SHL og Allsvenskan 2016-17

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 00:10
Sorum skrev:
CCCP skrev:F... Ingen Nörstebö eller Olden i kveldens retromatch i Frölundaborg
.

Frölunda skriver at Nørstebø er sjuk, og at de har hentet opp Johannesen. Men han er ikke blant 7 backer i kveld.

Olden fikk en lettere skade mot Skellefteå sist.

De erstattet Nörstebö med Filip Westerlund f.99, stort talent. Men det er ingen som slår Rasmus Dahlin f.2000, er back men er offensiv i spillestilen, hadde noen dragninger i kveld så folk bare ristet på hodet, manglet bare scoringen når han dro seg gjennom Leksandforsvarert. Han er absolut noe av det aller beste jeg har sett med tanke på alderen. Må vel helt tilbake til 1987 når jeg så Pavel Bure som 16 åring for å ha sett en som har imponert meg like mye. :)
Så får vi se om Johannesen blir med til Leksand i returmøtet. Tror ikke Rönnberg var fornøyd med det han så i kveld.
Tror han i utgangspunktet er hentet opp for å ha nok backer på trening.
Sist endret av CCCP den 25. Februar 2017 08:55, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 02:03
Rosseli Olsen fikk veldig lite spilletid i kveld og spiller i 4 rekka? Ser han har hatt lite spilletid de siste 4-5 kampene. Var borte og så frølunda i høst og da spilte han i 1 og 2 femmeren. Formsvikt? Var han ikke veldig sentral i sluttspillet i chl bare for noen uker siden?Synes rosseli er for god til å spille i 4 femmer med 10 min spilletid!!

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 10:59
Bjøllbak skrev:Rosseli Olsen fikk veldig lite spilletid i kveld og spiller i 4 rekka? Ser han har hatt lite spilletid de siste 4-5 kampene. Var borte og så frølunda i høst og da spilte han i 1 og 2 femmeren. Formsvikt? Var han ikke veldig sentral i sluttspillet i chl bare for noen uker siden?Synes rosseli er for god til å spille i 4 femmer med 10 min spilletid!!

Rosseli er forsatt en viktig brikke hos Frölunda, ikke minst i Boxplay. Men han som hele laget har hatt en dårlig periode.
Varierer hvilke rekker han spiller i, men har ikke vært å se 1.rekka som han var noen ganger tidligere, uten att det behøver å bety alt for mye.
Synes også de andre lagene har blitt flinkere til å forsvare seg mot Frölunda.
I kveld vises Leksand-Frölunda på TV2 Sportskanalen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 17:09
Bjøllbak skrev:Rosseli Olsen fikk veldig lite spilletid i kveld og spiller i 4 rekka? Ser han har hatt lite spilletid de siste 4-5 kampene. Var borte og så frølunda i høst og da spilte han i 1 og 2 femmeren. Formsvikt? Var han ikke veldig sentral i sluttspillet i chl bare for noen uker siden?Synes rosseli er for god til å spille i 4 femmer med 10 min spilletid!!

Håper det bare er tilfeldig. Han er en av de mest viktige på Frölunda.

En del skader og sykdomer nå, uklart hva exakt. Trettenes har ikke spilt på 2 kamper for Almtuna. Får se om Olden og Nörstebö er tilbake ikveld, tror ikke det.

Haga er tilbake men som extra spiller.

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 21:33
Rosseli viser seg fram i kveld, herlig scoring som gir Frölunda ledelsen 4-1.

InnleggSkrevet: 26. Februar 2017 15:31
johnpx skrev:

Håper det bare er tilfeldig. Han er en av de mest viktige på Frölunda.

En del skader og sykdomer nå, uklart hva exakt. Trettenes har ikke spilt på 2 kamper for Almtuna. Får se om Olden og Nörstebö er tilbake ikveld, tror ikke det.

Haga er tilbake men som extra spiller.

Det roteres ofte på rekkene i Frölunda. Ikke uvanlig det her. Treneren er ganske konsekvent på at spillere i form/flytsonen for mest istid.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Februar 2017 16:03
Fin scoring av Rosseli. Gjort noen sånne scoringer i år. Nörstebö var tilbake på laget også. Olden var tilbake på Leksand men fikk ikke noe spilletid.

Mathis fortsetter fine formen med 1+1 igår. Karterud fikk ca 3 minutter.

Valkvae Olsen hade 1+1 for Karlskoga. De ligger på andreplass nå med 3 kamper igjen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Februar 2017 22:32
Det er bare to kamper igjen av Allsvenskan. Spennende hvem som tar sig videre.

Det ble noen norske poeng ikveld.

Bryhnisveen scoret ett mål.

Lesund hade 0+2.

Det er allrede klart ikveld att det blir Mora med Lesund som möter Valkvae Olsens BIK Karlskoga i en serie om 5 kamper. Vinneren her går direkte til SHL playoff. Taperen möter vinneren av gruppen med lag 3-8. Der vinneren i de kampene også spiller SHL play off.
Timrå med Stene, Tingsryd med Bryhnisveen og Västervik med Fröshaug er klare för det mellomspillet.

Litt vanskelig og förstå direkte kanskje.

InnleggSkrevet: 28. Februar 2017 00:38
johnpx skrev:Det er bare to kamper igjen av Allsvenskan. Spennende hvem som tar sig videre.

Lesund hade 0+2.

Det er allrede klart ikveld att det blir Mora med Lesund som möter Valkvae Olsens BIK Karlskoga i en serie om 5 kamper. Vinneren her går direkte til SHL playoff. Taperen möter vinneren av gruppen med lag 3-8. Der vinneren i de kampene også spiller SHL play off.
Timrå med Stene, Tingsryd med Bryhnisveen og Västervik med Fröshaug er klare för det mellomspillet.

Ganske kompliserte greier dette kval-opplegget for Allsvenskan. Lag nr. 8 i serien kan faktisk ende opp i SHL neste sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Februar 2017 00:54
Sorum skrev:
johnpx skrev:Det er bare to kamper igjen av Allsvenskan. Spennende hvem som tar sig videre.

Lesund hade 0+2.

Ganske kompliserte greier dette kval-opplegget for Allsvenskan. Lag nr. 8 i serien kan faktisk ende opp i SHL neste sesong.

Ja enig. Kan bli sån. Litt rart men men.
Morsomt att mange av de norske er med videre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mars 2017 19:36
En omgang igjen av SHL. Haga og Olden spiller anhver kamp. Vet ikke om det er skader eller vraking. Oppsummering av shl og allsvenskan kommer söndag, mandag.

InnleggSkrevet: 04. Mars 2017 23:13
johnpx skrev:En omgang igjen av SHL. Haga og Olden spiller anhver kamp. Vet ikke om det er skader eller vraking. Oppsummering av shl og allsvenskan kommer söndag, mandag.

Linköping-BIF fullfører helgens runde i morgen, viktig kamp mht.til å komme topp fire. Så er det to runder igjen, tirsdag og torsdag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Mars 2017 21:27
En runde igjen på torsdag , 52:e runde.

Linköping vant 3-0 idag. 1 ass på begge brödrene Olimb.

Mora vant förste kvalificeringskamp 3-1 mot BIK.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Mars 2017 21:46
Grundspillet er alltså slutt på Allsvenskan, skall pröve meg på en liten oppsummering av de norske spillerne.

Mathias Trettenes, Almtuna. 45 kamper. 7+6, 13 poeng.
Etter en veldig vanskelig start så gikk det til slutt litt bedre for Stavangergutten. Almtuna endte på 8:e plass som betyr att de for fortsette og spille om SHL. Jeg tror ikke de klarer det men morsomt att dem er med videre.

Thomas Valkvae Olsen, BIK Karlskoga. 49 kamper. 17+11, 28 poeng.
Hadde likt Trettenes en litt treg start og var til tider ute av laget. Men så lössnet det for Thomas og jeg synes han gör en meget sterk sesong. 17 mål er veldig bra. Meget god i PP i år. BIK spiller kvalik mot Mora i disse dager.

Per Åge Skröder. Modo. 26 kamper. 7+3, 10 poeng.
"gammeln" kom til slutt tilbake til Modo og fikk med sig 26 kamper. Og att han fortsatt kan spille hockey er det ingen tvil om. Modo klarte akkurat plassen i Allsvenskan neste år.

Erlend Lesund. Mora. 46 kamper. 0+11, 11 poeng.
Her er vel den spiller som tar störst kliv fremover. Han spiller for ett meget godt lag. Men han fikk ny kontrakt frem til sesongen 2019 vilket tyder på att dem liker han. Kan Mora nå SHL? Vi får se.

Andreas Stene. Timrå. 50 kamper. 5+9, 14 poeng.
Litt av en skuffelse for meg. Hadde 23 poeng i fjor i Mora. Har i år også -12 , dårligst i ett bra Timrå lag. Spörs om det skall bli noe VM på Stene i år? Timrå med også med videre.

Nicolai Bryhnisveen, Tingsryd. 33 kamper. 3+10, 13 poeng.
Fikk sjansen i Tingsryd etter ett misslykket ophold i Finland. Og han tok sjansen. Ute av landslagsvarmen uten forklaring. Tingsryd er også med videre.

Mats Fröshaug, Västervik. 46 kamper. 13+9, 22 poeng.
Også overrasket meg i år. 13 mål er veldig bra. God i PP. Töff spillestil. Men ikke heller noen reaktion fra landslagsledelsen. Västervik gör en flott sesong og ender på 3:e plass og er med videre.

Sen er det noen spillere som dratt hjem til Norge igjen. Og Karterud som nå spiller i Linköping.

InnleggSkrevet: 05. Mars 2017 22:00
johnpx skrev:En runde igjen på torsdag , 52:e runde.

Jeg mener det er to runder igjen, tirsdag og torsdag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Mars 2017 22:15
CCCP skrev:
johnpx skrev:En runde igjen på torsdag , 52:e runde.

Jeg mener det er to runder igjen, tirsdag og torsdag.

Ja du har rett, så feil :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Mars 2017 16:47
Idag starter slutspillet til kvalik til SHL.

Tabellen som starter på dette vis.

Västervik 3 p
Pantern 2 p
AIK 1 p
Almtuna 0 p
Timrå 0 p
Tingsryd 0 p

4 norske er alltså med videre. Kampene ikveld er.

Västerviks IK - IK Pantern
AIK - Timrå IK
Tingsryds AIF - Almtuna IS
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Mars 2017 22:31
Västerviks IK - IK Pantern 5-2
AIK - Timrå IK 4-3
Tingsryds AIF - Almtuna IS 1-0 , assist på Bryhnisveen.

Stene kom i fokus, men på feil måte
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... -vad-illa/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Mars 2017 22:37
Mora vant igjen og leder nå 2-0 i kamper.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Mars 2017 23:36
Kveldens resultater.

Pantern-AIK 2-3
Timrå-Tingsryd 8-4
Almtuna-Västervik 3-1

Trettenes med 1 ass.

Stene var ikke med for Timrå ett matchstraffen sist kamp, karantene?

InnleggSkrevet: 08. Mars 2017 23:56
johnpx skrev:Kveldens resultater.

Pantern-AIK 2-3
Timrå-Tingsryd 8-4
Almtuna-Västervik 3-1

Trettenes med 1 ass.

Stene var ikke med for Timrå ett matchstraffen sist kamp, karantene?

Ja, to kampers karantene og 5000 kr i bot... Alltid Match for sleevefooting. Kan ikke huske å ha sett det før, inntil Rønnild på Storhamar tok en tilsvarende på Øksnes VIF i vinter.

Om Stene http://www.st.nu/ishockey/hockeyallsvenskan/kritiserades-hart-efter-matchstraffet-mot-aik-nu-stangs-timraforwarden-av
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2017 00:05
Takk for den.

Timrå klarte seg ganske så bra uten Stene da hehe.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2017 22:57
Da er også grundspillet slutt i SHL. Mange ups and downs synes jeg når jeg skall pröve og summere sesongen!!

Med norske ögon så er Linköping og Frölunda videre direkte till kvartsfinale. FBK får spille åttondelsfinale mot DIF. Dermed kan Haugen og co gå miste om det "riktige" slutspillet.

Mats Rosseli Olsen, Frölunda. 50 kamper, 7+7, 14 poeng.
Gör alltid gode og stabile sesonger. Hade vaert morsomt om han nermest seg 20 poeng som i fjor men uansett bra. Hade også 10 poeng på 13 kamper i CHL som Frölunda vant. Håper på ett fint slutspill og topform för VM. Reprise alltså.

Mattias Nörstebö, Frölunda. 43 kamper, 2+5, 7 poeng.
Også meget stabil. Og jeg tror bare han blir bedre og bedre. Litt uheldig med skader. Lå lenge på toppen av + ligaen i SHL under sesongen.

Johannes Johannesen, Frölunda. 10 kamper, 1+2, 3 poeng.
Godkjent förste sesong? Ja det synes jeg. Upp og ner mellom Frölunda og Oskarshamn. Håper han blir med in i slutspillet nå.

Ole Kristian Tollefsen, Färjestad. 40 kamper, 3+3, 6 poeng.
Fikk mye skryt i starten på sesongen. Har byttet spillestil litt. Er også stabil. For tillfellet ute med hjernerystelse, håper han er tilbake snart.

Jonas Holös, Färjestad. 51 kamper, 8+9, 17 poeng.
Norgest mest stabile hockeyspiller? Ja jeg synes det. Gör nesten aldrig en dårlig kamp och spiller mye. Også 12 +. Får ikke bli skadet för VM.

Lars Haugen, Färjestad. 35 kamper, 2.14, 92,5 %.
Etter fjorårets sesong var det mange som ikke en gang ville ha han kvar i laget. Men denne sesongen har han ofte spillt meget bra. Holdt nullen 6 ganger. Han gör alltid sine blemmer, det er dessvere noe vi får leve med men en meget god sesong.

Henrik Haukeland, Leksand. 22 kamper, 2.98, 89,7 %.
Vill gjerne si det var godkjent debutsesong i SHL av Haukeland. Mange meget gode kamper og mange dårlige. Litt for ustabil fortsatt på dette nivået. Blir han med til VM? Må ut i kvalik mot Mora.

Sondre Olden, Leksand. 46 kamper, 4+3, 7 poeng.
Dette var sesongen han skulle vise att han holder SHL nivå, gör han det? Njae vanskelig og si. Spörs om han får en sjanse til. Som vanlig uheldig med litt skader och borta en del kamper. Og så er jo Leksand ikke alltid ett stabilt lag og spille på.

Mathis Olimb. Linköping, 40 kamper, 8+13, 21 poeng.
Som noen experter sa, hadde ikke forundret meg om Olimb skulle vunnet poengligaen, sån blev det jo ikke, langt ifra. Mye skader satte stopp for dette og det tok tid för han fikk spillet og fungere. Selv om Mathis skuffet i slutspill för så tror jeg det går bra i år. Spilte ikke kampen idag.

Ken Andre Olimb. Linköping, 39 kamper, 9+13. 22 poeng.
Nesten identiske stats med broren. Men har isteden + statistiken, det har ikke Mathis. Også uheldig med skader. Er den beste brodern hittils. Får se i slutspillet.

Jörgen Karterud. Linköping, 12 kamper, 0 poeng.
Jeg hadde sett han gikk til Linköping etter sesongen. Så kunne han hjelpt Västervik og spille om SHL isteden for og spille garbage minutes for Linköping. Hade 14 poeng for Västervik.

Michael Haga. Örebro, 1+6, 7 poeng.
Sesongen skuffelse for meg. Jeg vet det er förste SHL sesongen. Men 1 mål er alt for dårlig. Og spilletid har han fått masse av. Håper han får en sjanse til. Men spörs om han får bli? Eller vill bli. VM plassen i tynn tråd?

Er dere enig?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mars 2017 19:51
FBK tok förste stikk mot Djugården. 4-1, Holös med 1 ass.

Tabellen i kvaliken er som dette med to kamper igjen.

1 AIK 10 p
2 Västerviks IK 9 p
3 IK Pantern 5 p
4 Timrå IK 3 p
5 Almtuna IS 3 p
6 Tingsryds AIF 3 p

Tre lag er alltså ute. Om Trettenes, Stene og Bryhnisveen blir i sine lag så blir det alltså Allsvenska spill også neste sesong for disse gutta.

InnleggSkrevet: 11. Mars 2017 22:24
johnpx skrev:FBK tok förste stikk mot Djugården. 4-1, Holös med 1 ass.

Tabellen i kvaliken er som dette med to kamper igjen.

1 AIK 10 p
2 Västerviks IK 9 p
3 IK Pantern 5 p
4 Timrå IK 3 p
5 Almtuna IS 3 p
6 Tingsryds AIF 3 p

Tre lag er alltså ute. Om Trettenes, Stene og Bryhnisveen blir i sine lag så blir det alltså Allsvenska spill også neste sesong for disse gutta.

Det bør bety Camp Thoresen for Bryhnisveen og de to andre. Starter senere i uka. Får med spillere fra de fire lagene som slås ut i norsk kvartfinale.
ForrigeNeste

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: AMK79 og 2 gjester