RUNDE 45 I GET-LIGAEN 17/18 TIRSDAG 6-2-2018.

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 09:42
dab skrev:Taklingen til Soares ligger ute på TV2.
https://www.tv2.no/v/1296763/
Stygg og helt bevist hodetakling. Blir noen kamper på den, selv med den sedvanlige Oilersrabatten.

Det var ingen takling mot hodet. Hvis han lærer seg å spille hockey, og får hodet sitt opp, så hjelper det, eller hva? Men jeg gikk ikke etter hodet. Han prøvde å hoppe unna. Hva skal man gjøre? Jeg var midt i en takling, hevder Soares.

– Jeg kunne ha skadet ham stygt hvis jeg ville, for å si det sånn. Men det ville jeg jo ikke, sier Soares, og mener viser «uskylden» i taklingen.

https://www.aftenbladet.no/100Sport/vin ... 9681b.html

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 09:58
flaks skrev:
dab skrev:Taklingen til Soares ligger ute på TV2.
Stygg og helt bevist hodetakling. Blir noen kamper på den, selv med den sedvanlige Oilersrabatten.

Det var ingen takling mot hodet. Hvis han lærer seg å spille hockey, og får hodet sitt opp, så hjelper det, eller hva? Men jeg gikk ikke etter hodet. Han prøvde å hoppe unna. Hva skal man gjøre? Jeg var midt i en takling, hevder Soares.

– Jeg kunne ha skadet ham stygt hvis jeg ville, for å si det sånn. Men det ville jeg jo ikke, sier Soares, og mener viser «uskylden» i taklingen.

https://www.aftenbladet.no/100Sport/vin ... 9681b.html

Uttalelsene fra Soares tyder på at han har fått mange smeller i eget hode.

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 10:03
Helt sinnsykt at en organisasjon som Oilers tolererer slike uttalelser fra egne spiller, eller i det minste at de tar avstand fra det. Soares viser jo bare hvilken usympatisk idiot han er.

Utrolig glad for måten Sjur Robert håndterte dette tidligere i sesongen.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 10:36
En mann som mener han har såpass med integritet som det Tore Christiansen tilsynelatende har annulerer den kontrakten der på sekundet og sparker det fjolset på dør. De utsagnene han kommer med der er i seg selv grunn til å ilegge han det dobbelt av antall kamper av hva han skulle fått. Han trekker faktisk både Oilers og sporten ned i søla med sånne utsagn.

Møkkamann!!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 10:58
AnonNym skrev:Helt sinnsykt at en organisasjon som Oilers tolererer slike uttalelser fra egne spiller, eller i det minste at de tar avstand fra det. Soares viser jo bare hvilken usympatisk idiot han er.

Og så puster vi med magan og leser videre i artikkelen Higsons kommentarer: "Det var rett dømt. Det var en takling mot hodet, slår Higson fast."

Forøvrig reinspikka idioti fra Soares og pinlig at han ikke bare sier "i done fucked up" og legger seg flat. Ser nok ikke ham igjen denne sesongen, uansett hvor langt Oilers skulle klare å komme seg i sluttspillet.
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 11:02
Mehh skrev:
AnonNym skrev:Helt sinnsykt at en organisasjon som Oilers tolererer slike uttalelser fra egne spiller, eller i det minste at de tar avstand fra det. Soares viser jo bare hvilken usympatisk idiot han er.

Og så puster vi med magan og leser videre i artikkelen Higsons kommentarer: "Det var rett dømt. Det var en takling mot hodet, slår Higson fast."

Samme Higson som har brukt årevis på å skape debatt rundt hodeskader/farlige taklinger osv, plasserer hodet godt i sanda her..

Soares er en kron-idiot og han gir uttrykk for i intervjuet at han kunne skadet Oppøyen ordentlig hvis han hadde ønsket det..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 11:10
JasonTyalor skrev:
Mehh skrev:

Samme Higson som har brukt årevis på å skape debatt rundt hodeskader/farlige taklinger osv, plasserer hodet godt i sanda her..

Soares er en kron-idiot og han gir uttrykk for i intervjuet at han kunne skadet Oppøyen ordentlig hvis han hadde ønsket det..

Forklar meg gjerne hvordan å slå fast at en hodetakling er en hodetakling og at match straff var korrekt dømt, er å stikke hodet i sanden?
For øvrig 100% enig i dine kommentarer ang Soares. Når han får overtenning kan han være farlig for motspillere og en belastning for laget.

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 11:19
Mehh skrev:

Forøvrig reinspikka idioti fra Soares og pinlig at han ikke bare sier "i done fucked up" og legger seg flat. Ser nok ikke ham igjen denne sesongen, uansett hvor langt Oilers skulle klare å komme seg i sluttspillet.

Ja, jeg ser Higson sier at det var rett dømt, men hverken trener, sportssjef eller klubben sier noe utover dette.
Jeg tror det er viktig at man tar mer ansvar for hvordan eget lag, og egne spillere opptrer.

Til sammenligning, selv om den saken var noe verre:
https://www.vg.no/sport/ishockey/norsk- ... /24180049/

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 11:34
En voldsmann på banen, og en som ser ut til å ha havnet i UDI-køen grunnet rulleblad.

Oilers tar Inkluderende Arbeidsliv til et nytt nivå !
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 12:17
JasonTyalor skrev:En voldsmann på banen, og en som ser ut til å ha havnet i UDI-køen grunnet rulleblad.

Så er det vel en vernet bedrift også - tenker på at Pål får ubegrenset tillit :lol:
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 12:35
MaxDelt skrev:
JasonTyalor skrev:En voldsmann på banen, og en som ser ut til å ha havnet i UDI-køen grunnet rulleblad.

Så er det vel en vernet bedrift også - tenker på at Pål får ubegrenset tillit :lol:

Vi tar inkluderende arbeidsliv veldig seriøst. ;)

InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 09:42
Dette blir bare verre og verre:

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -1.1097923

For et utrolig feil tidspunkt å hevde at Follestad påvirker dommen. På en sånn takling
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 09:54
AnonNym skrev:Dette blir bare verre og verre:

For et utrolig feil tidspunkt å hevde at Follestad påvirker dommen. På en sånn takling

Dette begynner å nærme seg Hamar-nivå i sutring. :roll: 8-)

1. Jeg kan aldri i verden tenke meg at Follestad kan påvirke noe som helst.
2. Å beskylde Oppøyen for "embellishment" i dette tilfellet er jo direkte usmakelig. Man kan godt være litt groggy etter en sånn trøkk og likevel komme tilbake på isen. I tillegg gir dommeren marsjordre UMIDDELBART uten å ta hensyn til om Oppøyen er skadet eller ikke.
®

InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 10:28

Dette var pinlig lesning. Det er helt vanlig at sidekommentatorer om det så er Wikegård, Sanny Lindström m.fl. kommenterer stygge tacklinger, tror ikke Diciplinnämden lar seg påvirke av det.
Man ser jo på Oppøyen når han sitter i spillerboksen at han har fått seg en smell.

InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 15:03
CCCP skrev:

Dette var pinlig lesning. Det er helt vanlig at sidekommentatorer om det så er Wikegård, Sanny Lindström m.fl. kommenterer stygge tacklinger, tror ikke Diciplinnämden lar seg påvirke av det.
Man ser jo på Oppøyen når han sitter i spillerboksen at han har fått seg en smell.

Enig. Jeg er stort sett imponert over Iversen sine analyser men denne er skivebom. Feil fokus og merkelige spekulasjoner.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 18:56
Oilers jobber vel med å få inn en erstatter for Soares før sluttspillet, kan jeg tenke meg :geek:
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 20:11
MaxDelt skrev:Oilers jobber vel med å få inn en erstatter for Soares før sluttspillet, kan jeg tenke meg :geek:

Mtp at Trotter sitter på 5 uka og hever lønn, trener og venter i spenning klarer jeg ikke helt å se at de henter en annen. Ikke med mindre de får beskjed om at Trotter ikke innvilges arbeidstillatelse og de rekker å panikk-hente en ny spiller innen den neste uka...

InnleggSkrevet: 09. Februar 2018 20:46
Tipper det kommer minst 1 ny til stavanger hvis ikke 2

InnleggSkrevet: 10. Februar 2018 00:40
Drebin skrev:
Brevik1 skrev:
dab skrev:Taklingen til Soares ligger uten på TV2.

Oi, den var stygg ja. Seriespillet er garantert over for Soares. Så får vi se hvor mange kvartfinalekamper han må stå over.
Slew footingen til Cornet er vel også automatisk Match? Men der holder det med en kamp antagelig.

Slew foot er én kamp (var det i fjor i hvert fall). Nå har disu fått flere terninger til denne sesongen, men Soares bør få 4-5 kamper mener jeg. Vet ikke om det er formildende at Oppøyen spilte videre?

Ikke helt sikker, men det er unaturlig å ikke legge vekt på om motstander blir skadet. En kraftig hjernerystelse som man vet tar lang tid å lege, kontra at motstander kan fortsette kampen, bør gi lengre straff for synderen.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Boysen, målgård1 og 12 gjester