A-landslaget sesongen 2018/19

InnleggSkrevet: 06. August 2018 23:17
06.-11.11.18 POL 4-nasjoners POL, NOR, FRA, DEN
11.-16.12.18 NOR 4-nasjoners NOR, FRA, BLR, HUN
05.-10.02.19 AUT 4-nasjoners AUT, NOR, DEN, FRA
10.-14.04.19 SWE Landskamper SWE-NOR
16.-21.04.19 FIN Landskamper FIN-NOR
23.-28.04.19 NOR Landskamper NOR-DEN
01.-08.05.19 TBD Landskamper Ikke avklart motstander/tid
09.-26.05.19 Bratislava, SVK VM RUS, CZE, SWE, SUI, AUT, ITA, LAT

InnleggSkrevet: 09. August 2018 20:51
Her er kamp oppsettet for VM 2019

http://2019.iihfworlds.com/en/games/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. August 2018 13:34
Er mest spent på hvordan landslaget kommer til og se ut! Og om mötet gav resultater.

InnleggSkrevet: 16. August 2018 20:21
johnpx skrev:Er mest spent på hvordan landslaget kommer til og se ut! Og om mötet gav resultater.

Hvilket møte ?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. August 2018 21:47
Sorum skrev:
johnpx skrev:Er mest spent på hvordan landslaget kommer til og se ut! Og om mötet gav resultater.

Hvilket møte ?

Hadde ikke de et evalueringsmøte etter endt sesong?

InnleggSkrevet: 16. August 2018 21:58
DonCherry skrev:
Sorum skrev:

Hvilket møte ?

Hadde ikke de et evalueringsmøte etter endt sesong?

Jo, det må være det John tenker på. https://www.vg.no/sport/i/1kGK9G/hockey ... olde-kjeft
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. August 2018 14:04
Ja det jeg mener.

Vill vaere optimist men tror ikke det blir noe store forandringer. Selv om det er helt soleklart att det trengs.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Oktober 2018 15:18
https://www.vg.no/sport/ishockey/i/P3Jo ... ce=vgfront

InnleggSkrevet: 30. Oktober 2018 20:39
Turneringen i desember spilles på Lørenskog.

11.-16.12.18 NOR 4-nasjoners NOR, FRA, BLR, HUN

Ikke de mest sexy motstandere. Men vi får håpe vi stiller fullt lag og at det vil trekke litt publikum til kampene.

InnleggSkrevet: 03. November 2018 09:13
Det er tidlig i sesongen men jeg synes det ser bedre ut enn på lenge.

Haga og Lesund er meget gode i SHL, Valkvæ herjer i Allsv og Emilio er blant de beste i NCAA og nå har Hoff også kommet i gang. Samtidig har vi Noer som holder show i GET.

Kan bli et godt lag vi mønstrer til VM i år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. November 2018 03:58
AMK79 skrev:Det er tidlig i sesongen men jeg synes det ser bedre ut enn på lenge.

Haga og Lesund er meget gode i SHL, Valkvæ herjer i Allsv og Emilio er blant de beste i NCAA og nå har Hoff også kommet i gang. Samtidig har vi Noer som holder show i GET.

Kan bli et godt lag vi mønstrer til VM i år.

Spörs jo vilket lag som tas ut til VM!? hehe

InnleggSkrevet: 07. November 2018 16:19
Enig ang Lesund og Haga ang VM. Men det er en lang vei fra å herje i AS og GET til å være offensive bidragsytere i et VM. Vi må nok regne med å være 100% avhengige av Thoresen, og håpe Zucca ikke blir tradet fra NYR til en contender og håpe han kommer til VM.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 07. November 2018 16:52
Kjellvis skrev:Enig ang Lesund og Haga ang VM. Men det er en lang vei fra å herje i AS og GET til å være offensive bidragsytere i et VM. Vi må nok regne med å være 100% avhengige av Thoresen, og håpe Zucca ikke blir tradet fra NYR til en contender og håpe han kommer til VM.

Zucca til VM? Ja, så «ivrig» han har vært til å spille med flagget på brystet, så er vel det sannsynlig!?! Har han ikke kun deltatt i 3 VM’er?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. November 2018 17:12
Kjellvis skrev:Enig ang Lesund og Haga ang VM. Men det er en lang vei fra å herje i AS og GET til å være offensive bidragsytere i et VM. Vi må nok regne med å være 100% avhengige av Thoresen, og håpe Zucca ikke blir tradet fra NYR til en contender og håpe han kommer til VM.

Enig der. Men Haga herjer jo ganske bra i SHL om dagen. Valkvae Olsen gör det meget godt i Allsvenskan dock, det virker som han blir bedre og bedre for hver sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. November 2018 18:05
johnpx skrev:

Enig der. Men Haga herjer jo ganske bra i SHL om dagen. Valkvae Olsen gör det meget godt i Allsvenskan dock, det virker som han blir bedre og bedre for hver sesong.

Herjer alle de 36 foran Haga på poenglista i SHL også?
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. November 2018 18:11
Forgetable skrev:
johnpx skrev:

Herjer alle de 36 foran Haga på poenglista i SHL også?

Nå tenkte jeg med norske öyner sett her.

InnleggSkrevet: 07. November 2018 19:22
Prøver meg på et ønsket lag her med mål om å unngå nedrykk.

Haukeland
Haugen
Volden

Holøs - Bonsaksen
Lesund - Sørvik
Nørstebø - Bull

Olimb - Olimb - Zuccarello
Rosseli Olsen - Haga - Valkvæ Olsen
Hoff - Pettersen - Olden
Trettenes - Forsberg - Karterud

(Jada, vet dere savner Thoresen x 2, Salsten etc, men jeg er bare møkklei familiesammenkomstene til B-VM 89-generasjonen)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. November 2018 19:34
Patrick må med denne gangen. Han er for god.

Sen er jeg urolig for Mathis, stygg skadde i går. I verste fall flere månader. Noen som hört noe?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. November 2018 23:24
johnpx skrev:Patrick må med denne gangen. Han er for god.

Sen er jeg urolig for Mathis, stygg skadde i går. I verste fall flere månader. Noen som hört noe?

http://www.hockeysverige.se/2018/11/07/skellefteas-skona-besked-stjarncenterns-skada-lindrigare-befarat/
Gikk heldigvis bra.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. November 2018 00:50
Fyfaen så bra. Jeg trodde det var veldig alvorlig.

InnleggSkrevet: 24. November 2018 01:20
Det er et ganske mange spillere som aspirerer til en plass på et norsk VM-lag. Det vil bli mange som blir skuffet: Jeg plukket ut 21 spillere jeg er sikker på spiller VM. Og et større antall aktuelle til de fire siste plassene.

Keepere:
Lars Haugen - Henrik Haukeland - Henrik Holm.

Haukeland er skadet, har ikke spilt på en god stund for TPS. Det kan bety at Lars Volden får sjansen igjen til 4. nasjoners på Lørenskog (hvis han vil?). Han hadde 98,1% i 3-1 seier for Panteren borte mot topp-laget Leksand fredag kveld. Alternativer på keeperplass er ellers Jens Kristian Lillegrend og Jonas Arntzen.

Backer (6 + 2):
Jonas Holøs - Mathias Nørstebø
Alexander Bonsaksen - Stefan Espeland
Christian Bull - Johannes Johannesen

Her er alternativene mange (de tre første var i VM sist):
Daniel Sørvik - dessverre mye skadet for sitt Litvinov
Dennis Sveum - alltid stabil, godt likt av Thoresen
Villiam Strøm - gjør sakene sine veldig godt i VIF. Har + 21. Er undervurdert?
Erlend Lesund - spiller fast i SHL, men har til gode å overbevise på landslaget
Patrick Ulriksen - 28-åring som bare har blitt bedre å bedre
Christian Kåsastul - fortsatt litt til før han blir VM-spiller, litt mye utvist?
Kristian Østby - har størrelse og tar mer for seg nå enn tidligere. Er i prosjektet "Tett på" og der vil han bli coachet av Ole-Kristian Tollefsen.

Hvis Sørvik holder seg skadefri og spiller mye i Tsjekkia tror jeg han blir back nr. 7. Så tar Erlend Lesund den siste plassen. Kristian Østby gjør store fremskritt. Han kan ta de siste plassen som læregutt om noen av de åtte foran er skadet.

Forwards (12 + 2):
Patrick Thoresen - Tobias Lindström - Alexander Reichenberg
Ken Andre Olimb - Mathis Olimb - Mats Rosseli Olsen
Thomas Valkvæ Olsen - Anders Bastiansen - Michael Haga
Niklas Roest - Kristian Forsberg - Martin Røymark

Reichenberg er en klassespiller som jeg tror vil trives veldig godt i 1. rekka med Patrick og Tobbe. Ift til sist VM får vi da inn Thoresen, Rosseli og Reichenberg. Offensiven blir helt klart forsterket med disse tre på laget.

Her er alternativene enda flere:
Mats Zuccarello - kontrakt for neste sesong må være i orden, han må være skadefri og ha lyst. Lite trolig at vi kan regne med han.
Andreas Martinsen - det er vel ganske gode sjanser for at han kan være med?
Tommy Kristiansen - synes ikke han er like vass som før. Har det for godt i Sparta? Uansett en favoritt hos Thoresen.
Mathias Trettenes - på VM-laget sist
Eirik Salsten - på VM-laget sist
Steffen Thoresen - på VM-laget sist
Ludvik Hoff - på VM-laget sist
Mathias Emilio Pettersen - Hadde vært spennende, men kanskje et år for tidlig? Han er U-20 spiller en sesong til.
Jacob Lundell Noer -
Martin Rønnild -

Jeg tror at Thoresen vil satse på muskler på de to siste plassene. Martinsen og Kristiansen, med Steffen Thoresen som førstemann inn ved skader. Eller så vil han ha med en læregutt. Da står det mellom Emilio eller Jacob Noer.

InnleggSkrevet: 24. November 2018 14:51
Sorum skrev:Det er et ganske mange spillere som aspirerer til en plass på et norsk VM-lag. Det vil bli mange som blir skuffet: Jeg plukket ut 21 spillere jeg er sikker på spiller VM. Og et større antall aktuelle til de fire siste plassene.

Keepere:
Lars Haugen - Henrik Haukeland - Henrik Holm.

Haukeland er skadet, har ikke spilt på en god stund for TPS. Det kan bety at Lars Volden får sjansen igjen til 4. nasjoners på Lørenskog (hvis han vil?). Han hadde 98,1% i 3-1 seier for Panteren borte mot topp-laget Leksand fredag kveld. Alternativer på keeperplass er ellers Jens Kristian Lillegrend og Jonas Arntzen.

Backer (6 + 2):
Jonas Holøs - Mathias Nørstebø
Alexander Bonsaksen - Stefan Espeland
Christian Bull - Johannes Johannesen

Her er alternativene mange (de tre første var i VM sist):
Daniel Sørvik - dessverre mye skadet for sitt Litvinov
Dennis Sveum - alltid stabil, godt likt av Thoresen
Villiam Strøm - gjør sakene sine veldig godt i VIF. Har + 21. Er undervurdert?
Erlend Lesund - spiller fast i SHL, men har til gode å overbevise på landslaget
Patrick Ulriksen - 28-åring som bare har blitt bedre å bedre
Christian Kåsastul - fortsatt litt til før han blir VM-spiller, litt mye utvist?
Kristian Østby - har størrelse og tar mer for seg nå enn tidligere. Er i prosjektet "Tett på" og der vil han bli coachet av Ole-Kristian Tollefsen.

Hvis Sørvik holder seg skadefri og spiller mye i Tsjekkia tror jeg han blir back nr. 7. Så tar Erlend Lesund den siste plassen. Kristian Østby gjør store fremskritt. Han kan ta de siste plassen som læregutt om noen av de åtte foran er skadet.

Forwards (12 + 2):
Patrick Thoresen - Tobias Lindström - Alexander Reichenberg
Ken Andre Olimb - Mathis Olimb - Mats Rosseli Olsen
Thomas Valkvæ Olsen - Anders Bastiansen - Michael Haga
Niklas Roest - Kristian Forsberg - Martin Røymark

Reichenberg er en klassespiller som jeg tror vil trives veldig godt i 1. rekka med Patrick og Tobbe. Ift til sist VM får vi da inn Thoresen, Rosseli og Reichenberg. Offensiven blir helt klart forsterket med disse tre på laget.

Her er alternativene enda flere:
Mats Zuccarello - kontrakt for neste sesong må være i orden, han må være skadefri og ha lyst. Lite trolig at vi kan regne med han.
Andreas Martinsen - det er vel ganske gode sjanser for at han kan være med?
Tommy Kristiansen - synes ikke han er like vass som før. Har det for godt i Sparta? Uansett en favoritt hos Thoresen.
Mathias Trettenes - på VM-laget sist
Eirik Salsten - på VM-laget sist
Steffen Thoresen - på VM-laget sist
Ludvik Hoff - på VM-laget sist
Mathias Emilio Pettersen - Hadde vært spennende, men kanskje et år for tidlig? Han er U-20 spiller en sesong til.
Jacob Lundell Noer -
Martin Rønnild -

Jeg tror at Thoresen vil satse på muskler på de to siste plassene. Martinsen og Kristiansen, med Steffen Thoresen som førstemann inn ved skader. Eller så vil han ha med en læregutt. Da står det mellom Emilio eller Jacob Noer.

Enig i en del her men også uenig i et par vesentlige ting. Vi kan virkelig ikke, jeg gjentar kan ikke, spille med Espeland i VM. Han spiller på for små marginer og er rett og slett for dårlig. Lesund har tatt voldsomme kliv denne sesongen, spiller i en mye bedre liga og bør være langt foran.

Vanskelig å kombinere de tre første rekkene, og det er fortsatt tidlig i sesongen, men jeg mener nokså klart at Reichenberg ikke bør i første. Fått mange sjanser der og falt gjennom. Førsterekka for Norge nå bør kreve at du spiller jevnlig og lykkes i en bedre liga enn GET. Haga, om fortsetter, bør i tilfelle opp. Emilio tror jeg rr klar men vi vet mer etter U20.

Hva med
Thoresen-Haga-Ross
Olimb-Olimb-Valkvæ
Martinsen-Lindstrøm-Emilio
Røst-Forsberg-Reich
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. November 2018 18:30
Er ganske tidlig for ett VM lag men kult og spekulere. Er jo en ting og ta ut ett lag med hjertet og en annen ting rent logisk.

Haugen. Haukeland. Volden.

Holös, Nörstebö, Bonsa
Bull, Johannesen, Sörvik
Lesund

Thoresen, Lindström, Basse
Olimb, Olimb, Rosseli
Valkvae Olsen, Haga, Reichenberg
Röymark, Trettenes, Forsberg

Martinsen og Zucca så klart med om dem kan.
Mange andre som kan vaere aktuelle. Och Thoresen har sine favoritter. Steffen kommer sikkert med, samme med Hoff og Salsten, synes ingen av dem har vist noe på landslaget. Men som sagt, Thoresen liker dem.

Reichenberg herjer jo noe jevlig så att han kommer med er ikke umulig. Mange kommer til og bli skuffet som Sorum sier. Mange fans også :p
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. November 2018 18:43
Mange som sliter med skader også denne sesongen. Sörvik er jo bort hele tiden. Nörstebö ikke med idag etter og ha gjort comeback.

Haukeland, Karterud og Olden borte i over en uke nå.

InnleggSkrevet: 24. November 2018 19:14
johnpx skrev:Mange som sliter med skader også denne sesongen. Sörvik er jo bort hele tiden. Nörstebö ikke med idag etter og ha gjort comeback.

Haukeland, Karterud og Olden borte i over en uke nå.

Men moderne hockey er kjapp. Vi kan ikke holde på med Basse eks lenger. Emilio og kanskje også Noer bør med. Om han setter Basse i en av de tre første rekkene, når vi har så mange unge, gode, blir jeg usannsynlig skuffa.
Sist endret av AMK79 den 24. November 2018 19:36, endret 1 gang
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: flaks og 28 gjester