Storhamar - Lagbygge og rykter 18/19

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 20:39
KjellKjellenBigset skrev:
Nadaa skrev:Hampus får ikke ny kontrakt, synes det er trist og se han gå, men han produserte ikke nok til å være med som utlending rett og slett

http://www.sil.no/2018/05/03/hampus-ikke-med-videre/

Samt nei fra Bovim

https://www.h-a.no/sport/hockey/gustafsson-ut---nei-fra-bowim

Storhamar er på utkikk etter en poengproduserende backtype ala Bovim, men lar likevel Sax/Dan gå til oss uten sverdslag? Takk for det.

Du svarte vel egentlig deg selv. Storhamar søker en poengproduserende back.

Nå er det jo heller ikke kjent hva som er skjedd i kulissene, jeg tipper Sil har vist interesse. Men så tipper jeg L.I.K har fristet med en mye større og sentral rolle, samt mulig noe større lønningspose.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 20:54
Blueline skrev:Du svarte vel egentlig deg selv. Storhamar søker en poengproduserende back.

Nå er det jo heller ikke kjent hva som er skjedd i kulissene, jeg tipper Sil har vist interesse. Men så tipper jeg L.I.K har fristet med en mye større og sentral rolle, samt mulig noe større lønningspose.

Gjorde jeg? Jeg trodde 31 poeng på 45 matcher sist sesong i GET holdt til å bli definert som poengproduserende.

Sax/Dan er forresten Storhamar-fan inn til beinet. Han hadde neppe vraket et tilbud fra moderklubben bare for noen skarve tusenlapper mer her. Det ville i tilfelle overrasket meg.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 21:01
AMK79 skrev:Kan noen redegjøre litt for Storhamars planer om å få opp egne talenter. Stavanger tar jo nå grep. Kan vi se en tilsvarende satsing på Hamar? Tenker på neste års lag og det generelle ungdomsarbeidet i klubben.

Er det ingen som kan si noe om dette? Hvordan gror det i yngre avdelinger? Er det noen nye storspillere på vei?

InnleggSkrevet: 03. Mai 2018 21:18
KjellKjellenBigset skrev:
Blueline skrev:Du svarte vel egentlig deg selv. Storhamar søker en poengproduserende back.

Gjorde jeg? Jeg trodde 31 poeng på 45 matcher sist sesong i GET holdt til å bli definert som poengproduserende.

Sax/Dan er forresten Storhamar-fan inn til beinet. Han hadde neppe vraket et tilbud fra moderklubben bare for noen skarve tusenlapper mer her. Det ville i tilfelle overrasket meg.

Danielsen er nok ute etter en større rolle enn hva han kan få i en større klubb ala Storhamar, derfor går han til Lillehammer. Han har uttalt tidliger at han ønsker og komme tilbake når han er en topp back i Storhamar om det noen gang vil skje vil tiden vise. Når det er sagt hadde jeg tatt Danielsen over f.eks Øksnes/Bovim når som helst.

InnleggSkrevet: 04. Mai 2018 00:01
AMK79 skrev:
AMK79 skrev:Kan noen redegjøre litt for Storhamars planer om å få opp egne talenter. Stavanger tar jo nå grep. Kan vi se en tilsvarende satsing på Hamar? Tenker på neste års lag og det generelle ungdomsarbeidet i klubben.

Er det ingen som kan si noe om dette? Hvordan gror det i yngre avdelinger? Er det noen nye storspillere på vei?

Er jo forgæli at du ikke skal få svar. Sikkert flere som har bedre oversikt enn meg, men her er vel noen stikkord av det som har skjedd de siste årene:

-Rekrutteringen har økt i takt med interessen rundt elite
-Wang toppidrett har etablert seg
-YA-lag i 1.div, usikkert hvordan det vil fungere
-Det jobbes med en tredje hall

Jeg tror kullene fra 03 og nedover (i alder) ser bra ut, jeg ser ingen store talenter i de eldre aldersklassene. Aas-Eng Mikkelsen ser allikevel spennende ut og får forhåpentligvis mer tillit kommende sesong. Ellers blir nok Magic Jr et nytt ord på Hamar vest om noen år..

Jeg ser for meg at klubben tar et standpunkt for hva slags klubb man ønsker å være når kontrakten til Søderstrøm går ut. Jeg har ikke så store forhåpninger til satsing på talenter i Elite så lenge han styrer skuta.

InnleggSkrevet: 04. Mai 2018 01:31
Hawkie skrev:
AMK79 skrev:

Er jo forgæli at du ikke skal få svar. Sikkert flere som har bedre oversikt enn meg, men her er vel noen stikkord av det som har skjedd de siste årene:

-Rekrutteringen har økt i takt med interessen rundt elite
-Wang toppidrett har etablert seg
-YA-lag i 1.div, usikkert hvordan det vil fungere
-Det jobbes med en tredje hall

Jeg tror kullene fra 03 og nedover (i alder) ser bra ut, jeg ser ingen store talenter i de eldre aldersklassene. Aas-Eng Mikkelsen ser allikevel spennende ut og får forhåpentligvis mer tillit kommende sesong. Ellers blir nok Magic Jr et nytt ord på Hamar vest om noen år..

Jeg ser for meg at klubben tar et standpunkt for hva slags klubb man ønsker å være når kontrakten til Søderstrøm går ut. Jeg har ikke så store forhåpninger til satsing på talenter i Elite så lenge han styrer skuta.

Takk! Spennende! Må håpe på ny hall. Og 03 blir interessant om et par da.

InnleggSkrevet: 04. Mai 2018 09:55
Spørs nok om om vi får se Magic Jr i Get. Svenske hockey gymnas er allerede i gang med å posisjonere seg for å tilby han plass om to år. Færjestad er veldig interresert.

Utover det så har Storhamar mange gode spillere på gang. Noe dem alltid har hatt i tidlige årsklasser i yngres, men dem stagnerer ofte når dem blir gutt/juniorer. Men nå er det blitt innarbeidet en veldig god treningskultur i Yngres, noe som har vært fraværende i noen år. På lik linje med sånn det var for a-laget inntil nylig. Mads Hansen & co har gjort en meget bra jobb i yngres de siste 3-4 årene. Det er også mange godt kvalifiserte trenere. Stor pågang av spillere.

En liten knippe av spillere som virker meget lovende:

Marcus Stensrud, Keeper 2004, Tobias Degvold og Sander Vold Engebråten, backer 2002. Eskild Bakke Olsen forward 2002 og Mats Bakke Olsen, løper 2004 ( Sønnene til T.E Olsen) Tjus Koblar, forward 2003 (Opprinnelig Lillehammar) Mathias Papuga, forward 2004. Kevin Bergsodden 2002, Patrick Elvsveen, 2002.

Det finnes også veldig mange lovende som er yngre enn dette også. Men må gi dem ett år eller to hvor dem får trent litt mer før vi ser hvilken vei det går. I tilegg vil vi få pågang med Wang, i tillegg er Wang ung etablert. Kommer inn talenter fra Lillehammer også, da dem ikke er nok spillere til å stille lag i enkelte årsklasser der oppe.

Kanskje det største talentet: Pål Nyland, forrward 2003. Vannvittig skudd og treningsvillig. Ambisjoner om Sverige så fort han har mulighet.
Han er egenttlig u-15 spiller. Men her ser du stats fra u-16 i fjor... https://www.eliteprospects.com/player/549089/pal-nyland

Han er også u-16 spiller neste sesong. Regner med at han ikke spiller mange kamper der. Hvis ikke kan den rekorden stå lenge :)

https://www.eliteprospects.com/league/n ... s/all-time

"Jeg ser for meg at klubben tar et standpunkt for hva slags klubb man ønsker å være når kontrakten til Søderstrøm går ut. Jeg har ikke så store forhåpninger til satsing på talenter i Elite så lenge han styrer skuta"

Søderstrøm er veldig opptatt av talenter. Men han kan ikke bruke dem hvis dem ikke er gode nok. Storhamar skal vinne. Simen A har for eks. fått mange muligheter i år. Han er en produserende spiller. Han endte med 0+2. Det er ikke bra nok.

Klubben har tatt et standpunkt. Yngres drives bra. Det trenes veldig bra og riktig. Det vil vi se resultater av. Men skal vi kjempe om NM gull så får ikke mange spillere fra egne rekker plass i stallen. Av de jeg nevnte over her så er det ikke mange som vil gå hele vein og spille seg til fast plass i Storhamar hvis dem er i samme posisjon i 5-8 år fremover. Spranget fra junior til senior er gigantisk. Å gi mange juniorer sjansen samtidig på A-laget er det samme som å gi opp ambisjonen med bøtta.

Når klubber sier dem ska kjøre en ungdomslinje, så betyr det at dem er tilnærmet blakke.

Når/hvis de største talentene velger å reise på gymnas/akademier i utlandet så er det ofte de "nest beste" som er igjen.

At mange av de nevnte ender opp med GET spill tror jeg, men tror nok et fåtall etablerer seg i Storhamar hvis dem har samme posisjon i hockey Norge.

Dette burde jo diskuteres i en helt annen tråd da..

Tilbake til rykter :)

Hvor mange spillere har Storhamar i VM akkurat nå? Hvor mange hadde dem som spilte VM i år? :D

InnleggSkrevet: 04. Mai 2018 20:49
Jimmy Anderson med ny kontrakt.
http://www.sil.no/2018/05/04/jimmy-med-videre/

Anders Gulliksen ferdig i Storhamar
http://www.sil.no/2018/05/04/ikke-ny-kontrakt-for-gulliksen/

Robert Hestmann ferdig i Storhamar
http://www.sil.no/2018/05/04/forlenger-ikke-med-hestmann/

InnleggSkrevet: 04. Mai 2018 23:57
Hamburger skrev:
Søderstrøm er veldig opptatt av talenter. Men han kan ikke bruke dem hvis dem ikke er gode nok.

Her er det vel litt forskjellige meninger.

Søderstrøm sitt norgesopphold handler vel i bunn og grunn om resultater, jeg tror vel egentlig han gir beng i norsk hockey's framtid. Og det er jo en fair sak.

InnleggSkrevet: 05. Mai 2018 04:04
Hamburger skrev:Spørs nok om om vi får se Magic Jr i Get. Svenske hockey gymnas er allerede i gang med å posisjonere seg for å tilby han plass om to år. Færjestad er veldig interresert.

Utover det så har Storhamar mange gode spillere på gang. Noe dem alltid har hatt i tidlige årsklasser i yngres, men dem stagnerer ofte når dem blir gutt/juniorer. Men nå er det blitt innarbeidet en veldig god treningskultur i Yngres, noe som har vært fraværende i noen år. På lik linje med sånn det var for a-laget inntil nylig. Mads Hansen & co har gjort en meget bra jobb i yngres de siste 3-4 årene. Det er også mange godt kvalifiserte trenere. Stor pågang av spillere.

En liten knippe av spillere som virker meget lovende:

Marcus Stensrud, Keeper 2004, Tobias Degvold og Sander Vold Engebråten, backer 2002. Eskild Bakke Olsen forward 2002 og Mats Bakke Olsen, løper 2004 ( Sønnene til T.E Olsen) Tjus Koblar, forward 2003 (Opprinnelig Lillehammar) Mathias Papuga, forward 2004. Kevin Bergsodden 2002, Patrick Elvsveen, 2002.

Det finnes også veldig mange lovende som er yngre enn dette også. Men må gi dem ett år eller to hvor dem får trent litt mer før vi ser hvilken vei det går. I tilegg vil vi få pågang med Wang, i tillegg er Wang ung etablert. Kommer inn talenter fra Lillehammer også, da dem ikke er nok spillere til å stille lag i enkelte årsklasser der oppe.

Kanskje det største talentet: Pål Nyland, forrward 2003. Vannvittig skudd og treningsvillig. Ambisjoner om Sverige så fort han har mulighet.
Han er egenttlig u-15 spiller. Men her ser du stats fra u-16 i fjor... https://www.eliteprospects.com/player/549089/pal-nyland

Han er også u-16 spiller neste sesong. Regner med at han ikke spiller mange kamper der. Hvis ikke kan den rekorden stå lenge :)

https://www.eliteprospects.com/league/n ... s/all-time

"Jeg ser for meg at klubben tar et standpunkt for hva slags klubb man ønsker å være når kontrakten til Søderstrøm går ut. Jeg har ikke så store forhåpninger til satsing på talenter i Elite så lenge han styrer skuta"

Søderstrøm er veldig opptatt av talenter. Men han kan ikke bruke dem hvis dem ikke er gode nok. Storhamar skal vinne. Simen A har for eks. fått mange muligheter i år. Han er en produserende spiller. Han endte med 0+2. Det er ikke bra nok.

Klubben har tatt et standpunkt. Yngres drives bra. Det trenes veldig bra og riktig. Det vil vi se resultater av. Men skal vi kjempe om NM gull så får ikke mange spillere fra egne rekker plass i stallen. Av de jeg nevnte over her så er det ikke mange som vil gå hele vein og spille seg til fast plass i Storhamar hvis dem er i samme posisjon i 5-8 år fremover. Spranget fra junior til senior er gigantisk. Å gi mange juniorer sjansen samtidig på A-laget er det samme som å gi opp ambisjonen med bøtta.

Når klubber sier dem ska kjøre en ungdomslinje, så betyr det at dem er tilnærmet blakke.

Når/hvis de største talentene velger å reise på gymnas/akademier i utlandet så er det ofte de "nest beste" som er igjen.

At mange av de nevnte ender opp med GET spill tror jeg, men tror nok et fåtall etablerer seg i Storhamar hvis dem har samme posisjon i hockey Norge.

Dette burde jo diskuteres i en helt annen tråd da..

Tilbake til rykter :)

Hvor mange spillere har Storhamar i VM akkurat nå? Hvor mange hadde dem som spilte VM i år? :D

Dette høres jo veldig bra ut da. Det eneste jeg vil si er at det på ingen måte er uvanlig i SHL eks at klubbene fostrer opp spillere som går inn på A-laget når de er ferdig med juniortiden. Dette må jo være målsetningen til klubber som Storhamar. Se på Stavanger, opplagt med ambisjoner, som gir A-kontrakter til juniorer. Sånne spillere som Nyland må dyrkes. (Blir spennende å se hva Vålerenga gjør med Calle Spaberg Olsen, som er et tilsvarende vanvittig talent.) Det kan se ut som at 03-årgangen og nedover blir spennende. Så må vi bare håpe vi overlever på landslagsnivå i mellomtiden.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Mai 2018 12:28
Hawkie skrev:
Hamburger skrev:
Søderstrøm er veldig opptatt av talenter. Men han kan ikke bruke dem hvis dem ikke er gode nok.

Her er det vel litt forskjellige meninger.

Søderstrøm sitt norgesopphold handler vel i bunn og grunn om resultater, jeg tror vel egentlig han gir beng i norsk hockey's framtid. Og det er jo en fair sak.

Det handler vel mer om klubbens strategi enn treneren. Sist sesong ville Storhamar vinne igjen, satsingen ble deretter. Jeg har inntrykk av at Söderström er genuint interessert av spillerutvikling, men alt henger sammen med alt.

InnleggSkrevet: 05. Mai 2018 12:58
Drebin skrev:Det handler vel mer om klubbens strategi enn treneren. Sist sesong ville Storhamar vinne igjen, satsingen ble deretter. Jeg har inntrykk av at Söderström er genuint interessert av spillerutvikling, men alt henger sammen med alt.

Ja, men jeg tror vel ikke Søderstrøm hadde skrevet under for MS, så det er vel en kombinasjon her.

InnleggSkrevet: 06. Mai 2018 22:28
Spørsmål til storhamarfolket. Synes C Bull var helt RÅ i dag. Tilfeldig eller er han så god? Moro å se!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Mai 2018 22:34
AMK79 skrev:Spørsmål til storhamarfolket. Synes C Bull var helt RÅ i dag. Tilfeldig eller er han så god? Moro å se!

Tatt store steg denne sesongen, og endelig blitt en bunnsolid seniorback. Litt overrasket over at han klarer seg såpass godt internasjonalt, men morsomt. Men han bør ta en enda større rolle neste sesong, bør ha potensial til å ta tak i kamper selv.

InnleggSkrevet: 06. Mai 2018 23:00
Takk! Fortsetter han slik blir han ikke lenge i GET.

InnleggSkrevet: 07. Mai 2018 01:56
AMK79 skrev:Takk! Fortsetter han slik blir han ikke lenge i GET.

Interessant at PT brukte fire perioder til å innse at Bull er en bittelitt bedre back, med bittelitt bedre ferdigheter, i bittelitt bedre form enn det W.Strøm er.

InnleggSkrevet: 07. Mai 2018 08:16
Lateralus skrev:
AMK79 skrev:Takk! Fortsetter han slik blir han ikke lenge i GET.

Interessant at PT brukte fire perioder til å innse at Bull er en bittelitt bedre back, med bittelitt bedre ferdigheter, i bittelitt bedre form enn det W.Strøm er.

Han har jo ikke spilt for Oilers, da er en egentlig ikke god nok.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Mai 2018 12:17
[quote="Tiger_n"][quote="Lateralus"][quote="AMK79"]Takk! Fortsetter han slik blir han ikke lenge i GET.[/quote
Han har jo ikke spilt for Oilers, da er en egentlig ikke god nok.[/[[quote]]

Inner tier og knasende morsom for oss i Stavanger den siste kommentaren der :lol: og rimelig identisk med det vi har sagt her de siste 6-7 årene.
«Nei, han spiller jo ikke for en østlandsklubb så da er han vel egentlig ikke god nok på tross av serie og/eller NM tittel i hanskene»

Forskjellen fra da til nå er vel at vi i dag har en landslagstrener som har forstått at Norge ikke er jamnført med Østlandet.

Velkommen etter :D

InnleggSkrevet: 08. Mai 2018 18:27
Berglund har takket nei, ser ikke ut til at det blir forlenget med noen av gutta fra Canada heller synd jeg kunne gjerne tenkt meg å ha med Josh og Kenney.

https://www.h-a.no/sport/hockey/berglund-takket-nei-til-storhamar

InnleggSkrevet: 08. Mai 2018 19:15
Den klarsynte skrev:
Inner tier og knasende morsom for oss i Stavanger den siste kommentaren der :lol: og rimelig identisk med det vi har sagt her de siste 6-7 årene.
«Nei, han spiller jo ikke for en østlandsklubb så da er han vel egentlig ikke god nok på tross av serie og/eller NM tittel i hanskene»

Forskjellen fra da til nå er vel at vi i dag har en landslagstrener som har forstått at Norge ikke er jamnført med Østlandet.

Velkommen etter :D

Du kan ikke med hånda å hjerte klar å komme opp med noen argumenter som holder vann som sier at Villiam Strøm, 7nde back i Oilers, har noe i et VM å gjøre? Ikke helt sikker på Sveum har det heller. Salsten kan en jo kanskje forstå med en del frafall.

Ref diskusjon rundt tidligere Oilersspillere som ble oversett kan jeg bare se for meg CDA og han var på lik linje som Jonas Andersen (fra en østlandsklubb) en spiller som ikke tok sjansene da de kom og nok gjorde det vesentlig bedre på klubblag enn på landslaget. Derimot har vi jo Kaunis, Forsberg, Solberg og Smith som jo alle har spilt nært fast.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2018 19:19
Nadaa skrev:Berglund har takket nei, ser ikke ut til at det blir forlenget med noen av gutta fra Canada heller synd jeg kunne gjerne tenkt meg å ha med Josh og Kenney.

Josh var vel ønsket å beholde etter hva jeg har hørt, men han krevde for mye penger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Mai 2018 21:00
larsen_1 skrev:
Nadaa skrev:Berglund har takket nei, ser ikke ut til at det blir forlenget med noen av gutta fra Canada heller synd jeg kunne gjerne tenkt meg å ha med Josh og Kenney.

Josh var vel ønsket å beholde etter hva jeg har hørt, men han krevde for mye penger.

Bulan kommer tilbake om noen år når ungen har blitt større.
Personlig ville jeg forsøkt å beholde Makaroni, men forstår at man ser etter noe annet. Blir mange utskiftninger på utlendinger nå, og aldri noen garanti på de som kommer inn.

Jeg mener vi må erstatte Berglund med en ny førstecenter, Svensson er ikke der offensivt og Larry er godt voksen. Backman har spilt under Söderström før, just saying.

InnleggSkrevet: 14. Mai 2018 11:58
PT klar for to nye sesonger :D

InnleggSkrevet: 14. Mai 2018 14:07
Ellers? Skal vi klare målet om 5 utlendinger trengs det flere nordmenn. Zettergren og Salsten er hete kandidater. Får Frøshaug, Skads eller Hes nytt tilbud? Kan det komme en overraskelse? Ikke mye å hente i det norske markedet nå ser det ut til. Reichenberg?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Mai 2018 17:12
Olga skrev:PT klar for to nye sesonger :D

En av tre hovedgrunner til dobbelen denne sesongen. Ikke snakk om å hvile på laurbærene i sommer :)
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester