VM-tråden 2018

InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:28
Edit: Kampprogram

5 May, Sat 12:15 NOR vs LAT
6 May, Sun 16:15 GER vs NOR
8 May, Tue 20:15 FIN vs NOR
10 May, Thu 20:15 NOR vs CAN
11 May, Fri 16:15 DEN vs NOR
13 May, Sun 16:15 NOR vs USA
14 May, Mon 16:15 KOR vs NOR

Da er laget tatt ut. I dag, mandag, kom beskjeden om at skaden Mats Rosseli Olsen pådro seg mot Hviterussland forrige uke var så alvorlig at han ikke rekker VM.

Seks av spillerne er VM-debutanter. Fortsatt venter man på en avklaring rundt Andreas Martinsen, men hans VM-deltakelse blir ikke avklart før et stykke ut i VM-turneringen. Det betyr at en av 14 forwards ikke blir innmeldt før det er klart at Martinsen evt ikke kan komme.

Av de 27 spillerne som har vært i troppen de siste par uker er det bare Erlend Lesund som er vraket, mens altså Rosseli er skadet.

Målvakter (3):
Lars Haugen Färjestad BK (SWE)
Henrik Haukeland Timrå IK (SWE)
Henrik Holm Stavanger

Backer (8):
Christian Bull Storhamar
Alexander Bonsaksen Iserlohn (GER)
Stefan Espeland Vålerenga
Jonas Holøs Fribourg (SUI)
Johannes Johannesen Stavanger
Villiam Strøm Stavanger
Dennis Sveum Stavanger
Daniel Sørvik HC Litvinov (CZE)

Løpere (14):
Anders Bastiansen Frisk Asker
Kristian Forsberg Stavanger
Michael Haga Mora IK (SWE)
Ludvig Hoff North Dakota (USA)
Tommy Kristiansen Sparta Sarpsborg
Tobias Lindström Vålerenga
Ken Andre Olimb Linköping (SWE)
Mathis Olimb Linköping (SWE)
Thomas Valkvæ Olsen Södertälje SK (SWE)
Niklas Roest Sparta Sarpsborg
Martin Røymark Modo IK (SWE)
Eirik Salsten Stavanger
Steffen Thoresen Storhamar
Mathias Trettenes Stavanger

InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:30
Uten Rosseli, Martinsen, Zucca, Thoresen, Reichenberg, Nørstebø, Olden.

Kan dette gå bra?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:31
Det ble den ventede troppen. Minus Rosseli. Noe jeg synes er forjevlig trist. Han er en av de få som kan skape noe. Det blir for mye negativt denne gangen. Nå håper hver eneste jevel blör för drakta..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:32
AMK79 skrev:Uten Rosseli, Martinsen, Zucca, Thoresen, Reichenberg, Nørstebø, Olden.

Kan dette gå bra?

Vanskelig og vaere optimist. Vill også legge til Ödegaard på din liste. Solid.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:41
Med dette laguttaket ser jeg for meg laget slik:

Haugen - Haukeland

Holøs - Espeland
Bonsaksen - Sørvik
Johannesen - Strøm
Bull

Kenna Olimb - Mathis Olimb - Trettenes
Valkvæ Olsen - Lindström - Røymark
Kristiansen - Forsberg - Thoresen
Roest - Bastiansen - Salsten
Haga

Sveum og Hoff på tribunen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:42
Hvor mange poeng tar vi? Realistisk sett.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:50
Enig. Vi må håpe at noen av våre kan overraske. Og at noen griper sjansen og spiller på seg proffkontrakt. Tenker på JoJo og Sørvik eks.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 21:53
AMK79 skrev:Enig. Vi må håpe at noen av våre kan overraske. Og at noen griper sjansen og spiller på seg proffkontrakt. Tenker på JoJo og Sørvik eks.

Noen må overraske og kanskje spille sine livs kamper for att dette skall bli bra.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 22:12
Sorum skrev:Med dette laguttaket ser jeg for meg laget slik:

Haugen - Haukeland

Holøs - Espeland
Bonsaksen - Sørvik
Johannesen - Strøm
Bull

Kenna Olimb - Mathis Olimb - Trettenes
Valkvæ Olsen - Lindström - Røymark
Kristiansen - Forsberg - Thoresen
Roest - Bastiansen - Salsten
Haga

Sveum og Hoff på tribunen.

For meg er Haugen et soleklart førstevalg. Men tipper han står mot Latvia, Finland og Danmark. Haukeland får kampen mot Tyskland og han får kveldskampen torsdag mot Canada slik at Haugen er uthvilt til Danmarks-kampen fredag. Haugen får de to siste mot USA og Korean om han har vært best.

På backplass må Espeland inn i stedet for Nørstebø i første backpar sammen med Holøs. Her har Espeland alle muligheter til å lykkes og de vil matches mye sammen med 1. rekka. Espeland har vært god i oppkjøringa og er den av backene med det beste skuddet. Bonsaksen og Sørvik spilte sammen i OL og blir ikke splittet. Johannesen må vi bare la fortsette å utvikle seg på høyeste nivå. Villiam Strøm er en overraskelse. Synes han spilte bra mot hviterusserne. Han tar plassen til Ødegård. Må tørre å spille fysisk, og så enkelt som mulig med puck.

Har vært prøvd litt forskjellig sammen med Olimbs. Med Rosseli ute så prøvde de med Lindström i en kamp. Men da har vi egentlig to centere der. Jeg mener at Trettenes er det beste valget. Han har fart og teknikk til å være med på spillet i den rekka. Men han må jobbe som en galeislave for å gjøre nytte for seg. Kanskje Røymark kunne ha fått sjansen? Jeg har satt han sammen med Lindström i 2. rekka. Lindström og Valkvæ med meget gode skudd begge to. Og Valkvæ viste prov på stor fart på jerna. Røymark inn her for å skape rom.

Komponeringa av tredje og fjerde blir nesten hipp som happ.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 23:09
Ja det var vel bare et tidsspørsmål før vi fikk et sånt skred av avbud måtte komme. Det viktigste nå blir ikke å rykke ned. Der vi kan må vi bruke yngre krefter.

Jeg synes Espeland er langt under pari men det er vel ingen vei utenom. Han spiller på alt for høy risiko og vil garantert koste oss et mål eller to. JoJo må få muligheten og så må han ut av Norge. Trettenes opp i første, enig. Vil ikke se Røymark i de to første; han holder ikke lenger. Synd at Hoff spiller uten nevneverdig selvtillit. Kan Haga gå inn med Valkvæ og Lindstrøm? Det er ei målfarlig rekke.

Synes kanskje Karterud burde vært tatt med.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 23:23
Strøm fra 7. back og benket i playoff til VM. Usikker på om dette sier mest om Oilers eller landslaget for tiden.

InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 10:57
Storbritannia vinner årets B-VM, og rykker opp sammen med Italia for å konkurrere i Slovakia neste år. Slovenia, som vi hårfint slo i OL med et sterkere lag enn det vi nå mønstrer i VM, ble nest sist etter å ha tapt mot alle unntatt Ungarn.
Om jeg trengte Sobril i fjor, er det behov for Haldol og sprit i år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 12:57
tometergard skrev:Storbritannia vinner årets B-VM, og rykker opp sammen med Italia for å konkurrere i Slovakia neste år. Slovenia, som vi hårfint slo i OL med et sterkere lag enn det vi nå mønstrer i VM, ble nest sist etter å ha tapt mot alle unntatt Ungarn.
Om jeg trengte Sobril i fjor, er det behov for Haldol og sprit i år.

Hehe ja det er risk for att man må ta noe for neverne igjen. Men denne gang har jeg ingen forventninger.

Jeg tror vi tar mellom 3-6 poeng..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 13:53
Danmark har "bare" to NHL spillere med, men ett sterkt lag utover det. Flere fra KHL og SHL.
Vi har vel en av de svakeste troppene på papiret.

InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 17:28
Det ENESTE positive med dette er at det gir andre en mulighet til å vise seg frem. Vi har jo brukt de samme år ut og år inn. Hva kan Trettenes, Haga og ikke minst Valkvæ få til? Vi må huske på at tidligere helter som Holtet og Basse jevnt over gjorde mye mer poeng på landslaget enn klubblaget.

Så er vi nødt til å finne ut av dette med Olden. Vi har ikke råd til å miste han.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 17:56
AMK79 skrev:Det ENESTE positive med dette er at det gir andre en mulighet til å vise seg frem. Vi har jo brukt de samme år ut og år inn. Hva kan Trettenes, Haga og ikke minst Valkvæ få til? Vi må huske på at tidligere helter som Holtet og Basse jevnt over gjorde mye mer poeng på landslaget enn klubblaget.

Så er vi nødt til å finne ut av dette med Olden. Vi har ikke råd til å miste han.

Japp vi må se det sån. Så kan vi jo håpe det skjer også.

InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 22:52
VG -Åtte mann borte fra Thoresens suksess-start https://www.vg.no/sport/friidrett/i/zLP ... sess-start Vi skal huske at Zuccarello bare har vært med på et VM siden 2010. Så han er ikke veldig savnet sånn sett.

I forhold til OL-laget er endringene slik:

Thoresen erstattes av Lindström, som har 4 mål og 3 assists på åtte kamper i VM-oppkjøringa.
Rosseli erstattes av Valkvæ Olsen, som har 2 mål og 3 assists på sju kamper i VM-oppkjøringa

Nørstebø erstattes av Espeland, som har 2 mål og 2 assists på åtte kamper i VM-oppkjøringa
Ødegård erstattes av Strøm, Bull eller Sveum

I tillegg er Reichenberg ute. Han spilte i 2. rekka i OL. Jeg tror Mathias Trettenes, som spilte lite i OL, får den plassen i topp-6.

Vi er avhengig av de nevnte fem spillerne gjør et godt VM. Jeg tror Lindström og Valkvæ kommer til å lykkes og vil produsere, og at Espeland også vil bidra med flere målpoeng.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 23:15
Synes ingen kan erstatte dem tre men jeg har også troa på att Lindström og Valkvae produserer litt. Begge er også gode i PP.
Eller dem må rettere sagt, klarer dem det, samtidigt som vi ikke tar 10 utvisninger per kamp og keeperspillet er solid så kan det gå ganske bra dette.

Jeg tror vi tar mellom 3 og 7 poeng. 7 er i höyeste laget. Hva tror dere?

InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 23:17
Hvert poeng er bonus nå. Alt for Norge!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 23:19
Elvis1 skrev:Hvert poeng er bonus nå. Alt for Norge!

Er vel mer realistisk det, tenkte litt mer hjertet også...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 23:42
Fire lag fra vår gruppe spilte idag.
Latvia-Kanada 1-6.
Danmark-Usa 2-3.

Imponerende av Danmark.

InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 23:58
Noen som gidder å se hvor mange latviere fra vår oppkjøringsmatch som er på VM-laget?

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 09:21
AMK79 skrev:Uten Rosseli, Martinsen, Zucca, Thoresen, Reichenberg, Nørstebø, Olden.

Kan dette gå bra?

Nei, dette er tynn suppe!! Tror det blir kamp om å unngå nedrykk
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 13:54
AMK79 skrev:Noen som gidder å se hvor mange latviere fra vår oppkjøringsmatch som er på VM-laget?

Jeg får det til att det er 8 spillere med i VM troppen fra det lag vi slo 6-2.

InnleggSkrevet: 02. Mai 2018 15:35
Det er klart det er tynn suppe på papiret. Men vi kan jo håpe at noen nye står frem med økt istid og mer PP/BP tid?
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 21 gjester