Forbundet legger opp til (fortsatt) økonomisk doping?

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 22:43
Jeg sakser fra f-b.no:

Klubben har i en årrekke jobbet for å innfri ishockeyforbundets krav om positiv egenkapital innen utgangen av 2018.

Tidligere i år åpnet hockeyforbundet dog opp for at klubber de neste tre(!) årene kunne søke om dispensasjon til å få lisens videre dersom egenkapitalkravet likevel innfris.

– Hva tenker du om det, Nilsen?

– Det var svært overraskende all den tid man har vært svært tydelige og strenge på dette kravet. For meg virker det som om man tilpasser seg enkelte klubber.

Hvilke klubber klarer ikke å innfri egenkapitalkravet? Legger ikke forbundet med dette opp til veldig forskjellige forutsetninger de neste tre årene, og på en måte pisser på de klubbene SOM FAKTISK HAR JOBBET mot dette målet i flere sesonger?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 23:41
Man tar ut hele familien til OL, lar klubber som ikke betaler ut lønn til spillerne sine hente nye og gir dispensasjoner til klubbene som gang på gang ikke klarer å levere positive økonomiske resultater - hele greia er en parodi!
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 09:25
Gjelder hvertfall ikke Asker:
http://www.friskasker.no/hockey/sisteny ... lid-pluss/

- "Under kveldens årsmøte kunne Styreleder Øystein Hærem og Daglig Leder Ole G Haug legge frem et solid overskudd for 2017. Det endte på hele 1.033.175, noe som betyr at klubben nå kan vise til en positiv egenkapital på 958.002!"
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 09:38
De klubbene det er snakk om er blandt disse fire vil jeg tro: Lørenskog, Vålerenga, Kongsvinger og Manglerud Star.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 18:10
slasher skrev:De klubbene det er snakk om er blandt disse fire vil jeg tro: Lørenskog, Vålerenga, Kongsvinger og Manglerud Star.

Undres hvem av disse klubbene som er viktig nok for forbundet til at de vil innføre dispensasjon.

InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 18:20
Tja, det er klart at Vålerenga er et særtilfelle, og merkelig nok passer jo denne fristen akkurat med at Jordal er klar til bruk og Vålerenga kan få orden i sakene sine i tide før fristen går ut. Flaks a gitt.

Men Lørenskog har jo vist oss i en årrekke at forbundet også har et eget regelverk som bare gjelder dem. Kan godt tenkes det er slingringsmonn, type gjør hva faen dere vil, også for Kongsvinger og MS.

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester