HELGENS KAMPER I GET-LIGAEN 18/19.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2018 01:05
Patrick kommer inn som 3 person i en situasjonen han i utgangspunktet ikke er innblandet i. Men det er det jo ingen av dommerne som får med seg. Hva skal det dømmes mot en spiller som kommer inn som 3 person i en fight/krangel?

At han unngår en utvisning i den situasjonen er jo merkelig.

Håper DISU har satt av langt nok møte til mandag for nå begynner det å bli litt å ta tak i.

Hickman, Dahlstrøm, Burlon (igjen), Stefen T.. Noen tør å tippe utfallet?

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2018 01:42
RedFarmer skrev:
Hvis du ser nøye etter så ser du Shampo applaudere ironisk(antar jeg) når Lillehammerspillerne passerer boksen etter målet. Regner med at han ikke ga seg der.

OK, takk, ser det nå.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2018 02:25
Så skulle man liksom slå ned på køllebruk denne sesongen. Etter en av 6 gjennomførte runder er dette selvfølgelig fullstendig glemt, og det er full øksefest og etterslenger over en lav sko som ikke blir tatt. I Stavanger i kveld, var det meste lov. Det virker også helt bingo hvor lista ligger fra kamp til kamp, og om dommerne snakker sammen så kan det ikke være om å bli enige om hvilket nivå en skal legge seg på i hvert fall. Ikke noe nytt under solen, altså.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2018 10:08
Sorum skrev:
RedFarmer skrev:
Hvis du ser nøye etter så ser du Shampo applaudere ironisk(antar jeg) når Lillehammerspillerne passerer boksen etter målet. Regner med at han ikke ga seg der.

OK, takk, ser det nå.

I tillegg klapper han ironisk til dommeren... På tide at både Shampo og Roy oppfører seg mer voksent!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2018 10:58
Supersub skrev:Patrick kommer inn som 3 person i en situasjonen han i utgangspunktet ikke er innblandet i. Men det er det jo ingen av dommerne som får med seg. Hva skal det dømmes mot en spiller som kommer inn som 3 person i en fight/krangel?

At han unngår en utvisning i den situasjonen er jo merkelig.

Håper DISU har satt av langt nok møte til mandag for nå begynner det å bli litt å ta tak i.

Hickman, Dahlstrøm, Burlon (igjen), Stefen T.. Noen tør å tippe utfallet?

Etter første runde ferdigspilt ser det ut til at Player safety utvalget har tatt de viktigste sakene og satt en relativt "jevn" straffeutmåling kontra i fjor, men det blir nå spennende å se hva de kommer frem til etter i går. En dommer kan ikke få med seg alt, det er naturlig der han står nede på isen og skal vurdere med et halvt sekund vurderingstid.

Det er uhyre viktig å ha et forutsigbart og dømmende utvalg i ryggen som kan gå inn og luke ut farlige opptredener som oppstår i kampene.

Dersom man kan være trygg på at en stygg forseelse vil bli vurdert nøytralt i kamp, og eventuelt deretter i et utvalg basert på video for så og ilegges korrekt karantene, da har Norsk hockey kommet langt.

Så vil jo selvfølgelig folk være uenig likevel - da egne spillere burde få 2min og motspillere 10+kampers karantene.

Lite vendepunkt nå til uken når de har fått så mange saker å vurdere.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2018 14:32
MaxDelt skrev:I tillegg klapper han ironisk til dommeren... På tide at både Shampo og Roy oppfører seg mer voksent!

Shampo ber jo om det når han går helt frem til vantet og applauderer ironisk opp i ansiktet på dommeren, og fortsetter med selv etter selv etter første tilsnakk. Noe spesielt gode forbilder fra benken skal jeg ikke beskylde duoen Johansen/Knutsen for å være..

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2018 18:46
Det er vel på høy tid å konkludere med at Ringerike er betraktelig skarpere enn vi alle trodde før sesongstart. De virker mye bedre enn eksempelvis Kongsvinger var.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2018 12:56
slasher skrev:Det er vel på høy tid å konkludere med at Ringerike er betraktelig skarpere enn vi alle trodde før sesongstart. De virker mye bedre enn eksempelvis Kongsvinger var.

Tja...
Ringerike har 7p på 9 kamper. Kongsvinger hadde 6p etter ni kamper sist sesong.
Det er vel litt typisk at disse svakere lagene har en langt bedre sesongstart enn sesongavslutning. Det har lett for å røyne på litt når tapene kommer tett utover i sesongen. Det skal litt til å holde på entusiasme og motivasjon kamp etter kamp med tap.
Bazinga

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2018 16:17
Bazinga skrev:
slasher skrev:Det er vel på høy tid å konkludere med at Ringerike er betraktelig skarpere enn vi alle trodde før sesongstart. De virker mye bedre enn eksempelvis Kongsvinger var.

Tja...
Ringerike har 7p på 9 kamper. Kongsvinger hadde 6p etter ni kamper sist sesong.
Det er vel litt typisk at disse svakere lagene har en langt bedre sesongstart enn sesongavslutning. Det har lett for å røyne på litt når tapene kommer tett utover i sesongen. Det skal litt til å holde på entusiasme og motivasjon kamp etter kamp med tap.

Jeg snakker ikke om poengene. Snakker om spill, sjanser og kvalitet. Poengmessig vil de sikkert slite etterhvert, men jeg spår at de drar inn flere poeng og får en mindre negativ målforskjell enn Knights. Føles litt mer som å spille mot MS, som aldri gir seg, og som er farlige på contringer og overtall.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2018 23:22
Ved sesongstart i fjor snakket man om tidenes beste Kongsvinger-lag, med importer fra her og der. Startet ok, men når det gikk galt gikk det skikkelig galt, ikke minst fordi det var basert på importer som går lei når tapene blir mange og store. Ringerike har gjort det på stikk motsatt måte, spilt med nesten samme laget i flere sesonger, kun den nye keeperen fra Div.1 ny import før denne sesongen. Derfor tror jeg ikke de kommer til å sprekke på samme måte siden de er en samkjørt gjeng.

Måten Ringerike har kommet opp i eliten på er i det hele tatt utrolig gledelig ved sakte progresjon over mange år. Når de først kommer opp handler det om samspill, samhold og skikkelig organisering, som viser seg langt sterkere enn å hente utenlandske "stjerner" til å stå på toppen av et korthus. Vet ikke hvilket nyopprykket lag som gjorde det på den måten sist, må ha vært MS kanskje?
Jeg har tatt dundrende feil av dette laget, og det er jeg glad for.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 07:37
Slenger meg med her, Ringerike minner mye mer om MS enn om Tønsberg/Kongsvinger, der norske spillere som ikke fikk sjansen i topp-6 hos andre klubber hevder seg, enn Kongsvinger der de gikk all in hvert år mtp importer og moralen deres gikk gjennom gulvet av å tape og tape og tape i de periodene det var tungt. Dette laget til Ringerike tror jeg har intern moral nok til å brette opp erma og gjøre jobben om det skulle begynne kladde.

Jeg tror Ringerike fort vekk kan vise seg å være en hyggelig nykomling og jeg håper virkelig ikke de eventuelt etter sin første sesong i GET snur om og begynner satse mer på å krabbe på tabellen enn å fortsette å bygge den grunnmuren de har begynt etablere.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 13:28
Jeg håper dere har rett i at de kan holde trykket oppe utover i sesongen. De har overrasket meg så langt, men det gjorde i grunnen Kongsvinger sist sesong også.

Og jeg er ikke så sikker på om forskjellen på lagbygge er så stor som noen skal ha det til. Ringerike har fyllt opp utlendingskvoten i likhet med det Kongsvinger gjorde sist sesong. Forskjellen er at Ringerike stort sett har unge svensker som har vært med klubben noen sesonger. Det kan være det utgjør en positiv forskjell for Buskerud-klubben utover i sesongen, det vil tiden vise.
Argumentet imot er at disse så langt har vært med på en opptur og gått fra seier til seier og gjort mange målpoeng over flere sesonger. Spillet har foregått i offensiv sone og stemningen i garderoben har vært positiv. Nå vet alle at det endrer seg.
De vil måtte kjempe med ryggen mot veggen i de aller fleste kampene, de vil gå fra tap til tap, offensive spillere vil ikke få utfolde seg offensivt lenger og moralen og entusiasmen i garderoben vil gradvis forværre seg.
Vi får se om deres teori er korrekt etterhvert som sesongen skrider frem og moralen i laget settes på prøve.
Bazinga

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 14:07
Det jeg sier nå har i grunnen liten empirisk betydning etter som det baserer seg på kun en live kamp:
Dog vil jeg bli positivt, og gledelig, overrasket om ikke Ringerike fader etter hvert som sesongen skrider frem! Det de presterte mot et middels Lilly i Kristins hall, var begredelig! (tap 2-8). Det var et lavt bunn-nivå!!!
Kongsvinger i begynnelsen av fjorårets sesong virket faktisk skarpere. De slo sogar et bedre Lilly-lag 2-0 i en kamp.
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2018 23:49
Blueline skrev:For et fantastisk sytekor det er på vestlandet.

Spearing til Steffen er klar, og han får vel 3 kamper.

Patrick sin roughing er ikke pen, men det er da ikke crosscheck som mange påstår. LD kanskje, men i hvertfall ikke match. Mange mener han slipper unna på grunn av meritter, jeg tror det handler om at han er den beste der ute - så folk vil ha han ut.

Burlon sin kne er stygg, farlig og veldig klar. Oilers har en lignende i år, og jeg forventer at lista opprettholdes så han får utestengelse. Dersom ikke blir det jo bingoutvalg i år også.

1-1 i min bok.

På hvilket tidspunkt ser vi den Burlon får 4 kampers karantene for?
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester