Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2018/2019

InnleggSkrevet: 12. Juni 2018 09:41
Tipper Backmann kan velge og vrake i Get.

Naturlig at han går til et sted med mer penger eller muligheter for å vinne noe, hvis det blir Norge på han.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Juni 2018 13:22
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... i-kauppila

Ny signering!
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Juni 2018 13:36
Forgetable skrev:https://www.eliteprospects.com/player/16422/antti-kauppila

Ny signering!

Den må kalles "spennende".
®

InnleggSkrevet: 16. Juni 2018 13:42
Åh bli så skuffa over en ny signering er lenge siden jeg har blitt. Ja, vi får en ny back. Hurra! Jeg aner ikke hvem førstebacken vår er og vi klarte nok en gang å unngå henting av en som kan være en trussel på blå. At et lagbygge skal være så jæ.... vanskelig! Samme leksa om igjen og om igjen. Vi må ha noen som kan skyte. Noen i klubben som faktisk har sett han? Foreløpig kan jeg ikke se at backkorpset vårt er bedre enn i fjor. Snarere tvert i mot. Vet ikke om jeg er mest frustrert eller skuffa! Hadde så tro på dette da Gullik og styret gikk hardt ut med økte budsjetter osv.
I stedet får man det rett i trynet at det her er nok en gang luftslott med forventninger. Jeg spiser gjerne ordene mine, men nå tror jeg ikke det blir nødvendig i det hele tatt. Nå kjenner jeg at skuffet er mer riktig enn frustrert!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Juni 2018 14:22
Mistenker at vi kommer styrket ut av byttet Halvordsson/Karlsson mot Lindgren/Kauppila altså...
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 16. Juni 2018 19:28
Jeg forstår ikke det maset om en skytter på blå. Nye finnen virker som en meget pasningssikker spiller. Det er mye viktigere enn det helvetes skuddet som det messes om. En back på blå som er pasningssikker og ser åpninger, er mye viktigere enn en back som bare står å skyter. Så på Juntti uten Rahm ved sin side. Totalt ufarlig. Se heller for deg Finnen som setter opp Lindblad og/eller Tranvsky. Mye farligere og mye mer effektivt.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 17. Juni 2018 00:39
Årets Get: Rutkowski, Bovim, Ellis, Nilsson, Curran, VanVoorhis, Pageau, Ekelund, Humphries og Trygg. Kom ikke å si at det er viktig med en som faktisk kan skyte fra blå. Spesielt i PP der motstanderne faktisk må forholde seg til en spiller som ikke kan få stå alene i det hele tatt. Selvfølgelig vil jeg ha en spillende back, men det skader for all del ikke å ha en som kan løfte kølla og skyte heller! Å trekke inn Junti blir helt feil for han kunne ikke annet, men en Vidmar type hadde vært gull. Han hadde litt av alt.

InnleggSkrevet: 18. Juni 2018 20:58
Victor Backman klar for GC Kusnacht Lions NLB Sveits
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Juni 2018 23:15
Såpa skrev:Victor Backman klar for GC Kusnacht Lions NLB Sveits

Helt innafor.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Juli 2018 00:33
Ny svensk spiller presenteres i morgen kl 11. Jeg gjetter på at det er Hampus Gustafsson.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Juli 2018 09:42
RedFarmer skrev:Ny svensk spiller presenteres i morgen kl 11. Jeg gjetter på at det er Hampus Gustafsson.

Det var helt rett.

Liker spillertypen. Rett på mål og vond å møte. Har også bevist tidligere at han kan gjøre mye mål med mye spilletid :)
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Juli 2018 11:48
Gulliksen melder til avisa at det skal hentes en løper og en center til : https://www.f-b.no/sport/ishockey/idret ... 59-1177649
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 09. Juli 2018 13:45
Da ble det Hampus Gustafsson fra Storhamar da, får håpe han produserer mer for Stjernen enn han gjorde for Storhamar. Bra spiller.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Juli 2018 20:40
Avenged skrev:Da ble det Hampus Gustafsson fra Storhamar da, får håpe han produserer mer for Stjernen enn han gjorde for Storhamar. Bra spiller.

Det var det da.. Hampus er en knallspiller som egentlig har litt av alt, innsats, fysikk, litt gris, bra teknikk. Eneste aberet er effektiviteten. Hatt en langvarig skade begge de to siste sesongene, og det har nok ødelagt endel.

InnleggSkrevet: 13. Juli 2018 17:34
Vi trenger en klassecenter og en klasseback. At vi skal hente to forover på banen nå begriper jeg ikke. Kauppila, Eskesen, Haugen, Lindgren, Nipe, Karlsson, Rønnild, Billet og Bjørsland. Ser fortsatt ikke hvem som skal være førstebacken vår. Sier som mr. Madhawk på twitter da han skulle beskrive Røgle: keeper: stabilt, forsvar: katastrof angrep: spennende.
Sist endret av sjefsrøden den 14. Juli 2018 14:10, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Juli 2018 23:57
sjefsrøden skrev:Ser fortsatt ikke hvem som skal være førstebacken vår

Det ser veldig tynt ut på backplass, og jeg stusser litt på at de skal hente to forwarder fremfor en back.
Nå skal jo forresten Nipe gå all in og satse denne sesongen, så det kan hende de håper at de slipper å hente en dyr transatlanter på backplass...

InnleggSkrevet: 14. Juli 2018 14:11
Ramp skrev:
sjefsrøden skrev:Ser fortsatt ikke hvem som skal være førstebacken vår

Det ser veldig tynt ut på backplass, og jeg stusser litt på at de skal hente to forwarder fremfor en back.
Nå skal jo forresten Nipe gå all in og satse denne sesongen, så det kan hende de håper at de slipper å hente en dyr transatlanter på backplass...

Ja, det er det som er redningen for backsiden vår :lol: Klassekommentar :D
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. August 2018 09:13
Stjernen jakter center : https://www.f-b.no/stjernen/rune-gullik ... 59-1198331

"– Vi har hele tiden understreket viktigheten av å ha økonomisk kontroll. Vi vil være på riktig side og da skal pengene til en slik spiller først være på plass. Det kan bli i dag, i morgen eller om tre uker. Som sagt har vi hele tiden hatt en plan for å få på plass en center. Det håper jeg vi skal klare før seriestart, sier sportssjef Rune Gulliksen til Fredriksstad Blad."
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. August 2018 17:41
Forgetable skrev:"– Vi har hele tiden understreket viktigheten av å ha økonomisk kontroll.

Det er bra at man ønsker økonomisk kontroll, men som stjernensupporter er det trist å se at vi ikke er i nærheten av å hente den kvaliteten på importene som andre lag har midler til å hente.
Forhåpentligvis får de samlet sammen nok til å hente en center som har hatt nok stang-inn til kanskje å ha vært en svipptur innom SHL eller AHL, kanskje fått et par bytt i fjerderekka, en eller annen gang i løpet av karrieren. Eller mer realistisk, kanskje spilt et par kamper i Allsvenskan før han ble lånt ut igjen til en farmerklubb i en eller annen kokosliga...
Sist endret av Ramp den 01. August 2018 20:54, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. August 2018 17:47
Dere har jo en del bra yngre spillere, kunne ikke vært en ide å hente f.eks 2 importer mindre og bruke litt mer kroner på de som hentes?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. August 2018 19:42
Ramp skrev:
Forgetable skrev:"– Vi har hele tiden understreket viktigheten av å ha økonomisk kontroll.

Det er bra at man ønsker økonomisk kontroll, men som stjernensupporter er det trist å se at vi ikke er i nærheten av å hente den kvaliteten på importene som andre lag har midler til å hente.
Forhåpentligvis får de samlet sammen nok til å hente en center som har hatt nok stang-inn til kanskje å ha vært en svipptur innom SHL eller ALH, kanskje fått et par bytt i fjerderekka, en eller annen gang i løpet av karrieren. Eller mer realistisk, kanskje spilt et par kamper i Allsvenskan før han ble lånt ut igjen til en farmerklubb i en eller annen kokosliga...

Tar heller en spiller som gjør et poeng i snitt i ECHL kontra en spiller som aldri har gjort annet enn å bulke seg gjennom karrieren til AHL, altså.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. August 2018 19:45
Noen som har noe å melde fra første istrening?
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. August 2018 16:14
I følge forrige ukes utgave av Demokraten er Stjernen langt unna målet om å øke sponsorbudsjettet med 3 millioner.

"Fram til ferien lå vi bedre an enn noensinne, men vi er vel tre måneder for sent ute i forhold til nevnte målsetting, hevder han."
...
"Hvor mye Løvdal og salgssjef Knut Egeland greier å hente inn, bestemmer nivået på centeren «Gullik» får på plass. Enkelt sagI april hevdet du i et intervju at «du regnet med at det kom noen signalspillere». Ser du «signalspillerne» i troppen så langt?
- Nei, de har jeg ikke sett, men ting griper i hverandre. Vi må først se om vi klarer å øke budsjettet, poengterer Løvdal."

På den positive siden har vi at sponsorer nå tegner avtaler for mer enn ett år av gangen.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. August 2018 20:05
Etter to perioder i Stjernehallen vil jeg si at Albin Lindgren minner meg litt for mye om Axbom....
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. August 2018 20:48
RedFarmer skrev:Etter to perioder i Stjernehallen vil jeg si at Albin Lindgren minner meg litt for mye om Axbom....

Lindgren har bedre skudd. Han er en tydelig forsterkning i PP. Noe vanskelig å se i dag når det rulles i overtall. Regner ikke med å se Bjørsland og Hansen spille voldsomt mye 5 mot 4 når ligaspillet smeller igang.
Heia Stjernen!
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bazinga, Kjellvis og 23 gjester