Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2018/2019

InnleggSkrevet: 25. Mars 2018 14:34
MERK: Denne tråden er forbeholdt lagbygge. Andre temaer som økonomi, fans etc. skal tas i andre tråder

Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2018/2019

Spillerstall 2018/19

Målvakter: 2
Bilde#1 Nicklas Dahlberg
Bilde #30 Ole Morten Furseth

Backer: 6
Bilde# 13 Nicolay Andresen
Bilde# 43 Max Krogdahl
Bilde# 42 Henrik Ødegaard
Bilde# 96 Christian Kåsastul
Bilde# 17 Patrick Bovim (Ny, fra Sparta)
Bilde (?) Sean McMonagle (Ny, fra Dornbirner EC)

Løpere: 14
Bilde #59 Viktor Granholm
Bilde#20 Anders Bastiansen
Bilde #55 Endre Medby
Bilde# 75 Marius Carho Hansen
Bilde# 15Magnus Tveit Geheb
Bilde #17 Mikkel Seiergren Christiansen
Bilde #40 Fredrik Lystad Jacobsen
Bilde #26 Petter Kristiansen
Bilde #62 Cato Cocozza
Bilde #47 Sebastian Johansen (Ny, fra Lørenskog)
Bilde (?) Kyle Bonis (Ny, fra Toledo Walleye)
Bilde (?) Garrett Thompson (Ny, fra Fort Wayne Komets)
Bilde (?) Shawn Szydlowski (Ny, fra Fort Wayne Komets)
Bilde #21 Mats Frøshaug (Ny, fra Tingsryds AIF)

Trenere:
Hovedtrener: Scott Hillman
Asst.trener: Jan André Aasland

Utlendinger: 5
Ledige plasser på utlendingskvote: 2

Rykter inn:

Rykter om kontraksforlenginger:

Rykter ut:

Bekfreftede avganger:
Garry Nunn(AIK)
T.J. Foster (Sport)
Marius Grime Bjerke(Kongsvinger)
Sune Bergman
Dag Christian Frøystad (tapper ned)
Mats Henriksen
Oskar Nilsson(Sverige)
Alex Wall (Vienna Capitals)
Sist endret av daggen den 03. August 2018 12:41, endret 18 ganger.

InnleggSkrevet: 25. Mars 2018 14:42
Saponari? Virkelig? Eier verken fart eller fysikk, sutrer og diver. Har glimt av myke hender men blir sjeldent det helt store ut av det. Her bør Frisk evne å finne noe bedre, han forsvarer ikke lønna tilfredsstillende og spesielt ikke utlendingsplass.

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 11:20
Saponari må opp et par hakk! Kanskje en fullstendig sesong hadde gjort han bedre!

Hvem et Patrick Ross? Noen som kjenner til han?

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 11:46
TheLionKing skrev:Saponari må opp et par hakk! Kanskje en fullstendig sesong hadde gjort han bedre!

El trenador. Har trent F/A tidligere. Har forøvrig også spilt der.

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 12:52
TheLionKing skrev:Hvem et Patrick Ross? Noen som kjenner til han?

Patrik Ross har spilt i og trent Frisk, ja. Er i dag assistenttrener for Rögle, under også tidligere Frisk-spiller Cam Abbot. For øvrig er Cam sin tvillingbror Chris, som også spilte i Frisk sammen med Cam, GM i Rögle. Ikke nok med det, så er tidligere Frisk-back Craig Schira assisterende kaptein for Rögle. Hehe. :D Avsporing, men ja... Det er vel et forholdsvis løst rykte (kall det gjerne ønsketenkning) at Patrik Ross skal trene Frisk kommende sesong.

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 15:23
Sune må ut ihvertfall! Dritt kjedelige treninger, lite motiverende og helt forferdelig i garderoben er det jeg har hørt av tidligere spillere! Etter det jeg har fått vite av den personen som jeg stoler veldig på når det kommer til informasjon ang Frisk er at Patrick Ross er den nye treneren til Frisk :) Men siden det ikke er offisielt så får vi bare vente :)

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 15:25
TheLionKing skrev:Saponari må opp et par hakk! Kanskje en fullstendig sesong hadde gjort han bedre!

Er vi virkelig blitt så grammatikk nazister her inne at vi må rette om folk skriver Patrik eller Patrick? :shock: :roll: Du skjønte selvsagt hvem han mente...
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 16:51
Kjellvis skrev:

Er vi virkelig blitt så grammatikk nazister her inne at vi må rette om folk skriver Patrik eller Patrick? :shock: :roll: Du skjønte selvsagt hvem han mente...

Nei, jeg vet ikke hvem Patrick Ross er!

Derfor jeg spurte .....

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 16:56
Da skal jeg ydmykt beklage. :D Men har irritert meg den grammatikk rettingen enkelte driver med her inne til tider, så sprakk litt der. :lol:

InnleggSkrevet: 26. Mars 2018 19:25
Kjellvis skrev:Da skal jeg ydmykt beklage. :D Men har irritert meg den grammatikk rettingen enkelte driver med her inne til tider, så sprakk litt der. :lol:

Ser den! Bryr meg fint lite om skriveleif etc.. :D

Men, spennende med ny trener da!
Er det "bænkers" at trenerteamet går?

InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 00:01
TheLionKing skrev:
Kjellvis skrev:

Nei, jeg vet ikke hvem Patrick Ross er!

Derfor jeg spurte .....

Patrick Ross spilte for Frisk i noen år. EN meget god spiller. Draftet, men en styggulykke på banen stoppet hans hockeykarriere som spiller. Har spilt i HV, Sødertelje, Mora +++. Coachet i Frisk året før NM gullet tror jeg.

InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 01:59
Hvis Patrick Ross kommer til Asker, da kommer vel Robin Dahlstrøm også da, hvis det finnes åpning i kontrakter?

InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 08:31
hipsterfrosken skrev:Saponari? Virkelig? Eier verken fart eller fysikk, sutrer og diver. Har glimt av myke hender men blir sjeldent det helt store ut av det. Her bør Frisk evne å finne noe bedre, han forsvarer ikke lønna tilfredsstillende og spesielt ikke utlendingsplass.

Har vel gullhjelmen i sluttspillet i år igjen.....som ifjor

InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 09:03
Kjellvis skrev:Da skal jeg ydmykt beklage. :D Men har irritert meg den grammatikk rettingen enkelte driver med her inne til tider, så sprakk litt der. :lol:

Har du ikke lært at språk er makt?
Bare tuller med deg, Kjellvis!!!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 13:46
https://vaasansport.fi/fi-fi/article/uu ... ysta/4487/

TJ Foster til Vaasan Sport i finsk SM-Liiga.

Og det skjønte jeg MaxDelt ;)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 15:21
Kjellvis skrev:https://vaasansport.fi/fi-fi/article/uutinen/talaja-ja-foster-vahvistavat-sportin-hyokkaysta/4487/

TJ Foster til Vaasan Sport i finsk SM-Liiga.

Og det skjønte jeg MaxDelt ;)

Etter at Olli Hällfors ga seg som assistent for Oilers og flyttet hjem til jobb i Sport Vaasa så har både Rapuzzi og Foster signert der borte... Var han her bare som muldvarp? Speider forkledd som assistent trener? :D

InnleggSkrevet: 29. Mars 2018 23:29
Gary Nunn til AIK..
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ar-for-aik

InnleggSkrevet: 06. April 2018 08:54
Ingen nye nyheter om spillere til/fra asker?

Hvem ønsker man å få inn i et Frisk lag? Noen norske spillere man burde re-signe eller hente fra andre lag?

Ser at Hellmann er i USA, scouting?

InnleggSkrevet: 06. April 2018 11:34
TheLionKing skrev:Ingen nye nyheter om spillere til/fra asker?

Hvem ønsker man å få inn i et Frisk lag? Noen norske spillere man burde re-signe eller hente fra andre lag?

Ser at Hellmann er i USA, scouting?

Før det hentes og re-signeres spillere så regner jeg med at ny trener må på være på plass. Håper FLJ, Petter og Cato får nye kontrakter ihvertfall.

InnleggSkrevet: 06. April 2018 11:50
Kunne godt tenkt meg resignering av:
- Kåsastul, trenger å bygge seg opp igjen og remotivere seg for et nytt forsøk utenlands.
- (Frøystad er jeg usikker på, drømmen hadde jo vært å erstatte han med Patrick Ulriksen, men det er kanskje ikke så enkelt)
- (Fuglesang, leverer jo greit nok både i kvalikk og i 1.div i år, men kunne nok hatt godt av minst ett år til på laverer nivå om han skal ta steget. Kan bli lite istid for en spiller på over 20...)

- Petter K - selvfølgelig!
- Cocozza - gjør en helt greit jobb, spesielt i undertall, og kan være en god ressurs i garderoben, ikke minst for NTG spillere som hospiterer.
- FLY, en Friskgutt som MÅ være med videre tross i mye skader. Hadde vi hatt han med i semien hadde det fort kunnet bli enda tettere. Bidrar med tempo og innsats + poeng
- Saponari - ja han har vært en slowstarter, men det vet vi om og kan gjøre tiltak for å prøve forhindre det. Han viser nok en gang at han leverer varene i et sluttspill og kan være en viktig offensiv kraft. Kunne kanskje trengt litt mer kondisjonstrening?

Fra U20 kunne jeg godt sett de hente opp (og satse litt på)
- Oscar Blegen
- Markus Solberg

- Anton Hjalmarsson (3 sesonger på i norske juniorligaer = norsk lisens) som en backupmålvakt.
samtidig må det gis mulighet for både Henrik Fayen Vestavik og Kristian Høvik til å få føle litt på seniorhockey. Begge er unge (17) og leverer gode tall i U20, men må jo ta steget opp.

Skulle gjerne sett noen backer komme fra U20, men en spiller som Kristoffer Thommasen som er 168cm/68kg virker nok å være i letteste laget per idag, selv om tallene er enormt gode... (+42, soleklart best i U20 blant backene)
Jonathan Lafjell Ed har jo sitti mye på benken, men blir vel for gammel for U20 og hadde nok hatt det bedre i en 1.div klubb en sesong eller 2...

Oppsummert:

GK: Dahlberg / Hjalmarsson (+Vestavik/Høvik)

D: Nilsson, Ødegaard, Krogdahl, Kåsastul, Andresen, IMPORT, (IMPORT, Fuglesang, Ulriksen?, evnt. Frøystad)

F: Basse, Saponari, FLY, Geheb, Medby, P, Christiansen, Carho Hansen, Cocozza,Granholm, Blegen, Solberg, IMPORT, IMPORT, (IMPORT)

Ser man på backene så har vi Defensive: Ødegaard, Kåsastul, Andrese og Offensiv Nilsson (Krogdahl har jo produsert på U20 nivå, men har ikke akkurat bevist noe på senior i så måte.) +1 offensiv import, minst.

Så er jo spørsmålet om en skal gå for 3 offensive importer + Saponari, eller en back på den siste importplassen... I så måte har vi mer juniorpotensiale i de offensive talentene så kanskje det smarteste ville vært en defensiv inn her for å gi rom for de unge spillerne på vei oppover. Men dybde er jo ikke å forakte så lenge en trener klarer forvalte talentene på en god måte.

InnleggSkrevet: 11. April 2018 12:42
Vi kan idag meddele at vi har skrevet en såkalt 2+1 års kontrakt med forrige sesongs «Rookie of the year», Sebastian Johansen
http://www.friskasker.no/hockey/sisteny ... kie-frisk/

InnleggSkrevet: 11. April 2018 14:05
daggen skrev:Vi kan idag meddele at vi har skrevet en såkalt 2+1 års kontrakt med forrige sesongs «Rookie of the year», Sebastian Johansen

Har stefar fortalt at pengekrana er helt tom, siden Sebastian bytter beite ?
Når det er sagt, det er en fin signering.

InnleggSkrevet: 11. April 2018 15:21
daggen skrev:Vi kan idag meddele at vi har skrevet en såkalt 2+1 års kontrakt med forrige sesongs «Rookie of the year», Sebastian Johansen

Fin signering!

Vil det si at en av disse ikke signerer?
Cato Cocozza
Petter Kristiansen
Fredrik Lystad Jacobsen
Mats Henriksen

Eller vil ikke dette påvirke disse?

InnleggSkrevet: 11. April 2018 16:58
TheLionKing skrev:

Fin signering!

Vil det si at en av disse ikke signerer?
Cato Cocozza
Petter Kristiansen
Fredrik Lystad Jacobsen
Mats Henriksen

Eller vil ikke dette påvirke disse?

Ehhh.. hvorfor skulle dette påvirke signering av de du nevner over?

Bazinga
Bazinga
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 20:05
Sune har fått sparken i Frisk.

https://www.tv2.no/sport/9805603/
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Dimind, Majestic-12 [Bot] og 10 gjester