USHL: Mathias Emilio Pettersen.

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge

InnleggSkrevet: 19. April 2017 23:00
DonCherry skrev:
freddiebear1 skrev:Emilio Pettersen har hatt en ok sesong! God powerplay stats i USHL, og han spilte bra for Norge i B-VM U-18 (12 poeng på 5 matcher). I forhold til mange norske hockey talenter ser dette veldig bra ut! Skandale at han ikke fikk muligheten i U-20 VM! Håper han trener ræva av seg i sommer! Neste sesong kan bli en av hans viktigske noen sinne! Kanskje også Norges største mulighet til å hjelpe en normann opp i NHL draft rankingen! Jeg drømmer om OL plass for hans del. Vi har ingenting å tape! Håper han plukker 15-20 poeng og opprykk for U-20 i C-VM! Samtidig krysser jeg fingrene for et bedre Omaha Lancers, en Emilio som kan stå opp mere fysisk og helpe laget sitt mere i 5 mot 5! I powerplay er han genious! Gleder meg til å følge han videre!

Vårt U20 lag var fylt til randen med offensive spillere, og det ble vår bane. Liten, lett og tredje dårligst på +/- i USHL ville ikke gitt den vekten som manglet for vårt U20.

http://www.ushl.com/view#/player-stats? ... entPage=29

Hvordan mener du at en urealistisk plassering i det endelige draftet skal være til hjelp for norsk hockey? Det er han som må gjøre jobben kommende sesong, og landslagstrener Thoresen er ikke så dum at han tar med en lett liten 17-åring til OL for å spille kun i overtall. Pettersen trenger tid, tålmodighet og hard jobbing for å gjøre kroppen klar for de neste nivåene, og for en gang å kunne spille i NHL uavhengig av et evt. draftnummer.

Jeg mener at en høy draft kommer til å øke interessen for norsk hockey og bedre utvikling muligheter for norske spillere! Norsk hockey gjør en dårlig jobb på dette! U-20 sist var en flopp! Offensive spillere? Hvor mange mål skårte vi? Og hvor mange i power play? Emilio hadde plukka minst like mange poeng som Karlsen, kanskje fler! Emilio var i bedre form enn Karlsen under den tiden! Karlsen hadde ulflask med skader! Han så ikke ikke like pigg ut som han kan være! For meg virker det som at norske trenere bryr seg lite om statistikker og hvilke spillere som er skadet eller i form! Karlsen var skadet + han produserte 2 poeng på 8 kamper i samme liga Emilio spiller i. Norge satser heller på eldre spillere! Typisk! Flere fra det U-20 laget kunne ha blitt bytta ut!

Danmark gjør det mye bedre enn oss for tiden! De følger med på detaljene vi blåser i! Finnland også! De tar med en Barkov til OL, spiller med Selanne! Det var kult å se på! Jeg ble ganske misunlig da jeg så det! Det er fortsatt god tid, ikke noe vits å si NEI med en gang! Kan værtfall ta med Emilio på samling selv om han spiller lite! Håpe på flaks! Det er min mening! Forstår at du ikke er enig med meg, men det er helt ok! Jeg håper at Emilio er ekstra sulten denne sesongen! Trene knall hardt og riktig! Få en god start på neste USHL sesong!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. April 2017 18:31
freddiebear1 skrev:Jeg mener at en høy draft kommer til å øke interessen for norsk hockey og bedre utvikling muligheter for norske spillere! Norsk hockey gjør en dårlig jobb på dette! U-20 sist var en flopp! Offensive spillere? Hvor mange mål skårte vi? Og hvor mange i power play? Emilio hadde plukka minst like mange poeng som Karlsen, kanskje fler! Emilio var i bedre form enn Karlsen under den tiden! Karlsen hadde ulflask med skader! Han så ikke ikke like pigg ut som han kan være! For meg virker det som at norske trenere bryr seg lite om statistikker og hvilke spillere som er skadet eller i form! Karlsen var skadet + han produserte 2 poeng på 8 kamper i samme liga Emilio spiller i. Norge satser heller på eldre spillere! Typisk! Flere fra det U-20 laget kunne ha blitt bytta ut!

Danmark gjør det mye bedre enn oss for tiden! De følger med på detaljene vi blåser i! Finnland også! De tar med en Barkov til OL, spiller med Selanne! Det var kult å se på! Jeg ble ganske misunlig da jeg så det! Det er fortsatt god tid, ikke noe vits å si NEI med en gang! Kan værtfall ta med Emilio på samling selv om han spiller lite! Håpe på flaks! Det er min mening! Forstår at du ikke er enig med meg, men det er helt ok! Jeg håper at Emilio er ekstra sulten denne sesongen! Trene knall hardt og riktig! Få en god start på neste USHL sesong!

Den beste måten for Norge å få spillere jevnlig draftet går gjennom å etablere seg i A-puljene for U20 og U18.

