NM-FINALE I GET-LIGAEN 17/18 KAMP:4 MANDAG 9-4-2018.

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. April 2018 23:27
Heisan igjen hockeyvenner! :)

Her kommer jeg med en ny finaletråd der vi nå tar turen til Lillehammer for kamp fire i denne finaleserien og er som følger:

NM-FINALE KAMP:4

LILLEHAMMER-STORHAMAR
Kristins Hall,KL19.00.

Hoveddommere er:Robert Hallin/Tor Olav Johnsen.

Det står 1-2 i kamper.

Kampen er tvsendt med sendestart KL18.45TV2-Sportskanalen/SUMO.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Returoppgjøret spilles på Hamar førstkommende Onsdag 11-4-2018.

Det var alt jeg hadde på menyen for denne gang... så da må dere ha en fortsatt god uke videre folkens!
Mvh Esa.

InnleggSkrevet: 09. April 2018 00:20
Tror dette blir et målfattig oppgjør tipper 1-2 eller 0-1
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 08:20
Nadaa skrev:Tror dette blir et målfattig oppgjør tipper 1-2 eller 0-1

Ikke utenkelig, men jeg avventer Pelle Gnellspik's forhåndsanalyse av kampen inkl. resultattips før jeg setter penger på kampen. ;)

InnleggSkrevet: 09. April 2018 11:24
Lillehammer kommer til å være så skøytesterke i dag at SIL kommer til å ta flere utvisninger.
Og i dag løsner PP for gutta.
4-2!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 11:28
https://www.gd.no/sport/l-i-k/ishockey/ ... -18-638152

InnleggSkrevet: 09. April 2018 11:49
Ingar skrev:https://www.gd.no/sport/l-i-k/ishockey/storhamar-far-ikke-spille-melodien-living-next-door-to-alice/s/5-18-638152

Flaut at sekretariatet gjorde dette i utgangspunktet; uprofesjonelt, uetisk og unøytralt. Og majoriteten av SILfansen som syntes dette stuntet var storartet, sier egentlig alt!

Dette har formodentlig skjedd kun i Amfien (så vidt jeg vet), og kommer aldri i verden skje i andre haller.

SIL som skal være best i alt :lol:
Sist endret av MaxDelt den 09. April 2018 11:52, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 09. April 2018 11:50
Ingar skrev:https://www.gd.no/sport/l-i-k/ishockey/storhamar-far-ikke-spille-melodien-living-next-door-to-alice/s/5-18-638152

Er det 1.april idag?

Folk kan da ikke være så hårsåre...?
-hawk-

InnleggSkrevet: 09. April 2018 11:56
hawk skrev:

Er det 1.april idag?

Folk kan da ikke være så hårsåre...?

Hovedpersonen selv bryr seg ihvertfall ikke: http://www.h-a.no/sport/hockey/ellis--- ... kompliment

InnleggSkrevet: 09. April 2018 12:08
MaxDelt skrev:

Flaut at sekretariatet gjorde dette i utgangspunktet; uprofesjonelt, uetisk og unøytralt. Og majoriteten av SILfansen som syntes dette stuntet var storartet, sier egentlig alt!

Dette har formodentlig skjedd kun i Amfien (så vidt jeg vet), og kommer aldri i verden skje i andre haller.

Du tuller nå, ikke sant?

InnleggSkrevet: 09. April 2018 12:09
MaxDelt skrev:

Flaut at sekretariatet gjorde dette i utgangspunktet; uprofesjonelt, uetisk og unøytralt.

Ja, la oss innføre nøytrale sanger. Alle kan få utdelt hvert sitt sanghefte (både hjemme og bortsupportere) når man kommer inn i hallen, gjerne inspirert av salmeboken.

InnleggSkrevet: 09. April 2018 12:23
På onsdag vil jeg høre Cheerio litt ut i tredje. Bør ikke vente for lenge for jeg antar dølene ikke vil se Curran ta imot bøtta og starter evakueringen 10 min før slutt.
Storhamar
Brynäs
London Knights

InnleggSkrevet: 09. April 2018 12:26
MaxDelt skrev:Flaut at sekretariatet gjorde dette i utgangspunktet; uprofesjonelt, uetisk og unøytralt. Og majoriteten av SILfansen som syntes dette stuntet var storartet, sier egentlig alt!

Hvorfor skulle speaker og musikkansvarlig i sekretariatet være helt nøytrale? Noe av moroa med sportsarrangement er jo nettopp rivaliseringen, og ikke minst noe av fordelen med hjemmekamper er at en har hallen i ryggen. At de som fører protokoll, klokke etc bør være nøytrale og leverer fakta er jo gitt, men at underholdningen også skulle være det ville være i beste fall rart...

I Askerhallen ble "Cocaine" spilt til Myrvold, så nei, ikke kun i CC Amfi. https://www.aftenposten.no/norge/i/JEAeR/Takler-narkohetsen

Så kan en mene hva en vil om den, med det er jo et relativt mye større overtramp en "Who the fuck is Ellis", og ble jo forståelig nok bemerket av forbundet den og...

InnleggSkrevet: 09. April 2018 12:40
Hawkie skrev:
MaxDelt skrev:

Flaut at sekretariatet gjorde dette i utgangspunktet; uprofesjonelt, uetisk og unøytralt.

Ja, la oss innføre nøytrale sanger. Alle kan få utdelt hvert sitt sanghefte (både hjemme og bortsupportere) når man kommer inn i hallen, gjerne inspirert av salmeboken.

Tror ikke hockey slår an i brede lag av befolkningen dersom det gis inntrykk av at det er en gjeng apekatter som arrangerer kampene. Riktig beslutning.

InnleggSkrevet: 09. April 2018 12:44
Pølsebua skrev:
Hawkie skrev:

Tror ikke hockey slår an i brede lag av befolkningen dersom det gis inntrykk av at det er en gjeng apekatter som arrangerer kampene. Riktig beslutning.

Vil tørre å påstå at hockey har slått an ganske bra i Hamar-regionen.

InnleggSkrevet: 09. April 2018 13:11
SILfansen må få lov til å synge hva de vil... Og sangen i seg selv, er grei nok den!
"Sekretariatet" derimot bør vise en viss nøytralitet og ikke sette i gang allsang + kjøre bilde av Ellis på kuben.

Det er udiskutabelt ugreit! Og hvis ikke ledelsen i SIL var enig i det, hadde de vel gjort det igjen på onsdag...

Så nei, jeg kødder ikke... for de som måtte mene det...

InnleggSkrevet: 09. April 2018 13:33
Begyner det å tegne seg et bilde her, Storhamar sier i fra så fort de føler seg krenka, men tillater seg selv å krenke andre?

InnleggSkrevet: 09. April 2018 13:40
Jeg tror ikke det var mange som ble mye støtt av dette, hvert fall ikke sangen/syngingen. Da er det i så fall at de filmet Elllis samtidig, som folk ha reagert på.

De fleste har sikkert nå fått med seg at det var forbundet selv som tok dette etter henvendelser, og ikke minst rapporten fra deres delegat på kampen.

Det forbundet nok har i bakhodet her, er nok reglementet om hvordan arrangør/sekretariat skal forholde seg under kamper. I reglementet står det klart at arrangør skal forholde seg nøytralt. Heldigvis har det blitt slik at man har sluppet opp så pass at speaker kan dra på litt på scoring, man bruker musikk med en viss undertone osv. Men om liknende som skjedde lørdag, blir vanlig, åpner det for en presedens som forbundet nok ikke ønsker. Det åpner bl.a. for at speaker kan si nærmest hva han/hun vil, og liknende. Det tipper jeg at forbundet, og helt sikkert mange andre ikke ønsker.
Sist endret av riedle den 09. April 2018 13:52, endret 2 ganger.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 13:44
Chelsea Dagger skrev:Ikke utenkelig, men jeg avventer Pelle Gnellspik's forhåndsanalyse av kampen inkl. resultattips før jeg setter penger på kampen. ;)

Du verden. Jeg er dypt beæret.
Lillehammer vinner i dag igjen. Det løsner for dem i PP, setter to i overtall mens Bengtsberg stenger i andre enden. 4-1.

:!:

InnleggSkrevet: 09. April 2018 13:50
riedle skrev:De fleste har sikker nå fått med seg at det var forbundet selv som tok dette etter henvendelser, og ikke minst rapporten fra deres delegat på kampen.

Det tror jeg nok ikke, for denne faktaopplysningen ødelegger i grunn hele saken.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 14:00
KjellKjellenBigset skrev:
riedle skrev:De fleste har sikker nå fått med seg at det var forbundet selv som tok dette etter henvendelser, og ikke minst rapporten fra deres delegat på kampen.

Det tror jeg nok ikke, for denne faktaopplysningen ødelegger i grunn hele saken.

Henvendelser fra hvem?

InnleggSkrevet: 09. April 2018 14:05
Pelle-Gnellspik skrev:
KjellKjellenBigset skrev:

Henvendelser fra hvem?

"Publikum og andre" skriver forbundet.
riedle

InnleggSkrevet: 09. April 2018 14:16
riedle skrev:Jeg tror ikke det var mange som ble mye støtt av dette, hvert fall ikke sangen/syngingen. Da er det i så fall at de filmet Elllis samtidig, som folk ha reagert på.

De fleste har sikkert nå fått med seg at det var forbundet selv som tok dette etter henvendelser, og ikke minst rapporten fra deres delegat på kampen.

Det forbundet nok har i bakhodet her, er nok reglementet om hvordan arrangør/sekretariat skal forholde seg under kamper. I reglementet står det klart at arrangør skal forholde seg nøytralt. Heldigvis har det blitt slik at man har sluppet opp så pass at speaker kan dra på litt på scoring, man bruker musikk med en viss undertone osv. Men om liknende som skjedde lørdag, blir vanlig, åpner det for en presedens som forbundet nok ikke ønsker. Det åpner bl.a. for at speaker kan si nærmest hva han/hun vil, og liknende. Det tipper jeg at forbundet, og helt sikkert mange andre ikke ønsker.

Fornuftig - godt skrevet!
Nøytralitet og presedens er nøkkelordene her!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 16:20
riedle skrev:"Publikum og andre" skriver forbundet.

Det vil vel være naturlig å anta at "publikum" i denne sammenhengen ikke representerer SIL eller er nøytrale. Eller hva tror du?

Spiller ingen rolle egentlig. Dette er hårsårt, liten tvil. Men SILs arr-folk gikk sikkert litt over hva som er normal kutyme i en slik setting. Og LIK-folk er grinete og skal rette finger. Greit nok det også egentlig. En naturlig reaksjon.

Nå er det tid for kamp.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 16:51
Sånne krenkesaker er så latterlige. Som vanlig synes 99,9% dette er helt greit og bare morsomt, men så er det alltid noen klovner som surver over alt. Så kommer "mobbing" og "tenka på barnen, dom stakkars barnen" og så må offisielle instanser "ta grep". For noe piss. Enig i at nærbilde av Ellis på kuben var for mye, men thats it.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 16:52
Pelle-Gnellspik skrev:
Chelsea Dagger skrev:Ikke utenkelig, men jeg avventer Pelle Gnellspik's forhåndsanalyse av kampen inkl. resultattips før jeg setter penger på kampen. ;)

Du verden. Jeg er dypt beæret.
Lillehammer vinner i dag igjen. Det løsner for dem i PP, setter to i overtall mens Bengtsberg stenger i andre enden. 4-1.

:!:

At Pelle tipper Storhamar taper er rimelig forutsigbart da, nærmest en sluttspilltradisjon :D
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 2 gjester