Neste normann til Sverige!?

Ligaer i andre land, samt andre landslag når dette ikke inkluderer A-landslaget til Norge
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 01:49
Sesongen i Norge er snart over . Tror dere det noen norske drar til Sverige etter sesongen?

Rykter?

InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 11:09
johnpx skrev:Sesongen i Norge er snart over . Tror dere det noen norske drar til Sverige etter sesongen?

Rykter?

Ser ingen norske som er klare for elitserien. Hadde tro på at Djup skulle ta steget i år etter en veldig god avslutning på forrige sesong som ble avsluttet med et imponerende sluttspill.

Martinsen har heller ikke han imponert i år, i tillegg til at han reiste hjem fra Leksand. Sånt gir ikke positiv cv.

Sikkert noen som vil gå i Dahlstrøms fotspor og prøve seg i allsvenskans nedre del. (Bovim)

InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 11:43
En målvakt blant våre hjemlige til ES hadde ikke vært å forakte. hvordan ligger det an der?

InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 17:11
Mats Frøshaug burde være på de fleste Svenske klubbers radar etter den sesongen han har hatt. Den klart beste Nordmannen i Get-ligaen etter min mening. Jeg trodde Martinsen skulle ta steget denne sesongen og dra ut neste år, men han har vært skuffende de matchene jeg har sett han. Kanskje et miljøskifte kunne vært tingen ? Tyskland kanskje, tror han kunne passet bra inn i DEL.

InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 17:18
clarence_worley skrev:Mats Frøshaug burde være på de fleste Svenske klubbers radar etter den sesongen han har hatt. Den klart beste Nordmannen i Get-ligaen etter min mening. Jeg trodde Martinsen skulle ta steget denne sesongen og dra ut neste år, men han har vært skuffende de matchene jeg har sett han. Kanskje et miljøskifte kunne vært tingen ? Tyskland kanskje, tror han kunne passet bra inn i DEL.

Jepp, enig i Frøshaug. Håper han er kvitt problemene sine. Hadde på en måte avskrevet han, men morsomt at han har hatt en god sesong. Har han stått over noen kamper pga hodet?

InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 17:24
dickens-dickens skrev:
clarence_worley skrev:Mats Frøshaug burde være på de fleste Svenske klubbers radar etter den sesongen han har hatt. Den klart beste Nordmannen i Get-ligaen etter min mening. Jeg trodde Martinsen skulle ta steget denne sesongen og dra ut neste år, men han har vært skuffende de matchene jeg har sett han. Kanskje et miljøskifte kunne vært tingen ? Tyskland kanskje, tror han kunne passet bra inn i DEL.

Jepp, enig i Frøshaug. Håper han er kvitt problemene sine. Hadde på en måte avskrevet han, men morsomt at han har hatt en god sesong. Har han stått over noen kamper pga hodet?

Nei han har vel bare stått over to matcher pga sykdom. Tror han har enda mer å gå på og dersom han blir værende ett år til så tror jeg han vil være enda mer dominerende. Etter min mening så er han det nærmeste vi kommer en komplett 2-veis spiller i Norge.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 19:39
Helt enig med Fröshaug. Kan han bli enda bedre tro?

Håper virkelig ha for bli med til VM.

InnleggSkrevet: 15. Mars 2012 21:25
theM.ASK skrev:En målvakt blant våre hjemlige til ES hadde ikke vært å forakte. hvordan ligger det an der?

?

InnleggSkrevet: 02. April 2012 14:22
clarence_worley skrev:
dickens-dickens skrev:

Nei han har vel bare stått over to matcher pga sykdom. Tror han har enda mer å gå på og dersom han blir værende ett år til så tror jeg han vil være enda mer dominerende. Etter min mening så er han det nærmeste vi kommer en komplett 2-veis spiller i Norge.

Frøshaug burde absolutt få sjansen. Håper virkelig han kommer seg med til VM. Ser han leder Lørenskog i +/- i playoff også. Synes han er en av landets beste spillere uavhengig av liga. Hvis han blir helt frisk kan han vel bli så god som helst.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. April 2012 14:41
Nei han har vel bare stått over to matcher pga sykdom. Tror han har enda mer å gå på og dersom han blir værende ett år til så tror jeg han vil være enda mer dominerende. Etter min mening så er han det nærmeste vi kommer en komplett 2-veis spiller i Norge.[/quote]

Frøshaug burde absolutt få sjansen. Håper virkelig han kommer seg med til VM. Ser han leder Lørenskog i +/- i playoff også. Synes han er en av landets beste spillere uavhengig av liga. Hvis han blir helt frisk kan han vel bli så god som helst.[/quote]

Håper Roy ser dette også.

InnleggSkrevet: 02. April 2012 19:59
theM.ASK skrev:En målvakt blant våre hjemlige til ES hadde ikke vært å forakte. hvordan ligger det an der?

Söberg är väl den som förtjänar mest att gå till en svensk klubb, annars om någon vill chansa lite så har dom Smith/Holm att pröva på.

Men det finns så många bra svenska målvakter i Hockeyallsvenskan som istället kommer gå före, om någon klubb söker en andremålvakt att pröva på. Om någon söker en tredjemålvakt som dom i sin tur vet med sig kommer att matchas i Hockeyallsvenskan så har han kanske lite större chans.

Efter Söberg så är Smith och Holm är dom bästa norska målvakterna i GET-ligan enligt mig. Söberg anser jag bör ha vart tredjemålvakt i Färjestad säsongen 2011/12 och kanske till och med krigat till sig en andremålvakts-plats 2012/13.

Så om någon går till en svensk klubb så är det Söberg. En väldigt liten chans ligger på Smith/Holm, men det tror jag icke. Om det inte handlar om en klubb i Hockeyallsvenskan.

InnleggSkrevet: 03. April 2012 00:09
Søberg har jeg ikke tatt med her siden han er eiendom til et lag over dammen. men så klart burde han heller vært i Sverige enn i Norge nå...Blir overrasket om Smith ikke drar til allsvenskan etter sesongen...Han har vel vunnet det som er å vinne hvis det er et personlig mål og kan kanskje vinne sluttspillet en gang til...kan det være en mulighet for at Oilers mister begge målvaktene sine? Sørlie Eriksen, hvordan ser ting ut for han(hadde ikke han en veldig bra turnering med juniorlandslaget for kort tid siden? sto ihvertfall bra mot Slovakia) er det ingen juniorer/andre seniorer som er aktuelle? Sander Berg er jo klar for J-18, så han lar vi ligge...

InnleggSkrevet: 03. April 2012 10:59
theM.ASK skrev:Søberg har jeg ikke tatt med her siden han er eiendom til et lag over dammen. men så klart burde han heller vært i Sverige enn i Norge nå...Blir overrasket om Smith ikke drar til allsvenskan etter sesongen...Han har vel vunnet det som er å vinne hvis det er et personlig mål og kan kanskje vinne sluttspillet en gang til...kan det være en mulighet for at Oilers mister begge målvaktene sine?

Begge målvaktene til Stavanger har kontrakt til neste år. Søberg tror jeg må bevise at han klarer å gjennomføre ett par sesonger uten å løpe hjem til foreldre før ett lag vil ha han i Sverige. Han har nok ødelagt veldig mye for seg selv ja. Synd for han og synd for norske keepere.
I have PMS and a handgun. Any questions?

InnleggSkrevet: 03. April 2012 20:39
Tviler på at Smith er ønsket av noen klubber i Allsvenskan. P.d.d. er han ikke noe mer enn en gjennomsnittlig målvakt. Slike vokser på trær i Sverige.

Skulle bare mangle at han hadde bra stats, når han spiller på det laget han gjør. Utrygg, og gjør en del tabber.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 06. April 2012 20:19
Angua skrev:
theM.ASK skrev:Søberg har jeg ikke tatt med her siden han er eiendom til et lag over dammen. men så klart burde han heller vært i Sverige enn i Norge nå...Blir overrasket om Smith ikke drar til allsvenskan etter sesongen...Han har vel vunnet det som er å vinne hvis det er et personlig mål og kan kanskje vinne sluttspillet en gang til...kan det være en mulighet for at Oilers mister begge målvaktene sine?

Begge målvaktene til Stavanger har kontrakt til neste år. Søberg tror jeg må bevise at han klarer å gjennomføre ett par sesonger uten å løpe hjem til foreldre før ett lag vil ha han i Sverige. Han har nok ødelagt veldig mye for seg selv ja. Synd for han og synd for norske keepere.

Tror det er forskjell på å spille for et lag over dammen og et lag i Sverige på den måten...Og slik kommer han jo og nærmere familien...

InnleggSkrevet: 06. April 2012 21:47
theM.ASK skrev:
Angua skrev:

Tror det er forskjell på å spille for et lag over dammen og et lag i Sverige på den måten...Og slik kommer han jo og nærmere familien...

Ja, Färjestad eller Leksand vore perfekt om han hamnade i. Bra målvaktstränare och utmärkt ungdomsverksamhet. Och inte så långt "hem" heller.

Och nu är ju Djurgården i Hockeyallsvenskan också, och Wesslau har gått till HV71. Där kan det finnas en möjlighet att bli upplockad. Fast då hamnar han ju iofs i Stockholm.

InnleggSkrevet: 06. April 2012 22:10
Frøshaug blir vel ikke i Get - ligaen til høsten
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. April 2012 22:48
Dragon79 skrev:Frøshaug blir vel ikke i Get - ligaen til høsten

Hört noe rykter eller tror du bare det?

InnleggSkrevet: 07. April 2012 11:32
hv714life skrev:
Ja, Färjestad eller Leksand vore perfekt om han hamnade i. Bra målvaktstränare och utmärkt ungdomsverksamhet. Och inte så långt "hem" heller.

Och nu är ju Djurgården i Hockeyallsvenskan också, och Wesslau har gått till HV71. Där kan det finnas en möjlighet att bli upplockad. Fast då hamnar han ju iofs i Stockholm.

Allsvenskan? Seriøst?

InnleggSkrevet: 07. April 2012 14:53
theM.ASK skrev:
hv714life skrev:

Allsvenskan? Seriøst?

Seriöst? Ja. Djurgården och Leksand har väldigt bra målvaktstränare och ungdomsverksamheter. Men prio ett ser jag ändå som Färjestad.

InnleggSkrevet: 07. April 2012 15:42
johnpx skrev:Sesongen i Norge er snart over . Tror dere det noen norske drar til Sverige etter sesongen?

Får da håpe at vi sender et helt landslag over til Sverige. ;)

InnleggSkrevet: 07. April 2012 18:28
MrLIK skrev:

Får da håpe at vi sender et helt landslag over til Sverige. ;)

Hahaha va dålig. :D

InnleggSkrevet: 07. April 2012 19:37
http://dittoslo.no/nordstrands-blad/sport-nordstrands-blad/steffen-soberg-18-vil-spille-i-sverige-1.6839323

Denne så jeg ikke før nå. dette var ihvertfall litt positivt mtp at gutten ihvertfall har ambisjoner. men jeg lurer på hva han hadde forestilt seg i Canada hvis det ikke ble som han hadde forestilt seg...

InnleggSkrevet: 09. April 2012 14:55
Så, hva tror folket?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2012 15:00
theM.ASK skrev:Så, hva tror folket?

Om?
Neste

Gå til Internasjonalt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester