Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2018/2019

InnleggSkrevet: 28. September 2018 11:41
Bazinga skrev:Syd skal få litt mer tid - men jeg mener at det er noe annet å ikke få det helt til enn å seile rundt på ei skøyte. Innsats kan vi kreve fra første dropp mener jeg og det mangler fullstendig.

Når en snakker om Sapponari går jo tankene fort til en annen som var meldt som for god for ligaen som ble byttet ut med nettopp nevnte Sapponari. Han fikk tid, men minnet veldig om Syd i det at en tidvis ser prov på høyt nivå, men at det bare rett og slett ikke klaffer med lagt.

Håper den asossiasjonen blir skivebom.....

InnleggSkrevet: 28. September 2018 11:46
Når var det Sapponari ble tysk statsborger?

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2018 09:08
Er det noe snakk om å hente en ny back?
Hørte noen løse rykter om en gammel kjenning som kanskje ønsket seg tilbake?

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2018 10:23
TheLionKing skrev:Er det noe snakk om å hente en ny back?

Ny back må på plass, gjøres alt for mange enkle feil av #43. Krogdahl kan ikke være en topp 6 back i ett lag som skal ta gull! Det siste jeg hørte var at klubben ønsket og gi de norske backene en mulighet til å spille seg til fast plass slik at det ikke er behov for å hente ny back.

Hvilken back er det snakk om?

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2018 11:00
daggen skrev:
TheLionKing skrev:Er det noe snakk om å hente en ny back?

Ny back må på plass, gjøres alt for mange enkle feil av #43. Krogdahl kan ikke være en topp 6 back i ett lag som skal ta gull! Det siste jeg hørte var at klubben ønsket og gi de norske backene en mulighet til å spille seg til fast plass slik at det ikke er behov for å hente ny back.

Hvilken back er det snakk om?

Blir bare spekulasjoner, men hørte noe om at Oskar Nilsson ikke trivdes så bra i Oskarshamn?
Ikke sikkert det er noe hold i disse ryktene, men hadde jo vært bra å fått en slik spiller tilbake!

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2018 15:03
Oscar tilbake er bare å ta i mot med åpne armer! Selv om jeg synes vi har veldig OK back-besetning pr i dag. Kroghdal inkludert. Har hatt fin utvikling. Thomassen imponerer stadig også.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2018 13:03
Det er inngått utlånsavtale for Marius Carho Hansen, som innebærer at han slutter seg til Ringerike Panthers for resten av inneværende sesong. Avtalen gir Frisk mulighet til å hente Marius tilbake, dersom det skulle oppstå behov i Frisk som følge av skader.

InnleggSkrevet: 25. Oktober 2018 13:39
Hva syns man om poengfangsten til Frisk pr. dags dato?
Merker jeg skulle gjerne hatt #35 og #49 høyere opp på denne listen.

Det jeg syns er meget positivt er at Frøshaug har sluppet seg løs. Var litt viktig at han begynte å score litt.

https://www.hockey.no/live/Statistics/Players?date=25.10.2018&teamid=695546

InnleggSkrevet: 25. Oktober 2018 14:22
Mye viktigere at de norske med lang kontrakt hevder seg. De skal jo være her til neste år også. Men selvfølgelig, at ikke importene produserer er jo beklagelig. Når det er sagt, så er jeg mest oppgitt over det jeg ser som moderat innsats blandt disse amerikanerne. Sjelden de setter på turboen. Halvhjertet. Får bare håpe Hillman snart finner en måte å inspirere dem snart.

InnleggSkrevet: 25. Oktober 2018 14:59
slasher skrev:Mye viktigere at de norske med lang kontrakt hevder seg. De skal jo være her til neste år også. Men selvfølgelig, at ikke importene produserer er jo beklagelig. Når det er sagt, så er jeg mest oppgitt over det jeg ser som moderat innsats blandt disse amerikanerne. Sjelden de setter på turboen. Halvhjertet. Får bare håpe Hillman snart finner en måte å inspirere dem snart.

Det er viktig at de norske leverer ja, men når importene ikke følger opp er det til liten nytte. Det er ingen tvil om at Frisk (og alle andre klubber) er avhengige av å treffe med importene skal man oppnå suksess. Det er frustrerende når man har så store forventninger til disse og de ikke blir innfridd, som er tilfellet så langt denne sesongen for Frisk.
Szydlowski skulle liksom være en av de beste spillerne vi har sett i ligaen noen sinne. Etter 14 serierunder er fasit 7 poeng!!??
Det er bak bl.a. Jørgen Langdalen i Ringerike og kun 1 poeng foran undertalls-spesialisten Petter Kristiansen. Helt føkkings katastrofe! Og Bonis, som skulle være den lille sniperen som bøttet inn mål har klart å sette 6 pucker i mål på 14 kamper!!
I fjor hadde de 130 poeng til sammen på til sammen 65 kiamper - altså 2 p i snitt. I Frisk har de 13p til sammen som er 0,93 p i snitt!!
Hvis ikke dette bedres så må vi bare infinne oss med plassering midt på tabellen og exit i kvarten....
Bazinga

InnleggSkrevet: 25. Oktober 2018 18:42
Blir jo veldig mye snakk om spillere her, men er man så sikker på at treneren er riktig mann da?

Får litt sånn samme følelese som av Stavanger i fjor. Godt lag uten system og en kollektiv greie der alt for mange underpresterer.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 29. Oktober 2018 03:29
Bazinga skrev:Szydlowski skulle liksom være en av de beste spillerne vi har sett i ligaen noen sinne. Etter 14 serierunder er fasit 7 poeng!!??
.

Hva skjer med Szydlowski? Har ikke vært med de to siste kampene, det etter å ha ferdigsonet de tre kampene han fikk.

InnleggSkrevet: 29. Oktober 2018 09:25
Skal være skadet. Ble vurdert helt opp mot kampstart igår om han skulle spille eller ei.... Sies det.

InnleggSkrevet: 29. Oktober 2018 14:28
Tiger_n skrev:Skal være skadet. Ble vurdert helt opp mot kampstart igår om han skulle spille eller ei.... Sies det.

Jeg må innrømme at jeg tenker litt det samme som du antyder at du også gjør ... :?:
Er dette en skade eller... ?
Bazinga

InnleggSkrevet: 30. Oktober 2018 08:43
Bazinga skrev:
Tiger_n skrev:Skal være skadet. Ble vurdert helt opp mot kampstart igår om han skulle spille eller ei.... Sies det.

Jeg må innrømme at jeg tenker litt det samme som du antyder at du også gjør ... :?:

Egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. En Szyd fra eller til kan umulig hjelpe dette laget. Det ser ut som en blåkopi av Stavanger fra i fjor.................. :? Hvor er hjertet? Hvor er sjela? Hvor er Laget? Nå er det bare en gjeng med gode hockeyspillere som har en evig serie med treningsmatcher.......... Er coach Scott riktig mann? Ikke vet jeg, og jeg håper inderlig det, har virkelig sansen for han. Men at laget fremdeles ikke har satt seg bedre og ikke går mer i krigen enn det de viser per idag gjør at jeg får en dårlig magefølelse....

InnleggSkrevet: 30. Oktober 2018 12:50
Bazinga skrev:

Shawn ikke med i dag heller...Tipper han ikke er i klubben etter spilleoppholdet som kommer etter lørdag! Men på den andre siden så snakkes det varmt om han på hjemmesiden og han har slitt med en del skader de siste årene. Men magefølelsen heller mot han er ferdig etter kampen på lørdag...

InnleggSkrevet: 02. November 2018 10:24
Da er Szydlowksi ferdig i frisk!
Blir spennende å se om vi får inn en god erstatter!

https://www.budstikka.no/sport/frisk-asker/askerhallen/shawn-szydlowski-ferdig-frisk-asker-reiser-hjem/s/5-55-751146
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. November 2018 10:24
TheLionKing skrev:Da er Szydlowksi ferdig i frisk!

https://www.budstikka.no/sport/frisk-asker/askerhallen/shawn-szydlowski-ferdig-frisk-asker-reiser-hjem/s/5-55-751146

Det bør ikke være så vanskelig å få til. Her frier de opp enormt med midler.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 02. November 2018 10:44
Forgetable skrev:
TheLionKing skrev:Da er Szydlowksi ferdig i frisk!

Det bør ikke være så vanskelig å få til. Her frier de opp enormt med midler.

hvordan er lønnsystemet til utlendingene? Får de garantert en sum eller får de lønn måned til måned?

InnleggSkrevet: 02. November 2018 11:24
TheLionKing skrev:hvordan er lønnsystemet til utlendingene? Får de garantert en sum eller får de lønn måned til måned?

Her har jo Szyd vært initiativtager selv pga manglende trivsel, sikkert ikke enkelt å ha så høye forventninger til seg og ikke få det til å klaffe. Han har jo surfa på en poengbølge i ECHL og fant seg vel ikke til rette på større isflate og annerledes hockey.

Tviler på ar Frisk her blir spesielt skadelidende økonomisk, bort sett fra de penga de har gamblet bort på han i første omgang.
Spennende å se hva et Frisklag med 3 importplasser ledig og den dyreste importen borte, kan få til. Noe må de jo gjøre, men hjelper det med kvalitet på importer om laget fortsetter å fremstå så tafatte som de gjør om dagen, burde kanskje investert i en kollektiv tur til idrettspsykolog nå i landslagspausen?

InnleggSkrevet: 02. November 2018 13:03
Veldig synd at det ikke funket for Syd. Etter det jeg har hørt var det en kombinasjon av savn etter kjæreste/familie og en skade(r) som gjorde at han dro hjem. Ryktes også at dårlige holdninger var en medvirkende årsak. Men som flere her inne har snakket om er ikke Syd årsaken til at hele laget ikke funker.

Blir veldig spennende å se hva som skjer fremover med 3 importplasser ledig og den dyreste importen borte. Jeg håper at det hentes 1 løper og 1 back. Spent på når dette skjer da topp 3 fortsatt er innenfor rekkevidde.

InnleggSkrevet: 02. November 2018 15:26
Må også stille spørsmålstegn ved jobben som ble gjort når Frisk hentet Syd. Hørte rykter før han kom at penger var viktig, men etter og ha hørt gjennom 2 podcaster virker det som den eneste grunnen var penger og grunnet tidligere skader ville han cashe inn... Når han snakker om hvorfor han dro fra USA var det ikke springbrett til større ligaer som var viktig kun det økonomiske...

Nå må sportskomiteen på jobb og få plass 2 nye spillere av kvalitet hvis klubben skal kjempe om gull som Scott Hillman og andre i Frisk proklamert for før sesongen.

InnleggSkrevet: 03. November 2018 17:53
daggen skrev:Må også stille spørsmålstegn ved jobben som ble gjort når Frisk hentet Syd. Hørte rykter før han kom at penger var viktig, men etter og ha hørt gjennom 2 podcaster virker det som den eneste grunnen var penger og grunnet tidligere skader ville han cashe inn... Når han snakker om hvorfor han dro fra USA var det ikke springbrett til større ligaer som var viktig kun det økonomiske...

Nå må sportskomiteen på jobb og få plass 2 nye spillere av kvalitet hvis klubben skal kjempe om gull som Scott Hillman og andre i Frisk proklamert for før sesongen.

Hvor kan man høre disse poddene?

InnleggSkrevet: 05. November 2018 13:56
Tenno skrev:
daggen skrev:Må også stille spørsmålstegn ved jobben som ble gjort når Frisk hentet Syd. Hørte rykter før han kom at penger var viktig, men etter og ha hørt gjennom 2 podcaster virker det som den eneste grunnen var penger og grunnet tidligere skader ville han cashe inn... Når han snakker om hvorfor han dro fra USA var det ikke springbrett til større ligaer som var viktig kun det økonomiske...

Hvor kan man høre disse poddene?

http://www.buzzsprout.com/110453/760116 ... odcast-183 (19 minutter ut i denne)

https://audioboom.com/posts/6933076-our ... ayne-espys (1 time ut i denne)

InnleggSkrevet: 05. November 2018 14:21
Synes ikke han kommer dårlig ut av det der... De speller for lommerusk borti der.

Må si han reporteren i den første ikke hadde særlig kontroll på Europa...
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Tiger_n og 18 gjester