VM-tråden 2018

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 16:54
johnpx skrev:
AMK79 skrev:Noen som gidder å se hvor mange latviere fra vår oppkjøringsmatch som er på VM-laget?

Jeg får det til att det er 8 spillere med i VM troppen fra det lag vi slo 6-2.

Nettopp. Vi har en fair sjanse mot L. Blir en nøkkelmatch.

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 17:27
Norges ishockeylandslag opplevde mannefall like før VM i Danmark. Jonas Holøs og Alexander Bonsaksen tror det kommer noe positivt ut av det https://www.nrk.no/sport/norge-for-hock ... 1.14031956
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 17:44
AMK79 skrev:
johnpx skrev:
AMK79 skrev:Noen som gidder å se hvor mange latviere fra vår oppkjøringsmatch som er på VM-laget?

Jeg får det til att det er 8 spillere med i VM troppen fra det lag vi slo 6-2.

Nettopp. Vi har en fair sjanse mot L. Blir en nøkkelmatch.

Nøkkelmatchen blir mot Sør Korea. Med seier der bør et fortsatt liv i A-VM være sikret.

Jeg hørte på radioen nå at målet til Petter Thoresen er kvartfinale. Jeg tror ikke det er realistisk, men jeg liker innstillingen. Det er bedre å gå inn med er hårete mål om kvartfinaleplass enn å starte VM med et mål om å si seg fornøyd med seier mot Sør Korea, men Petter og gutta må da levere i så godt som hver kamp.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 17:51
Sorum skrev:Norges ishockeylandslag opplevde mannefall like før VM i Danmark. Jonas Holøs og Alexander Bonsaksen tror det kommer noe positivt ut av det https://www.nrk.no/sport/norge-for-hock ... 1.14031956

De må jo tenke sån, jeg gör det også till de förste kampene så får vi se.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 17:55
AMK79 skrev:Så er vi nødt til å finne ut av dette med Olden. Vi har ikke råd til å miste han.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 18:00
DonCherry skrev:
AMK79 skrev:Så er vi nødt til å finne ut av dette med Olden. Vi har ikke råd til å miste han.

Faen det hadde vaert digg med Olden i troppen nå!!

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 19:48
johnpx skrev:
DonCherry skrev:

Faen det hadde vaert digg med Olden i troppen nå!!

Beklager at jeg er uopplyst, men hva er åsaken til at han ikke er med nå? Han ble vel vraket til OL?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 20:22
Ja vraket til OL. Og nå er den offisielle årsaken att han sagt nei till landslaget..

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 21:19
johnpx skrev:Ja vraket til OL. Og nå er den offisielle årsaken att han sagt nei till landslaget..

I forbindelse med familieuttaket til OL så sa jeg at murer'n skulle passe seg for å ha ignorert flere av våre beste menn, for det var ikke sikkert at disse ville stille opp den dagen det ble prekært og nødvendig. Antakelig er det dette som er tilfellet med Olden.

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 21:29
Dette blir i overkant pessimistisk (beklager, men jeg er litt der om dagen, selv om vi skal huske at vi i oppkjøringen faktisk har slått både Latvia, Sveits og Hviterussland), men dersom vi nå skulle rykke ned, og det sitter spillere hjemme som vi hadde trengt, men som ikke vil være med pga manglende motivasjon pga treneren - hvem er mest sannsynlig arvtaker på trenersiden?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 21:49
Herregud, på tide å bli ferdig med Olden nå? Fyren har aldri prestert noe på landslaget, og har scoret mål i Østerrike denne sesongen. Det er ikke Ovechkin vi snakker om. Og takker nei for resten av året fordi han ikke fikk være med til OL, buhu.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 21:54
Er vel også pessimist akkurat nå, men pröver og finne håp. Vi får se etter de to förste og jevlig viktige kampene. Må ha noen poeng fra dem.

Jeg er ikke sikker på om Petter er rett mann. Synes det er mye rart fortsatt ikke minst med uttakene. Skulle Norge på det spille B VM neste år , ja da ska han bort.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 21:57
Drebin skrev:Herregud, på tide å bli ferdig med Olden nå? Fyren har aldri prestert noe på landslaget, og har scoret mål i Østerrike denne sesongen. Det er ikke Ovechkin vi snakker om. Og takker nei for resten av året fordi han ikke fikk være med til OL, buhu.

Han er jo bedre en mange på laget nå, er det vi mener.

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 22:39
johnpx skrev:
Drebin skrev:Herregud, på tide å bli ferdig med Olden nå? Fyren har aldri prestert noe på landslaget, og har scoret mål i Østerrike denne sesongen. Det er ikke Ovechkin vi snakker om. Og takker nei for resten av året fordi han ikke fikk være med til OL, buhu.

Han er jo bedre en mange på laget nå, er det vi mener.

Problemet er at vi over tid kommer til å se et mønster. Jeg VET at Olimbs også var ganske forbannet etter noen klumsete kommentarer fra Petter Thoresen ang sønnen Patrick og Olimbs. Så tar han ut spillere av lav kvalitet kontra spillere som Valkvæ og Olden i OL, samtidig som han da forventer at de stiller opp i VM uten at han i det hele tatt har kontaktet dem på lang tid. Slik funker ikke over tid dessverre. Er redd vi kommer til å se flere som gir seg på landslaget.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 23:02
Stor fare får det ja. Dem har rotet det til noe jevlig. Kan tenke meg det finnes eller snart kommer missnöje fra insiden, fra spillerne.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 02:16
Det er nok bare å glemme Andreas Martinsen. Det aller tidligste tidspunkt han kan komme til Danmark er søndag 13. mai. Men da må de ha tapt i fire strake kamper. Vi spiller mot USA 13. mai og Korea 14. mai. Her er kampprogrammet hans:

Fri. May 04, 2018 - 7:00PM
RFD @ MB
Sat. May 05, 2018 - 4:00PM
RFD @ MB
Wed. May 09, 2018 - 7:00PM
MB @ RFD
Fri. May 11, 2018 - 7:00PM
MB @ RFD
Sat. May 12, 2018 - 6:00PM
MB @ RFD
Tue. May 15, 2018 - 7:00PM
RFD @ MB
Wed. May 16, 2018 - 7:00PM
RFD @ MB
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 14:59
Bare og glemme ja, hade jeg gjort for lenge siden men men. Dette er ikke året da vi har noe extra med oss.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 17:44
Er dette en VM tråd for alt som har med VM å gjøre?

https://www.new-iihf.com/en/events/2018 ... ckets-sold
“Nobody initially believed that we could bring the IIHF Ice Hockey World Championships to Denmark. But we did. Then nobody believed that we could sell 300,000 tickets. But we did that as well. The fact that we have managed to achieve this magic number before the start of the Championship is fantastic, particularly when you consider that traditionally a large number of tickets are sold during the actual event. Now we are looking forward to the whole thing starting and being able to welcome the many Danish and international fans to Jyske Bank Boxen and Royal Arena, which are currently being transformed into two world-class ice hockey arenas,” says Henrik Bach Nielsen, President of the Danish Ice Hockey Association.

"Selling 300,000 tickets for the Ice Hockey World Championships was an ambitious goal. Ambitious because it represented around double the number of tickets sold for the European Men’s Handball Championship in 2014. There is significant interest from both Danish and international spectators, and sales of more than 300,000 tickets before the first puck has been hit is both impressive and pleasing. We are looking forward to the many spectators creating a festive atmosphere at both Royal Arena and Jyske Bank Boxen, as well as in the fan zones,” says Lars Lundov, CEO of Sport Event Denmark.

Imponerende!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 18:18
Fantastisk det, håper det blir en fest!

Også litt for Norges del!!! ( önsketenk)

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 18:56
johnpx skrev:Er vel også pessimist akkurat nå, men pröver og finne håp. Vi får se etter de to förste og jevlig viktige kampene. Må ha noen poeng fra dem.

Jeg er ikke sikker på om Petter er rett mann. Synes det er mye rart fortsatt ikke minst med uttakene. Skulle Norge på det spille B VM neste år , ja da ska han bort.

På den annen side: Overlever vi med denne troppen, betyr det muligens at PT har gode egenskaper som landslagssjef, en jobb som primært avhenger av taktikk og motiveringsegenskaper.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 19:22
tometergard skrev:
johnpx skrev:Er vel også pessimist akkurat nå, men pröver og finne håp. Vi får se etter de to förste og jevlig viktige kampene. Må ha noen poeng fra dem.

På den annen side: Overlever vi med denne troppen, betyr det muligens at PT har gode egenskaper som landslagssjef, en jobb som primært avhenger av taktikk og motiveringsegenskaper.

Ja jevlig mye nå handler om att motivere. La spillerne vite hva som står på spill och hva som kreves av dem.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 19:35
Mye pessimisme her nå. Jeg tar det som et tegn på nervøsitet og at vi bryr oss! Det er veldig bra!! Jeg er også bekymret for om vi scorer nok mål med dette laget, men tror heller ikke vi il tape med mange sifre mot Latvia/Tyskland/Danmark. Vi får håpe på jevne matcher.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 22:12
DonCherry skrev:Er dette en VM tråd for alt som har med VM å gjøre?

JA! Dette er den store VM-tråden hvor vi kan diskutere alt som har med VM å gjøre.

Det kommer egne kamptråder for Norges kamper. Kamptråd for Norge-Latvia, som spilles lørdag, vil komme fredag kveld.

PS! Jeg vil utfordre Johnpx til å ta ansvar for kamptrådene f.o.m. kampen mot Canada torsdag 10. mai.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 22:18
Sorum skrev:
DonCherry skrev:Er dette en VM tråd for alt som har med VM å gjøre?

JA! Dette er den store VM-tråden hvor vi kan diskutere alt som har med VM å gjøre.

Det kommer egne kamptråder for Norges kamper. Kamptråd for Norge-Latvia, som spilles lørdag, vil komme fredag kveld.

PS! Jeg vil utfordre Johnpx til å ta ansvar for kamptrådene f.o.m. kampen mot Canada torsdag 10. mai.

Jeg tar kampene fra Kanada og fremover !!Ska du till Danmark?

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 22:23
DonCherry skrev:https://www.new-iihf.com/en/events/2018 ... ckets-sold
“Nobody initially believed that we could bring the IIHF Ice Hockey World Championships to Denmark. But we did. Then nobody believed that we could sell 300,000 tickets. But we did that as well. The fact that we have managed to achieve this magic number before the start of the Championship is fantastic, particularly when you consider that traditionally a large number of tickets are sold during the actual event. Now we are looking forward to the whole thing starting and being able to welcome the many Danish and international fans to Jyske Bank Boxen and Royal Arena, which are currently being transformed into two world-class ice hockey arenas,” says Henrik Bach Nielsen, President of the Danish Ice Hockey Association.

"Selling 300,000 tickets for the Ice Hockey World Championships was an ambitious goal. Ambitious because it represented around double the number of tickets sold for the European Men’s Handball Championship in 2014. There is significant interest from both Danish and international spectators, and sales of more than 300,000 tickets before the first puck has been hit is both impressive and pleasing. We are looking forward to the many spectators creating a festive atmosphere at both Royal Arena and Jyske Bank Boxen, as well as in the fan zones,” says Lars Lundov, CEO of Sport Event Denmark.

Imponerende!

300000 solgte billetter høres veldig bra ut. Og danskene selv mener de vil selge mange billetter underveis i VM. Det er f.eks mye ledig til sluttspillskampene, som folk vil avvente å se hvem som spiller når. Totalt er det solgt 4700 billetter i snitt. Det er mange ledige på de minst attraktive kampene. Vi skal se Norge-Canada og Norge-Danmark. Til Canada-kampen er det labert salg, ca 3000 solgt. Danmarks-kampen har bare noen hundre ledige billetter etter at ca 1000 billetter ble frigjort tidligere i uka.

Men det er langt frem til billettsalget i fjorårets VM hvor det ble solgt 670000 billetter. Da var gigantiske Lanxess Arena i Køln med 17000 plasser meget godt besatt under hele VM. I Paris var det mye halvfullt, og mindre enn det.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester