NM-SEMIFINALER I GET-LIGAEN KAMP:3 19/20-3-2018.

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 02:23
Heisan igjen hockeyvenner! :)

Da er jeg nok engang tilbake med en ny semifinaletråd der vi har følgende to kamper på menyen:

NM-SEMIFINALER KAMP:3

Spilles idag:

STORHAMAR-FRISK ASKER
CC Amfi,KL19.00.

Hoveddommere er:Marcus Wannerstedt/Christian Persson.

Kampen er tvsendt med sendestart KL18.50TV2-Sportskanalen.

.........................................................................................................................................................................................................

Spilles imorgen Tirsdag 20/3-2018:

SPARTA-LILLEHAMMER
Sparta Amfi,KL19.00.

Hoveddommere er:Tommy Søstumoen/Roy Stian Hansen.

Kampen er også tvsendt med sendestart KL18.50TV2-Sportskanalen.

Lykke til!

Begge kampene kan også ses på Sumo..

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Returkampene spilles henholdsvis på Onsdag 21-3-2018 på Hamar og på Lillehammer Torsdag 22-3-2018.

Med det så ønsker jeg dere en flott uke videre til dere alle sammen!
Mvh Esa.

InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 08:13
Storhamar-Asker 5-2
Sparta-Lillehammer 3-1
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 21:38
1-3 Frisk etter 2-perioden i CC Amfi... uff så stille det er her i tråden.....Og for et forsvarspill av dem gule og blå...
Mvh Esa.

InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 22:54
Esa eller kjellvis:

Hva slags inngang til kampen forventer du/dere av Sparta til kamp 3?

Rett i strupen på Lillehammer? eller avvente og se hva Lillehammer byr på?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 23:05
MaxDelt skrev:Esa eller kjellvis:

Tror det blir det samme som det var i første perioden i Amfien gå ut i høyt tempo tror ikke dem aventer med hva Lillehammer kommer med MaxDelt er hvertfall min mening.
Mvh Esa.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 23:07
Og sudden seier til Frisk Asker i CC Amfi må man jo ta med her i denne tråden...
Mvh Esa.

InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 23:28
Esa skrev:
MaxDelt skrev:Esa eller kjellvis:

Tror det blir det samme som det var i første perioden i Amfien gå ut i høyt tempo tror ikke dem aventer med hva Lillehammer kommer med MaxDelt er hvertfall min mening.

Ja, det er vel mest nærliggende å tro at Sparta går ut i 100 og er offensive... men, det kan da fort bli rom for kontringer for Lillehammer!
Spennende å se hva slags game plan SRN kommer med...
Synes Sparta har vært overraskende disiplinerte så langt mtp utvisninger og det defensive!
Kanskje ikke vært så vasse framover som forventet heller?
Begge lagene har vært tamme i overtall/ gode i undertall!

Verdt å merke seg at Lillehammer har scoret 5 av de siste 6 målene lagene seg i mellom!

InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 23:29
Jeg lurer på om Sune klager på norske dommere etter kveldens kamp? :lol:

InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 23:33
Olga skrev:Jeg lurer på om Sune klager på norske dommere etter kveldens kamp? :lol:

Kan det ikke snart bli slutt på det evinnelige maset om dommere!

Både den ene og andre veien!

InnleggSkrevet: 19. Mars 2018 23:39
I dag var det svakt sikkert begge veier, men hvis de har kun tenkt og blåse for blokkering og icing kan de legge igjen fløyta i garderoben så spiller vi uten regler.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 00:11
Synes Frisk vinner fortjent, de er best de første 40. Storhamar merkelig passive fra start, hadde forventet av vi tok kommandoen men det var det Frisk som gjorde. Storhamar er tunge og gode på slutten igjen, og jeg føler fra tribuneplass at vi blir dømt til helvete bort i tredje og sudden (Vet ikke om pucken var direkte over pleksien, men Storhamarboksen reagerte voldsomt iaf).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 00:13
Nadaa skrev:I dag var det svakt sikkert begge veier, men hvis de har kun tenkt og blåse for blokkering og icing kan de legge igjen fløyta i garderoben så spiller vi uten regler.

Persson er en elendig dommer, som bygger karrieren på å ikke ta avgjørelser mot slutten av kampene. Noe som selvsagt er like feil som å dømme en feil utvisning.

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 00:21
Dere som systematisk klager på dommerne - har dere ikke vurdert å finne fram fløyta selv?

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 00:22
Lett jobb: lite kjeft - gode penger :lol:

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 01:24
MaxDelt skrev:
Olga skrev:Jeg lurer på om Sune klager på norske dommere etter kveldens kamp? :lol:

Kan det ikke snart bli slutt på det evinnelige maset om dommere!

Både den ene og andre veien!

Jeg klager ikke. Bare lurer litt på hva Sune sa om «dommerne» i kveld

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 09:33
Olga!
Der er jeg enig med deg...
Sune (og Roy) maser og klager på dommerne i tide og i mest utide!.
De to er verst i klassen
Søderstrøm er mye bedre!

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 09:48
Og for å understreke at vi ikke er bedre enn andre på Lillehammer så var vel Tor Nilsen helt oppe å kniva i toppen på denne lista.

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 11:01
Vanstaalduinen skrev:Og for å understreke at vi ikke er bedre enn andre på Lillehammer så var vel Tor Nilsen helt oppe å kniva i toppen på denne lista.

Tor Nilsen er et ikke-tema!
Historie!!!

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 12:16
Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med at Storhamar har en trener som kan oppføre seg. Det han sier etter kampen er klasse. Han kunne tatt på seg klubb brillene, lagt seg ned på Sune, Roy og Espen nivå og slaktet enkelte avgjørelser. Helt enig med Herr Søderstrøm, det er ingen tjent med og uansett hvordan dommern dømte så vant Asker fordi dem scoret ett mål mer.

Angående dommerne i går så var dem utrolige dårlige. Dette gjelder begge veier. Men med straffen Asker fikk og at Storhamar ikke får PP helt mot slutten når Curran først blir trippet før han får kølle i halsen så ser det ut som at Storhamar blir hardest straffet. Men det er en del situasjoner hvor også Storhamar er heldige. Ihvertfall to klare høye køller dem ikke blåser på, opptil flere hektinger/holdinger. Asker burde hatt minst 3 PP når dem ledet 3-1. Kunne fort satt spikern i kista der. Saponari vs Dahlstrøm hendelsen er jo tragikomisk. Saponari burde hatt 2 minutter først, men velger å ikke blåse. Når da Dahlstrøm legger seg over Saponari etter en avblåsning rett etterpå så velger han å vise ut begge. Feigt. Enten er det kun Saponari først, eller kun Dahlstrøm etterpå.

Om den pucken i sudden gikk via noe er helt umulig å si. At Storhamar benken reagerer er naturlig og noe alle ville gjort. Dem sitter der med Storhamar briller selvsagt. Her MÅ dommerne være helt sikker på at den gikk rett over for å gi utvisning. Den minste tvil så blir det en større feil å gi Storhamar PP. Her skjønner jeg og er enige med dommerne.

Positivt at Mikkel S ikke fikk 5 + video for sin knallharde og rene tackling. Her tror jeg faktisk feigheten til dommerne gjorde at dem tok en korrekt avgjørelse. Hadde dette vært en seriekamp eller at en av lagene hadde ledet klart så frykter jeg at Mikkel hadde blitt feildømt en tidlig dusj.

Her må forbundet på banen. De to dommerne kan ikke dømme mer i sluttspillet. Vi må ha dommere som tørr å blåse, selv om det er et minutt igjen eller det er OT.

Det som provoserer meg litt er at alle lags supportere skal skrike om diving. Geir Hoff maste masse om at Larrivee filmet sist. For det første, Larrivee filmet ikke i Asker hallen og Asker spiller gjorde ikke noe galt. Larrivee kjørte den klassiske tuppen i isen. Han spratt opp igjen i løpet av 1 sekund og fortsatte å jobbe. Han så ikke engang på dommern. Å kalle det filming er spesielt.

Ser enkelte på Facebook mener Curran filmet mot slutten. Vel, soleklar tripping, men likevel var han raskt oppe og spilte videre før han fikk en kølle i halsen. Soleklar utvisning. Husker ikke helt om en Askerspiller var borti puck mellom trippingen og den høye kølla, var dem det skulle det vært 5 mot 4, hvis ikke skulle det vært to utvisninger og 5 mot 3 til Storhamar siste minuttet og evt startet OT med det. Da hadde muligens resultatet vært annerledes. Kanskje Asker hadde vunnet likevel, men mest sansynlig ikke etter drøye minuttet i OT. Feil kan skje, men kjipt når to gode lag må lide pga. at dommerne blir feige. Samtidig så er det lett å forstå hvorfor dem blir det når man ser uttalelser som spesielt Roy, men også Sune og Espen kommer med. Hjelper heller ikke at Løkkeberg og SA sitter med milevis tjukke Sparta briller, like tykke lagbriller som mange supportere har som herjer på facebook etter kamper. Hvis man kun ser feil mot eget lag, men ikke evner å se det andre veien så har man tapt enhver diskusjon.

Filming ser vi mer av desverre. Men ingen lag er hverken noe bedre eller verre enn andre. Igjen så må dommerne og forbund ta tak i dette.

På kampen i går så hadde vi et fint eksempel. Asker kontret og Rønnhild gikk plutselig i isen i en duell med en Askerspiller. Mer voldsomt enn den klassiske tuppen i isen eller feilskjær. Dommer gjør ingenting. Hva som skjedde er uvisst. Dommer står rett ved siden av. Tydelig at det er kontakt, men ingen grunn til å blåse. Rønnhild overspiller voldsomt og går i isen. Hadde dommer hatt litt voksne baller så hadde han dømt kun diving. Hadde han blåst er det enkelt å plukke begge. Men i stedet velger dommer å kjøre den feige varianten, lukke øya og vinke spillet videre.

Tror enkelte ledere, trenere, spillere har minst en like lang veg å gå som enkelte dommere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 19:26
Hamburger skrev:Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med at Storhamar har en trener som kan oppføre seg. Det han sier etter kampen er klasse. Han kunne tatt på seg klubb brillene, lagt seg ned på Sune, Roy og Espen nivå og slaktet enkelte avgjørelser. Helt enig med Herr Søderstrøm, det er ingen tjent med og uansett hvordan dommern dømte så vant Asker fordi dem scoret ett mål mer.

Klasse!

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 20:33
Dumme, dumme, dumme Roest

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 21:01
Goalie skrev:Dumme, dumme, dumme Roest

Bare å håpe han fortsetter i samme spor resten av kampen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 21:37
Lillehammer jobber og jobber. Gir ikke lett opp.

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 22:18
Bye Bye Sparta!!

Næi vi spellær på musklær å trøkkær på. Fysisk, det er Sparta det. Hahahahaha.
Taper’n Tommy K og tjukke-Svendsen er gått ut på dato.

InnleggSkrevet: 20. Mars 2018 22:36
Haha, dumme, dumme, dumme Tommy
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], johnpx, Nadaa, riedle og 31 gjester