Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2018/2019

InnleggSkrevet: 19. August 2018 01:58
Slutspel skrev:
slasher skrev:Bare reagerer på at hverken Ylven, Lindstrøm eller Ahlholm i det heletatt bidrar til noen av Engas 7 mål. I VIF må disse kunne omtales som "superrekke".

Trenger ikke reagere på dette du.. konsentrer deg om eget lag.

For en merkelig kommentar.

InnleggSkrevet: 19. August 2018 02:22
Merkelig å mene at folk ikke skal komme med kommentarer som innbyr til debatt på et debattforum ihvertfall :roll: :shock: :lol:
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 20. August 2018 14:38
slasher skrev:Grei match mot Enga i dag. Utlendingene leverte på det jevne, men alle viser tendenser til storhet. Her kommer vi til å se mye godsaker i tiden som kommer.

Litt typisk treningskamp med variabelt spill. Noe veldig bra - mest på det jevne - og noe dårlig.
Vi fikk se noen pene "tiki-taka" mål, så får vi håpe på mer av dette fremover.
Jeg synes utlendingene ser lovende ut og den som har gått mest under radaren var den som kanskje overrasket meg mest - nemlig backen McMonagle. Han var bevegelig, rask, god med puck og fint blikk. God signering der tror jeg.
Bazinga

InnleggSkrevet: 20. August 2018 15:04
Kjellvis skrev:Nå begynner dere å bli kjepphøye her, om en back med med nesten 0.5 ppg fra EBEL som er en langt bedre liga enn GET er skuffende for dere.

God bedring. Dette er en klassesignering.

Som jeg sa om McMonagle for en tid tilbake :D Tipper han ender på rundt 40 poeng i år jeg. Men skal vel være litt forsiktig med tanke på Kokkala sitatene mine fra samme tid i fjor :shock:
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 20. August 2018 20:22
Helt enig McMonagel så bra ut. Er jo vandt (!) med Euro-rink, og har en bitteliten fordel der. Men ja, han virket frisk (!).

InnleggSkrevet: 26. August 2018 10:52
Nå har ikke jeg sett noen treningskamper i år, men ser at FLJ ikke har vært på noen lagoppstillinger. Noen som vet hvorfor? Er det lysken?

InnleggSkrevet: 26. August 2018 18:21
Er visst ikke lysken.

InnleggSkrevet: 27. August 2018 10:25
Men hva er det da?
Bazinga

InnleggSkrevet: 27. August 2018 22:08
Bazinga skrev:Men hva er det da?

Noe i mage regionen, og er sykemeldt ut august har jeg hørt. Får håpe han blir å se på isen om ikke lenge! Også spent på om det kommer en back til, hørt lite rykter på den fronten i det siste...

InnleggSkrevet: 21. September 2018 11:39
Noen som vet noe mer om situasjonen til FLJ? Trenger han på banen snart for å sette litt fart og bulke litt!
Bazinga

InnleggSkrevet: 21. September 2018 14:31
Virket som om han har hatt en avrevet muskel eller noe i magen i veldig lang tid, som han først fikk gjort noe med i våres, og at han derfor har måttet ta det helt rolig i veldig lang tid. Han ymtet vel frempå at det begynte å nærme seg nå. Men vår kjære klubbledelse deler jo aldri slik informasjon. Ikke angående Catos situasjon heller. Hvorfor spilte ikke han? Eller Dahlberg? Hva er det som feiler ham, og er han frisk igjen? Eller når? Andre klubber deler dette, mens det skjer aldri i Frisk før helt på slutten av skadefraværet. :x

Fra Frisks sider før matchen søndag: "Det er gledelig å kunne informere at både Cato Cocozza og Fredrik Lystad Jacobsen er tilbake i trening, men om de er klare til kamp på søndag vil tiden vise. Det så imidlertid bra ut det de viste på tirsdagens trening!"

InnleggSkrevet: 23. September 2018 19:10
Er ikke mye trøkk i laget om dagen.
Lukter en sesong på nedre halvdel av tabellen!

Hvis man skal være med så må man hvertfall vinne på hjemmebane!!

InnleggSkrevet: 24. September 2018 10:30
Dette er triste greier ja. Laget virker rett og slett dårlig trent! Og hvis det er tilfelle er det helt utrolig.
Nå har vi en sesong hvor alt ligger til rette, med økonomisk handlerom og en god miks av unge og rutinerte norske spillere.
Krydderet av utlendinger virket før sesongstarten så lovende at mange har hatt Frisk som favoritter til seriegull - eller ihvertfall topp 3.

Hvis alt dette skusles bort gjennom dårlige sesongforberedelser i form av manglende grunntrening så er jeg sjokkert. Alt tyder på at det er tilfelle - både Ironman-resultater samt det vi nå ser at laget kollapser i 3 periode i hver kamp.

Og det er det nesten for sent å gjøre noe med når man er i gang med sesongen. Da må man i så fall se bort fra serien og forberede seg kun mot sluttspill. Kjøre på med mengdeøkter nå frem mot jul for å toppe form inn mot sluttspill.
Tragisk hvis det er sånn.

Det vi håper på er at det er det motsatte - de er stinne av trening kombinert med nytt spillesystem som må sette seg.

Jeg er skeptisk.....
Bazinga

InnleggSkrevet: 24. September 2018 15:04
Har fullstendig mistet troen på dette prosjektet. Det er alvorlig mye sand i maskineriet nå. Klandrer ingen, men registrerer at det som er gjort ikke fungerer bittelitt engang.

InnleggSkrevet: 26. September 2018 10:02
Grei seier mot et svakt Sparta-lag. Men fortsatt ikke veldig overbevisende.
En meget god Dahlberg var sterkt delaktig i at ingen av de 35 skuddene han fikk på seg gikk inn. Backene var bedre enn tidligere kamper på å rydde unna foran Dahlberg og ta hånd om returer.

Offensivt var det ikke veldig mye bedring synes jeg. Utlendingene skuffer fortsatt, særlig Szydlowski! Han skulle være noe av det bedre vi har sett i GET noen gang fikk vi høre men han er jo milevis fra det så langt. Treg, uinspirert og umotivert virker det som. Går ikke i krigen i det hele tatt - bare seiler rundt og hæpper med små flipp-pass og forsøk på lekre dragninger.
Han er bak Nico Andresen på poengstatistikken!!!! (og verdt å nevne er at Nico ikke spiller power play - det gjør Syd).
Han må veldig snart vise en helt annen side eller så mener jeg han må sendes hjem snarest.
Thompson og Bonis er hakket bedre men jeg må innrømme at jeg hadde enda høyere forventninger.

Vi får bare håpe på ytterligere forbedringer på lørdag mot Oilers
Bazinga
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2018 10:24
Lykke til med å sende hjem Szydlowski med den lønna han har. Det går helt sikkert, men det blir ikke billig.

At man sklir rundt på en skøyte uten å levere poeng er alene ikke nok til å bryte en arbeidskontrakt i Norge.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 26. September 2018 23:57
TJ Foster er ledig etter at han ikke fikk kontrakt etter try-out i Sport Vaasa https://www.eliteprospects.com/player/33552/t.j.-foster

InnleggSkrevet: 27. September 2018 13:01
Mye spekulasjon i Asker om han kommer tilbake. Det kan jeg aldri tenke meg. Det må da være andre typer spillere som eventuelt skulle kommet inn og gitt laget et skikkelig løft.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 13:05
Når det gjelder å sende hjem spillere så er det mulig å løse, men det kan komme til å koste noe.
Håper at han tar seg sammen så jeg kan spise disse ordene...

TJ Foster er en bra spiller men jeg tror vel ikke Frisk bruker den siste utlendingsplassen på han. Det måtte evt være for å avløse Szydlowski. Den siste plassen på importkvoten er etter planen forbeholdt en back.
Bazinga

InnleggSkrevet: 27. September 2018 14:49
Bazinga skrev:TJ Foster er en bra spiller men jeg tror vel ikke Frisk bruker den siste utlendingsplassen på han.

Vi har vel bare 5 importer til nå?

Dahlberg, McMonagle, Szydlowski, Thompson, Bonis, ???, ???

InnleggSkrevet: 27. September 2018 14:51
Stemmer det Tiger_n.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 20:45
Nå skal det jo sies at Sapponari ikke var noen stjerne de første 30(?) kampene for frisk heller..
Han ble jo mye bedre på slutten av sesongen og i sluttspillet...

Gi guttungen (Szyd) litt tid, så løsner det nok!

InnleggSkrevet: 28. September 2018 09:26
Syd skal få litt mer tid - men jeg mener at det er noe annet å ikke få det helt til enn å seile rundt på ei skøyte. Innsats kan vi kreve fra første dropp mener jeg og det mangler fullstendig.

Når sant skal sies så var Sapponari oppskrytt etter min mening. Han hadde noen helt fantastiske innvolveringer og sånt elsker jo publikum. Soloraidet i Jordals siste kamp der Frisk knuste Enga var jo verdt inngangspengene alene. Det er disse tingene vi husker - og ikke de mange kamper og bytt der han var uinteressert, uinspirert og innsatsen var mildt sagt laber.

Jeg håper virkelig Syd får fart på sakene etter hvert eller så er det en diger katte i sekken. For han er slett ikke billig heller etter hva ryktene sier.
Bazinga

InnleggSkrevet: 28. September 2018 09:33
Av alle importer i get-ligaen så hadde det jo vært rart om akkurat han var spesielt billig.

InnleggSkrevet: 28. September 2018 10:47
Bazinga skrev:Syd skal få litt mer tid - men jeg mener at det er noe annet å ikke få det helt til enn å seile rundt på ei skøyte. Innsats kan vi kreve fra første dropp mener jeg og det mangler fullstendig.

Når sant skal sies så var Sapponari oppskrytt etter min mening. Han hadde noen helt fantastiske innvolveringer og sånt elsker jo publikum. Soloraidet i Jordals siste kamp der Frisk knuste Enga var jo verdt inngangspengene alene. Det er disse tingene vi husker - og ikke de mange kamper og bytt der han var uinteressert, uinspirert og innsatsen var mildt sagt laber.

Jeg håper virkelig Syd får fart på sakene etter hvert eller så er det en diger katte i sekken. For han er slett ikke billig heller etter hva ryktene sier.

Ja helt enig i det du sier. Får håpe det blir litt mer guts. Mulig han har tatt litt "lett" på ligaen.
Vil tro og håpe at disse gutta bruker litt tid på omstille seg og at vi i Oktober kanskje ser den magien de hadde i ECHL :D
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Forgetable, Google [Bot] og 19 gjester