VM 2018 Herning: Kamp 4, NOR - CAN, torsdag 10. mai 20:15

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mai 2018 22:37
Fotballfolket feirar sigeren over Brazil for ørten år sidan. Kvar var du då vi vann over Brazil, blir det spurt? Vel – somme var vel ikkje fødde ein gong. Vi har vår siger over Canada for nesten like lenge sidan. Det var i år 2000 i St. Petersburg. Dei som fylgde med då hugsar det, og dei som ikkje fylgde med, bør lære det.

For dette er den einaste sigeren over Canada på dei 25 møta som har vore. Statistikken er grei, ingen uavgjord, og dermed 24 reine tap. Målskilnaden er 27 – 166. Vi møtte også Canada i fjor i Paris, og då vart det stygt, 0 – 5. Eg hatar å rekne heiderlege tap, men gjer det likevel denne gongen. Det er fire tap med eitt mål. Sist i Minsk i 2014, 2 – 3. Fyrste møtet var i London i 1950 då vi tapte 1 – 11.
Sist endret av Fjella den 10. Mai 2018 07:27, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mai 2018 22:47
Ja. Håper vi kan spille bedre en mot Finland. Men det kan fort bli samme resultat.

Poeng hade jo vaert utrolig. Alt er mulig men oddsen ikke store nei.

InnleggSkrevet: 09. Mai 2018 23:04
Oddsen er nok dessverre høy for poeng. :) Men vi må prøve!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mai 2018 23:07
Ja så klart höye for poeng :D

Men nå som Danmark tok 3 poeng mot Finland ikveld så hade vi trengt poeng får kvart. Men men

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 15:41
Fortsatt usikkert om Holøs spiller i kveld. Kanskje best at han hviles, kommer viktigere kamper: Haugen står i mål. Med bare 17 timer til neste kamp så tror jeg Haukeland er tiltenkt Danmarks-kampen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 19:27
Holös spiller.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 20:55
Dette blir en laaaang kveld...
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:11
Rapport live fra Boxen. Dette var fælt å se på. Canada gjør akkurat som de vil og vi virker nervøse og frustrerte. Salsten med en hodeløs krysstakling. Håper vi ikke brenner kruttet før morgendagens kamp, som tross alt er den viktigste.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:14
Burde Haugen tatt alle, så slik ut fra tribunen. Men ikke poeng å bytte. Haukeland blir vår nye førstemålvakt, står mot DK i morgen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:18
tometergard skrev:Rapport live fra Boxen. Dette var fælt å se på. Canada gjør akkurat som de vil og vi virker nervøse og frustrerte. Salsten med en hodeløs krysstakling. Håper vi ikke brenner kruttet før morgendagens kamp, som tross alt er den viktigste.

Vet ikke om vi sikter til samme situasjon,men fra tv-skjermen så sklir kanadieren nede i rundvant FØR Saltsten "takler". Så billig ut fra sofa'n.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:21
Synes ærlig talt vi er bedre i dag enn mot Finland, men så møter vi ditto bedre motstand og.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:25
Sorum skrev:Burde Haugen tatt alle, så slik ut fra tribunen. Men ikke poeng å bytte. Haukeland blir vår nye førstemålvakt, står mot DK i morgen

Burde tatt 2-0, ellers tja. Ingen tabber men han står ikke på huet for oss, det vi mangler av ham er en eller to supermatcher i mesterskap, det får vi ikke.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:40
Jeg synes faktisk han kunne tatt de tre første, siste blir han vel satt ut litt av en medspiller. Men vi er jo makaløst snille med disse kanadikkene som leker på halv maskin.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:44
tometergard skrev:Rapport live fra Boxen. Dette var fælt å se på. Canada gjør akkurat som de vil og vi virker nervøse og frustrerte. Salsten med en hodeløs krysstakling. Håper vi ikke brenner kruttet før morgendagens kamp, som tross alt er den viktigste.

Urutinert kanskje, men var billig på reprisen. Nesten ikke borti og Canadieren detter omtrent før han er borti

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 21:53
Vi mangler rett og slett en back eller to a la Tollefsen/Ødegaard. Investere litt ekstra i Lesund/Kåsa for å heve de. Er det andre tøffe backer vi kunne fått løftet i et defensivt backprosjekt? Vi trenger få opp noen som kan bygge et fort rundt keeper. Holøs er god, men får for mye istid og er for snill. Bonsa blitt det samme syns jeg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 22:36
Vi mangler vel ganske mye synes jeg da. 5-0 er vel ett ok resultat synes jeg. Hade ventet meg verre. Det som jeg synes er trist er att vi ikke klarer og få ett eller to tröstemål mot de store lagene. Synes vi har gått tilbake der dessverre. Blir litt som som mitten på 2000.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 22:53
hva var det Haugen klagde på etter det fjerde målet?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 22:56
johnpx skrev:Vi mangler vel ganske mye synes jeg da. 5-0 er vel ett ok resultat synes jeg. Hade ventet meg verre. Det som jeg synes er trist er att vi ikke klarer og få ett eller to tröstemål mot de store lagene. Synes vi har gått tilbake der dessverre. Blir litt som som mitten på 2000.

Ganske enkelt regnestykke egentlig. Vi har nå 2 spillere som er bra offensivt i SHL i Olimbs, thats it. For noen år siden hadde vi 2 ok offensive rekker fra primært SHL, og SHL-spillere etter der og. Nå er de to første rekkene GET-SHL-SHL og GET-GET-AS.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 22:58
målgård1 skrev:hva var det Haugen klagde på etter det fjerde målet?

Trodde nok det var en canadier som trippet han, men det var Sveum.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2018 23:58
johnpx skrev:Vi mangler vel ganske mye synes jeg da. 5-0 er vel ett ok resultat synes jeg. Hade ventet meg verre. Det som jeg synes er trist er att vi ikke klarer og få ett eller to tröstemål mot de store lagene. Synes vi har gått tilbake der dessverre. Blir litt som som mitten på 2000.

Resultatet lyver, synes jeg. Canada hadde fire i metallet og en haug andre sjanser. Vi er ikke i nærheten, og det er vel ok nok. Men nå har vi to i trynet og møter et godt Danmark med poeng, selvtillit og flyt, samt hjemmebane. Enig i det som blir sagt om backene, de kjemper, men det blir for snilt, og endel unoter med å dra pucken forbi eget mål. Fremover virker vi fullstendig planløse i dag, selv om det er mer offensivt i de to siste. Vi gir imidlertid ikke opp, DET er et stort pluss!

InnleggSkrevet: 11. Mai 2018 00:38
En kamp om gangen, og vi har fortsatt muligheter. Seiire og 8-9 poeng kreves. Det blir et vanvittig trykk mot Danmark, tåler de presset? Vi må skåre først bare. Positivt i kveld, Bull og Johannesen, mens Espeland og Sørvik var svake. Leser at Zucca var i studio. Hva sa han til godt?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mai 2018 10:04
Drebin skrev:

Ganske enkelt regnestykke egentlig. Vi har nå 2 spillere som er bra offensivt i SHL i Olimbs, thats it. For noen år siden hadde vi 2 ok offensive rekker fra primært SHL, og SHL-spillere etter der og. Nå er de to første rekkene GET-SHL-SHL og GET-GET-AS.

Der har du en stor del av problemet, og da bør det tenkes langsiktig. Det beste som kan skje nå er at danskene går til kvarten hvor Andersen stenger buret mot Sverige og de får seg en semifinale på hjemmeis. Det vil gi en hockeyboom uten sidestykke i Danmark, vi omringes av nok en hockeynasjon, og hockey Norge må før eller siden våkne opp fra sin dvale.

Ta kampen i går med canadiske spillere født i 1997 og 98 som driller rundt med våre beste som om de var kjegler levert av Statens Vegvesen. Svenskene og finnene har dem også innen sine system, SHL med en toppscorer denne sesongen født i 98. Vår GET liga er ikke mye å skryte av, så hvorfor får ikke vi jevnlig opp unggutter som kan være blant de dominerende der?

Vi har et stort hull som svært få ser, og det har vært der lenge.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mai 2018 10:49
Drebin skrev:

Jarlsbo forsøker seg på å forstå hva som skjer og teller ligatilhørighet på spillerne slik Drebin allerede har gjort det.

https://www.vg.no/sport/i/l10Vk7/vm-ana ... -norge-naa
Den svenske avisen Aftonbladet publiserte før VM et såkalt Dokument om bakgrunnen for Danmarks fremganger. Av det fremgår det at den danske landslagsledelsen, som stort sett bestod av svensker, på begynnelsen av 2000-tallet «bestemte» at alle Danmarks landslagsspillere skulle spille for klubber i utlandet.

Jeg mener mye av problemene ligger i forbundets manglende evne til å omstille seg sportslig. Manglende gode evalueringer når resultatene ikke kommer er en del av dette. AMK og jeg har en liten prat om dette på annen tråd. Kanskje burde det vært hentet inn svensk blod også på den sportslige siden innen forbundet, og det minste en kan foreta seg er en skikkelig evaluering utført av svensk, dansk og finsk ekspertise før det skal skrives en ny strategisk plan. En slik evaluering bør ta for seg rubbel og bit, og ikke bare landslag og isbjørnsamlinger, for det er ikke bare der problemene ligger.

InnleggSkrevet: 11. Mai 2018 15:31
DonCherry skrev:
Drebin skrev:

Jarlsbo forsøker seg på å forstå hva som skjer og teller ligatilhørighet på spillerne slik Drebin allerede har gjort det.

https://www.vg.no/sport/i/l10Vk7/vm-ana ... -norge-naa
Den svenske avisen Aftonbladet publiserte før VM et såkalt Dokument om bakgrunnen for Danmarks fremganger. Av det fremgår det at den danske landslagsledelsen, som stort sett bestod av svensker, på begynnelsen av 2000-tallet «bestemte» at alle Danmarks landslagsspillere skulle spille for klubber i utlandet.

Jeg mener mye av problemene ligger i forbundets manglende evne til å omstille seg sportslig. Manglende gode evalueringer når resultatene ikke kommer er en del av dette. AMK og jeg har en liten prat om dette på annen tråd. Kanskje burde det vært hentet inn svensk blod også på den sportslige siden innen forbundet, og det minste en kan foreta seg er en skikkelig evaluering utført av svensk, dansk og finsk ekspertise før det skal skrives en ny strategisk plan. En slik evaluering bør ta for seg rubbel og bit, og ikke bare landslag og isbjørnsamlinger, for det er ikke bare der problemene ligger.

Jeg er ikke imponert over forbundet. Men disse tingene går også i konjunkturer. Mange riktige grep tas nå. Nye storhaller, ungdomslinje i Stavanger og andre steder. Vi kommer tilbake.

InnleggSkrevet: 11. Mai 2018 17:05
Sorum skrev:Burde Haugen tatt alle, så slik ut fra tribunen. Men ikke poeng å bytte. Haukeland blir vår nye førstemålvakt, står mot DK i morgen

Tror du bør korke flaske. Så det sånn ut fra tribunen så har du enten usedvanlig dårlig plasser eller så var du usedvanlig drita.

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester