Stavanger Oilers - Lagbygge og Rykter 2018/19

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mars 2018 11:46
Vår gamle venn fra Rouen, Clay Wilson, er nå ledig på markedet. Begynner å dra på årene, men han kunne jeg godt tenkt meg i Oilersdrakt!

Kom til Badman! (© Brillemann)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. April 2018 15:33
Denne saken er bak betalingsmur, men handler i grove trekk om at Oilers tar kritikk for at ungdommen ikke fikk så mange sjanser som de var lovet, og at man ser for seg Simen Talge som en ny Tommy Kristiansen og at man skal satse hardt på ham. Talge skal blant annet trene sammen med Mathias Trettenes denne sommeren og lære seg hva som må til.

"Nå slippes «Krabben» ut av teinen
Oilers savner en type som Tommy Kristiansen. Og de erkjenner at de ikke har vært gode nok på å dyrke de egenproduserte unge fram. Når har Tore Christiansen og co. det første grepet klart."

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1123683

InnleggSkrevet: 03. April 2018 17:46
Badman skrev:Denne saken er bak betalingsmur, men handler i grove trekk om at Oilers tar kritikk for at ungdommen ikke fikk så mange sjanser som de var lovet, og at man ser for seg Simen Talge som en ny Tommy Kristiansen og at man skal satse hardt på ham. Talge skal blant annet trene sammen med Mathias Trettenes denne sommeren og lære seg hva som må til.

"Nå slippes «Krabben» ut av teinen
Oilers savner en type som Tommy Kristiansen. Og de erkjenner at de ikke har vært gode nok på å dyrke de egenproduserte unge fram. Når har Tore Christiansen og co. det første grepet klart."

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1123683

Dette er bra, og ikke for sent, men nesten. Vi har tre fire til som burde fases inn nå fra u20 laget.

InnleggSkrevet: 03. April 2018 20:14
Hjelper lite hva Tore Christiansen sier nå om ikke ny trener er med på samme filosofi. Skal Simen Talge bli en "ny Tommy Kristiansen" må han ha en trener som ønsker og evner å "skape" en slik spiller og gir han tillit over tid. Får Talge en trener som i utgangspunktet ikke ønsker å bruke han men blir påtvunget av klubben så er det langt fra optimalt for alle parter.

InnleggSkrevet: 03. April 2018 20:48
Thunder skrev:Hjelper lite hva Tore Christiansen sier nå om ikke ny trener er med på samme filosofi. Skal Simen Talge bli en "ny Tommy Kristiansen" må han ha en trener som ønsker og evner å "skape" en slik spiller og gir han tillit over tid. Får Talge en trener som i utgangspunktet ikke ønsker å bruke han men blir påtvunget av klubben så er det langt fra optimalt for alle parter.

Er vel nettopp derfor det er viktig å ta et slikt standpunkt nå, før det velges ny trener.

Tommel opp for Stavanger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. April 2018 14:58
Trenerspørsmålet i Oilers avgjøres sannsynligvis snart.

I tillegg ryktes Morley, Cameron og Vigier inn fra Lillehammer.

https://www.aftenbladet.no/100Sport/vin ... 3013b.html

Blir skuffet om Oilers går for å loppe Lillehammer. Det gavner ikke ligaen, og kan fort bli en Gedig/Romano pt. II. Spillere som har nådd sitt max nivå, og som ikke har ambisjoner om å komme seg til bedre liga. Har stor sans for dem, gode spillere, men ikke det rette for Oilers etter min mening.

InnleggSkrevet: 04. April 2018 15:30
Badman skrev:Trenerspørsmålet i Oilers avgjøres sannsynligvis snart.

I tillegg ryktes Morley, Cameron og Vigier inn fra Lillehammer.

https://www.aftenbladet.no/100Sport/vin ... 3013b.html

Blir skuffet om Oilers går for å loppe Lillehammer. Det gavner ikke ligaen, og kan fort bli en Gedig/Romano pt. II. Spillere som har nådd sitt max nivå, og som ikke har ambisjoner om å komme seg til bedre liga. Har stor sans for dem, gode spillere, men ikke det rette for Oilers etter min mening.

I tilfelle ikke første gangen Oilers kommer med tilbud til Lillehammers transatlantere.

Disse ryktene har jeg forøvrig hørt om i månedsvis, og noe henger vel igjen fra i fjor også. Først- og sistnevnte er vel de mest realistiske i så måte?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. April 2018 16:01
Bedre nyheter fra RA. Myreng og Rødne har skrevet 2-årskontrakter og skal satses på! Sånn skal det være!

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1124406

InnleggSkrevet: 04. April 2018 18:17
Badman skrev:Bedre nyheter fra RA. Myreng og Rødne har skrevet 2-årskontrakter og skal satses på! Sånn skal det være!

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1124406

Dett er så viktig. Jo mer jeg tenker på det desto klarere står det for meg at Stavanger er nødt til å lede an i ungdomsarbeidet. Voldsom rekruttering, masse isflater, helproft opplegg er nødt til å gi resultater om disse ressursene forvaltes riktig. Og de andre klubbene vil komme etter. Dette er virkelig helt topp.

InnleggSkrevet: 04. April 2018 19:38
Hawkie skrev:
Thunder skrev:Hjelper lite hva Tore Christiansen sier nå om ikke ny trener er med på samme filosofi. Skal Simen Talge bli en "ny Tommy Kristiansen" må han ha en trener som ønsker og evner å "skape" en slik spiller og gir han tillit over tid. Får Talge en trener som i utgangspunktet ikke ønsker å bruke han men blir påtvunget av klubben så er det langt fra optimalt for alle parter.

Er vel nettopp derfor det er viktig å ta et slikt standpunkt nå, før det velges ny trener.

Tommel opp for Stavanger.

For å avklare jeg er helt for at det satses på Talge og andre lokale talenter/unggutter hvor enn de er fra.

Men om trener ikke ser behovet for Talge i sin spillestil/system så skal han pålegges av ledelsen å bruke han? I mine øyne hadde det vært bedre om trener var ansatt. Deretter fikk være med å bestemme om Rødne, Vikingstad, Talge, Myreng eller noen andre unggutter skal satses på. At overnevnte får kontrakt og er del av A-lags spillerstallen er en ting. Da er de i troppen og spillerutvalget til treneren. Trenger han en som skal smelle på og være "Tommy Kristiansen" så er det Talge han må bruke.

Men å gå ut i media å si at han skal satses på og få mye mer spilletid er en annen. Om det viser seg at Talge får 3-4 kamper i løpet av sesongen, hvilken kredibilitet har klubben for andre talenter som får beskjed av ledelsen at de skal "satses på". Eller er det Tore Christiansen og ikke treneren som skal ta ut lineupene og sørge for å vinne kamper fremover?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. April 2018 23:37
Bak betalingsmur: https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1124143

To gamle helter, Glenn Åsland og Martin Strandfelt, får spørsmål om veien videre for Oilers. De blir spurt om:

1. Pål Gulbrandsens fremtid: Begge mener han bør være ferdig, men om han selv ønsker det kan ta en annen rolle. Fin fyr og stor ressurs.

2. Hvem som bør overta: Åsland mener Tor Nilsen, Sjur Robert Nilsen eller Ed Galiani. Strandfeldt mener utlending, primært svensk.

3. Spillertroppen: Åsland vil bruke en kvoteplass på keeper til å utfordre Holm, og få inn Ruben Smith som keepertrener. Strandfeldt ikke sikker på om det er så sunt med tidligere kollega som trener. Han mener og det er for mange middels spillere i Oilers og vil heller ha 15-16 gode spillere og spe på med unggutter.

4. Importer: Begge vil ha flere importer fra Europa.

5. Higson: Åsland mener det bør være vinn eller forsvinn for Higson, men Strandfeldt mener det ikke vil være sunt om samme mann sitter for lenge.

Personlig kunne jeg ikke være mer uenig med Åsland. Utenom punkt 1. er vi totalt uenige. Jeg er enig i mange av Strandfeldts betraktninger, men er skeptisk til importer fra Sverige. Der er mange gode spillere fra Sverige, men med alle svenskene i NHL, KHL og på kontinentet har de fleste gode svenskene kontrakt i SHL, det er ikke mange ledige.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. April 2018 23:40
Badman skrev:2. Hvem som bør overta: Åsland mener Tor Nilsen, Sjur Robert Nilsen eller Ed Galiani.

Don't quit your day job...

InnleggSkrevet: 05. April 2018 01:54
Badman skrev:Bak betalingsmur: https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1124143

To gamle helter, Glenn Åsland og Martin Strandfelt, får spørsmål om veien videre for Oilers. De blir spurt om:

1. Pål Gulbrandsens fremtid: Begge mener han bør være ferdig, men om han selv ønsker det kan ta en annen rolle. Fin fyr og stor ressurs.

2. Hvem som bør overta: Åsland mener Tor Nilsen, Sjur Robert Nilsen eller Ed Galiani. Strandfeldt mener utlending, primært svensk.

3. Spillertroppen: Åsland vil bruke en kvoteplass på keeper til å utfordre Holm, og få inn Ruben Smith som keepertrener. Strandfeldt ikke sikker på om det er så sunt med tidligere kollega som trener. Han mener og det er for mange middels spillere i Oilers og vil heller ha 15-16 gode spillere og spe på med unggutter.

5. Higson: Åsland mener det bør være vinn eller forsvinn for Higson, men Strandfeldt mener det ikke vil være sunt om samme mann sitter for lenge.

Personlig kunne jeg ikke være mer uenig med Åsland. Utenom punkt 1. er vi totalt uenige. Jeg er enig i mange av Strandfeldts betraktninger, men er skeptisk til importer fra Sverige. Der er mange gode spillere fra Sverige, men med alle svenskene i NHL, KHL og på kontinentet har de fleste gode svenskene kontrakt i SHL, det er ikke mange ledige.

Det er ganske mange spillere i AS som ville gått inn i GET og herjet... Just saying. Nettopp fordi de har den sinnsyke bredden, kan man finne gull i AS og kanskje til og med Div 1. Og la oss være realistiske, det er begrenset hvor mange spillere fra SHL av det kaliberet du snakker om som i det hele tatt ville vært interessert i å spille i Norge.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. April 2018 13:32
Kjellvis skrev:
Badman skrev:Bak betalingsmur: https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1124143

Det er ganske mange spillere i AS som ville gått inn i GET og herjet... Just saying. Nettopp fordi de har den sinnsyke bredden, kan man finne gull i AS og kanskje til og med Div 1. Og la oss være realistiske, det er begrenset hvor mange spillere fra SHL av det kaliberet du snakker om som i det hele tatt ville vært interessert i å spille i Norge.

Nettopp. De fleste SHL spillere er ikke interessert i å spille her, og når man ser hvor mange norske spillere som er desperate etter å spille i Allsvenskan, så får man anta at det samme gjelder der. Da blir det tynn suppe igjen for Oilers. Av de svenskene som spilte i GET i år er det bare Berglund og Lindström (kanskje Ahlholm) som er av det kaliberet Oilers bør være ute etter.

Forskjellen når man ser over dammen er at spillere over 24-25 ofte ikke lenger er ønsket i AHL (som er på SHL nivå) og blir ledige på markedet. Ikke bare produserer man langt flere spillere enn Sverige, men de er ofte tvunget til å reise ut for å fortsette å leve av hockeyen.

For meg er det en no-brainer hvor Oilers bør konsentrere seg om.

InnleggSkrevet: 05. April 2018 14:10
Pål Gulbrandsen ferdig i Oilers

http://www.oilers.no/nyheter/en-aera-er-over-i-oilers/

InnleggSkrevet: 11. April 2018 12:05
MacMurchy frigitt av Adler Mannheim, det er vel en spiller Oilers definitivt bør prøve å hente igjen.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 11. April 2018 13:13
Lars Haugen er vel ledig for nye oppdrag.........
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. April 2018 13:16
Kjellvis skrev:MacMurchy frigitt av Adler Mannheim, det er vel en spiller Oilers definitivt bør prøve å hente igjen.

Han har blitt 34 og har bare spilt halvparten av kampene de siste to sesongen. Jeg er redd at alderen har satt sine spor. Hadde vi fått tilbake den MacMurchy vi hadde her for noen år siden hadde jeg sagt ja med en gang, men er skeptisk nå.

InnleggSkrevet: 12. April 2018 00:03
Badman skrev:
Kjellvis skrev:MacMurchy frigitt av Adler Mannheim, det er vel en spiller Oilers definitivt bør prøve å hente igjen.

Han har blitt 34 og har bare spilt halvparten av kampene de siste to sesongen. Jeg er redd at alderen har satt sine spor. Hadde vi fått tilbake den MacMurchy vi hadde her for noen år siden hadde jeg sagt ja med en gang, men er skeptisk nå.

0 sjangs at Macmurchy kommer til Oilers etter en skadefri sesong så dette er nok sjangsen de får, om det i det hele tatt er mulig. Han har tross alt 0,96 poengsnitt på 137 DEL kamper de siste årene, da med 2 skader de siste sesongene som du nevner. Er vel den beste spilleren Oilers har hatt, så Higson bør absolutt hive seg på telefonen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. April 2018 12:20
Peter Lorentzen forlenger
https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/lorentzen-forlenget-1.1129108?paywall=true
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 13. April 2018 18:31
Da trenger vi bare en storscorer til og så er vi home fri...

InnleggSkrevet: 14. April 2018 20:09
Spørsmål til folkene som følger Stavanger U20. Tap i semi mot Sparta. Når man tenker på alle ressursene til Stavanger og satsingen generelt, er ikke det for dårlig?

InnleggSkrevet: 15. April 2018 19:08
AMK79 skrev:Spørsmål til folkene som følger Stavanger U20. Tap i semi mot Sparta. Når man tenker på alle ressursene til Stavanger og satsingen generelt, er ikke det for dårlig?

Så ikke kampene, men det er klart at helgens resultater i Final Four på hjemmebane er fryktelig skuffende. Oilers U20 har likevel imponert de siste sesongene med to seriegull på rad, men bekymringsverdig at den samme spillergruppen har choket i sluttspillet deretter to år på rad nå.

InnleggSkrevet: 15. April 2018 19:25
AMK79 skrev:Spørsmål til folkene som følger Stavanger U20. Tap i semi mot Sparta. Når man tenker på alle ressursene til Stavanger og satsingen generelt, er ikke det for dårlig?

For å få et godt U-20 lag må det jobbes kontinuerlig og godt over minst 12 år. Først for seks år siden de fikk 4 baner i stedet for 2. Jeg tror vi får se stadig sterkere Stavanger-lag i årene fremover.

InnleggSkrevet: 15. April 2018 21:09
Mulig Stavanger trenger litt mer tid. Har vel rundt 1400 medlemmer. Må få opp flere topper. Trettenes og JoJo flinke, men det er ikke godt nok. Vi får se i løpet av 3-5 år.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester