Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2018/2019

InnleggSkrevet: 25. April 2018 22:27
Sorum skrev:
dreinert skrev:
askjetne skrev:Håper Stjernen kan lykkes med å bygge et nytt lag, herlig med ambisjonene som vises når man signerer en sånn trenerprofil.
Både TIK og Rosenborg har jo signert store navn på trenersiden, Sandin lyktes i sesong en og fikk sparken sesongen etter. Pirro ble ingen større suksess i Rosenborg.

Når er den nye hallen på plass?

Den skal stå klar til bruk august 2022.

Er tegningene klare? hva blir kapasiteten?

Det er kun en forstudie i form av en arealstudie (romprogram) for å avdekke ulike typer arealer og omfang på disse for å kunne lage en kalkyle. Denne ble benyttet som beslutningsgrunnlag for bystyrets vedtak. Så ikke noen fancy tegninger enda :-). De kan antas å være klare ila. våren/sommeren 2019.

Kapasiteten blir på ca 3.700, men med senere muligheter for utvidelser (hvis behov).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. April 2018 22:34
dreinert skrev:Har ikke noe konkret å melde, men har hørt det har vært diskutert en "ansiennitetsordning" som gir forrang til lojale kunder. Blir nok sikkert også et poeng å bruke i markedsføring/salgsargument de neste sesongene.

Ikke verst bare det. Har hatt sesongkort i 15 av de siste 16 sesongene og generelt sett blitt behandlet som dritt. Minst 3 ganger har mine to plasser har blitt flyttet på uten at jeg har fått beskjed før jeg har møtt opp på kontoret for å hente korta...
®

InnleggSkrevet: 26. April 2018 01:48
RedFarmer skrev:
dreinert skrev:Har ikke noe konkret å melde, men har hørt det har vært diskutert en "ansiennitetsordning" som gir forrang til lojale kunder. Blir nok sikkert også et poeng å bruke i markedsføring/salgsargument de neste sesongene.

Ikke verst bare det. Har hatt sesongkort i 15 av de siste 16 sesongene og generelt sett blitt behandlet som dritt. Minst 3 ganger har mine to plasser har blitt flyttet på uten at jeg har fått beskjed før jeg har møtt opp på kontoret for å hente korta...

Sterk opplevelse tenker jeg. Ble du flytta til ståplass?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. April 2018 09:33
Bernie skrev:
RedFarmer skrev:

Sterk opplevelse tenker jeg. Ble du flytta til ståplass?

Vet du... jeg hadde ikke blitt overraska om det hadde skjedd. En sesong fikk jeg bare ett kort selv om jeg hadde betalt inn for to. Det andre hadde de gitt til en sponsor.

For meg er en hockeykamp ikke bare det som skjer på isen, men også den sosiale opplevelsen. Når man har kjente sittende ved siden av og foran seg på kamp og man kan diskutere og fleipe om det som skjer i hallen gjør det opplevelsen bedre. Derfor er det frustrerende når man først blir flyttet en rad bakover, deretter to og tredje gang 10 plasser til venstre. Ja, jeg KAN bevege meg i pausa, men det blir ikke det samme. Festlig nok har jeg også blitt forsøkt fakturert for sluttspillbilletter på de to plassene jeg hadde et par sesonger før med begrunnelsen "du har åpnet mailen"...

Heldigvis har det blitt uendelig mye bedre med en annen billettansvarlig og Ticketmaster. 8-)
®

InnleggSkrevet: 26. April 2018 15:14
https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishockey/her-er-stjernens-nye-backimport/s/5-59-1094713

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=86385

Hva tenker folket?
Jeg tror personlig dette er et steg opp fra Halvordsson, men ikke nok for å være en av våre fremste 2 backer.

-RP
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. April 2018 15:26
Redpatriot skrev:https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishockey/her-er-stjernens-nye-backimport/s/5-59-1094713

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=86385

Hva tenker folket?
Jeg tror personlig dette er et steg opp fra Halvordsson, men ikke nok for å være en av våre fremste 2 backer.

-RP

Han har mest mål av alle backene i ligaen, iallefall. Om ikke annet, så har han produksjonen, noe backene vi allerede har ikke har.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 26. April 2018 16:05
Med god research kan man finne gull i Div 1 i Sverige :) Kan kanskje sammenlignes med Axbom Stjernen hentet og Patrik Eklund Sparta hentet for noen år siden?
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 00:11
Spillersignering i morgen kl 11.00 norsk tid. Stjernen melder dette på twitter.

Backman?
Blood?
Gedig?
Heier?

Spenningsnivået er høyt her nå. Kommer det en medelSvensson jeg ikke har hørt om så blir skuffelsen stor.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 08:06
Gedig hadde vært bra for Stjernen. Føler sikkert han har litt å bevise etter Stavanger oppholdet også.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 09:18
Rimelig tydelig, utifra grafikken, at spilleren det gjelder er norsk.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 10:17
Forgetable skrev:Rimelig tydelig, utifra grafikken, at spilleren det gjelder er norsk.

Mathias Trygg?
®

InnleggSkrevet: 30. April 2018 10:25
Bare stusset på kl 11.00 i Norge.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 10:39
sjefsrøden skrev:Bare stusset på kl 11.00 i Norge.

Kanskje det er | Norge? Eller så kan det være at det noe automatisk grafikk du kan legge inn timestamp og land eller noe.. hvem vet. :)
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 11:15
Trnavsky? Ok.
®

InnleggSkrevet: 30. April 2018 12:42
RedFarmer skrev:Trnavsky? Ok.

God spiller. Mye tempo og absolutt et aktivum som motstandere må forholde seg til. Jeg tror og håper Trnavsky har et bedre sluttprodukt enn Bryhnisveen og at vi dermed kommer styrket ut.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 13:10
Vi har 15 utespillere på kontrakt nå, og jeg regner med vi bør ha inn 5 til. De vi har fått inn til nå gir av en bra stamme av norske og svorske spillere. Dersom Stjernen har ambisjoner om å komme høyere enn 8.plass må de siste 5 være av svært høy kvalitet. Hittil ser det ut til at spillermateriellet ligger omtrent på nivå med fjoråret.

InnleggSkrevet: 30. April 2018 13:39
Ramp skrev:Vi har 15 utespillere på kontrakt nå, og jeg regner med vi bør ha inn 5 til. De vi har fått inn til nå gir av en bra stamme av norske og svorske spillere. Dersom Stjernen har ambisjoner om å komme høyere enn 8.plass må de siste 5 være av svært høy kvalitet. Hittil ser det ut til at spillermateriellet ligger omtrent på nivå med fjoråret.

Stjernen skal etter det de har uttalt kun ha inn 1 back til samt den sagnomsuste superrekka.
Mener backplass er veldig veldig svakt!! Vi trenger minst 2 enormt solide spillere inn der!
Signeringen av Trnavsky ser jeg på som en god rekkefyll signering. Jeg også mener vi kommer likt/styrket ut av byttet av Bryhnisveen mot Trnavsky.

-RP
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 18:30
Albin er jo wildcardet her, men det er strengt tatt ikke plass til mer enn én back til. Håper ikke det blir Blood eller Gedig.

Jeg syns den norske stammen vår ser ganske bra ut, men vi trenger selvsagt et par notoriske måljegere. Trnavsky har vært giftig tidligere og har en x-faktor når han orker/gidder. Spent på om han får det ut nå i Stjernen hvor han blir litt mer en i mengden. Kunne kanskje vært interessant å se han i rekke med Bröms og Hallström?
®

InnleggSkrevet: 30. April 2018 18:59

Har Trnavsky blitt norsk statsborger?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. April 2018 20:03
Sorum skrev:

Har Trnavsky blitt norsk statsborger?

Aner ikke, men han har tre sesonger på U15-U20 og åtte sesonger i Norge fra 2018-2019 sesongen.
®

InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 12:57
Trnavsky går som norsk og har alltid gjort det fordi han kom hit som ungdomsspiller.
Laget begynner å ta form og gjør klubben som de har sagt så kan det se slik ut ved sesongstart.

1. Import-import-import
Eskesen- Bilet

2. Hallstrøm-Brøms-Mikalsen
Haugen- Ny back

3. Berger- Sundelius- Trnavsky
Karlsson- Albin

4. Nygård/Tollefsen- Pedersen- Slavata
Nipe-Rønnild
Jeg antar at enten Nygård eller Tollefsen fortsetter hvis ikke ryktene om Mathias Trygg stemmer. Synes dette ser svært lovende it dersom vi treffer på importene. Hvorfor håper du ikke på Blood, farmer?

Blood kan stå 50 min på is. Vinner alle dueller foran egen kasse, god med puck og oppspill i tillegg kan han skyte fra blå. Da vi vant mot Enga på Jordan klokket han 17.26 i istid i 3.per og Sunkan ba han spille så mye han ville. Jeg mener han er klasse, men tror det er utopi at han kommer tilbake.

InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 13:07
sjefsrøden skrev:Trnavsky går som norsk og har alltid gjort det fordi han kom hit som ungdomsspiller.
Laget begynner å ta form og gjør klubben som de har sagt så kan det se slik ut ved sesongstart.

1. Import-import-import
Eskesen- Bilet

2. Hallstrøm-Brøms-Mikalsen
Haugen- Ny back

3. Berger- Sundelius- Trnavsky
Karlsson- Albin

4. Nygård/Tollefsen- Pedersen- Slavata
Nipe-Rønnild
Jeg antar at enten Nygård eller Tollefsen fortsetter hvis ikke ryktene om Mathias Trygg stemmer. Synes dette ser svært lovende it dersom vi treffer på importene. Hvorfor håper du ikke på Blood, farmer?

Blood kan stå 50 min på is. Vinner alle dueller foran egen kasse, god med puck og oppspill i tillegg kan han skyte fra blå. Da vi vant mot Enga på Jordan klokket han 17.26 i istid i 3.per og Sunkan ba han spille så mye han ville. Jeg mener han er klasse, men tror det er utopi at han kommer tilbake.

1. Import - Import - Import
Import - Haugen

2. Hallstrøm - Mikeal Mikalsen - Markus Mikalsen
Albin - Karlsson

3. Slavata - Brøms - Trnavsky
Eskesen - Billet

4. Pedersen - Sundelius - Larssen Berger
Rønnild - Nipe
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 17:20
sjefsrøden skrev:

Han er ikke spesielt rask eller elegant på skøyter og han er ikke god for 40 poeng fra backplass. Ok, han hadde bra uttelling sist han var her men han har samme problemet som Gedig, dvs produserer poeng men ender opp med minus i statistikken. I tillegg har vi allerede 2-3 defensive og 1-2 to-veis forsvarsspillere fra før, og jeg TROR heller ikke han vil være verdt pengene vi måtte betale for å få han tilbake.

... og nei. Billet skal ikke spille back.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 18:42
RedFarmer skrev:
sjefsrøden skrev:

Han er ikke spesielt rask eller elegant på skøyter og han er ikke god for 40 poeng fra backplass. Ok, han hadde bra uttelling sist han var her men han har samme problemet som Gedig, dvs produserer poeng men ender opp med minus i statistikken. I tillegg har vi allerede 2-3 defensive og 1-2 to-veis forsvarsspillere fra før, og jeg TROR heller ikke han vil være verdt pengene vi måtte betale for å få han tilbake.

... og nei. Billet skal ikke spille back.

Gulliksen uttalte at vi har 7 backer i stallen. Hvem skal spille back hvis ikke Billet skal? Tommy Johansen?
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mai 2018 20:33
Forgetable skrev:
RedFarmer skrev:... og nei. Billet skal ikke spille back.

Gulliksen uttalte at vi har 7 backer i stallen. Hvem skal spille back hvis ikke Billet skal? Tommy Johansen?

Anders Pedersen? Tror det hadde vært en mer fruktbar omskolering enn en knøtt av en løper med sånn ca 50% pass completion.

Men hvis Gulliksen sier vi har 7 backer, så betyr det vel at ingen nye skal signeres da. Interessant.
®
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Forgetable og 27 gjester