. Sure, det er vel ikke optimalt. Men for eksempel Kazakhstan har også det. 5 st. Og dem har hatt det i mange år. For Koreas del var det nok nödvendig denne gang. Men 7 av de 9 målene hittil er scoret av gutter fött i Korea. Jeg har noen koreaner som venner og det er viktig att det er akkurat sån.

InnleggSkrevet: 24. April 2017 15:33
johnpx skrev:Mange reagerer på att Korea har "importer" på laget. Sure, det er vel ikke optimalt. Men for eksempel Kazakhstan har også det. 5 st. Og dem har hatt det i mange år. For Koreas del var det nok nödvendig denne gang. Men 7 av de 9 målene hittil er scoret av gutter fött i Korea. Jeg har noen koreaner som venner og det er viktig att det er akkurat sån.

Sant! Flere nasjoner gjør dette! Hviterussland, Kroatia, Korea, Italia og Kazakhstan er de som har flest! Noen nasjoner har bedre importer enn andre! Norge har hatt et par finner før i Kaunismäkki og Eriki Koivu! Noen svensker har vel også spilt for Norge noen år tilbake! Utlandsimporter er helt ok for meg, så lenge spillerene spiller for "det mye landet sitt!" Gjør de det bare for penger og velger de å stikke pga det ble ingen OL plass, er det nok en annen sak og jeg er sikker på at noen gjør det! Canada og USA gjør det motsatte, de har flere utenlandske barn fra andre nasjoner som skifter statsborgerskap over tid! Petr Nedved har jo spilt både for Canada i 94 OL og Tjekkia i senere tid! Et par svensker har spilt for Amerika! En nedelender kan bli Canada spiller en dag! Daniel Sprong er meget talentfull. Synd at ikke Nederland prøver å få han til å spille der!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. April 2017 16:22
Jeg er vel enig. Men synes det må finnes en grense. Det hadde ikke vaert så artig om Norges landslag var 10 svensker og 5 finner, enig der vel? Men det er jo sånn som dette som verden ser ut idag, på gott og ont.

InnleggSkrevet: 24. April 2017 19:27
johnpx skrev:Jeg er vel enig. Men synes det må finnes en grense. Det hadde ikke vaert så artig om Norges landslag var 10 svensker og 5 finner, enig der vel? Men det er jo sånn som dette som verden ser ut idag, på gott og ont.

Det er klart at grenser er viktig! Enig absolutt! Jeg tror Italia lider mest. De har høy kvantitet nordamerikanere, men sliter med resultater! Kasakhstan og Hviterussland har kvalitet. Samtidig digger det meg at ingen av de nasjonene kvalifiserte seg til OL. Men det setter ekstra spenning på matchene. Jeg er meget stolt av Norge og Slovenias prestasjoner i OL kvaliken!

Jeg er også enig at at 10 svensker og 5 finner er litt mye på et norsk lag, men en Erik De La Rose hadde vært kult å prøve. Han er en back med mye kreativitet defensivt og offensivt! Han + noen til har intigrert seg bra i norsk hockey! Eriki Koivu var knall bra i 2011 VM! Tar gjerne en til to utlendinger, men klart ti stykk blir å overdrive!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. April 2017 20:09
Ja. Italia tar aldrig steget. Bare opp og ner. Men er vel en liten hockeytradisjion i landet. Ryker sikkert ned i år igjen. Hviterussland er dock en skummel motstander, Norge sliter ofte mot dem. Bli veldig spennende i VM. Ett lag fullt med sterke KHL spillere.

InnleggSkrevet: 25. April 2017 15:55
johnpx skrev:Ja. Italia tar aldrig steget. Bare opp og ner. Men er vel en liten hockeytradisjion i landet. Ryker sikkert ned i år igjen. Hviterussland er dock en skummel motstander, Norge sliter ofte mot dem. Bli veldig spennende i VM. Ett lag fullt med sterke KHL spillere.

Yep Hviterussland har et bra lag! Et mirakel at de ikke fikk OL plass! Men de og Danmark spilte dårlig i kvaliken, begge fikk som fortjent!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. April 2017 18:24
Korea vinner igjen, idag mot Ungarn. Nå trenger de bare en seier til, evenutellt bare 1 poeng. Helt utrolig.
Neste

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester