1. div 18/19

InnleggSkrevet: 05. November 2018 18:08
Aron skrev:...
Nidaros har begynt å våkne og har spilt 8 av 10 kamper på bortebane og alle vet jo hvor vanskelig det er å hente poeng i Leangen. Tror Nidaros setter kjepper i hjulene for mange lag fremover og det gir også poeng så det kan fort være at lukter på en kval. plass de også. Nidaos kan vel fort hente noen gode importer ved juletider som de har hatt hell med tidligere.

Jeg tror nok også at Nidaros vil sette kjepper i hjulene for mange lag fremover og plukke poeng her og der, men har ingen tro på hverken kvalikk eller at det hentes importer i løpet av sesongen.

Store deler av helgens kamper mot Tønsberg spilte Nidaros med 5 backer og 9 løpere, med en 19 år gammel back på forwardplass. Stallen har totalt 8 backer og 11 løpere som består i en svensk maler og for øvrig Trøndere uten lønn. Så vidt meg bekjent er 3 spillere ute med skade for tiden og man har 7 backer og 9 løpere til rådighet. Stallen er derfor tynn og lite robust for å håndtere skader og harde dobbeloppgjør helg etter helg. Redd for at det vil bli synlig mot Narvik neste helg som gjerne stiller med 20 utespillere i sine kamptropper.

Når det gjelder importer er det uttalt at dette er en sesong for å bygge økonomi og administrasjon. Det nye styret har kuttet hardt på kostnader og det vil forbause meg om de snur på denne retningen midt i sesongen.

InnleggSkrevet: 05. November 2018 18:41
Furuset seems more stable with Latvian goalie and few new players in offence, and once Magnelrud pick up new players maybe they again send some players there.Played balanced games against Hasle Loren(judging from live hockey.no, i didnt watch the games), Narvik is too strong

Comet dissapoints a bit in defence and goaltending,Nipe,Bjørsland,Westin,Berg are all experienced defenceman still Comet is easy to score against this season. Expected them to dominate more than they did in their games.

Hasle Loren if wish to get quality goalie, with their offensive potential colud try to fight for first two places as well.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. November 2018 20:02
spade skrev:
Aron skrev:...
Nidaros har begynt å våkne og har spilt 8 av 10 kamper på bortebane og alle vet jo hvor vanskelig det er å hente poeng i Leangen. Tror Nidaros setter kjepper i hjulene for mange lag fremover og det gir også poeng så det kan fort være at lukter på en kval. plass de også. Nidaos kan vel fort hente noen gode importer ved juletider som de har hatt hell med tidligere.

Jeg tror nok også at Nidaros vil sette kjepper i hjulene for mange lag fremover og plukke poeng her og der, men har ingen tro på hverken kvalikk eller at det hentes importer i løpet av sesongen.

Store deler av helgens kamper mot Tønsberg spilte Nidaros med 5 backer og 9 løpere, med en 19 år gammel back på forwardplass. Stallen har totalt 8 backer og 11 løpere som består i en svensk maler og for øvrig Trøndere uten lønn. Så vidt meg bekjent er 3 spillere ute med skade for tiden og man har 7 backer og 9 løpere til rådighet. Stallen er derfor tynn og lite robust for å håndtere skader og harde dobbeloppgjør helg etter helg. Redd for at det vil bli synlig mot Narvik neste helg som gjerne stiller med 20 utespillere i sine kamptropper.

Når det gjelder importer er det uttalt at dette er en sesong for å bygge økonomi og administrasjon. Det nye styret har kuttet hardt på kostnader og det vil forbause meg om de snur på denne retningen midt i sesongen.

Hvordan fikser Narvik en økonomi som Nidaros ikke er i nærheten av?

InnleggSkrevet: 06. November 2018 23:56
DonCherry skrev:Hvordan fikser Narvik en økonomi som Nidaros ikke er i nærheten av?

Jeg tror begge klubber har regnskap og budsjett tilgjengelig på sine hjemmesider og det gir svar på mye.

Om jeg husker riktig omsetter Narvik for omtrent det dobbelte av Nidaros.

Konkuranse om sponsorpenger med blant annet RBK, Ranheim, Byåsen, Kolstad, Northug, Klæbo og mange fler kombinert med et frynsete rykte fra tidligere hockeyklubber i byen kan kanskje være en årsak? Leangen innbyr ikke til stor inntjening heller for å si det mildt.

InnleggSkrevet: 17. November 2018 13:56
spade skrev:
DonCherry skrev:Hvordan fikser Narvik en økonomi som Nidaros ikke er i nærheten av?

Jeg tror begge klubber har regnskap og budsjett tilgjengelig på sine hjemmesider og det gir svar på mye.

Konkuranse om sponsorpenger med blant annet RBK, Ranheim, Byåsen, Kolstad, Northug, Klæbo og mange fler kombinert med et frynsete rykte fra tidligere hockeyklubber i byen kan kanskje være en årsak? Leangen innbyr ikke til stor inntjening heller for å si det mildt.

Hvorfor alt dette preiket om Nidaros og Narvik. Griner og Hasle rykker opp i Get.
Ringerike ned. Begge Oslo lagene har ræva full av penger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. November 2018 15:17
huuum skrev:Hvorfor alt dette preiket om Nidaros og Narvik. Griner og Hasle rykker opp i Get.

Det topper seg da Hasle våren 2020 snyter Vålerenga for gullet i en fullsatt Lørenhallen. Hasle vinner alle fem kampene i Furuset Forum i best av 17-serien, mens Vålerenga blir sterke mens shaky på bortebane. Resten av kampene spilles på nøytral bane i provinsen for å spre hockey til folket.

Brann ser på visitten til Bergen som et angrep på lokaldemokratiet og forserer kampen mot full frigjørelse fra Oslo.

Best av 17-serien i finalene kommer som et resultat av at Stjernen, Ringerike og Manglerud rykker ned våren 2019. Ingen lag vil rykke opp, spesielt ikke Narvik som ikke får oppfyllt ønsket sitt om quadruple hjemmekamper med to kamper hver dag mot hvert lag.

Tage Pettersen er storfornøyd og sier at man fant den beste løsning for de beste partene.

Sommeren 2019 trekker Get seg som samarbeidspartner, og inn kommer Kiwi. Som et kompromiss i avtalen må alle lag spille i grønne bukser. Mangleruds relativt nyansatte daglige leder river seg i håret og mener Manglerud kunne berget plassen med grønne bukser fra Kiwi.

TV 2 fortsetter storsatsningen og flytter Sumo-kampene til TV 2 Sport Premium 15 4:30 am slik at de som følge NHL ikke skal får ødelagt døgnet sitt med å måtte se norsk ishockey til ublu tider ettermidager og kvelder.

InnleggSkrevet: 17. November 2018 17:17
spade skrev:

Her kan man lese om budsjett, med eller uten spill i GET-ligaen, for Narvik sin del https://wixlabs-pdf-dev.appspot.com/ass ... nting=true

InnleggSkrevet: 17. November 2018 19:17
huuum skrev:Hvorfor alt dette preiket om Nidaros og Narvik. Griner og Hasle rykker opp i Get.

Hasle viste virkelig prov på sin klasse i dagens kamp ja. Store, tunge, trege, late, gamle og tilsynelatende uten kjennskap til regelboka lover bra. Greit nok at enkelte har et teknisk nivå som er over førstedivisjons standard, men man må likevel gå på skøyter.

InnleggSkrevet: 18. November 2018 20:02
spade skrev:

Hasle viste virkelig prov på sin klasse i dagens kamp ja. Store, tunge, trege, late, gamle og tilsynelatende uten kjennskap til regelboka lover bra. Greit nok at enkelte har et teknisk nivå som er over førstedivisjons standard, men man må likevel gå på skøyter.

Hasle er tunge, trege og late muligens, men tilsynelatende nok til å grisebanke Nidaros i dag ser jeg.
Spøk til side! Spredning av hockeyn over det ganske land hadde gagnet hockeyn. Dessverre vil det ikke skje før det blir lov å drive topphockeyn/ lagene (ikke klubbene) kommersielt. Dvs det må være lov å tjene penger på salg av øl og vin ut i alle seterader. Siden det aldri kommer til å skje, ender det nok med forbundets aller største frykt! Ett eller to Oslo lag til vil sikre 50% trikkeserie for lange tider.
Trøsten får være at lunken, kaffe kalle vafler og råtne haller ikke klarer å ødelegge hockeygleden alene, iallefall ikke på østlandet. Det er jo det vi er vant med:)

InnleggSkrevet: 18. November 2018 21:32
huuum skrev:
spade skrev:

Hasle er tunge, trege og late muligens, men tilsynelatende nok til å grisebanke Nidaros i dag ser jeg.
Spøk til side! Spredning av hockeyn over det ganske land hadde gagnet hockeyn. Dessverre vil det ikke skje før det blir lov å drive topphockeyn/ lagene (ikke klubbene) kommersielt. Dvs det må være lov å tjene penger på salg av øl og vin ut i alle seterader. Siden det aldri kommer til å skje, ender det nok med forbundets aller største frykt! Ett eller to Oslo lag til vil sikre 50% trikkeserie for lange tider.
Trøsten får være at lunken, kaffe kalle vafler og råtne haller ikke klarer å ødelegge hockeygleden alene, iallefall ikke på østlandet. Det er jo det vi er vant med:)

Å FYDA!! !
Vær varsom med å foreslå øl-salg. Vent om noen langsinte halleluja-grupperinger som fortsatt ikke er helt ferdige med personforfølgelse etter at man ville selge øl et sted utenfor Oslo. Og det er typ 15 år siden.
Storhamar
Brynäs
London Knights
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Elgen, vesterskog og 25 gjester