Årets finale! Hvem blir Norgesmester?

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 18:18
Synes absolutt det har noe for seg at man kan velge motstander, det kan bl.a hindre situasjoner hvor lag legger seg i de siste serierundene. Synes også det har en sjarm over seg og gir et (lite) ekstra element til playoff.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 18:24
Kjellvis skrev:
Akkurat den ser jeg. Men når alle vet at det er store kostnader for klubben å evt møte Stavanger i sluttspill, så har de vel planlagt økonomisk for den realiteten. Si at valget hadde stått mellom Stavanger og Sparta ( hypotetisk) Skulle man da valgt Sparta av økonomiske grunner? Jeg mener jo da man må velge Stavanger av sportslige grunner.

Er vel bedre økonomisk å slå ut Oilers og ryke i semien, enn å tape for Sparta i kvarten?
Hvis f.eks Lillehammer anser Oilers og Vif som helt jevne skjønner jeg at man velger Vif pga reisebelastning, men ikke økonomi. De som styrer med sport må ta avgjørelsene i dette, om kassereren begynner å blande seg inn har en misforstått.

InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 19:02
Drebin skrev:
Kjellvis skrev:
Akkurat den ser jeg. Men når alle vet at det er store kostnader for klubben å evt møte Stavanger i sluttspill, så har de vel planlagt økonomisk for den realiteten. Si at valget hadde stått mellom Stavanger og Sparta ( hypotetisk) Skulle man da valgt Sparta av økonomiske grunner? Jeg mener jo da man må velge Stavanger av sportslige grunner.

Er vel bedre økonomisk å slå ut Oilers og ryke i semien, enn å tape for Sparta i kvarten?
Hvis f.eks Lillehammer anser Oilers og Vif som helt jevne skjønner jeg at man velger Vif pga reisebelastning, men ikke økonomi. De som styrer med sport må ta avgjørelsene i dette, om kassereren begynner å blande seg inn har en misforstått.

I en ideell verden burde det være slik, men pt er det bare dere og Oilers som kan tenke sånn...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 19:56
MaxDelt skrev:I en ideell verden burde det være slik, men pt er det bare dere og Oilers som kan tenke sånn...

Tull. De fleste lagene tenker forhåpentligvis sånn. For Lillehammers del så vil de tjene økonomisk på å velge Oilers i kvarten og slå ut dem og komme til semi i forhold til å tape mot VIF i en kvartfinale.
Derfor, om man mener man har en større sportslig mulighet mot Oilers kontra VIF bør man selvsagt velge Oilers alle dager i uken.
Mener man det er hipp som happ sportslig velger man VIF fordi Oilers betyr mer reisebelastning.
Tviler på om det er noen som kommer i økonomisk uføre ved å møte Oilers maks tre ganger på bortebane. Om de gjør det så bør det stilles enorme spørsmålstegn ved driften. Da er problemene langt større enn valg av kvartfinalemotstander.

Edit. Ser nå at jeg bare gjentar hva Drebin skrev tidligere. kloke hoder tenker tydeligvis likt ;-)

InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 20:07
Brevik1 skrev:
MaxDelt skrev:I en ideell verden burde det være slik, men pt er det bare dere og Oilers som kan tenke sånn...

Tull. De fleste lagene tenker forhåpentligvis sånn. For Lillehammers del så vil de tjene økonomisk på å velge Oilers i kvarten og slå ut dem og komme til semi i forhold til å tape mot VIF i en kvartfinale.
Derfor, om man mener man har en større sportslig mulighet mot Oilers kontra VIF bør man selvsagt velge Oilers alle dager i uken.
Mener man det er hipp som happ sportslig velger man VIF fordi Oilers betyr mer reisebelastning.
Tviler på om det er noen som kommer i økonomisk uføre ved å møte Oilers maks tre ganger på bortebane. Om de gjør det så bør det stilles enorme spørsmålstegn ved driften. Da er problemene langt større enn valg av kvartfinalemotstander.

Edit. Ser nå at jeg bare gjentar hva Drebin skrev tidligere. kloke hoder tenker tydeligvis likt ;-)

Du må lese hele tråden før du legger premissene for argumentene dine. Elendig debatt- teknikk! Så det med kloke hoder, vil jeg kalle uredelighet!
Da får jeg prøve igjen: hvis valget står mellom to tilnærmet like motstandere - sportslig sett, må man tenke på belastningen ved lang reisevei og kostnader i tillegg.
Dette er en no brainer!

InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 21:09
MaxDelt skrev:
Brevik1 skrev:

Du må lese hele tråden før du legger premissene for argumentene dine. Elendig debatt- teknikk! Så det med kloke hoder, vil jeg kalle uredelighet!
Da får jeg prøve igjen: hvis valget står mellom to tilnærmet like motstandere - sportslig sett, må man tenke på belastningen ved lang reisevei og kostnader i tillegg.
Dette er en no brainer!

Premissene for argumentene er da valide nok de, selv om de først ble ytret av en annen debattant. Om du leser svaret mitt til Fjella tidligere i tråden vil du se at jeg er inne på det samme der.
Som Drebin skriver over, om kassereren skal ha innflytelse på valg av motstander er man på ville veier. Man får heller spørre ham til råds om det sportslige apparatet ikke kan bestemme seg for hvem de vil ha.

InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 21:24
Er delvis enig med deg at det sportslige bør ha det siste ordet, men så lenge de fleste klubber, eksklusive Storhamar og Oilers, fortsatt har noe anstrengt økonomi, må det også settes rammer for kost vs nytte.
Korriger meg gjerne om du mener det er flere klubber (feks Sparta) som ikke ikke trenger å skjele til økonomi når det gjelder sportslige valg...
Vi trenger klubber som drives økonomisk sunt!
Og ikke bare tenke kortsiktig - der har vi nok grelle eksempler opp gjennom årene!!!

InnleggSkrevet: 26. Februar 2018 22:03
MaxDelt skrev:Korriger meg gjerne om du mener det er flere klubber (feks Sparta) som ikke ikke trenger å skjele til økonomi når det gjelder sportslige valg...

Det kommer litt an på hva du mener med sportslige valg. Men jeg kan iallefall love deg at når det gjelder valg av kvartfinalemotstander så er det Sjur og Micke Matsson som bestemmer hvem det blir. Morten Carlsson (Økonomisjef) blir ikke tatt med på råd der.
Det har vært tradisjon i Sparta i mange år at de gangene man har vært i posisjon til å velge er det det sportslige som teller. Ikke det økonomiske.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 22:45
Deilig at Oilers er ute av kvartfinalen og ønsker dere en god sommer 8-) VIF beholder rekorden så langt. Stavanger Oilers har 6 ganger på rad som NM mester 2012-2017 og VIF 7 ganger på rad 1965-1971.
Blir nok mange år til et lag skal vinne mange år på rad.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 21:51
Det at både Frisk og Lillehammer gjekk vidare berre etter 5 kampar, gjer det lettare å vinne mot Storhamar.

Lillehammer har ein tynn stall, og kunne ikkje stille med 4 fulle rekkjer i siste kampen, Eissæter er skadd og Nyhus fekk karantene. Eg trur kanskje at det kan vera noko alvorleg med Eidsæter, men Lillehammer vil vel ikkje ut med det. Eg finn ingen ting på heimesida til Lillehammer. Det gjeld å ikkje gjera seg lekker for Storhamar føre valet.

Men eg trur at Storhamar vel Lillehammer. I utgangspunktet er dei to laga om lag like gode, men Frisk har eit breiare mannskap, og ein sterk defensiv som Storhamar umogleg kan like. Dessutan er sikkert lengten etter skikkelege hockeykampar på Harar stor etter ein laber kvartfinaleserie med lite folk etter Hamar å vera. Folk blir det sikkert med eit Mjøsderby.

Forresten - er det noko som veit når Storhamar gjer valet sitt. Det bør skje jo før jo heller med tanke på billettsalet.

InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 21:54
9.45 på Sportskanalen.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 22:28
Fjella skrev:Men eg trur at Storhamar vel Lillehammer. I utgangspunktet er dei to laga om lag like gode, men Frisk har eit breiare mannskap, og ein sterk defensiv som Storhamar umogleg kan like. Dessutan er sikkert lengten etter skikkelege hockeykampar på Harar stor etter ein laber kvartfinaleserie med lite folk etter Hamar å vera. Folk blir det sikkert med eit Mjøsderby.

Tilskuertall er jo totalt irrelevant. Trenerteamet som bestemmer, mye folk blir det uansett i en tett og spennende semi. Jeg ville valgt Lillehammer pga bredden, men vi har bedre statistikk mot Frisk denne sesongen, mulig Söderström ser så "enkelt" på det, han antydet vel noe i den duren før kvartvalget.

Hva tenker vi om Sparta? Har brukt en del krefter på 3 suddenmatcher, og en ekstra kamp ift Frisk/Lik. Blir det Sparta-Frisk har jeg mest tro på Frisk, de har et sluttspillslag. Blir det Sparta-Lik vil jeg si det er helt åpent.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 22:44
Drebin skrev:Trenerteamet som bestemmer, mye folk blir det uansett i en tett og spennende semi. Jeg ville valgt Lillehammer pga bredden, men vi har bedre statistikk mot Frisk denne sesongen, mulig Söderström ser så "enkelt" på det, han antydet vel noe i den duren før kvartvalget.

Årets Frisk-lag er ikke så godt som fjorårets, selv om de på papiret kanskje burde være det. De er nok bredere enn Lillehammer, men LIK har noen importer som kan vinne kamper på egenhånd om de har dagen. Jeg ville tatt Frisk.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 12:26
Selv om mange i Hamar (de fleste?) forventer lett å løfte bøtta - blir det nok ingen "walk in the park".
Med Curran i dalende form, mentalt er han kanskje i Sverige allerede? - og at laget ikke har spilt noen tette og harde kamper på lenge (hvis en ser bort fra treningskampen mot Lillehammer som de tapte fordi de ikke orket å vinne samtidig som de fikk alle dommeravgjørelser mot seg :lol:), kan gjøre at de kan få seg en overraskelse...
Frisk, Sparta og Lillehammer har fått sluttspillintensiteten i kroppen og er "ready to rumble"!!!!

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 12:31
MaxDelt skrev:Med Curran i dalende form

Ja, 13 poeng på fire kamper så langt i sluttspillet er dalende form :roll:

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 12:38
Litt skuffet over valget av Frisk. Selv om de var det lavest plasserte av gjennværende, og ikke det laget vi er dårligst mot internt, så er det også det eneste laget som har feid isen med Storhamar i noen kamper i år.
Storhamar
Brynäs
London Knights

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 12:43
flaks skrev:
MaxDelt skrev:Med Curran i dalende form

Ja, 13 poeng på fire kamper så langt i sluttspillet er dalende form :roll:

Motstanderen var?

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 13:38
MaxDelt skrev:Selv om mange i Hamar (de fleste?) forventer lett å løfte bøtta - blir det nok ingen "walk in the park".
Med Curran i dalende form, mentalt er han kanskje i Sverige allerede? - og at laget ikke har spilt noen tette og harde kamper på lenge (hvis en ser bort fra treningskampen mot Lillehammer som de tapte fordi de ikke orket å vinne samtidig som de fikk alle dommeravgjørelser mot seg :lol:), kan gjøre at de kan få seg en overraskelse...
Frisk, Sparta og Lillehammer har fått sluttspillintensiteten i kroppen og er "ready to rumble"!!!!

Curran blir om Storhamar betaler ham det han vil ha ;) .

Jarlos

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 13:45
Jarlos

Tror eller vet du?

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 14:22
MaxDelt skrev:Jarlos

Tror eller vet du?

Vet ikke, kun et rykte jeg har hørt.

Jarlos
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 14:41
jarlos skrev:

Jarlos

Ja, det er jo ikke akkurat noe risikabel spådom. Jeg har vært på Hamar før og jeg hadde på følelsen at det ikke var et helt forjævlig sted å bo. :lol: Nei, men han er blitt 28 år og han blir vel neppe NHL-spiller i løpet av karriæren? Lønn og trivsel spiller jo helt klart mest inn. Erfaringsmessig vil jeg jo si at man kan trives med mye rart bare lønna er høy nok...
®

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 14:51
Blir han så voldsomt dyr da? Vi snakker jo ikke en spiller med erfaring/brilliant historie fra store ligaer. Så er sikkert ikke monstertilbud( økonomisk) han får fra SHL, annet enn at det er et stort steg sportslig? Er nok mer en billig/low risk for SHL klubbene. Selv om jeg er Sparta supporter, så håper jeg han blir, viktig med attraksjoner og profiler i GET ligaen.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 15:15
Drebin skrev:Hva tenker vi om Sparta? Har brukt en del krefter på 3 suddenmatcher, og en ekstra kamp ift Frisk/Lik. Blir det Sparta-Frisk har jeg mest tro på Frisk, de har et sluttspillslag. Blir det Sparta-Lik vil jeg si det er helt åpent.

Tviler på om Sparta er særlig mer preget av kampene mot MS enn Lillehammer og Frisk er.
De tre første kampene gikk riktignok til sudden men de tre siste ble langt lettere, selv om det var litt hektisk tredje periode i går. I tillegg er det 5 "hviledager" før første semi, så egentlig vil jeg si det er tilnærmet perfekt oppkjøring til semi. Man er i kampmodus, og unngår for lang pause, samtidig som det er tid nok til å restituere.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 17:24
RedFarmer skrev:
jarlos skrev:

Jarlos

Ja, det er jo ikke akkurat noe risikabel spådom. Jeg har vært på Hamar før og jeg hadde på følelsen at det ikke var et helt forjævlig sted å bo. :lol: Nei, men han er blitt 28 år og han blir vel neppe NHL-spiller i løpet av karriæren? Lønn og trivsel spiller jo helt klart mest inn. Erfaringsmessig vil jeg jo si at man kan trives med mye rart bare lønna er høy nok...

Har ingen summer, men hørte han selv hadde et forslag.

Jarlos

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 18:56
Curran faller igjennom defensivt i SHL
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester