Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2018/2019

InnleggSkrevet: 26. August 2018 10:22
Albin blir min favorittspiller i år. Ti-femten mål på han og 20-25 assist.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. August 2018 19:59
sjefsrøden skrev:Albin blir min favorittspiller i år. Ti-femten mål på han og 20-25 assist.

Jeg er villig til å si halvparten. Maks!
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. August 2018 00:04
Stjernen kjører igang en innsamling for å hente en Center : https://www.spleis.no/project/45489
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2018 18:01
Emil Frøshaug stiller fra start for Stjernen i dag :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 29. August 2018 21:29
https://www.f-b.no/jesper-nipe/stjernen/ishockey/stjernen-sesongen-er-over-for-jesper-nipe-etter-ny-disiplinarsak/s/5-59-1228448

Jesper Nipe spiller ikke for stjernen denne sesongen. Enda en ny disiplinærsak med alkohol gjør at stjernen "utestenger" han resten av denne sesongen. Men begges intensjon er at kontrakten hans som går ut 19/20 sesongen skal bestå. Og går ting etter planen er Nipe tilbake neste sesong.

Om Frøshaug er billig, er dette helt sikkert en grei løsning for denne sesongen.

InnleggSkrevet: 29. August 2018 22:15
Redpatriot skrev:https://www.f-b.no/jesper-nipe/stjernen/ishockey/stjernen-sesongen-er-over-for-jesper-nipe-etter-ny-disiplinarsak/s/5-59-1228448

Jesper Nipe spiller ikke for stjernen denne sesongen. Enda en ny disiplinærsak med alkohol gjør at stjernen "utestenger" han resten av denne sesongen. Men begges intensjon er at kontrakten hans som går ut 19/20 sesongen skal bestå. Og går ting etter planen er Nipe tilbake neste sesong.

Om Frøshaug er billig, er dette helt sikkert en grei løsning for denne sesongen.

Er det slik at fyren har et alkoholproblem?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2018 22:19
Tenno skrev:
Er det slik at fyren har et alkoholproblem?

I alle fall problemet med å pådra seg oppmerksomhet etter å ha drukket alkohol.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. August 2018 15:03
Okay, dette er interessant:

Nipe blir etter alle solemerker Comet-spiller ...

Comet har også en avtale med Sparta som innebærer at Sparta kan ha med Comet-spillere i sine A-lagskamper.
– Spillere som er født i 1996, eller er yngre, kan til enhver tid gå fritt fra oss og opp til Sparta. De som er eldre må eventuelt stå over en kamp for oss. Likevel vil det uansett alltid være opp til spilleren selv å bestemme om han ønsker eliteseriespill eller ikke. Vi tvinger selvsagt ingen, sier Göran Hermansson.
https://www.f-b.no/sport/ishockey/stjer ... 59-1229057

Nilsen understreker at Stjernen ikke kutter båndene til Nipe helt. Nipe har kontrakt med klubben ut 2019-2020-sesongen.
https://www.f-b.no/jesper-nipe/stjernen ... 59-1228448

Jeg tolker det dithen at Nipe fortsatt er under kontrakt med Stjernen og at han eventuelt blir lånt ut til Comet. Comet kan vel da ikke sende han til Sparta sånn uten videre?
®

InnleggSkrevet: 30. August 2018 16:57
RedFarmer skrev:Okay, dette er interessant:

Nipe blir etter alle solemerker Comet-spiller ...

Comet har også en avtale med Sparta som innebærer at Sparta kan ha med Comet-spillere i sine A-lagskamper.
– Spillere som er født i 1996, eller er yngre, kan til enhver tid gå fritt fra oss og opp til Sparta. De som er eldre må eventuelt stå over en kamp for oss. Likevel vil det uansett alltid være opp til spilleren selv å bestemme om han ønsker eliteseriespill eller ikke. Vi tvinger selvsagt ingen, sier Göran Hermansson.
https://www.f-b.no/sport/ishockey/stjer ... 59-1229057

Nilsen understreker at Stjernen ikke kutter båndene til Nipe helt. Nipe har kontrakt med klubben ut 2019-2020-sesongen.
https://www.f-b.no/jesper-nipe/stjernen ... 59-1228448

Jeg tolker det dithen at Nipe fortsatt er under kontrakt med Stjernen og at han eventuelt blir lånt ut til Comet. Comet kan vel da ikke sende han til Sparta sånn uten videre?

Hvis Nipe skal spille for Comet må han melde overgang. Koster 1000 kr. Forbundet skriver følgende vedr "utlån":

"Utlån":

Alle norske overganger er permanente, det vil si at spilleren blir værende i klubben frem til en eventuell ny overgang blir registrert. Det er ikke begrensninger på hvor mange overganger en spiller kan ha, men det er krav om minimum 14 dager mellom hver overgang. Hvis en spiller skal bytte klubb for en begrenset periode anbefaler vi at det sendes inn signerte overgangsskjemaer både "frem" og "tilbake" samtidig. Overgangen tilbake dateres til ønsket returdato, og spilleren vil da automatisk bli overført til klubben på den datoen....

Nipe vil da være Comet-spiller. Han kan da hentes av samarbeidsklubben Sparta. Han kan gå fritt frem og tilbake. F.eks spille for Comet onsdag, Sparta torsdag og Comet igjen lørdag fordi han er U-23 spiller.

PS! Hermansson tar feil når han sier at eldre spillere må stå over en kamp hos dem (Comet) om de har spilt for Sparta. Da må han stå over en Sparta-kamp før han kan spille for Comet igjen.

InnleggSkrevet: 03. September 2018 17:13
https://www.f-b.no/emil-froshaug/stjernen/sport/takket-nei-til-stjernen-var-ikke-motivert-nok/s/5-59-1233125

Ingen stjernen kontrakt på Emil Frøshaug. Mangel på motivasjon fra spillerens side.
Synes personlig at stjernen skal gå på sesongen med 7. backer. La de 2 beste backene fra u21 rullere og trene fast med A-laget.
Dette vil kanskje ikke hjelpe stjernen akkurat nå, eller denne siden av jul. Men senere kan man komme styrket ut av at backer fra u21 får føle på nivået på senior nivå. Dette er en ting jeg savner enormt fra stjernens side. Enormt hvor stort sprik det er mellom de to klubbene i klubben vår. Ung og Elite.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. September 2018 08:57
Redpatriot skrev:https://www.f-b.no/emil-froshaug/stjernen/sport/takket-nei-til-stjernen-var-ikke-motivert-nok/s/5-59-1233125

Ingen stjernen kontrakt på Emil Frøshaug. Mangel på motivasjon fra spillerens side.
Synes personlig at stjernen skal gå på sesongen med 7. backer. La de 2 beste backene fra u21 rullere og trene fast med A-laget.
Dette vil kanskje ikke hjelpe stjernen akkurat nå, eller denne siden av jul. Men senere kan man komme styrket ut av at backer fra u21 får føle på nivået på senior nivå. Dette er en ting jeg savner enormt fra stjernens side. Enormt hvor stort sprik det er mellom de to klubbene i klubben vår. Ung og Elite.

Tja, hvorfor ikke? Bjørsland er ikke noe dårligere back enn Nipe og Rønnild burde jo snart få semifast spilletid som U20-landslagsspiller. Kan noen fortelle meg hvorfor ikke Casper Linge har vært aktuell for en a-lagsplass? Jeg kjenner ikke U20 laget spesielt godt, men i følge statistikken var han poengkonge på u20 i fjor fra backplass.
®

InnleggSkrevet: 04. September 2018 14:52
RedFarmer skrev:
Redpatriot skrev:https://www.f-b.no/emil-froshaug/stjernen/sport/takket-nei-til-stjernen-var-ikke-motivert-nok/s/5-59-1233125

Tja, hvorfor ikke? Bjørsland er ikke noe dårligere back enn Nipe og Rønnild burde jo snart få semifast spilletid som U20-landslagsspiller. Kan noen fortelle meg hvorfor ikke Casper Linge har vært aktuell for en a-lagsplass? Jeg kjenner ikke U20 laget spesielt godt, men i følge statistikken var han poengkonge på u20 i fjor fra backplass.

Casper Linge dro etter forrige sesong i militæret. Fun fact, Casper er etterkommer av kompanisjefen i Kompani Linge. Martin Linge.
Men tilbake til hockeyspilleren. Casper har spilt Forward alle årene han har vært i Stjernen. Ser det står Defense på elite prospects men dette stemmer altså ikke. Kan også skyte inn at Casper er ca. 165cm høy og en matchvekt på ca. 60kg. Så tror dessverre han ville blitt litt for liten i en tøff og tung Get liga.

InnleggSkrevet: 05. September 2018 17:04
Maksims Ponomarenko klar for Stjernen.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... onomarenko

InnleggSkrevet: 05. September 2018 20:03
11 spillere på Stjernen nå som ikke er norske fra fødselen av. Og en til er vel på vei ifm at de vil ha inn en center til. Klubben vil få en utfordring om utlendingskvoten går ned. Samtidig kan ingen av de som har blitt norske, eller går utenom kvota, erstattes av utlendinger den dagen de slutter i klubben (hvis man ellers har fylt kvoten).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2018 20:13
Såpa skrev:Maksims Ponomarenko klar for Stjernen.

Aj aj! Nu blev jag glad! :D

Faktisk satt jeg i går og tenkte at vi mangler en storvokst back. Perfekt!

Hvordan kan det se ut da? Ser for meg:

Hallström - Bröms - Billet / Lyngmo Hansen
Mikalsen - Mikalsen - Trnavsky
Lindblad- Sundelius - Berger
Slavata - Gustavsson - Pedersen

Ikke helt balansert kanskje og Gustavsson er kanskje ikke den fødte center, men han har nå blitt brukt der nå i treningskampene. Litt skeptisk til om vi trenger å hente inn en løper til, men planen er kanskje å dytte Gustavsson ut på vingen.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2018 20:18
Sorum skrev:11 spillere på Stjernen nå som ikke er norske fra fødselen av. Og en til er vel på vei ifm at de vil ha inn en center til. Klubben vil få en utfordring om utlendingskvoten går ned. Samtidig kan ingen av de som har blitt norske, eller går utenom kvota, erstattes av utlendinger den dagen de slutter i klubben (hvis man ellers har fylt kvoten).

Hvis du har et problem med det kan du opprette din egen tråd og sutre der. :evil:
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2018 20:20
Sorum skrev:11 spillere på Stjernen nå som ikke er norske fra fødselen av. Og en til er vel på vei ifm at de vil ha inn en center til. Klubben vil få en utfordring om utlendingskvoten går ned. Samtidig kan ingen av de som har blitt norske, eller går utenom kvota, erstattes av utlendinger den dagen de slutter i klubben (hvis man ellers har fylt kvoten).

Det er ingen tvil om at vi har store utfordringer både med rekruttering og inntekter

InnleggSkrevet: 06. September 2018 05:01
RedFarmer skrev:

Ikke helt balansert kanskje og Gustavsson er kanskje ikke den fødte center, men han har nå blitt brukt der nå i treningskampene. Litt skeptisk til om vi trenger å hente inn en løper til, men planen er kanskje å dytte Gustavsson ut på vingen.

Gustafsson.
riedle

InnleggSkrevet: 06. September 2018 07:39
RedFarmer skrev:

Bare du som ikke liker Børresen? Eller jeg som ikke har fått med meg noe som gjør at han ikke skal spille for stjernen?? :!: :lol:

Kunne tenkt meg å se:

Lindblad - Gustafsson - Børresen
Mak - Mik - Hallström
Slavata - Bröms - Trnavsky
Pedersen - Sundelius - Billet

(Et under for meg at de hentet Berger...)
Dette laget ser ufattelig tynt ut.. sånn btw
Sist endret av Redpatriot den 06. September 2018 09:46, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. September 2018 08:35
Redpatriot skrev:
Dette laget ser ufattalig tynt ut.. sånn btw

Berger er den spilleren som har imponert meg mest i de to treningskampene jeg har sett. Børresen er en blåkopi av Pedersen.¨
®

InnleggSkrevet: 06. September 2018 09:45
RedFarmer skrev:
Redpatriot skrev:

Berger er den spilleren som har imponert meg mest i de to treningskampene jeg har sett. Børresen er en blåkopi av Pedersen.¨

Da må du ha hatt enormt lave forventninger til han? På nivå hvor du var usikker på om gutten kunne gå på skøyter eller ei.
Spiller som er mer redd og ukomfortabel må vi lete lenge etter. Kaster pucker i hytt og pine og er aldri inne i en eneste duell.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. September 2018 09:52
Redpatriot skrev:
RedFarmer skrev:
Redpatriot skrev:

Da må du ha hatt enormt lave forventninger til han? På nivå hvor du var usikker på om gutten kunne gå på skøyter eller ei.
Spiller som er mer redd og ukomfortabel må vi lete lenge etter. Kaster pucker i hytt og pine og er aldri inne i en eneste duell.

Han er vel kanskje den raskeste spilleren vi har så det er jo i det minste noe. Vi har allerede minst 5 "grindere" i stallen. Mildt sagt forfriskende å se noe annet.
®

InnleggSkrevet: 07. September 2018 15:01
Redpatriot skrev:
Han er vel kanskje den raskeste spilleren vi har så det er jo i det minste noe. Vi har allerede minst 5 "grindere" i stallen. Mildt sagt forfriskende å se noe annet.

Han er nok en av våre raskeste ja. Vil tippe topp 3 på fart er noe liknende, Trnavsky, Eikrem Haugen, Berger.
Hvilken nytte dette har er jo så klart diskuterbart. En ting er i hvertfall sikkert. Med flere dusiner med egg i buksene er det samme hvor rask man er. Her får vi bare være uenige om kvaliteten på spilleren :-D

InnleggSkrevet: 13. September 2018 12:02
Sponsorsvikt:

http://www.demokraten.no/sport/sponsors ... -1.2487090

Interessant tolkning av Jon Petter Pettersen.

Sitat:
"- Dette var året vi skulle ta steget oppover. Klubben er gjeldfri, vi ansatte en ny mann på markedssida, fikk inn et virkelig stort navn på trenersida og vi skulle begynne å selge inn Arena Fredrikstad. Og hva skjer? Vi skulle skaffe inn tre millioner ekstra i sponsorkroner. I stedet opplever at sponsorer svikter oss og vi går en million kroner i «minus» på sponsorsida, forteller nestleder Jon Petter Pettersen på klubbens medlemsmøte.

- Forstå det den som kan.

- Hva oppgir sponsorene som forklaring?

- Det er mange forskjellige grunner vi blir møtt med. Alle sikkert legitime, men vi må medgi at det var skuffende."
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 13. September 2018 16:08
AnonNym skrev:Sponsorsvikt:

http://www.demokraten.no/sport/sponsors ... -1.2487090

Interessant tolkning av Jon Petter Pettersen.

Sitat:
"- Dette var året vi skulle ta steget oppover. Klubben er gjeldfri, vi ansatte en ny mann på markedssida, fikk inn et virkelig stort navn på trenersida og vi skulle begynne å selge inn Arena Fredrikstad. Og hva skjer? Vi skulle skaffe inn tre millioner ekstra i sponsorkroner. I stedet opplever at sponsorer svikter oss og vi går en million kroner i «minus» på sponsorsida, forteller nestleder Jon Petter Pettersen på klubbens medlemsmøte.

- Forstå det den som kan.

- Hva oppgir sponsorene som forklaring?

- Det er mange forskjellige grunner vi blir møtt med. Alle sikkert legitime, men vi må medgi at det var skuffende."

Er ikke rart at Stjernen ikke er attraktive hos sponsorene.. Når man år etter år kommer til sponsorene og åpner med "Du er vel med i år igjen du?" Samme regla hvert år. Ørjan er utdatert og er ikke rett mann for stjernen. Man kan ikke regne med at sponsorer, uansett størrelse er med om man ikke får noe annet tilbake enn ett nytt møte sesongen etter da man spør det samme spørsmålet...
Man må tilby noe, bidra med noe, og ikke bare kalle sponsorene for sponsorer når de i realiteten nærmest bidrar til veldedighet..
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], Sorum og 9 gjester