Kongsvinger i 1. div sesongen 18/19

InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 22:08
Da var det slutt for Kongsvinger i Getligaen. Hvem håper, og tror, folket tar over? Personlig håper jeg på Ringerike
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 22:19
hillhome skrev:Da var det slutt for Kongsvinger i Getligaen. Hvem håper, og tror, folket tar over? Personlig håper jeg på Ringerike

Ditto. Mest fordi Narvik kommer til å konke i løpet av sesongen hvis de rykker opp.
Sist endret av RedFarmer den 15. Mars 2018 22:31, endret 1 gang
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 22:30
RedFarmer skrev:
hillhome skrev:Da var det slutt for Kongsvinger i Getligaen. Hvem håper, og tror, folket tar over? Personlig håper jeg på Ringerike

Ditto. Mest fordi Narvik kommer til å konke i løpet av sesongen hvor de rykker opp.

Tenker som deg. Det hadde vært fint med en geografisk spredning her, men det vil ende med konkurs. Kombinasjonen av markedsgrunnlag og lokal stamme må være større for at en perifer klubb med store reiseutgifter skal klare seg gjennom en første sesong i GET. Vi får vente på Tromsø eller Bodø, eller finnes det rike tanter og onkler i Narvik?

InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 11:02
Kan ikke Narvik gjøre som Stjernen a, å vedta et skyhøyt sponsorbudsjett?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 13:28
Bloodmoney skrev:Kan ikke Narvik gjøre som Stjernen a, å vedta et skyhøyt sponsorbudsjett?

Det kan dem selvsagt gjøre, men flyreisa skal betales likevel.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 15:56
RedFarmer skrev:Det kan dem selvsagt gjøre, men flyreisa skal betales likevel.

Løsningen er reiseutjevning.

InnleggSkrevet: 17. Mars 2018 00:15
I følge avisa Fremover (21. februar, 12. mars, 14. mars) fikk Narvik et overskudd på "flere hundre tusen" for 2017 og vil også gå med overskudd i selve kvalserien. Generalsponsor Sparebank 1 vil ved et opprykk flytte sponsoratet fra lokalt nivå til konsernnivå, på linje med f.eks. Bodø/Glimt og TIL - uten at det i seg selv er noen garanti for noe som helst. Klubben har i neste års budsjett regnet med en god del lavere tilskuersnitt ved spill i Get sammenliknet med 1. divisjon. Jeg tror ikke Narvik går konkurs.

Når det er sagt, så har Ringerike opprykket i egne hender, og har også vært langt sterkere sportslig over flere sesonger, så jeg blir veldig overrasket hvis det ikke blir de som går opp. Hønefoss har hatt fotballag i Eliteserien relativt nylig, men er nå i 2. divisjon. Samtidig har Panthers hatt betydelig økning i tilskuersnitt og har denne sesongen smadret tidligere tilskuerrekorder i både grunnserie og kvalik (Ringerikes Blad; 6. januar, 1. mars). Mitt inntrykk er at de har orden i sysakene, og jeg tror ikke Ringerike heller går konkurs.

InnleggSkrevet: 17. Mars 2018 01:22
RedFarmer skrev:

Ditto. Mest fordi Narvik kommer til å konke i løpet av sesongen hvis de rykker opp.

I 1. divisjon kreves det normalt ni reiser til Sør-Norge (denne sesong "bare" åtte reiser).

I GET vil det bli 12-13 reiser, hvis man kan legge opp til dobbeltkamper mot alle motstandere, hjemme og borte. I tillegg fire-fem reiser for å spille de utestående kampene. Her vil det også være mulig å få til dobbeltkamper. f.eks Sparta borte på lørdag og Stjernen borte på søndag.

InnleggSkrevet: 17. Mars 2018 18:36
Sorum skrev:. Her vil det også være mulig å få til dobbeltkamper. f.eks Sparta borte på lørdag og Stjernen borte på søndag.

Så med andre ord er det viktigere å la Narvik spise kirsebær med de store en sesong eller to enn å tenke på det sportslige nivået på ligaen...

InnleggSkrevet: 17. Mars 2018 20:21
Tiger_n skrev:
Sorum skrev:. Her vil det også være mulig å få til dobbeltkamper. f.eks Sparta borte på lørdag og Stjernen borte på søndag.

Så med andre ord er det viktigere å la Narvik spise kirsebær med de store en sesong eller to enn å tenke på det sportslige nivået på ligaen...

Jeg beskriver bare at det økonomiske ikke trenger å være så vanskelig for Narvik, med "bare" 2-3 reiser mer enn de har vært vant til. Narvik har vært seriøse hele veien i 1. divisjon over seks sesonger. Hvor de alltid har stilt med full tropp på bortekampene.

Narvik hadde 850 tilskuere i snitt i kvalserien. Det er bedre enn tre av klubbene i GET hadde i serien. Og Narvik vil helt sikkert vurdere å gjøre noe for å utvide kapasiteten i Nordkraft Arena, men vil vente for å se om laget overlever i GET den første sesongen.

Jeg er 110% for at hvem som skal spille i GET-ligaen til enhver tid er de klubbene som er kvalifisert for dette. Noen annen serieordning er ikke et tema innen norsk ishockey.

InnleggSkrevet: 17. Mars 2018 20:49
Tiger_n skrev:

Man kan sette opp mange sånne om man vil.

Det er vel ikke at Narvik plent skal få spille i toppen som er det ultimate her men utbredelse og at de skal få en fair sjanse til å lykkes også økonomisk. For all del reiseutjevningskasse er fint det og

Men på hvilken måte blir det sportslige så lidende av den skisserte løsning? At Narvik kommer til å slite på grunn av dobbelkamper?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Mars 2018 15:00
eham_ skrev:Når det er sagt, så har Ringerike opprykket i egne hender, og har også vært langt sterkere sportslig over flere sesonger, så jeg blir veldig overrasket hvis det ikke blir de som går opp. Hønefoss har hatt fotballag i Eliteserien relativt nylig, men er nå i 2. divisjon. Samtidig har Panthers hatt betydelig økning i tilskuersnitt og har denne sesongen smadret tidligere tilskuerrekorder i både grunnserie og kvalik (Ringerikes Blad; 6. januar, 1. mars). Mitt inntrykk er at de har orden i sysakene, og jeg tror ikke Ringerike heller går konkurs.

Det er ikke noe dårligere kår for hockey på Hønefoss enn Kongsvinger. Ja de konkurrerer med et "topplag" i fotball, men det gjør de på Kongsvinger og. Mer penger i distriktet enn på Kongsvinger og. Utfordringen er den samme som alle lag som rykker opp, å holde interessen blant publikum og sponsorer når laget taper de fleste kampene.

Mer tvilende til Narvik som får flere utfordringer med avstander og reise. Skal de orke det kjøret over mange år for å bygge opp noe kreves det langt større midler, og stort sett proff spillerstall.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Mars 2018 20:27
Sorum skrev:Jeg er 110% for at hvem som skal spille i GET-ligaen til enhver tid er de klubbene som er kvalifisert for dette. Noen annen serieordning er ikke et tema innen norsk ishockey.

Hva kvalifisert er defineres til enhver tid av NIHF/tinget. I dag kalles dette sportslige kvaliteter, i fremtiden vil potensielt andre krav ligge til grunn.

Og, dette er ikke nye tanker.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Mars 2018 22:38
Nesrene skrev:
Sorum skrev:Jeg er 110% for at hvem som skal spille i GET-ligaen til enhver tid er de klubbene som er kvalifisert for dette. Noen annen serieordning er ikke et tema innen norsk ishockey.

Hva kvalifisert er defineres til enhver tid av NIHF/tinget. I dag kalles dette sportslige kvaliteter, i fremtiden vil potensielt andre krav ligge til grunn.

Og, dette er ikke nye tanker.

Det vil forhåpentligvis tvinge seg frem når Oilers og Storhamar får Vålerenga, Frisk Asker og Stjernen med seg etter at disse har kommet seg inn i sine nye arenaer.

InnleggSkrevet: 11. April 2018 19:01
Knights brukte spiller ulovlig i to kamper i GET-ligaen

https://www.glomdalen.no/knights/kongsv ... -19-449188

InnleggSkrevet: 26. April 2018 10:12
Mer trøbbel for Kongsvinger melder Glåmdalen. Klubben tapte arbeidsrettsaken etter oppsigelsen av Victor Zetterberg. Det vil nok koste en del.
riedle

InnleggSkrevet: 09. Juni 2018 19:46
Kongsvinger har ny trener. Marius Bjerke, som var assistenttrener under Sune Bergman i Frisk. https://www.eliteprospects.com/staff/11 ... ime-bjerke

Klubben hadde try-out i Jar ishall lørdag 9. juni. Fire spillere har signert for klubben: De to første spilte for klubben sist sesong, de to andre kommer fra Frisk

Simen Nielsen https://www.eliteprospects.com/player/7 ... en-nielsen
Carl Martin Repshus https://www.eliteprospects.com/player/2 ... in-repshus
Oskar Blegen https://www.eliteprospects.com/player/3 ... kar-blegen
Tobias Skuterud https://www.eliteprospects.com/player/2 ... s-skuterud

De to unggutta fra Frisk ser veldig spennende ut. Blegen hadde hele 76 poeng i U-20 sist sesong.

http://knights.no/2018/06/09/try-out-ov ... gneringer/

Kan Kongsvinger klare å få skrapet sammen et så godt lag at de blir topp-2 sammen med seriefavoritt Narvik? Og neste års kvalifisering blir å bestå med bare tre lag, slik at minst et 1. divisjonslag vil rykke opp.

InnleggSkrevet: 11. Juni 2018 13:14
Kongsvinner tilbudt plass i Get!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Juni 2018 12:32
TheLionKing skrev:Kongsvinner tilbudt plass i Get!

Takker nei (uten at jeg får lest artikkelen)
https://www.glomdalen.no/knights/ishock ... -19-479247
®

InnleggSkrevet: 12. Juni 2018 20:24
Håper det kommer inn noen kroner så det blir Get, enklere å holde seg en å rykke opp
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Juni 2018 23:03
https://www.radiokongsvinger.no/nyheter/jobber-fortsatt-get-liga

Hva er vitsen med å i det hele tatt vurdere dette? Kongsvinger trenger en restart, bygge opp noe nytt og få inn litt optimisme. Null positiv utvikling på noe som helst siden de rykket opp.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Juni 2018 14:11
Kongsvinger takket nei.
https://www.f-b.no/sport/ishockey/stjer ... 59-1151009
®

InnleggSkrevet: 08. Juli 2018 01:12
Kasper Wold skal spille for Kongsvinger kommende sesong. 20 år, center, gått gradene i Frisk.

InnleggSkrevet: 11. Juli 2018 00:07
Fem nye spillere http://knights.no/2018/07/07/fem-nye-signeringer/

Tre nye lokale signeringer❗️
Alexander Eriksen(22) har sesonger bak seg på 3. Div laget, men får nå sjansen i 1.div!
Mathias Sætaberget(18) og Mathias Kosior(18) tar også steget opp fra U18!

Sean-Michel Sunnqvist er med videre, har signert for tre år!

Preben Birkeflot er tilbake etter en sesong i Grüner. Hadde fire sesonger i Kongsvinger før det.

InnleggSkrevet: 12. Juli 2018 00:51
At Sunnqvist er med videre vil nok vise seg å være svært viktig. Han holder en klasse som egentlig er for god for 1. divisjon, så den signeringa er veldig hyggelig. Birkeflot leverte varene forrige gang han var i klubben. Tror han vil gjøre det også denne gangen.Den kommende sesongen ser det ut til å bli en stamme av unge lokale spillere, ispedd spillere med mer rutine. Dette kan vise seg å bli en fin miks. Spennende å se hva som kommer inn framover. Kanskje kommer Skadsdammen. Vi får vente å se. Viktig med noen spillere som har erfaring og kan gå foran i en spillerstall som preges av en del yngre spillere. Sunnqvist er en sånn spiller, og det er selvfølgelig også Skadsdammen.

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], Nadaa og 6 gjester