Ølservering i ishockeyarenaer

InnleggSkrevet: 09. April 2018 14:36
kjør debatt: https://www.sa.no/sparta-warriors/sarps ... -46-491440

InnleggSkrevet: 09. April 2018 15:10
Det eneste riktige.

InnleggSkrevet: 09. April 2018 19:00
AMK79 skrev:Det eneste riktige.

Avholdsbevegelsen står sterkt i Norge. Blir uvel når noen sier alkohol og idrett ikke hører sammen. Vi på tribunen driver da faen ikke med idrett! Vi ser på og koser oss, thats it! Vi må nok vente på at KRF mister den siste lille fliken av politisk innflytelse. Dvs neste kommune valg om et drøyt år. Da blir det mulig å få til.
Blir uansett ikke vanskelig å holde ølen kald i Sparta amfi iallfall :)

InnleggSkrevet: 09. April 2018 19:09
Jeg ser heller ikke problem med ølservering, så lenge det er NULL tolleranse for fyll. Jeg har flere ganger vært VIP på lanskamper i fotball og har da blitt servert så mye øl jeg kunne ønske. Men så fort man er menig mann kan man bare glemme å kose seg med en øl eller 3 ila av et 3 timers arr.

InnleggSkrevet: 10. April 2018 11:48
Storhamar forsøkte å få bevilgning for et knippe år siden og det var voldsomt til bråk på bakrommet. Noen av de mer fanatiske avholdsfolka kom med det som nesten kunne oppfattes som trussler mot enkelte i klubben og de ble ikke ferdige med saken etter at den offisielt ble lagt død. Men noen kjepphester skal de vel ha, gjerne med livet som innsats virker det som.
Storhamar
Brynäs
London Knights
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. April 2018 18:00
Nadaa skrev:Jeg ser heller ikke problem med ølservering, så lenge det er NULL tolleranse for fyll. Jeg har flere ganger vært VIP på lanskamper i fotball og har da blitt servert så mye øl jeg kunne ønske. Men så fort man er menig mann kan man bare glemme å kose seg med en øl eller 3 ila av et 3 timers arr.

Et problem med å ikke ha servering i arenaen er at mange (det er relativt selvfølgelig) da dytter i seg nok til å skulle vare hele kampen i forkant. Da blir resultatet dårlig.

Så det sist på Infertility Arena lørdag, et par som regelrett ramla ut av en av bussene dukka opp på tribunen et par rader under oss. Det er bratt på "tribunen, like bratt som det var på Jordal. Vi hadde tippekonkurranse; når ramler dem.

Heldigvis vant ingen av oss.

InnleggSkrevet: 10. April 2018 20:52
Spørsmålet er hvorfor er det OK at VIP'ene får servert alkohol på samme kamp som vanlige supportere blir nektet dette. Er det ikke samme arrangement?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. April 2018 22:01
Nesrene skrev:
Nadaa skrev:Jeg ser heller ikke problem med ølservering, så lenge det er NULL tolleranse for fyll. Jeg har flere ganger vært VIP på lanskamper i fotball og har da blitt servert så mye øl jeg kunne ønske. Men så fort man er menig mann kan man bare glemme å kose seg med en øl eller 3 ila av et 3 timers arr.

Et problem med å ikke ha servering i arenaen er at mange (det er relativt selvfølgelig) da dytter i seg nok til å skulle vare hele kampen i forkant. Da blir resultatet dårlig.

Så det sist på Infertility Arena lørdag, et par som regelrett ramla ut av en av bussene dukka opp på tribunen et par rader under oss. Det er bratt på "tribunen, like bratt som det var på Jordal. Vi hadde tippekonkurranse; når ramler dem.

Heldigvis vant ingen av oss.

Om noe så gjør ølservering det lettere å kontrollere fyll. Flere vil drikke mindre før kamp, og de som har fått nok vil ikke få servering. I Norge vil det aldri bli aktuelt å ta med ølen på tribuna, det kommer til å bli puber á la Dnb Arena.

Nå har vi en hall som har hatt ølservering noen år, klubbene får bruke erfaringene derfra til å fortelle rette myndighet at dette går smertefritt for seg.

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 11 gjester