Storhamar - Lagbygge og rykter 18/19

InnleggSkrevet: 16. April 2018 13:19
Jeff forlenger ikke avtalen og reiser hjem til Sverige. Veldig synd. Utrolig proff og dedikert. Sammen med Søderstrøm så var dem en duo som utfylte hverandre perfekt. Utenfor isen var han også en bra fyr og utrolig trivelig.

Veldig usikker på hva Søderstrøm tenker. Han vil være i Storhamar, det er det ingen tvil om. Men Norsk hockey er nok for varierende, ikke sportslig men mye av det rundt er nok også med å avgjør. Storhamar var der selv for noen år siden, så dette er ikke noe håning eller kritikk av de andre. Han var inne på det selv i inervjuet. Han kunne aldri trent M/S eller Lørenskog. Motivasjonen for å yte maksimalt med 3-400 tilskuere, dårlig økonomi og dårlige fasiliteter hadde blitt vanskelig. Forbundet oser heller ikke klasse. Straffeutmålingen på en del saker er også noe han har reagert på. Han har også uttalt at han har lite til overs for trenere som gjentatte ganger slakter dommerne offentlig i media. Alt dette og lysten til å løfte profesjonaliteten på hockeyen i Norge er viktig for han. Derfor er jeg usikker på hva han velger å gjøre. Et stort minus at Jeff velger å reise hjem. Blir nok en bonus om Fredrik fortsetter, for jeg frykter at han ikke er her neste sesong.

Spiller logistikken er jo avgjørende ift hvem som skal trene laget neste sesong. Men ut i fra det jeg vet så har dem gjort en del valg allerede.

At Patrick signerer er en selvfølge.

Av spillere ut så er jeg ganske sikker på at Morrison og Marianaccio ikke blir med videre. Josh håper jeg fortsetter, men er usikker. Fremtiden til disse avhenger av om de man har spurt/gitt kontraktsforslag signerer.

Hampus er ikke god nok med tanke på kun fem utlendinger. Vil ikke få tilbud om ny kontrakt.

Østlund har flere tilbud, men han kan fort skrive ny kontrakt og bli med videre. 50/50. At Søberg evt blir erstatteren vil overraske meg voldsomt.

Berglund er en fantastisk spiller. Her bør dem strekke seg så langt som mulig. Samtidig er ikke penger det viktigste for han. Håper at barn, kjæreste og hus på Hamar holder han "hjemme". Ser gjerne at han blir Norsk, ikke for Storhamar sin del, men for Norge. Ikke tegn på at noen ny Norske klarer å ta steget.

Ikke hørt noe annet enn at Zettergren blir med videre. Men ikke fått det bekreftet noe sted.

Når jeg snakket med Hes og Skads så var begge, riktignok med en god formiddagsrus sugne på enda en sesong. Jeg vil ha med Hes, genial og god potet. Skads sin tid mener jeg er over. Blitt fryktelig treig, spesielt med puck. Bør få en testamonial kamp og drakten i taket, blå drakt.

Stein Andre Hagen kommer tilbake fra Lillehammer. Primært for spill i første divisjon. Han blir viktig der og han kommer garantert til å få trene en del og få sjansen til å spille GET.

Langdalen har kontrakt, men Ringrike er ute etter han. Tror han må velge mellom Get i Ringrike eller første divisjon i Storhamar. Burde være et lett valg.

Frykter at det i løpet av de neste to ukene kommer en kjipt og trist nyhet. Les Søderstrøm. Håper jeg tar feil.

Blir uansett en spennende sommer.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 17:20
Blueline skrev:
Så til trenerne: Tipper Jeff melder om ny klubb ganske så fort, og Søderström følger lasset hjem til Sverige.

Der var Jeff bekreftet. Da tipper jeg på avklaring av Søderström innen uken er omme.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:03
Blueline skrev:
Blueline skrev:
Så til trenerne: Tipper Jeff melder om ny klubb ganske så fort, og Søderström følger lasset hjem til Sverige.

Der var Jeff bekreftet. Da tipper jeg på avklaring av Søderström innen uken er omme.

Jepp. Frykter at det dem kan spleise på flyttebil.

Selv om det er kjipt så er det absolutt muligheter til å finne gode trenere som kan gi oss suksess

Men en som er så reflektert, god til å kommunisere,, pedagogisk, proff og deikert i tilegg til evnene han besitter som hockeytrener blir vanskelig å erstatte.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 22:30
Veldig usikker på Söderström, synes vi har fått signaler om alt mulig.
https://www.h-a.no/sport/hockey/flere-vil-bli-assistent-for-soderstrom
Her snakker han jo å fornye seg sesong to :? Enten så er tvilen reell, eller så er det måten han har snakket om at alt skal evalueres som blir feiltolket.

Uansett, synd med Jakobs som virker veldig dyktig. Ikke minst stor andel av vår gode defensiv. Den mannen kommer til å være hovedtrener i en god klubb om få år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 22:42
Ang utlendinger neste sesong.
Svensson har kontrakt.
Östlund håper jeg fortsetter, blir bare bedre og bedre. Forsvinner han må vi nok til utlandet, eneste norske jeg kan komme på som aktuell er Volden?
Bulan må få tilbud, men jeg skjønner om han ikke ser på GET som den helt store utfordringen, han hører hjemme på et høyere nivå. Erstattes evt med en førstecenter. Svensson er ikke der offensivt, og Larry er grå i skjegget. Evt gi Martinsen sjansen i topprekkene, potensialet er der om han trener tempo som faen i sommer.
Morrison tror jeg forsvinner, men har sagt før at han kan ta steg med en mer dominerende rolle, og vet hva som kreves i Europa. Ny toppback inn isf.
Håper enten Nicholls eller Makaroni fortsetter. Nicholls koster nok flesk, men han andre viste enorme takter de kampene han fikk, og kan bruke oss som springbrett videre, men jeg tror begge forsvinner. Erstattes isf med en ving.

Så håper jeg Skads ser dette som en perfekt avslutning. Vi har mange eldre spillere og må fornye litt og litt. Spørs om han tenker på den måten da :)

InnleggSkrevet: 16. April 2018 22:48
Drebin skrev:Veldig usikker på Söderström, synes vi har fått signaler om alt mulig.
Her snakker han jo å fornye seg sesong to :? Enten så er tvilen reell, eller så er det måten han har snakket om at alt skal evalueres som blir feiltolket.

Uansett, synd med Jakobs som virker veldig dyktig. Ikke minst stor andel av vår gode defensiv. Den mannen kommer til å være hovedtrener i en god klubb om få år.

Det er alltid sånn at om man velger noen som vil opp og frem så er det nettopp det vil som skje om man lykkes. Ja, Söderström har to års kontrakt. Men han ville aldri blitt Storhamar-trener om han krevde et-års kontrakt. Når han da lykkes i første forsøk, så er egentlig misson completed. Han er fra Leksand, og de trenger ny trener. Han blir nok ikke med videre på Hamar. En noe eldre trener, som er ferdig med å bevise men som har et stort hockeyhjerte må være mannen å lete etter.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. April 2018 22:58
Sorum skrev:En noe eldre trener, som er ferdig med å bevise men som har et stort hockeyhjerte må være mannen å lete etter.

Svenna!

InnleggSkrevet: 17. April 2018 00:53
Drebin skrev:Veldig usikker på Söderström, synes vi har fått signaler om alt mulig.

Kan se ut som han ble feiltolket/ordla seg feil i det videointervjuet han gav, for når jeg leser dette virker han jo veldig klar på å trene Storhamar neste sesong.

Søderstrøm har jo virkelig sjansen til å gjøre seg bemerket hvis han skulle få resultater ute i Europa med Storhamar neste sesong, kanskje det trigger han litt.

InnleggSkrevet: 17. April 2018 09:46
Hawkie skrev:

Kan se ut som han ble feiltolket/ordla seg feil i det videointervjuet han gav, for når jeg leser dette virker han jo veldig klar på å trene Storhamar neste sesong.

Søderstrøm har jo virkelig sjansen til å gjøre seg bemerket hvis han skulle få resultater ute i Europa med Storhamar neste sesong, kanskje det trigger han litt.

Skal ikke se bort i fra at han uttaler seg slik for å få en lønnsøkning siste året. Han sitter med gode kort på hånden. Ny kontrakt, bedre lønn og 1+1 år som han fint kan si opp etter neste sesong.

Han sa det som det var i intervjuet. Ingenting er sikkert alt må evalueres og ting må profesjonaliseres enda mer. Samtidig er han trener også neste sesong og må planlegge som han er det inntil en avgjørelse er tatt. Han kan uansett ikke svare noe annet før ting er avklart.

InnleggSkrevet: 17. April 2018 11:28
Hvis Østlund drar så har det svirret endel rykter om Søberg.

Ellers så tror jeg Makaroni blir med videre. Håper på Morrison og Nicholls.

Å så tror jeg Jimmy og Skads legger opp.

Drebin skrev:Ang utlendinger neste sesong.
Svensson har kontrakt.
Östlund håper jeg fortsetter, blir bare bedre og bedre. Forsvinner han må vi nok til utlandet, eneste norske jeg kan komme på som aktuell er Volden?
Bulan må få tilbud, men jeg skjønner om han ikke ser på GET som den helt store utfordringen, han hører hjemme på et høyere nivå. Erstattes evt med en førstecenter. Svensson er ikke der offensivt, og Larry er grå i skjegget. Evt gi Martinsen sjansen i topprekkene, potensialet er der om han trener tempo som faen i sommer.
Morrison tror jeg forsvinner, men har sagt før at han kan ta steg med en mer dominerende rolle, og vet hva som kreves i Europa. Ny toppback inn isf.
Håper enten Nicholls eller Makaroni fortsetter. Nicholls koster nok flesk, men han andre viste enorme takter de kampene han fikk, og kan bruke oss som springbrett videre, men jeg tror begge forsvinner. Erstattes isf med en ving.

Så håper jeg Skads ser dette som en perfekt avslutning. Vi har mange eldre spillere og må fornye litt og litt. Spørs om han tenker på den måten da :)

InnleggSkrevet: 17. April 2018 16:31
Dette er en blanding av tro, håp og kjærlighet.

Ut:
Oscar Østlund og Robert Hestman.

Mikkel Sørgård, Emil Frøshaug, Kenney Morrison og Codie Curran

Anders Gulliksen, Phil Marinaccio, Eirik Skadsdammen, Jørgen Langdalen og Hampus Gustavsson
Sist endret av Hamburger den 17. April 2018 23:31, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 20:33
https://www.h-a.no/sport/innrommer-at-storhamar-frister
– Er det aktuelt for deg å gå til Storhamar nå?

– Ja, jeg må innrømme det. Det frister å gå dit. Jeg skal ikke lyve om det, sier Salsten.

Det er vel ganske nærme å signere, selv om Salsten har erfaring med vingling.

Bovim har tilbud fra oss, og et "godt tilbud" fra Asker.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 20:45
Sakaro skrev:Hvis Østlund drar så har det svirret endel rykter om Søberg.

Ellers så tror jeg Makaroni blir med videre. Håper på Morrison og Nicholls.

Å så tror jeg Jimmy og Skads legger opp.

Søberg må være bullshit, enten en utlending eller Volden.
Om Östlund ikke forlenger (håper han gjør det, topp fyr og i stadig utvikling), bør vi ringe han her http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13836.

InnleggSkrevet: 18. April 2018 12:39
Da er det bekreftet at Søderstrøm er med videre. Fantastisk!

https://www.tv2.no/sport/9806696/

Dette er ikke bare bra for Storhamar. Hockey Norge trenger Søderstrøm, og typer som han!

– Han er rett og slett en nytelse for de som er opptatt av sporten, og ikke klovneriet. Han er en person det er lett å bli glad, og norsk ishockey trenger den innstillingen og de verdiene han representerer. Det fremmer sporten nasjonalt, og jeg mener han er viktig i norsk hockey, sier Dahlstrøm.

InnleggSkrevet: 19. April 2018 19:12
Söderström blir på Hamar.
http://www.sil.no/2018/04/18/soderstrom-blir-pa-hamar/

Simen Løvhaug Hansen som nevnt av meg tidligere ny 2 års kontrakt.
http://www.sil.no/2018/04/19/simen-lovhaug-hansen-med-ny-to-arskontrakt/

InnleggSkrevet: 20. April 2018 16:25
http://www.sil.no/2018/04/20/mikkel-sogaard-til-sparta/

Mye bedre å satse på Simen Hansen.

Morrison forsvinner nok også. Samme med Frøshaug.

Jimmy, Simen, Bull og Øksnes. Fortsatt et spørsmåltegn med Løkken.

Blir nok minst hentet inn 2 gode backer, og enda en ung Norsk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. April 2018 18:21
Østli har da kontrakt, han fortsetter vel?

InnleggSkrevet: 20. April 2018 18:40
Hamburger skrev:http://www.sil.no/2018/04/20/mikkel-sogaard-til-sparta/

Mye bedre å satse på Simen Hansen.

Morrison forsvinner nok også. Samme med Frøshaug.

Jimmy, Simen, Bull og Øksnes. Fortsatt et spørsmåltegn med Løkken.

Blir nok minst hentet inn 2 gode backer, og enda en ung Norsk.

En kan sikkert si en del om Søgaard. Synes han både har bra og dårlige egenskaper. På plussiden kan det sies at han har utfyllt de øvrige backene med å være temposterk og god på skøyter. Han skal ha for god innsats og har også mye aggresivitet. Det siste der er ikke bare positivt, da han har dratt på seg i overkant mange unødvendige utvisninger, og starter en del gruff med å dele ut "tæver". Ellers har han en tendens til å spille med vel stor risiko, og kommer ikke til å savne at han transporterer puck fra rundvant, foran mål, for så å miste den. Bidratt til en del mål i mot på det, og dårlige pasninger. Mulig han kan riste av seg noe av dette og bli en god back, men noe voldsom utvikling har han vel kanskje ikke hatt på to år i Storhamar? Ønsker uansett lykke til videre. Får tro han får spille back og ikke ving i 4. rekka denne gangen da ;-)

InnleggSkrevet: 20. April 2018 18:42
Drebin skrev:Østli har da kontrakt, han fortsetter vel?

Ja han vil jo det. Men han må få orden på skaden. Pr. akkurat nå så fungerer det ikke. Skal vel undersøkes nærmere i disse tider.

InnleggSkrevet: I dag 19:18
http://www.sil.no/2018/04/23/oskar-klar-for-to-nye-sesonger-2/

Oskar Östlund klar for 2 nye år, det er meget gledelig solid 1 keeper.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester