Neste normann til Sverige!?

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge

InnleggSkrevet: 04. Mai 2014 20:46
johnpx skrev:Ifölge rykter fra MrMadhawk så skall Jonas Djupvik Lövlie vaere ganske naer en overgang til SSK. VI får se.

Rykter om Nicolai Bryhnisveen til Mora også.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mai 2014 22:06
Sorum skrev:
johnpx skrev:Ifölge rykter fra MrMadhawk så skall Jonas Djupvik Lövlie vaere ganske naer en overgang til SSK. VI får se.

Kan fort bli 6 norske i Allsvenskan da. Spennende. Nesten like mange som i SHL. Der de dessverre stadig blir mindre norske.

InnleggSkrevet: 04. Mai 2014 23:11
johnpx skrev:
Sorum skrev:

Kan fort bli 6 norske i Allsvenskan da. Spennende. Nesten like mange som i SHL. Der de dessverre stadig blir mindre norske.

Roest, Rasch, Haga, Bryhnisveen og Djupvik Løvlie. Hvem er den siste?

Edit: Lars Volden i Rögle :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mai 2014 23:49
Ja men nå kom jeg på att Roest ikke har noe kontrakt. Men jeg tror han blir i Sverige.

InnleggSkrevet: 05. Mai 2014 00:23
johnpx skrev:Ja men nå kom jeg på att Roest ikke har noe kontrakt. Men jeg tror han blir i Sverige.

Er litt spent på hva som skjer med Markus Søberg. Var snakk om at han kunne få A-lagskontrakt, og han fikk også spille noen minutter i den siste seriekampen mot AIK. Men de har tatt opp flere juniorer, men ikke Søberg. Prøver han et år i USA/Canada som Olden og Karterud har gjort, for å teste ut om NHL er oppnåelig? Han ble jo draftet av Blue Jackets og bør vel høre på hva de mener også. Jeg mener et godt alternativ ville være å ta en sesong i GET-ligaen for VIF for å få spilt seniorhockey og stå bedre rustet for spill i SHL senere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Mai 2014 15:13
Sorum skrev:
johnpx skrev:Ja men nå kom jeg på att Roest ikke har noe kontrakt. Men jeg tror han blir i Sverige.

Er litt spent på hva som skjer med Markus Søberg. Var snakk om at han kunne få A-lagskontrakt, og han fikk også spille noen minutter i den siste seriekampen mot AIK. Men de har tatt opp flere juniorer, men ikke Søberg. Prøver han et år i USA/Canada som Olden og Karterud har gjort, for å teste ut om NHL er oppnåelig? Han ble jo draftet av Blue Jackets og bør vel høre på hva de mener også. Jeg mener et godt alternativ ville være å ta en sesong i GET-ligaen for VIF for å få spilt seniorhockey og stå bedre rustet for spill i SHL senere.

Venter også hva som skjer med Söberg. Ett år i OHL kanskje ikke vaert så dumt? Att slå sig in i Frölundas a-lag er ikke lett.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Mai 2014 21:25
Har tidigare berättat att Södertälje visat intresse för norrmannen Jonas Djupvik Løvlie.
Men det står mellan två allsvenska klubbar.
Bloggen kan nu avslöja att Malmö Redhawks är den andra klubben som visar intresse för Djupvik.
- Jag har pratat med Patrik Sylvegård. Det gjorde jag så sent som igår, säger den norska VM-anfallaren.

Dina intryck?
- Väldigt trevlig och professionell. Jag vet att Malmö är en storklubb och att man kom etta förra året i allsvenskan, och siktar uppåt nu.

Jonas Djupvik hoppas bestämma sig så fort han kan. Men om det blir nu eller efter VM, som börjar på fredag, kan han inte svara på just nu.
- Men jag har bestämt mig. Det blir spel i Sverige nästa säsong, slår Djupvik fast.

Södertälje eller Malmö? Det är frågan.
Det är nämligen exakt de två klubbarna som slåss om norrmannen som kan spela både center och ytterforward. Och han kan spela båda i en producerande kedja samt i en tredje eller fjärde.
- Jag gör vad tränarna säger till mig. Kan göra båda delar. Har spelat center i hela mitt liv, fram till för något år sedan i Sparta. Har varit ytterforward i en av toppkedjorna och fått spela powerplay. Men kan även hantera en roll i en tredje eller fjärdekedja, säger Jonas.

Senaste säsongen gjorde Djupvik Løvlie 39 poäng på 45 matcher. Det handlar om en stor spelare. 190 cm lång och 90 kilo tung.
Det är precis det Malmö Redhawks söker.
Men det är också en anfallare som Södertälje helt uppenbart är intresserade av.
Frågan är vilka som vinner dragkampen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Mai 2014 21:52
johnpx skrev:Kan fort bli 6 norske i Allsvenskan da. Spennende. Nesten like mange som i SHL. Der de dessverre stadig blir mindre norske.

Vi ser tydelig at den norske "gullgenerasjonen" er på hell, mange av de som har vært bærebjelker på landslaget og i SHL forsvinner ut. Den neste generasjonen ser ut til å være et hakk ned, da vi snakker Allsvensk nivå. Tror nok landslaget skal få merke dette godt de neste sesongene.

Dette er jo ganske naturlig for et lite land som Norge, vi kan ikke forvente å ha ei hel rekke i Färjestad bestandig :)

InnleggSkrevet: 07. Mai 2014 00:25
Drebin skrev:
johnpx skrev:Kan fort bli 6 norske i Allsvenskan da. Spennende. Nesten like mange som i SHL. Der de dessverre stadig blir mindre norske.

Vi ser tydelig at den norske "gullgenerasjonen" er på hell, mange av de som har vært bærebjelker på landslaget og i SHL forsvinner ut. Den neste generasjonen ser ut til å være et hakk ned, da vi snakker Allsvensk nivå. Tror nok landslaget skal få merke dette godt de neste sesongene.

Dette er jo ganske naturlig for et lite land som Norge, vi kan ikke forvente å ha ei hel rekke i Färjestad bestandig :)

Samtidig så har jo to av våre største talenter, Nørstebø og Olden, fått kontrakt med Brynäs. Hvis både Bastiansen og Forsberg får kontrakt med en SHL-klubb så har vi 11 spillere i SHL. Det er ikke færre enn vi har hatt de senere sesongene. Hvis vi da får 6 spillere i Allsvenskan, som uten tvil er en bedre liga enn GET-ligaen, så ser ting ganske så bra ut med tanke på landslaget.

InnleggSkrevet: 07. Mai 2014 10:05
Sorum skrev:

Tror han kunne hatt godt av et år på VIF. Fungerte bra for Olden, og Søberg trenger å fetes opp litt på mors kjøttpudding han også. Det virker som om Shampo har vært flink med talentene, og det gjenspeiler seg også i antall landslagsspillere fra VIF i år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Mai 2014 17:20
Nicolai Bryhnisveen er klar for Asplöven :)

http://www.asploven.com/landslagsback-klar-asploven/

InnleggSkrevet: 08. Mai 2014 11:17
Ser at Robert Hestmann har hatt en vanvittig sesong i divisjon 1. 9,47 % svs og 1,34 i GAA for Huddinge. Går til Visby / Roma også i div 1. men dette burde jo være attraktivt for lag høyere oppe? Er vel ingen andre norske keepere som har så bra stats over et signifikant antall kamper i år. Riktignok divisjon 1, men likevel.

http://eurohockey.com/player/84068-robert-hestmann.html
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Mai 2014 14:16
NIM skrev:Ser at Robert Hestmann har hatt en vanvittig sesong i divisjon 1. 9,47 % svs og 1,34 i GAA for Huddinge. Går til Visby / Roma også i div 1. men dette burde jo være attraktivt for lag høyere oppe? Er vel ingen andre norske keepere som har så bra stats over et signifikant antall kamper i år. Riktignok divisjon 1, men likevel.

http://eurohockey.com/player/84068-robert-hestmann.html

Jeg skrev dette i SHL/Allsvenska tråden for ca 10 dager siden.

Dette skriver de om Robert på hjemmesiden
"En allsvensk klubb har intresse för Robert så under säsongen kommer troligen Robert besöka den klubben för lite extra målvaktsträning under en eller några dagar. Robert är dock till 100% VR spelare och det är VR som bestämmer då ev extra träning kan vara lämpligt för att inte störa hans uppdrag i Visby Roma."

Da er alltså Lövlie klar for SSK. Nå skjer det mye.
http://www.sodertaljesk.se/0708nyheter.asp?NPK=5375

InnleggSkrevet: 08. Mai 2014 14:52
Så ikke den:)
Hyggelig at det er interesse for normenn i Sverige i hvert fall. Er jo et lite generasjonsskifte på gang, og naturlig at den del starter i Allsvenskan. Partick Thoresen spilte jo også der, og det gikk jo bra. Nedtelling til VM nå:) Gleder meg til lørdag!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Mai 2014 15:05
NIM skrev:Så ikke den:)
Hyggelig at det er interesse for normenn i Sverige i hvert fall. Er jo et lite generasjonsskifte på gang, og naturlig at den del starter i Allsvenskan. Partick Thoresen spilte jo også der, og det gikk jo bra. Nedtelling til VM nå:) Gleder meg til lørdag!

Nej skjer mye nå ikke lett og se allt, ja, gleder meg også noe jevlig.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mai 2014 03:17
Jag har ingen superkoll på Div1, men är inte Huddinge en bättre organisation är Visby/Roma? Det känns som ett nedbyte för Hestmann.

Men å andra sidan så skriver johnpx att det finns intresse från Allsvenskan, så det är nog ändå positivt. Och han kan nog väldigt lätt få förstaspaden i kassen för V/R. Tror inte dom någonsin haft en så pass bra målvakt. Så detta innebär nog att han kommer att stå i mål i princip hela säsongen, men han kommer få kämpa väldigt hårt för att hålla sig över 90%. :)
SM-Guld ][ 1981 ● 1986 ● 1988 ● 1997 ● 1998 ● 2002 ● 2006 ● 2009 ● 2011 ●
NM-Gull ][ 2010 ● 2012 ● 2013 ● 2014 ●
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mars 2016 20:59
Tar liv i denne tråden igjen.

Vem tror dere drar til Sverige etter sesongen?

Karterud? Valkvae Olsen?

InnleggSkrevet: 20. Mars 2016 23:37
Ken Andre Olimb,Karterud og Haga tror jeg
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Mars 2016 00:11
stavanger1 skrev:Ken Andre Olimb,Karterud og Haga tror jeg

Olimb og Haga spiller ju allrede ute. Men ja de bytter nok klubb.

InnleggSkrevet: 24. Mars 2016 20:52
Heier, Karterud, Trettenes og Valkvæ Olsen bør være høyinteressante.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Mars 2016 17:56
KjellKjellenBigset skrev:Heier, Karterud, Trettenes og Valkvæ Olsen bør være høyinteressante.

Tipper også det er disse fire som drar.
Forrige

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester