A-landslaget menn: Turnering i Polen 9.-11. november

InnleggSkrevet: 22. Oktober 2018 19:03
Fre 09.11. 14:00 Østerrike-Norge
Lør 10.11. 17:30 Polen-Norge
Søn 11.11. 14:00 Norge-Danmark

Oppdatert 2. nov
Bull og Lesund har meldt forfall. Håkon Løken Pedersen er ny.

Edit Michael Haga er ikke med. Endre Medby og Andreas Heier er med.

Målvakter (2)
Henrik Holm Stavanger
Jens Kristian Lillegrend Sparta Sarpsborg

Backer (8)
Sondre Bjerke Lillehammer
Christian Fosse Lillehammer
Johannes Johannesen Stavanger
Christian Kåsastul Frisk Asker
Villiam Strøm Vålerenga
Patrick Ulriksen Stavanger
Kristian Østby Sparta Sarpsborg
Håkon Løken Pedersen Sparta Sarpsborg

Løpere (15)
Andreas Heier Pantern (SWE)
Magnus Brekke Henriksen Manglerud
Jørgen Karterud Karlskrona (SWE)
Henrik Knold Sparta Sarpsborg
Tommy Kristiansen Sparta Sarpsborg
Jacob Lundell Noer Lillehammer
Sondre Olden Medvescak (CRO)
Thomas Olsen Vålerenga
Thomas Valkvæ Olsen Leksand (SWE)
Martin Rønnild Storhamar
Eirik Salsten Storhamar
Andreas Stene Vålerenga
Markus Søberg Stavanger
Mathias Trettenes Krefeld (GER)
Endre Medby Frisk Asker
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Oktober 2018 19:25
Sondre Olden.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Oktober 2018 20:16
Han skulle jo pröve "unggutta" denne turneringen så ingen overraskelse att troppen er relativt svak.

Beste er jo att Olden er tilbake. Og håper han får bli denne gangen.
Noen som skulle vaert med? En jeg tenker på er Endre Medby.

InnleggSkrevet: 22. Oktober 2018 20:46
Syntes det er rart at Dahlstrøm ikke er med. Han var med frem til OL siden har han vært ute. Han har vært en del bedre enn Rønhild i år også. Internasjonalt er vel dem samme type spillere.

Enig angående Medby. Fulgte med på han i går. Bra spiller!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Oktober 2018 21:28
Hamburger skrev:Syntes det er rart at Dahlstrøm ikke er med. Han var med frem til OL siden har han vært ute. Han har vært en del bedre enn Rønhild i år også. Internasjonalt er vel dem samme type spillere.

Enig angående Medby. Fulgte med på han i går. Bra spiller!

Enig i Dahlström, men vi skall tenke på han er en spiller som vaert med mange ganger men ikke fått det til. Men i år er han også veldig bra i europaspillet.

Ja Medby er jo også 5 år yngre en tex Kristiansen. Så han er jo synes jeg en av de ungutta Thoresen snakket om.

InnleggSkrevet: 22. Oktober 2018 21:39
johnpx skrev:Noen som skulle vaert med? En jeg tenker på er Endre Medby.

Borvik kunne jo fått en plass her, ikke en kandidat til et mesterskap pdd, men en som kan bli det i fremtiden.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Oktober 2018 23:13
Hawkie skrev:

Borvik kunne jo fått en plass her, ikke en kandidat til et mesterskap pdd, men en som kan bli det i fremtiden.

Ja, nevnte det i SM Liiga tråden. Enig.
Må spörre litt om backene, fölger ikke med på Lillehammer hver dag, hvordan er Fosse og Bjerke?
Litt intressert hvorfor de velger akkurat dem isteden for tex , Eikrem Haugen, Öksnes, Kroghdal, Löken Pedersen eller tom Saxrud Danielsen.

InnleggSkrevet: 23. Oktober 2018 14:00
johnpx skrev:
Hawkie skrev:

Ja, nevnte det i SM Liiga tråden. Enig.
Må spörre litt om backene, fölger ikke med på Lillehammer hver dag, hvordan er Fosse og Bjerke?
Litt intressert hvorfor de velger akkurat dem isteden for tex , Eikrem Haugen, Öksnes, Kroghdal, Löken Pedersen eller tom Saxrud Danielsen.

Fosse er stor og sterk.

Bjerke er en puckflytter. Bra på skøyter, godt blikk og gode pasninger. Mangler et effektivt skudd. Er også relativt liten.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Oktober 2018 15:56
Takk for svar

InnleggSkrevet: 23. Oktober 2018 17:33
Når kan man forvente at Mathias Emilio Pettersen får sin A-lags debut ? Hadde vært interessant å se ham mot ikke altfor god motstand. Men det er vel kanskje ikke så lett å komme seg hjem fra over there ? Han har forøvrig åpnet sesongen bra poengmessig.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Oktober 2018 17:51
galiani skrev:Når kan man forvente at Mathias Emilio Pettersen får sin A-lags debut ? Hadde vært interessant å se ham mot ikke altfor god motstand. Men det er vel kanskje ikke så lett å komme seg hjem fra over there ? Han har forøvrig åpnet sesongen bra poengmessig.

Jeg håper og tror han får sjansen snart. Meget stort talent. Bare og se nå. Han har 8 poeng på 4 kamper. Sammenlign det med att Ludvig Hoff hade 9 poeng på hele sesongen i fjor. Han blir tatt ut til OL.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Oktober 2018 18:07
Tenno skrev:Bjerke er en puckflytter. Bra på skøyter, godt blikk og gode pasninger. Mangler et effektivt skudd. Er også relativt liten.

Egentlig for liten og lett som back til å sendes ut i landskamper.

InnleggSkrevet: 23. Oktober 2018 20:08
DonCherry skrev:
Tenno skrev:Bjerke er en puckflytter. Bra på skøyter, godt blikk og gode pasninger. Mangler et effektivt skudd. Er også relativt liten.

Mente du det samme om denne mannen og mon tro? https://www.eliteprospects.com/player/3723/tommy-jakobsen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Oktober 2018 21:13
Eg er glad for at Patrik Ulriksen endeleg er utteken på landslaget. Eg har masa om det lenge. Det er særleg Frisk, Lørenskog og Lillehammer eg har hatt høve til å fylgje på somme kampar gjennom åra. Ulriksen har gått løypa Frisk - Lørenskog -Lillehammer.

Ulriksen la eg ikkje merke til i Frisk, men i Lørenskog vart eg merksam på han, tykte han var god defensivt og gjorde svært fornuftige val. Så kom han til Lillehammer og utvikla seg endå meir. Der spela han i backpar med Bjerke, og dei to trona suverent på topp i +/- statistikken for backane.

I år har eg berre sett Lillehammer ein gong, og då tykte eg ikkje at Bjerke utmerkte seg. Tittar eg no på +/- har ikkje Bjerke lenger mykje å skryte av. Kan det hende at årsaka er at han har mista kollega Ulriksen, og at desse to utfylte kvarandre? Eg tippar dei bllir igjenforente på landslaget. Da blir det svært spennande å sjå korleis dei greier seg.

Folk som fylgjer Lillehammer kan sikkert fortelja om Bjerke har gjort det betre i dei siste kampane. Ingen tvil om at Bjerke er eit stort talent. Ulriksen er eldre, 28 år, men for ein back i utvikling er det ingen alder.

nitten.no har eit innslag om Ulriksen. Der får vi greie på kvifor han ikkje var god i Frisk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Oktober 2018 18:21
hipsterfrosken skrev:
DonCherry skrev:

Mente du det samme om denne mannen og mon tro? https://www.eliteprospects.com/player/3723/tommy-jakobsen

Ingen regel uten unntak, og Tommy Jakobsen er et klart unntak her. Jeg kjenner en av hans mange gamle lagkamerater fra tiden i Tyskland, og over noen øl en gang påstod han at Tommy var den beste backen han hadde spilt sammen med.

InnleggSkrevet: 24. Oktober 2018 18:50
Bjerke er liten av vekst (174 cm), men trente knallhardt før fjorårets sesong. Var sterkest i benkpress med 130 kg, på laget i fjor!
Det er imponerende!
Fosse er også sterk og veltrent, skal vel matche sin far på landslaget :D
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 24. Oktober 2018 18:52
Jfr rykter fra gode, gamle dager som spiller i Lillehammer, var Tommy J god for 140 kg i benkpress!!!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Oktober 2018 20:47
DonCherry skrev:
Ingen regel uten unntak, og Tommy Jakobsen er et klart unntak her. Jeg kjenner en av hans mange gamle lagkamerater fra tiden i Tyskland, og over noen øl en gang påstod han at Tommy var den beste backen han hadde spilt sammen med.

Dessverre ble han tatt ut på landslaget minst to år for lenge...
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2018 16:26
Kampen flyttet til 2030.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2018 20:51
Sendes kampen på TV ikveld?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2018 20:56
Tror ikke den vises på tv men kan skall kunne se kampene her.

https://imprezylive.pl/?p=10356
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2018 23:55
Jevla bra start på turneringen. Förste kampen mellom Polen og Danmark måtte stoppes pga ett reklameskilt. Polen ledet da 1-0.

Så var det Norge og Österrikes sin tur, en kamp som var flyttet 6h30 min pga utstyrsmangel for Österrike. Så måtte kampen avsluttes med to perioder igjen pga for dårlig is. Österrike ledet da 1-0.

Litt av en skandale synes jeg da.

InnleggSkrevet: 10. November 2018 00:35
johnpx skrev:Jevla bra start på turneringen. Förste kampen mellom Polen og Danmark måtte stoppes pga ett reklameskilt. Polen ledet da 1-0.

Så var det Norge og Österrikes sin tur, en kamp som var flyttet 6h30 min pga utstyrsmangel for Österrike. Så måtte kampen avsluttes med to perioder igjen pga for dårlig is. Österrike ledet da 1-0.

Litt av en skandale synes jeg da.

De må jo bare få isen i orden til lørdagens kamper. Det er ved rødlinja det er problemer. Et par meter is er ødelagt. Eller de må flytte til en annen arena, hvis det er noen i nærheten av Gdansk.

InnleggSkrevet: 10. November 2018 00:59
Michael Haga har meldt forfall. Det samme har jo Erlend Lesund gjort. Det er synd at de ikke er med her.

Så kan det se ut til at Sondre Olden heller ikke er med.. Ikke på lagoppstillingen https://pbs.twimg.com/media/Drk1UIlXcAAt1JQ.jpg

Oppdatert spillertropp her https://www.hockey.no/nyheter/aktuelt/a ... mber-2018/ Men altså usikkert om Olden er med.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. November 2018 13:22
Får se om dem klarer og få til to kamper idag da?
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Elgen, vesterskog og 23 gjester