Stavanger Oilers - Lagbygge og Rykter 2018/19

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 22:59
Spillerstall 2017/18

Målvakter:
Bilde Henrik Holm - 19/20 Ny Kontrakt

Backer:
Bilde Mats Larsen Mostue - 18/19
Bilde Daniel Rokseth - 18/19
Bilde Dennis Sveum - 18/19
Bilde Even Myreng Kjellesvik - 19/20 - Ny Egen Stall
Bilde Patrick Ulriksen - 19/20- Ny Lillehammer
Bilde Johannes Johannessen - 18/19 - Ny kontrakt
Bilde Brandon Burlon - 18/19 - Ny Dusseldorf

Forwards:
Bilde Jonas Djupvik Løvlie - 18/19
Bilde Kristian Forsberg - 18/19
Bilde Henrik Medhus - 18/19
Bilde Magnus Hoff - 19/20 - Ny Kontrakt
Bilde Markus Søberg - 18/19 - Ny Kontrakt
Bilde Simen Talge - Ny Egen Stall
Bilde Lars Christian Rødne - 19/20 - Ny Egen Stall
Bilde Peter Lorentzen- 18/19 - Ny Kontrakt
Bilde Stephan Vigier - 18/19 - Ny Lillehammer
Bilde David Morley - 19/20 - Ny Lillehammer
Bilde Phil Lane - 18/19 - Ny Atlanta Gladiators
Bilde Jacob Lagacé - 18/19 - Ny Mora
Bilde Mario Lucia - 18/19 - Ny Binghampton Devils

Trenere:
Bilde Todd Bjorkstrand - 19/20 - Ny Herning
Bilde Juha Kaunismäki - Ass. Coach

Utlendinger: 6/7

Bekreftet inn:

Bilde Stephan Vigier - 18/19 - Ny Lillehammer
Bilde David Morley - 19/20 - Ny Lillehammer
Bilde Patrick Ulriksen - 19/20- Ny Lillehammer
Bilde Phil Lane - Atlanta Gladiators
Bilde Jacob Lagacé - Ny Mora
Bilde Brandon Burlon - 18/19 - Ny Dusseldorf
Bilde Mario Lucia - 18/19 - Ny Binghampton Devils

Rykter inn:

Bilde Patrick Bovim - Sparta
Bilde Ryan MacMurchy - Adler Mannheim

Bekreftet ut:

Bilde William Rapuzzi - Sport Vaasa
Bilde Curtis Gedig - Fischtown Penguins
Bilde Olli Hällfors - Sport Vaasa - U20 Head Coach
Bilde Pål Gulbrandsen - Opsjon ikke benyttet
Bilde Philipe Cornet - HPK Hämeenlinna
Bilde Eirik Salsten - Storhamar
Bilde Eirik Børresen - Stjernen
Bilde Anders Tangen Henriksen - Ringerrike
Bilde Josh Soares - Ikke fornyet
Bilde Spencer Humphries - Ikke fornyet
Bilde Villiam Strøm - Vålerenga
Bilde Lassi Kokkala - Tuto Hockey

Rykter ut:

Bilde Markus Vikingstad - Spokane Chiefs

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 01:12
Blir nok litt endringer. Såvidt jeg husker er det vel følgende som har kontrakt etter denne sesongen.
Rokseth
Mostue
Sveum
Strøm
Forsberg
Djupvik Løvli
Medhus

Blir spennede å se hvilken trener vi får. Av Get liga trenere står nok Galiani og Sune på blokka. Ellers håper jeg på noen fra utlandet med god CV. Regner med Oilers kaster inn en del penger på både trener og importer neste sesong.

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 09:04
Hvorfor skulle Galiani stå på noen Oilersliste?
"Tungt å tape for VIF , men sorgen går allikevel til OILERS! #kjøperlag #drøyt #oljepeengæææ"

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 14:57
Huras? Ut på dato?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 20:40
askjetne skrev:Huras? Ut på dato?

Jeg trodde egentlig det, men etter å sett litt nøyere på det tok han Ingolstadt til finalen i DEL i 14/15, de var riktignok regjerende mestere, men de to sesongene etter Huras kom de ikke til sluttspill igjen.

Fikk sparken i MODO halvveis i sesongen 15/16, de hadde reddet seg i kvallik året før, men rykket ned denne sesongen. Har ikke vært i nærheten av å rykke opp igjen siden.

I fjor tok han over Fribourg i oktober og endte opp på 11 plass i en 12 lags liga og reddet dem i kvallikk.

Ikke et fantastisk resymé de siste sesongene, men ikke så ille som jeg trodde. Hvis Oilers vil ha litt kontinuitet så kan nok Huras være mannen. Har blitt 62 og er kanskje ferdig på høyere nivå og klar for noen år på samme plass?

Har i tillegg sannsynligvis et unikt kontaktnett både i Europa og Nord-Amerika. Og en glimrende mann i media. Veltalende, morsom og kunnskapsrik. Jeg sier ja takk!

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 21:07
Kloke ord Badman.
Mener å huske at han ville fortsette sist han var hos dere?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 21:09
askjetne skrev:Kloke ord Badman.
Mener å huske at han ville fortsette sist han var hos dere?

Han ville det, ja. Men vi kunne dessverre ikke konkurere med sveitsiske storklubber. Er nok større sjanse nå.

Noen andre ting som ble nevnt når vi var på U20 og U18 kamper i dag. Huras ga ungguttene sjansen. Dennis Løland ble kulthelt hos Rouchnecks under Huras, men fikk aldri sjansen under andre coacher. Ulrik Haukali likeså. Ok, det ble kanskje ikke store spillere av dem, men han var ikke redd for å gi dem sjansen, slik etterfølgerene hans var. Med unntak for Petter Thoresen som ga mange unggutter sjansen.

Mange vil si at det Oilers presterte under Huras sist burde diskvalifisere ham. Jeg bryr meg ingenting om hva han presterte sist. Han fikk et sammensurium av et lag med noen av Rikkinens spillere og mange av Gunnars, + noen importer hentet før Higson var blitt varm i trøya. Andrew Davis? Bobby Chaumont? Jason Doig!?!?!

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 22:12
Så vidt jeg minnes var Huras selv delaktig i å hente de tre sistnevnte. I alle fall Doig.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 22:23
KjellKjellenBigset skrev:Så vidt jeg minnes var Huras selv delaktig i å hente de tre sistnevnte. I alle fall Doig.

Jeg skal ikke si noe for sikkert, men han hadde i hvert fall ingen trenererfaring med dem fra før, og om han fikk dem anbefalt var det tydeligvis før han skjønte hvor nivået lå i Norge. Uansett vil jeg ikke dømme ham for det han presterte med et lag fra midtveis i en allerede svak sesong. To år etter han var her vant han NLA med Bern, så det er tydelig han ikke fikk nok tid eller kvalitet til å gjøre noe her.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 22:21
Hva med amerikaneren som trente Lillehammer for et par år siden, hvis navn min hukommelse svikter på nå?

Ellers er det vel en helt annen sak å skulle hente trenere over dammen enn spillere. Her bør man kanskje se på folk som har jobbet i Europa tidligere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 22:34
Drebin skrev:Hva med amerikaneren som trente Lillehammer for et par år siden, hvis navn min hukommelse svikter på nå?

Ellers er det vel en helt annen sak å skulle hente trenere over dammen enn spillere. Her bør man kanskje se på folk som har jobbet i Europa tidligere.

Kevin Hartzell. Ja, han likte jeg veldig godt. Det laget han hadde har jeg tidligere sagt var det laget som var nærmest å stoppe våre 6 strake bøtter. Den semifinalen var blytung! Bloggen han hadde vitnet og om en meget oppegående fyr.

InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 23:07
Kevin Hartzell? Hvem er det? Jeg ville gått for Taktiske Tor.

(PS! Hartzell har forøvrig skrevet en bok som heter leading from the ice. Anbefales!)
https://www.amazon.com/Leading-Ice-Kevi ... 1502546817

InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 23:31
Ligger avslutningsintervju ute fra Larry Huras ute på aftenbladet video: http://www.aftenbladet.no/tv/#!/video/2 ... er-skuffet

Mener Oilers neste år ville vært tjent med en trener som hadde satset tungt på unge spillere. Flere av spillerne på U20 blir for gamle neste år, og ville vært flott å hatt med 2-3 av de fast på Oilers. Samtidig tar det tid å bygge en toppklubb, og skal en satse på gull allerede til neste år kan det fort bli uhorvelig dyrt. Tror en tydelig satsing på topp 4 i grunnserie og semifinale i sluttspill neste år, og så tilbake til gamle målsetninger om to år kunne slått bra ann hos fans. Da ville en kunne sikret en viss tålmodighet i lagbygget, samtidig som en kunne fått maksimalt ut av de lokale. 100% innsats på isen smitter over på publikum, og ville ihvertfall gitt min opplevelse av å se kamp et betydelig løft sammenlignet med forrige sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 00:05
Her er Larry Huras med et forkortet foredrag om "how to create a winning team":

https://www.youtube.com/watch?v=6NQy8dQeCEM
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 00:31
Badman skrev:
Drebin skrev:Hva med amerikaneren som trente Lillehammer for et par år siden, hvis navn min hukommelse svikter på nå?

Kevin Hartzell. Ja, han likte jeg veldig godt. Det laget han hadde har jeg tidligere sagt var det laget som var nærmest å stoppe våre 6 strake bøtter. Den semifinalen var blytung! Bloggen han hadde vitnet og om en meget oppegående fyr.

Det var det ja. Slo meg som litt Petter Thoresen aktig. Uten at jeg vet om Oilers skal forsøke å kopiere det eller se en annen retning.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 00:49
Badman skrev:Spillerstall 2017/18

Målvakter:

Backer:
Bilde Mats Larsen Mostue - 18/19
Bilde Daniel Rokseth - 18/19
Bilde Villiam Strøm - 18/19
Bilde Dennis Sveum - 18/19

Forwards:
Bilde Eirik Børresen - Opsjon på 18/19
Bilde Jonas Djupvik Løvlie - 18/19
Bilde Kristian Forsberg - 18/19
Bilde Henrik Medhus - 18/19

Trenere:
Bilde Pål Gulbrandsen - Har opsjon på 18/20

Utlendinger: 0/7

Bekreftet inn:

Rykter inn:

Bekreftet ut:

Rykter ut:

Børresen har 1+1 kontrakt i følge https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... t-1.955702

Legger til grunn at opsjonen ikke blir utøvd.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 15:17
Litt surrealistisk å begynne å snakke om neste års lagbygge allerede i starten av mars :lol: Vi som er vant med å vente til langt ut i april før slikt blir tema mener jeg.

Har ingen formening om hvem som bør trene laget fremover, men klarer ikke se at PG er rett mann. Enig i at man må ha en trener som er fast bestemt på å bruke unggutta på fast basis. Hva skal vi med alle talentene på U20 hvis de ikke får muligheten på A laget, og hva gjør det med rekrutteringen hvis nåløyet til A laget er bortimot lukket?

Totalt uenig i de som ønsker PHH ut, han har i en årrekke vist han at kan hente de rette spillerne, og jeg tror man skal lete lenge etter en med bedre treffprosent. Jada, man bommet på det aller meste i år, men hvordan hadde disse spillerne prestert under et annet regime lurer jeg på? Er det spillerne som plutselig ble dårlige i den ellers så gode Stavangerlufta, eller ble de "ofre" for systemet til PG og co?

Ønsket mitt er å bygge en kanonrekke med topp-importer i ene enden, og en rekke med lokale helter med guts og innsats i andre enden. Og så fylle på med importer/norske i de to andre rekkene. Keeperplassen er nok også tema, Holm har sine fantastiske kamper, og sine dårlige kamper, men det er for mye forlangt at han skal være vår matchvinner i 50+ kamper. Vi trenger enten en duo ala Holm/Smith, eller en syk keeper type utlending.

Håper uansett på en rask evaluering, og positive nyheter ilø kort tid, for å trigge positiviteten og optimismen blant fans og sponsorer.

Neste år folkens, neste år :D

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 15:39
Burde man ikke heller se på måten det gjøres i andre land? Der talente settes sammen med en import eller to? Istedet for å sette de "i andre enden", som da sikkert er en 4 rekke med sporadiske innhopp? Talenter må settes i roller og med spillere der de kan bruke talentet sitt og lykkes. Dette gjelder selvsagt alle lag, ikke bare Oilers.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 16:49
Skulle gjerne sett andre nordmenn med kontrakt enn #37, 90 & 91...

55 37 90 91 - telefonnummeret til ny 6te plass...
Only girls stay down

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 20:13
Enig med Kjellvis. Få opp flere av de gode unge og la de få lov til å spille seg varme med dyktige importer.

Hvis det er 1998 modellene som skal inn i neste års tropp så er det vel Jacob Opsahl, Even Myreng og Simen Talge som har fått spilletid på førstelaget så langt.

Tror en skadefri Jacob Opsahl er mer enn god nok til back-up, men spørsmålet er vel om Oilers har tid til å la han få modne. Og om en trener er villig til å la keeper nummer to også få vesentlig spilletid. Even Myreng savnet vi i back-korpset allerede denne sesongen. Og Simen Talge er allerede en publikumsfavoritt. Energi spiller som smeller på. Bør være klar til høsten.

De andre 1998 modellene er muligens et lite stykke unna siden de ikke har vært forsøkt så langt? Sebastian Ågren, Vetle Forgaard, Bjørn-Erik Lühti og Vladislavs Nazarovs. I tillegg er det svensken som kom fra Haugesund. Har størrelse men usikker på hvor god han egentlig er. Men har ikke sett nok Oilers U-20 til å ha noen klar mening om disse.

1999/2000 kullene har flere spennende spillere som på sikt kan ta en plass i en første/andre rekke. Men er noen av disse klare allerede til høsten?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 00:30
Oilers har som uttalt mål å være topp 3 hver sesong. Men hvordan skal det egentlig gjøres når klubben på samme tid skal få fram egne unge spillere? Stavanger savner sårt et alternativ til Oilers der spillere kan modnes en sesong eller 2. Kort og godt savnet etter et lokalt MS er stort.

Egne spillere som har etablert seg i Oilers eller tilsvarende lag de siste 10 årene er skremmende lavt. Etter min mening er ikke Oilers flinke nok på dette området. Gode U20 og U18 lag, ja. Men steget fra U20 til toppen av GET er stort og egentlig svært vanskelig uten en slags lokal farmerklubb.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 00:43
Klysetrynet skrev:Enig med Kjellvis. Få opp flere av de gode unge og la de få lov til å spille seg varme med dyktige importer.

Det er definitvt måten å gjøre det på.

Hvis det er 1998 modellene som skal inn i neste års tropp så er det vel Jacob Opsahl, Even Myreng og Simen Talge som har fått spilletid på førstelaget så langt.

Markus Vikingstad, Thomas Paulsen, Robin Haglund, Tine Klofutar og ikke minst Lars Christian Rødne har og spilt litt i GET i år og bør være aktuelle neste år.

Og Simen Talge er allerede en publikumsfavoritt. Energi spiller som smeller på. Bør være klar til høsten.

Talge hadde jo rykte på seg som ikke helt seriøs, men talentet er det ingen tvil om, og denne sesongen har han spilt med en A på brystet så håper han har instillingen i orden så har han alle muligheter til å bli en meget god spiller for Oilers.

De andre 1998 modellene er muligens et lite stykke unna siden de ikke har vært forsøkt så langt? Sebastian Ågren, Vetle Forgaard, Bjørn-Erik Lühti og Vladislavs Nazarovs. I tillegg er det svensken som kom fra Haugesund. Har størrelse men usikker på hvor god han egentlig er. Men har ikke sett nok Oilers U-20 til å ha noen klar mening om disse.

Arkaitx Edgren er fullstendig sjef på U20 nivå, problemet med han er at han går på utlendingskvoten i GET, men om vi starter sesongen med en ledig plass på kvoten så bør han få noen sjanser på den.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 09:54
Badman skrev:
Markus Vikingstad, Thomas Paulsen, Robin Haglund, Tine Klofutar og ikke minst Lars Christian Rødne har og spilt litt i GET i år og bør være aktuelle neste år.

Disse spillerne av 1999-årgang kan spille U20 også neste sesong, og jeg synes heller de bør ha primært fokus på det, med mye spilletid i mange kamper, istedenfor å være benkeslitere med sporadiske innhopp på A-laget. A-laget bør heller prøve å matche Talge, Myreng og Opsahl (om han vil fortsette å holde seg i Stavanger) så godt de kan, siden deres alternativer neste sesong er enten å spille for Hafsrsfjord Kings i 2 divisjon, eller for en klubb fra en annen landsdel på ett høyere nivå.

Mye tillit, god oppfølging, godt om spilletid, og en litt romslig tabbekvote til 1998-spillerne man håper og tror kan ta steget, det er hva jeg håper på.

InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 12:07
Prøver meg med et tiiiiidlig draft til 18/19-laget.

Forwards
Ny import – Ny Import – Søberg
Ny import – Ny import – Vikingstad
Salsten – Forsberg – Rødne
Lorentzen – Medhus – Henriksen
Talge

Backer
Ny import – Johannesen
Solberg – Ny import
Sveum – Rokseth
Myreng – Mostue

Keepere
Holm – Ny import

InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 19:00
Oddi skrev:Oilers har som uttalt mål å være topp 3 hver sesong. Men hvordan skal det egentlig gjøres når klubben på samme tid skal få fram egne unge spillere? Stavanger savner sårt et alternativ til Oilers der spillere kan modnes en sesong eller 2. Kort og godt savnet etter et lokalt MS er stort.

Egne spillere som har etablert seg i Oilers eller tilsvarende lag de siste 10 årene er skremmende lavt. Etter min mening er ikke Oilers flinke nok på dette området. Gode U20 og U18 lag, ja. Men steget fra U20 til toppen av GET er stort og egentlig svært vanskelig uten en slags lokal farmerklubb.

Dere har jo en potensiell lokal farmerklubb i Hafrsfjord. Hva med å hjelpe de opp i 1.div.? Der kunne ungguttene deres få utviklet seg.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 21-Andersen, flaks og 22 gjester