Kvalifisering for GET-ligaen 2018/2019

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 11:31
I dag startar kvalifiseringa for GET til neste år.

Vi har fått ein nykjommar der - Narvik, og ikkje nok med det: den nordlege landsdelen er dermed representert.

Dei andre laga har spela kvalik før, ikkje minst gjeld det Kongsvinger som er for veteran å rekna med deltaking kvart år sidan 2014. Like lenge har laget berga plassen sin på øvste nasjonale nivå.

Dei to andre laga er sjeldne å sjå her. Stjernen var med i 2014. Når det gjeld Ringerike trur eg laget berre har vore med ein gong tidlegare. Det var så langt tilbake som i 2013.

Eg trur Stjernen surfar gjennom dette nokså trygt. For Kongsvinger kan det bli noko verre, men eksperten greier seg denne gongen også. Dermed ligg det ann til at det ikkje blir endringar i GET neste sesong heller (om alle lag får lisens). M/S ser ut til å gro fast i GET, har faktisk vore på øvste nivå sidan 2015.

InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 13:22
Jeg tror dessverre at årets kvalik blir mindre spennende enn sist sesong. Narvik er nok langt unna GET liga lagene.
Fasit etter endt kvalik:

1. Stjernen
2. Kongsvinger
3. Ringerike
4. Narvik

InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 13:30
Tror faktisk Knights kan overraske negativt jeg. Uten Hare som keeper kan det bli mange bakover også.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 13:53
Narvik er sjangseløse på opprykk med «voksne» dommere. De har flyti på skrikete publikum og feige dommere (ikke ulikt det som foregår på Lillehammer)

InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 14:07
huuum skrev:Narvik er sjangseløse på opprykk med «voksne» dommere. De har flyti på skrikete publikum og feige dommere (ikke ulikt det som foregår på Lillehammer)

Du er så grom <3
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 16:02
Kjellvis skrev:Tror faktisk Knights kan overraske negativt jeg. Uten Hare som keeper kan det bli mange bakover også.

Helt ærlig syns jeg ikke Hare var spesielt god. Overhode ikke i nærheten av Kilar i alle fall.
®

InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 18:32
Det er det liten tvil om. Vinger falt sammen etter at Kilar dro.

InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 19:11
Ringerike leder 3-0 over Vinger halvveis ut i kampen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 19:54
I WAS THERE WHEN NIPE SCORED!
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 19:57
RedFarmer skrev:I WAS THERE WHEN NIPE SCORED!

Åssen er styrkeforholdet Stjernen vs Narvik?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Mars 2018 20:04
Ingar skrev:
RedFarmer skrev:I WAS THERE WHEN NIPE SCORED!

Åssen er styrkeforholdet Stjernen vs Narvik?

I utgangspunktet ingen match når Stjernen setter opp tempo. Sliter med å score mål som vanlig, og Partanen er god.
®

InnleggSkrevet: 05. Mars 2018 01:55
Publikumsrekord for Ringerike. 932 tilskuere ser hjemmelaget vinne 3-0 mot Kongsvinger (forrige rekord var 730). Alle målene her https://youtu.be/UHXO38Xg44w
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Mars 2018 15:52
Tja.. hva skal vi si til dette? Ikke det at jeg bryr meg så mye, men blir det ikke LITT teit å dra på seg masse Comet-effekter for å heie på et annet lag?

https://www.f-b.no/stjernen/halden/come ... 59-1040204
®

InnleggSkrevet: 05. Mars 2018 18:45
RedFarmer skrev:Tja.. hva skal vi si til dette? Ikke det at jeg bryr meg så mye, men blir det ikke LITT teit å dra på seg masse Comet-effekter for å heie på et annet lag?

https://www.f-b.no/stjernen/halden/come ... 59-1040204

Tja, så lenge de betalte inngangsbillet må de da få lov til å ha på seg det de vil.

InnleggSkrevet: 08. Mars 2018 22:07
Narvik vinner 2-1 hjemme mot Kongsvinger. Selv om det er lenge igjen er det mye som tyder på at Narvik eller Ringerike spiller i Get neste sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 00:20
Hawkie skrev:Narvik vinner 2-1 hjemme mot Kongsvinger. Selv om det er lenge igjen er det mye som tyder på at Narvik eller Ringerike spiller i Get neste sesong.

Vel, det holder for Kongsvinger å vinne hjemme mot 1.div lagene så er det likt igjen. Stjernen bør ta full pott mot disse lagene, da kan det avgjøre om Kongsvinger karer til seg poeng mot Stjernen. De klarte seg på håret i fjor og kan gjøre det igjen.
Det sagt, jeg har sett delvis de to første rundene, og Vinger er sjokkerende svake. Dusinimportene deres ser ut som de helst vil være et helt annet sted. Ble overkjørt mot Ringerike og det samme mot Narvik, frem til kreftene til Narvik tok slutt.

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 00:34
Drebin skrev:
Hawkie skrev:Narvik vinner 2-1 hjemme mot Kongsvinger. Selv om det er lenge igjen er det mye som tyder på at Narvik eller Ringerike spiller i Get neste sesong.

Vel, det holder for Kongsvinger å vinne hjemme mot 1.div lagene så er det likt igjen. Stjernen bør ta full pott mot disse lagene, da kan det avgjøre om Kongsvinger karer til seg poeng mot Stjernen. De klarte seg på håret i fjor og kan gjøre det igjen.
Det sagt, jeg har sett delvis de to første rundene, og Vinger er sjokkerende svake. Dusinimportene deres ser ut som de helst vil være et helt annet sted. Ble overkjørt mot Ringerike og det samme mot Narvik, frem til kreftene til Narvik tok slutt.

Det skal fordeles 6 poeng i de to kampene mellom Ringerike og Narvik, et av lagene kan fort stikke av med alle poengene her. I tillegg er det som du sier lite som tyder på at det blir lett for Vinger å hente 6 poeng hjemme mot 1. Div. lagene etter hvordan de har fremstått så langt.
Men Kongsvinger har en stor fordel av å møte Stjernen i siste runde, der sistnevnte trolig allerede er kvalifisert og har tatt ferie, så her blir nok ingenting avgjort før siste runde.

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 10:19
I utgangspunktet så ville det vært svært gledelig om Narvik klarte å karre seg opp i GET. Et eksotisk innslag.
MEN, rent praktisk ville det være katastrofe ift reisevei. Hvordan skal Narvik klare å reise ned til østlandet en gang i uka?
Med en i utgangspunktet begrenset økonomi så vil vel dette være katastrofe? Eller..?
Er det noen støtteordning fra forbundet nå?
Bazinga

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 12:42
Så vidt jeg husker blei reisekassa avviklet for noen år siden.
Om Narvik skulle komme opp må man jo få til en ordning for de slik at man i hvertfall kan gjøre unna flere bortekamper i slengen når men først er på tur.
Ville jo være synd om det er utgifter til flybilletter som skal knekke ryggen dems
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 14:51
trumf skrev:Så vidt jeg husker blei reisekassa avviklet for noen år siden.
Om Narvik skulle komme opp må man jo få til en ordning for de slik at man i hvertfall kan gjøre unna flere bortekamper i slengen når men først er på tur.
Ville jo være synd om det er utgifter til flybilletter som skal knekke ryggen dems

Spørs om det funker for arbeidsgiver og eventuell familie om en spiller blir borte ei uke i slengen for å spille bortekamper.
®

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 17:48
Hvis Narvik klarer å kvalifisere seg så kunne jo de andre lagene vist solidaritet ved å spille alle sine hjemmekamper mot Narvik i Leangen. Om det ikke er å møte dem halvveis, så hjelper det litt
Storhamar
Brynäs
London Knights

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 18:11
Man kan helt sikkert være litt kreativ hvis Narvik skal spille i GET. Noe som i så fall vil gavne alle. Når de skal spille borte kan en torsdagskamp flyttes til fredag, evt til lørdag, og så spiller de igjen på søndag. F.eks Sparta fredag og Stjernen søndag. Så må de til Østfold en gang til.

Når lag sørfra skal til Narvik så spiller de både lørdag og søndag. Så vil fire eller fem av lagene måtte ta en ekstra tur til Narvik. Det kan være torsdagskamp. Ikke veldig annerledes enn bortekamp i Stavanger, bare at man ikke kan sette seg på nattoget til Oslo men må overnatte i Narvik. Vi hadde både Oilers og Rosenborg i GET samtidig. Da skal vi tåle å måtte reise til Narvik også. Flybilletter kan bestilles tidlig og koster ca 2000 pr pers t/r. Hotellene i Narvik vil sikkert være glad for å få bra belegg ved jevne mellomrom slik at prisene kan bli hyggelige.

InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 15:45
Det er folk med slike bakgårdsholdninger som deg som gjør at GET, aldri vil utvikle seg. Skulle narvik rykke opp må de pent bare ta konsekvensen av det. De har selv en plan på et evt opprykk, iogmed at de har takket ja til å spille GET.

Vi kan ikke snu hele GETligaen på hue og sy puter under armene på ett lag, bare fordi de holder til langt unna. Er vel GETligaens og ikke evt Narviks premisser vi skal konkurere på her.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 16:39
Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å legge litt til rette. Det er da ingenting i veien med at Narvik kan spille to helgekamper på østlandet? Derimot ser jeg ikke poenget med at man skal spille dobbeltoppgjør i Narvik. Det er rett og slett fordi Narvik får adskillig flere turer sørover, enn andre lag får nordover.

Men har GET noen avtaler med hotellkjeder? Jeg vet at flere ligaer i Europa har avtaler med diverse hotellkjeder, som gjør at klubbene får rabatter på hotell mot at lagene forplikter seg til kjedene. Samme kan vel gjøres med flyselskaper også? Vi tenker ofte litt snevert når det gjelder GET, istedet for å hele tiden se problemene, så må vi heller prøve å finne løsninger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 00:37
Hvor mange flyturer har Narvik i 1.div denne sesongen kontra hvor mange de må ha i GET?

Jeg synes litt tilrettelegging må være ok, men samtidig synes jeg GET skal være såpass proff at lagene er på omtrent samme kampantall (ikke veldig imponert over det denne sesongen) og at ikke et lag holder på med noe helt annet enn resten. Om Narvik rykker opp er det tross alt deres jobb å få det til å fungere.
Samtidig er det vel ikke mange heltidsproffer på et slikt lag, og de kan ikke være borte 4 dager i uka på bortekamper.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: RedFarmer og 29 gjester