Storhamar - Lagbygge og rykter 18/19

InnleggSkrevet: 12. April 2018 00:37
MERK: Denne tråden gjelder bare for lagbygge. Andre temaer som økonomi, fans etc. skal tas i andre tråder.

Storhamar - Lagbygge og rykter 18/19

Spillerstall:18-19

Målvakter:2
Bilde#55 Oskar Östlund 19/20
Bilde#1 Jonas Strand 18/19

Backer:8
Bilde#XX Aaron Irving(Ny fra Kalamazoo Wings ECHL USA)
Bilde#40 Joel Johansson(Ny fra SC Riessersee DEL2) 18/19
Bilde#85 Lars Erik Hesbråten 18/19
BildeBilde#69 Jimmy Andersson 18/19
Bilde#28 Christian Bull 18/19
Bilde#37 Lars Løkken Østli 18/19
Bilde#79 Andreas Øksnes(Ny fra VIF) 19/20
Bilde#46 Simen Løvhaug Hansen 19/20

Løpere:14
Bilde#36 Niklas Fogström (Ny fra Färjestad SHL)18/19
Bilde#26 Jens Jakobs (Ny fra AIK Allsvenskan) 18/19
Bilde#17 Eirik Salsten(Ny fra Stavanger Oilers)19/20
Bilde#41 Patrick Thoresen(Ny fra SKA KHL)19/20
Bilde#19 Simen Andre Edvardsen 19/20
BildeBilde#91 Mikael Zettergren 18/19
Bilde#25 Mikael Dokken 18/19
Bilde#29 Robin Dahlstrøm 18/19
Bilde#39 Victor Svensson 18/19
Bilde#64 Kjetil Martinsen 18/19
Bilde#27 Steffen Thoresen 18/19+1
Bilde#21 Joakim Jensen 18/19
BildeBilde#23 Christian Larrivée 18/19
Bilde#22 Martin Rønnild 18/19

Trenere:
BildeFredrik Söderström (Hovedtrener) 18/19

Utlendinger:6

Ledige plasser på utlendingskvote:1

Rykter inn:

Rykter om kontraksforlengninger:

Rykter ut:

Bekrefta avganger:
Bilde#6 Emil Frøshaug
Bilde#8 Eirik Skadsdammen
Bilde#14 Jørgen Langdalen(Ringerike)
Bilde#71 Josh Nicholls(Kunlun Red Star KHL)
Bilde#81 Phil Marinaccio(SønderjyskE Danmark)
Bilde#7 Kenney Morrison
Bilde#12 Jacob Berglund(Krefeld DEL)
Bilde#34 Robert Hestmann(Kalmar div.1 Sverige)
Bilde#17 Anders Gulliksen
Bilde#90 Hampus Gustafsson(Stjernen)
Bilde#4 Kodie Curran(Rögle BK SHL)
Bilde#63 Mikkel Søgaard(Sparta)

BildeJeff Jakobs (ass.trener)(AIK)
Sist endret av Nadaa den 14. August 2018 18:43, endret 49 ganger.

InnleggSkrevet: 12. April 2018 11:31
Berglund, Marinaccio, Nicholls og Morrison må beholdes. Curran er nok tapt. Backkorpset må forsterkes ytterligere, da jeg tror Stavanger kommer til å gå over lik for å sikre seg bøtta neste sesong. Ihvertfall finalebillett :D

InnleggSkrevet: 12. April 2018 13:55
Olga skrev:Berglund, Marinaccio, Nicholls og Morrison må beholdes. Curran er nok tapt. Backkorpset må forsterkes ytterligere, da jeg tror Stavanger kommer til å gå over lik for å sikre seg bøtta neste sesong. Ihvertfall finalebillett :D

Ikke Svensson?
Storhamar
Brynäs
London Knights

InnleggSkrevet: 12. April 2018 13:57
Hva jeg tror skjer med de uten kontrakt neste sesong. Husk at Njål har uttalt man man skal starte med kun 5 utlendinger på kvota neste sesong, dette stiller høyere krav til de vi signerer. Svensson er vel eneste utlending på kvota som har kontrakt neste sesong(selv om det står på EP at kontrakten går ut..?)

Kodie Curran: Har blitt tilbudt kontrakt. Takker nei og forsvinner til Sverige
Josh Nicholls: Blir et spørsmål om pris. Var god i sluttspillet, men litt så som så deler av sesongen
Jacob Berglund: Får ny kontrakt og signerer
Simen Løvhaug Hansen: Får ny kontrakt og signerer
Mikael Zettergren: Får ny kontrakt og signerer for et år
Emil Frøshaug: Får ikke kontrakt
Jimmy Andersson: Får ny kontrakt og signerer
Oskar Östlund: Får ny kontrakt, veldig usikker på hva han gjør. Holder en liten knapp på at han signerer
Simen Andre Edvardsen: Signerer ny kontrakt
Robert Hestmann: Får ikke tilbud om ny kontrakt
Eirik Skadsdammen: Legger opp
Lars Erik Hesbråten: Legger opp
Hampus Gustaffson: Får ikke tilbud om ny kontrakt
Kenney Morrison: Får tilbud om ny kontrakt. Blir et spørsmål om lønn
Phil Marinaccio: Får ikke tilbud om ny kontrakt
Anders Gulliksen: Legger opp på elitenivå

Men først og fremst må kontrakten til Søderstrøm spikres. Så får man heller doble lønna hans. Jeff fortsetter hvis Søderstrøm tar et år til.

InnleggSkrevet: 12. April 2018 19:42
Hawkie skrev:Hva jeg tror skjer med de uten kontrakt neste sesong.......

Det jeg så av Marinaccio før skaden, var vel så bra som Nicholls i mine øyne. Frøshaug gjorde heller ikke bort seg. Kan ikke huske at han hadde noe som helst brøler?

InnleggSkrevet: 12. April 2018 19:58
Hawike skrev:Men først og fremst må kontrakten til Søderstrøm spikres. Så får man heller doble lønna hans. Jeff fortsetter hvis Søderstrøm tar et år til.

Jeff blir vel mest sansynlig ass.trener for AIK.

InnleggSkrevet: 12. April 2018 20:08
Olga skrev:

Det jeg så av Marinaccio før skaden, var vel så bra som Nicholls i mine øyne. Frøshaug gjorde heller ikke bort seg. Kan ikke huske at han hadde noe som helst brøler?

Enig, Marinaccio er absolutt ingen dårlig spiller, men er han god nok til å ta plass som en av fem? Kanskje..

Når det gjelder Frøshaug: Øksnes har allerede signert og tipper Bovim er på vei inn. Andersson og Hansen signerer nok. Skal vi da ha inn Morrison(/1 annen utlending) har vi 8 backer.. Synes i tillegg Mikkelsen fra U20 er spennende. 9 seniorbacker synes jeg blir i overkant, og i mitt hode er det da Frøshaug som må ut.

InnleggSkrevet: 12. April 2018 20:11
CCCP skrev:
Hawike skrev:Men først og fremst må kontrakten til Søderstrøm spikres. Så får man heller doble lønna hans. Jeff fortsetter hvis Søderstrøm tar et år til.

Jeff blir vel mest sansynlig ass.trener for AIK.

Men Søderstrøm ble ikke trener i Leksand! Det er iallefall meget gledelig.

I tillegg er Patrick med hele neste sesong: https://www.vg.no/sport/i/4d00qV/patric ... or-min-del
Viktig at han får to rekkekamerater som henger med på notene hans.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2018 20:27
Hawkie skrev:Men Søderstrøm ble ikke trener i Leksand! Det er iallefall meget gledelig.

Jepp, det er det aller viktigste.
http://www.hockeysverige.se/2018/04/12/nu-ger-leksand-besked-om-tranarfragan/

At Jeff sannsynligvis forsvinner er ikke så overraskende. Han er ambisiøs og skal han fortsatt være assistent ønsker han nok å ta et steg opp.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2018 20:30
Salsten kan vel settes på rykter, Spencer Humphries er og observert på Hamar.
Saxrud Danielsen? Har visstnok vært på Lillehammer, rart om en så stor Storhamarfan skulle havne der.

InnleggSkrevet: 12. April 2018 21:15
Drebin skrev:Salsten kan vel settes på rykter, Spencer Humphries er og observert på Hamar.
Saxrud Danielsen? Har visstnok vært på Lillehammer, rart om en så stor Storhamarfan skulle havne der.

Tror neppe Spencer Humphries er på vei til Storhamar så vidt jeg vet er han kompis med flere av Spillerne på Lillehammer samt Storhamar. Tror nok Oilja strekker seg langt for Salsten det er en norsk spiller de kan bygge laget rundt for mange sesonger til han er tross alt bare 23 år, men hvem vet kanskje han vil hemmat.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2018 21:22
Nadaa skrev:
Drebin skrev:Salsten kan vel settes på rykter, Spencer Humphries er og observert på Hamar.

Tror neppe Spencer Humphries er på vei til Storhamar så vidt jeg vet er han kompis med flere av Spillerne på Lillehammer samt Storhamar. Tror nok Oilja strekker seg langt for Salsten det er en norsk spiller de kan bygge laget rundt for mange sesonger til han er tross alt bare 23 år, men hvem vet kanskje han vil hemmat.

Silly season heter silly for en grunn, alle rykter er bra :)
Salsten har jeg hørt nevnt for en stund siden. Om det er reellt vet jeg ikke men det hadde vært greit med noen under 30 i stallen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2018 21:27
Drebin skrev:
Hawkie skrev:Men Søderstrøm ble ikke trener i Leksand! Det er iallefall meget gledelig.

Jepp, det er det aller viktigste.
http://www.hockeysverige.se/2018/04/12/nu-ger-leksand-besked-om-tranarfragan/

At Jeff sannsynligvis forsvinner er ikke så overraskende. Han er ambisiøs og skal han fortsatt være assistent ønsker han nok å ta et steg opp.

Eller?
https://www.h-a.no/sport/hockey/aapenhjertig-soderstrom-storhamar-framtiden-uviss

InnleggSkrevet: 12. April 2018 21:34

Var visst ikke snakk om noen signering for Saxrud til Lillehammer, etter hva jeg leser på facebook

InnleggSkrevet: 12. April 2018 21:53
Dette er litt stygt dagen derpå men jeg vil gjerne se følgende spillere ut fra gull laget.

Skadsdammen:Alderen tynger gjorde en bra figur i sluttspillet, men tiden er over spør du meg vi må gjøre plass til noen yngre krefter.

Hesbråten: Solid potet, men hvilken rolle får han neste sesong?

Hestmann: Synes klubben bør satse på en yngre 2 målvakt, men for all del kan beholdes er et solid 2 valg.

Langdalen: Har fått prøve seg lenge blir aldri god nok for Storhamar(har kontrakt ut 18/19).

Gulliksen: Sesongen spolert av skader bør prøve og finne seg en litt svakere klubb hvor han får bygget seg opp igjen. Je har fremdeles troen at Gulliksen kan bli noe, men tiden går..... Han må ønske det selv.

Gustafsson: Skal Storhamar starte neste sesong med max 5 utlendinger er han nok desverre ikke bra nok.(har kun 4 år igjen i Norge før han blir "norsk" bør kanskje beholdes så vi har folk med 2 pass i fremtiden), Jeg anbefaler Hampus og søke om norsk pass så kan han bli karrieren ut i Storhamar, Hampus er en spiller jeg setter pris på gir alltid 100%.

InnleggSkrevet: 12. April 2018 22:01
Ser gjerne at Storhamar beholder Nicholls, og Marinaccio. Nicholls tror jeg rett og slett var i dårlig form når han kom så seig ut en periode, men kviknettil i sluttspillet han er også en typisk mål scorer og de er ikke lett og finne.

Beholder mer en gjerne Morrisonen sterk back , han har nok mere inne offensivt en det han fikk lov til å vise. Har spilt skadet hele sluttspillet.

Marinaccio synes jeg også var meget bra uheldig med skaden og klarte ikke å spille seg inn i play off troppen, men der var nåløyet meget trangt.

InnleggSkrevet: 13. April 2018 02:53

Man kan spørre seg om hva som er poenget med å skrive en kontrakt. Hvis han hadde ønsket å dra til Leksand eller en annen storklubb hadde alle forstått det, men dette blir for meg litt uprofesjonelt fra en ellers meget profesjonell type.

InnleggSkrevet: 13. April 2018 11:51
Hawkie skrev:

Man kan spørre seg om hva som er poenget med å skrive en kontrakt. Hvis han hadde ønsket å dra til Leksand eller en annen storklubb hadde alle forstått det, men dette blir for meg litt uprofesjonelt fra en ellers meget profesjonell type.

Hva er innholdet i grove trekk, for oss som ikke har abonnement...

InnleggSkrevet: 13. April 2018 12:19
Tiger_n skrev:
Hawkie skrev:

Han vil vurdere om Storhamar er rett klubb for han. Jeg tolker han som litt lei av norsk hockey og de store nivåforskjellene, både sportslig og utenomsportslig. Virker heller ikke som han har funnet seg helt til rette i byen. At Jakobs kanskje forsvinner er nok også en faktor.

Han tok "the double" og dermed Storhamars første bøtte på 10 år på første forsøk. Neste år har han alt å tape. Den tanken har nok også streifet han.

InnleggSkrevet: 13. April 2018 13:32
Ryktet inn: Smokie - Living next door to Ellis.

InnleggSkrevet: 13. April 2018 15:12
Curran signert for Røgle i følge Røgle sine hjemmesider, samt eliteprospects. Som forventet.
Gnosten - som tror han kan noe...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. April 2018 19:40
https://www.h-a.no/sport/hockey/vurderer-aa-ansette-sportssjef
Ifølge denne har både Simen Hansen og Edvardsen signert nye toårskontrakter.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. April 2018 20:09
Hawkie skrev:
Tiger_n skrev:
Hawkie skrev:

Han vil vurdere om Storhamar er rett klubb for han. Jeg tolker han som litt lei av norsk hockey og de store nivåforskjellene, både sportslig og utenomsportslig. Virker heller ikke som han har funnet seg helt til rette i byen. At Jakobs kanskje forsvinner er nok også en faktor.

Han tok "the double" og dermed Storhamars første bøtte på 10 år på første forsøk. Neste år har han alt å tape. Den tanken har nok også streifet han.

Han svarer jo som vanlig på det han blir spurt om, kanskje det er det vi får det negative med her. Har lest litt her og der, og han sier stort sett at planen er å fullføre kontrakten. Enig i at det er litt uproft å lage spekulasjoner nå.
Jeg tror det handler mest om at han oppnådde alt i første sesongen, og at det kanskje gikk for lett. Håper han og klubben kan sette seg ned og få perspektiv på at det er nye mål å oppnå neste år, først og fremst å utvikle klubben og kanskje bygge et lag for flere år fremover.

InnleggSkrevet: 13. April 2018 23:16
Det desidert viktigste for Storhamar nå er å beholde "stammen", og alle de fysiske spillerne som Thoresen, Rønnild og kompaniet. Svensson og viktig her. Selv om disse er på kontrakt blir jeg ikke overrasket om vi får en eller flere som forlater tross dette. Storhamar er nå i en posisjon hvor kontinuitet er det viktigste, ellers er det bare et bingo-spørsmål om vi får en sesong a-la i fjor.

Jeg tipper Nicholls, Marinaccio og Morrison forsvinner. Førstnevnte håper jeg kan få en ny kontrakt. Litt opp og ned det han har levert, men han er en bra person og en notorisk målscorer. Det å score alene mot mål og i avgjørende øyeblikk slik han har vist er det ikke mange som evner i en tett sluttspillserie. Men han er helt avhengig av å jobbe med noen som kan ta dueller og gjenvinne puck, hvis ikke blir han for lett.

Hampus er nok også ferdig, og i tillegg spørs det om ikke Østlund forsvinner. Isåfall tipper jeg på S. Søberg inn og en ekstra utlendingsplass. Hestmann er ferdig.

Ikke veldig stor sannsynlighet for at Berglund fortsetter, men det er isåfall den beste re-signeringen det er mulig å gjøre.

Zettergren og Jimmy får ny kontrakt og fortsetter. Skads og Hes får tilbud om ny kontrakt, og minst 1 av de fortsetter. Disse går også under stammen som er viktig å beholde.

Så til trenerne: Tipper Jeff melder om ny klubb ganske så fort, og Søderström følger lasset hjem til Sverige. Selv om disse har levert en kanonsesong er det nok i såfall kun snakk om 1 sesong til for hovedtreneren, og da vil jeg heller ha en ny sulten trener med planer om å være her i litt mer enn 8 måneder.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 12:34
Olga skrev:

En brøler mot Sparta første kamp her i Særp. Men er det eneste i løpet av sesongen kan man ikke klage.
WizVaz
"alt godt er enten umoralsk, fetende eller forbudt"
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: flaks, Google [Bot] og 14 gjester