Stavanger Oilers - Lagbygge og Rykter 2018/19

InnleggSkrevet: 16. April 2018 16:55
Ryktes at Ulriksen , Morley og Vigier er på vei til Oilers. Vet ikke helt hva jeg synes om det , gode spillere , men choket vel litt i sluttspillet ? Dessuten er det ikke helt Oilers stil å loppe andre klubber på denne måten , mulig Higson er litt desperat etter årets fadese... :shock:

InnleggSkrevet: 16. April 2018 17:00
galiani skrev:Ryktes at Ulriksen , Morley og Vigier er på vei til Oilers. Vet ikke helt hva jeg synes om det , gode spillere , men choket vel litt i sluttspillet ? Dessuten er det ikke helt Oilers stil å loppe andre klubber på denne måten , mulig Higson er litt desperat etter årets fadese... :shock:

Oilers har vel strengt tatt ikke gjort annet enn å loppe andre klubber for spillere i en årrekke. Skandale at man ikke i større grad satser på egne talenter, men skjønt - en 4. plass i sluttspillet for U20 er jo ikke allverdens.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 17:24
Oilers har stort sett ikke hentet Norske toppspillere direkte fra andre Norske klubber , Forsberg og Kristiansen kom fra Svenske klubber. Og utlendingene har man funnet selv i stor grad.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 17:32
Nå synes jeg det egentlig er helt greit at Oilers henter spillere fra andre GET lag, Norske eller utlendinger.. Sånn er idretten og business.

Men de har vel strengt tatt opp igjennom årene hentet en del norsk fra andre GET klubber? Holm? Sveum, Solberg, Strøm, Rokseth, Mostue, Søberg, Salsten, Djupvik, Hoff og Børresen kommer alle fra andre GET lag. Igjen, for meg er det helt innafor at de gjør det. Men da er det ikke vits å si at man ikke henter toppspillere fra andre lag... Dette er stort sett bare spillere som var viktige i sine repsektive lag.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 18:07
Mer negativ til at man henter importer fra andre get lag enn norske spillere. Det er veldig bra for norske spillere at det er et marked hvor de har muligheter. Det er også bra for norsk hockey.

Men importer kan hentes direkte. Da har man ihvertfall spenningen med om de innfrir og om de kansje er gull. Gode, kjente importer kan som regel ikke mer enn å innfri forventninger.

InnleggSkrevet: 16. April 2018 19:15
Kjellvis skrev:Nå synes jeg det egentlig er helt greit at Oilers henter spillere fra andre GET lag, Norske eller utlendinger.. Sånn er idretten og business.

Men de har vel strengt tatt opp igjennom årene hentet en del norsk fra andre GET klubber? Holm? Sveum, Solberg, Strøm, Rokseth, Mostue, Søberg, Salsten, Djupvik, Hoff og Børresen kommer alle fra andre GET lag. Igjen, for meg er det helt innafor at de gjør det. Men da er det ikke vits å si at man ikke henter toppspillere fra andre lag... Dette er stort sett bare spillere som var viktige i sine repsektive lag.

De aller fleste av disse har jo vært litt "vrakgods", eller veldig unge.

Det gjelder ikke Ulriksen.

InnleggSkrevet: 17. April 2018 08:16
https://www.tv2.no/sport/9802978/
Å miste Ulriksen svir, kjenner jeg

InnleggSkrevet: 17. April 2018 09:19
Kjenner jeg blir litt kvalm.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 09:25
Vanstaalduinen skrev:Kjenner jeg blir litt kvalm.

Særlig hvis ryktene stemmer ang. tidspunktet for inngåelse av kontraktene...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 17. April 2018 09:38
MaxDelt skrev:
Vanstaalduinen skrev:Kjenner jeg blir litt kvalm.

Særlig hvis ryktene stemmer ang. tidspunktet for inngåelse av kontraktene...

Når ble dem inngått?

Uansett så tviler jeg på at det påvirket spillet dems i sluttspillet. Såpass proffe må dem være.

Går kontrakten ut etter sesongen så kan man jo forhandle kontrakt med andre lag de siste 6 mnd av kontrakten. Det er jo ikke uvanlig at dette skjer.

Codie gjorde det samme. Funket OK likevel det.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 11:18
Om det funka for Curran, behøver det ikke funke for alle.

Morley scoret ikke en eneste gang på 14 sluttspillkamper...

Kan selvfølgelig være tilfeldig?

InnleggSkrevet: 17. April 2018 11:22
http://www.oilers.no/nyheter/tre-nye-spillere-signert/

Bekreftet nå dessverre. Verdt å merke seg at Higson _selvfølgelig_ hadde Vigier og Morley i kikkerten allerede da de signerte for Lillehammer i første omgang. Noe annet ville jo vært et tap for selvbilde hans.

InnleggSkrevet: 17. April 2018 11:36
Tenno skrev:
Kjellvis skrev:Nå synes jeg det egentlig er helt greit at Oilers henter spillere fra andre GET lag, Norske eller utlendinger.. Sånn er idretten og business.

Holm greit nok..
Sveum og Solberg var vel ungutter
Djupvik, Børresen, Søberg, Salsten, Hoff og Strøm var definitivt viktige brikker i lagene sine når de ble hentet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 11:44
Kjellvis skrev:
Tenno skrev:

Holm greit nok..
Djupvik, Børresen, Søberg, Salsten, Hoff og Strøm var definitivt viktige brikker i lagene sine når de ble hentet.

Regner med at du fjerner Søberg fra lista di over viktige brikker i lagene sine når du får tenkt deg litt om...
Han har jo selv uttalt at han gikk til Oilers fordi han ikke følte han ble satsa på av østkanten. De fem andre skal du få.
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 17. April 2018 11:50
Fair enough :) Og igjen, det plager meg ikke at Oilers gjør det, jeg hadde gjort akkurat det samme i Higsons sko. Sånn er business.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 12:19
Kjellvis skrev:Fair enough :) Og igjen, det plager meg ikke at Oilers gjør det, jeg hadde gjort akkurat det samme i Higsons sko. Sånn er business.

Følte bare han ikke helt passet inn i kategorien "viktige brikker" under sin tid på østkanten ;)

For all del, fair enough å hente spillere fra konkurrenter, men liker ikke helt dette med å støvsuge klubber. Når man henter tre viktige spillere fra samme klubb (spesielt en direkte konkurrent) smaker det litt rart... Ikke vondt, men litt rart. Mye mer gøy å hente sultne spillere fra over dammen og finne en ny MacMurchy, Kilpatrick, Nunn, Morley eller lignende. En viss usikkerhet vil det alltid være, men det er jo en del av "spenningen". :P

InnleggSkrevet: 17. April 2018 12:21
Er kanskje ikke veldig overraskende at Oilers går for noen de vet holder nivået, enn å sjanse på noen fra Nord-Amerika etter det mageplasket de hadde i år :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 12:28
Kjellvis skrev:Er kanskje ikke veldig overraskende at Oilers går for noen de vet holder nivået, enn å sjanse på noen fra Nord-Amerika etter det mageplasket de hadde i år :lol:

De prøvde jo det i fjor også (Romano, Gedig, Strøm, Djup og Børresen). :roll: Tror ikke en gang Kissel, van Guilder og Nystrom rekka kunne ha redda Oilers forrige sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 13:18
Kjellvis skrev:
Tenno skrev:

Holm greit nok..

Både Djupvik og Strøm ville vel bort, siden lønnsutbetalinger ikke var helt pålitelige og den økonomiske situasjonen i Lørenskog ikke var sunn. Så disse to hadde nok skiftet klubb uansett.

InnleggSkrevet: 17. April 2018 13:27
MaxDelt skrev:Om det funka for Curran, behøver det ikke funke for alle.

Morley scoret ikke en eneste gang på 14 sluttspillkamper...

Kan selvfølgelig være tilfeldig?

Tipper det er tilfeldig. Selv om han ikke scoret så var han ikke dårlig i finaleserein. Tror det like gjerne kan være mye spilletid i sluttspillet. Da blir det tøft å møte Svensson, Rønnhild og Thoresen annenhver dag.

Å inngå en kontrakt med et nytt lag når du er på utgående kontrakt skjer hele tiden. Agenter og klubber er på jobb hele tiden.

Hvis dette påvirket Morley så sier det en del om han.

InnleggSkrevet: 17. April 2018 14:27
Mehh skrev:
Kjellvis skrev:Fair enough :) Og igjen, det plager meg ikke at Oilers gjør det, jeg hadde gjort akkurat det samme i Higsons sko. Sånn er business.

Følte bare han ikke helt passet inn i kategorien "viktige brikker" under sin tid på østkanten ;)

For all del, fair enough å hente spillere fra konkurrenter, men liker ikke helt dette med å støvsuge klubber. Når man henter tre viktige spillere fra samme klubb (spesielt en direkte konkurrent) smaker det litt rart... Ikke vondt, men litt rart. Mye mer gøy å hente sultne spillere fra over dammen og finne en ny MacMurchy, Kilpatrick, Nunn, Morley eller lignende. En viss usikkerhet vil det alltid være, men det er jo en del av "spenningen". :P

Fortell det til Higson, som i tur og orden har brukt det enorme kontaktnettverket sitt til å fiske Tim Konsorada, RJ. Anderson, Gino Guyer, Justin Bostrom, og nå Vigier, Morley og Cameron.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 14:56
Morley, Vigier og Ulriksen!

Heldigvis ikke Cameron - det hadde vært tungt!

Han skal vel til Sveits...?

InnleggSkrevet: 17. April 2018 15:57
MaxDelt skrev:Morley, Vigier og Ulriksen!

Heldigvis ikke Cameron - det hadde vært tungt!

Han skal vel til Sveits...?

Det var snakk om transatlantiske spillere og i tradisjonen tro var også Cameron ønsket av Oilers. Tre kunne lett vært fire her!

InnleggSkrevet: 17. April 2018 22:52

Oilers har inntil i dag hatt en uttalt filosofi om ikke å hente viktige brikker fra sine konkurrenter. Nærmest alle spillerne listet opp ovenfor går inn i den kategorien, dvs.

Holm: 2. keeper i Stjernen. Siden hatt fantastisk utvikling.
Solberg: toppback i TIK, som ikke kan defineres som konkurrent. Siden hatt fantastisk utvikling.
Sveum: hentet fra tredje backpar i Lillehammer. Siden hatt fantastisk utvikling.
Grafsrønningen: se ovenfor (du glemte ham).
Rokseth: hentet fra Tønsberg, ingen konkurrent.
Mostue: hentet fra Storhamar, der karrieren gikk feil vei. Hatt stor opptur i Oilers, sett bort fra siste sesong.
Søberg: vrakgods fra VIF.
Salsten: vrakgods både hos VIF og Storhamar. Hentet fra MS, ingen konkurrent.
Hoff: Hentet fra MS, ingen konkurrent.
Djupvik/Strøm: viktige spillere hos et Lørenskog i full oppløsning. Litt borderline.
Børresen: brukbar tredjerekkespiller i Sparta. Litt borderline her også.

Men det er klart, med dagens tre signeringer har Oilers kastet denne filosofien i søppelbøtta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. April 2018 22:57
sthans skrev:

Oilers har inntil i dag hatt en uttalt filosofi om ikke å hente viktige brikker fra sine konkurrenter. Nærmest alle spillerne listet opp ovenfor går inn i den kategorien, dvs.

Holm: 2. keeper i Stjernen. Siden hatt fantastisk utvikling.
Solberg: toppback i TIK, som ikke kan defineres som konkurrent. Siden hatt fantastisk utvikling.
Sveum: hentet fra tredje backpar i Lillehammer. Siden hatt fantastisk utvikling.
Grafsrønningen: se ovenfor (du glemte ham).
Rokseth: hentet fra Tønsberg, ingen konkurrent.
Mostue: hentet fra Storhamar, der karrieren gikk feil vei. Hatt stor opptur i Oilers, sett bort fra siste sesong.
Søberg: vrakgods fra VIF.
Salsten: vrakgods både hos VIF og Storhamar. Hentet fra MS, ingen konkurrent.
Hoff: Hentet fra MS, ingen konkurrent.
Djupvik/Strøm: viktige spillere hos et Lørenskog i full oppløsning. Litt borderline.
Børresen: brukbar tredjerekkespiller i Sparta. Litt borderline her også.

Men det er klart, med dagens tre signeringer har Oilers kastet denne filosofien i søppelbøtta.

Vi har før disse signeringene bare en gang hentet en stjernespiller fra en konkurent, Anders Myrvold fra Vålerenga, og det endte ikke godt.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: AMK79, Forgetable, johnpx, Karaw, Sorum og 14 gjester