Hvor mange minus har Pettersen dradd med seg for hvert poeng høstet i USHL denne sesongen? Det er dette du bør se på. Slik laget endte opp å spille hadde han kanskje ikke gitt ytterligere skader for nedrykket, men du tar ikke en tre års underårig spiller med deg til U20 VM for kun å spille i overtall. Hvis du så han i U18 i fjor hvor han også var underårig, så ville du registrert at han slet defensivt der. U20 er to årsklasser opp.

Barkov var tidlig storvokst og klar for større oppgaver. Du kan gjerne også sammenligne med Kevin Fiala som i sesongen 2013-14 ble den tredje gjennom historien til å spille U18, U20 og A-VM på øverste nivå i samme sesong. Jeg husker ikke helt hvorfor han ble utelatt av Sveits til OL. Fiala var ikke mer en tommen høyere enn Pettersen, men kraftigere bygget og en mer komplett spiller fra tidlig av.

InnleggSkrevet: 23. April 2017 22:08
DonCherry skrev:
freddiebear1 skrev:Jeg mener at en høy draft kommer til å øke interessen for norsk hockey og bedre utvikling muligheter for norske spillere! Norsk hockey gjør en dårlig jobb på dette! U-20 sist var en flopp! Offensive spillere? Hvor mange mål skårte vi? Og hvor mange i power play? Emilio hadde plukka minst like mange poeng som Karlsen, kanskje fler! Emilio var i bedre form enn Karlsen under den tiden! Karlsen hadde ulflask med skader! Han så ikke ikke like pigg ut som han kan være! For meg virker det som at norske trenere bryr seg lite om statistikker og hvilke spillere som er skadet eller i form! Karlsen var skadet + han produserte 2 poeng på 8 kamper i samme liga Emilio spiller i. Norge satser heller på eldre spillere! Typisk! Flere fra det U-20 laget kunne ha blitt bytta ut!

Den beste måten for Norge å få spillere jevnlig draftet går gjennom å etablere seg i A-puljene for U20 og U18.

Hvor mange minus har Pettersen dradd med seg for hvert poeng høstet i USHL denne sesongen? Det er dette du bør se på. Slik laget endte opp å spille hadde han kanskje ikke gitt ytterligere skader for nedrykket, men du tar ikke en tre års underårig spiller med deg til U20 VM for kun å spille i overtall. Hvis du så han i U18 i fjor hvor han også var underårig, så ville du registrert at han slet defensivt der. U20 er to årsklasser opp.

Barkov var tidlig storvokst og klar for større oppgaver. Du kan gjerne også sammenligne med Kevin Fiala som i sesongen 2013-14 ble den tredje gjennom historien til å spille U18, U20 og A-VM på øverste nivå i samme sesong. Jeg husker ikke helt hvorfor han ble utelatt av Sveits til OL. Fiala var ikke mer en tommen høyere enn Pettersen, men kraftigere bygget og en mer komplett spiller fra tidlig av.

Jeg er enig i noe du sier, hans +- statistikk er langt under par! Men ta til betraktning at Emilio spiller på et lag som kom på nedre del av tabellen. De kom ikke sist, Det er jo bra. Han fikk nest flest poeng av alle spillere født år 2000! Neste sesong tror jeg laget og hans personlige stats får stabil økning! 32- er ille, men 27 poeng på 57 matcher, for et lag som skårer lite mål er ikke dårlig!

Emilio er en dedikert gutt! Han fortjener mere støtte fra landslagene! Hatt egen isbane i hagen siden han kunne krabbe og gjør det egentlig veldig bra i min mening! En eller to samlinger med Norges beste spillere gir han viktig erfaring! De kunne værtfall tatt en titt på hvor langt bak han ligger! Thoresen, Bastiansen, Olimb gutta og sikkert fler kunne ha gitt Emilio ekstra prep. til neste sesong! U-25 hvorfor ikke? Det hadde vært perfekt for han nå! Det er flere muligheter som ikke blir utnytta og det er synd! Jeg er redd for den dagen Norge velger å satse på et ungt talent blir det en annen spiller med mye mindre talent!

Og når det kommer til størrelse! It's not the matter of size, but how you use it!

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 18:56
Mathias Emilio Pettersen bytter klubb, dvs at han nå skal spille for Muskegon Lumberjacks. Der blir han lagkompis med jevnaldrende Andrei Svechnikov, som vel regnes som det største talentet i 2000-kullet. Muskegon hadde 5. mest poeng av 17 lag USHL, mens Omaha som var MEPs forrige klubb var 12. best http://www.muskegonlumberjacks.com/news ... _id=877108
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 20:29
Sorum skrev:Mathias Emilio Pettersen bytter klubb, dvs at han nå skal spille for Muskegon Lumberjacks. Der blir han lagkompis med jevnaldrende Andrei Svechnikov, som vel regnes som det største talentet i 2000-kullet. Muskegon hadde 5. mest poeng av 17 lag USHL, mens Omaha som var MEPs forrige klubb var 12. best http://www.muskegonlumberjacks.com/news ... _id=877108

Det skjer ikke. Svechnikov er vokst ut av USHL. Han pakker bagen og reiser nordover etter sommerens import draft for CHL. Der blir han et sikkert førstevalg for Barrie med mindre det lages en deal mellom noen. Moren flytter etter. Det ideelle for henne hadde vært Windsor for da hadde det kunne vært en elv å krysse mellom hennes to gutter neste sesong, men Windsor har 45 lag foran seg på listen. Kanskje Windsor betaler godt for et bytte?

Eller kanskje kommer det en del sveitserfranc på bordet og han tar et Matthews?

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 00:25
DonCherry skrev:
Sorum skrev:Mathias Emilio Pettersen bytter klubb, dvs at han nå skal spille for Muskegon Lumberjacks. Der blir han lagkompis med jevnaldrende Andrei Svechnikov, som vel regnes som det største talentet i 2000-kullet. Muskegon hadde 5. mest poeng av 17 lag USHL, mens Omaha som var MEPs forrige klubb var 12. best http://www.muskegonlumberjacks.com/news ... _id=877108

Det skjer ikke. Svechnikov er vokst ut av USHL. Han pakker bagen og reiser nordover etter sommerens import draft for CHL. Der blir han et sikkert førstevalg for Barrie med mindre det lages en deal mellom noen. Moren flytter etter. Det ideelle for henne hadde vært Windsor for da hadde det kunne vært en elv å krysse mellom hennes to gutter neste sesong, men Windsor har 45 lag foran seg på listen. Kanskje Windsor betaler godt for et bytte?

Dæven du har kontroll, til og med på russiske mødre :D

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 15:55
"MUSKEGON, MI- Four Lumberjacks were named on NHL Central Scouting’s 2018 draft list that was released Tuesday. Forward Jachym Kondelik carried a B rating, while forward Emilio Pettersen, defenseman Travis Mitchell and defenseman Marc Del Gaizo were given a C rating.

The ratings indicate roughly that Kondelik is projected to go in the 2nd or 3rd round, while Pettersen, Mitchell and Del Gaizo can expect to hear their names called somewhere in rounds 4-6."

5 poeng på 4 matcher i oppkjøringen. Første match på fredag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 18:00
Hawkie skrev:"MUSKEGON, MI- Four Lumberjacks were named on NHL Central Scouting’s 2018 draft list that was released Tuesday. Forward Jachym Kondelik carried a B rating, while forward Emilio Pettersen, defenseman Travis Mitchell and defenseman Marc Del Gaizo were given a C rating.

The ratings indicate roughly that Kondelik is projected to go in the 2nd or 3rd round, while Pettersen, Mitchell and Del Gaizo can expect to hear their names called somewhere in rounds 4-6."

5 poeng på 4 matcher i oppkjøringen. Første match på fredag.

Vålerengas Sondre Bolling Vaaler står også på C-listen, mens danskene har med to fra Rødovre og en fra Växsjö.

https://www.nhl.com/info/nhl-central-sc ... r-rankings

For Pettersen og et mulig avansement hos NCS ligger nøkkelen i å få orden på den defensive delen av sitt spill. Av de 5 poengene i oppkjøringen kommer 3 som pasningspoeng i PP. De to siste er mål og pasning med likt antall spillere på isen. +/- er -1, men alvoret har ikke startet enda. Det blir litt spennende å følge med.

http://www.ushl.com/view/#/player-stats ... rentPage=1

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 19:06
DonCherry skrev:
Vålerengas Sondre Bolling Vaaler står også på C-listen, mens danskene har med to fra Rødovre og en fra Växsjö.

Det er hyggelig at vi har en spiller til på listen, men hvis han ikke får sjansen til å vise seg frem i get-ligaen er det ingen sjans for at en NHL-klubb vil bruke et pick på han.

I Danmark er det til sammen 17 spillere født 2000 eller senere* oppført i troppene i Metal, mot Norges ene i get.

*edit

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 21:16
Sorum skrev:
DonCherry skrev:

Dæven du har kontroll, til og med på russiske mødre :D

Så god kontroll DC har på russiske mødre, kunne det hende noen av talente kunne fått Norsk pass :shock: :lol:
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2017 23:01
Muskegon Lumberjacks har vunnet sine to første kamper, og MEP har 1 assist så langt. +/- 0 for de av dere som legger vekt på sånt. 6 skudd på mål.

Han hadde også 5 poeng (1+4) i preseason på fire kamper.

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2017 23:29
anofsti skrev:Muskegon Lumberjacks har vunnet sine to første kamper, og MEP har 1 assist så langt. +/- 0 for de av dere som legger vekt på sånt. 6 skudd på mål.

Han hadde også 5 poeng (1+4) i preseason på fire kamper.

En seier og et tap* :)

InnleggSkrevet: 12. Oktober 2017 09:27
Det stemmer :) Leste litt for fort igjennom referatene fra hjemmesida til Muskegon...

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 19:58
0+1 på 4 matcher vel ganske skuffende.
Forrige

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest