UKENS RUNDE I GET-LIGAEN 17/18.

InnleggSkrevet: 31. Januar 2018 12:47
RedFarmer skrev:
Hva om en utespiller redder pucken som hadde gått i mål? Hvem blir kreditert denne redningen? :-)

Skudd som stoppes av stolper og skudd som stoppes av utespillere telles på samme måte.
Ingen av dem er skudd på mål, og ingen av dem er redninger.
Det er mulig det kommer som et sjokk, men det er bare for keeper det føres statistikk for redningsprosent. Det føres ikke offisiell redningsprosent for utespillere, stolper eller knekte køller som ligger igjen på isen.

RedFarmer skrev:Jeg kan heller ikke tenke meg at en puck som keeper styrer inn med skinna fra død vinkel ikke blir tellende som skudd på mål.

Et skudd som på en eller annen måte havner i mål teller selvfølgelig i statistikken.
Hvor små fliser skal egentlig spikkes? Det er jo bare pulver igjen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Januar 2018 13:03
Du må ikke være så syklig opptatt av redningsprosenten. Det er skudd på mål som er interessant! :lol:

Hva om keeper redder skuddet, velger å ikke blokkere men kaster pucken i eget mål? Er det skudd på mål? ;)
®

InnleggSkrevet: 31. Januar 2018 13:38
RedFarmer skrev:Du må ikke være så syklig opptatt av redningsprosenten. Det er skudd på mål som er interessant! :lol:

Hva om keeper redder skuddet, velger å ikke blokkere men kaster pucken i eget mål? Er det skudd på mål? ;)

Ja: "Skudd på mål: Hver gang en puck har retning mot målet og enten går i mål eller ville ha gått i
mål om ikke målvakten hadde reddet skuddet."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Januar 2018 19:48
MaxDelt skrev:
RedFarmer skrev:Men han scorte vel "bare" tre? I følge hockey.no scorte Frisk 3 mål i runde 0 og vant straffene 6-3....

I følge VG scoret han på 5 straffeslag. Men, jeg så ikke kampen - så det er mulig du har rett.
Hvis tallene du sier, stemmer, blir prosenten 2,7!
Høyst respektabelt, det også!!!!

Ja, absolutt. Sjølv om du får to forsøk, er sjansen for å lukkast berre 50% for å få eitt mål.

InnleggSkrevet: 31. Januar 2018 22:35
RedFarmer skrev:Hvorfor er ikke et skudd i stolpen et skudd på mål? Merkelig flisespikkeri når omtrent alle skudd som keeper redder, uavhengig om de teoretisk sett kunne gått inn eller ikke, blir regnet som skudd på mål.

Selv om man ikke har lært å telle skudd i Stjernehallen (teller altfor mange "skudd" i hver eneste kamp) så betyr det ikke at andre arrangementer skal begå samme feilen.

InnleggSkrevet: 31. Januar 2018 23:18
sthans skrev:
RedFarmer skrev:Hvorfor er ikke et skudd i stolpen et skudd på mål? Merkelig flisespikkeri når omtrent alle skudd som keeper redder, uavhengig om de teoretisk sett kunne gått inn eller ikke, blir regnet som skudd på mål.

Selv om man ikke har lært å telle skudd i Stjernehallen (teller altfor mange "skudd" i hver eneste kamp) så betyr det ikke at andre arrangementer skal begå samme feilen.

Ikke rop for høyt nå sthans... Det gjørs også i Stavanger. Skudd som går en halvmeter utenfor telles alt for ofte som skudd. Så det er nok ikke i bare i Stjernenhallen det telles for mye.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 23:16
Ble lett match til slutt for Stjernen, men det så ikke helt sånn ut etter 2 perioder. Kongsvinger har dog null lagmoral, så det er full kollaps i 3. når Stjernen tar ledelsen.
®

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 23:30
Herlig at kampen i Kristins Hall snur med divingen til Ask 1.19.20 inn i Sumo-sendinga.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 23:37
MaxDelt skrev:Sitter med en følelse på at kampen Lillehammer vs VIF blir en målrik affære?!?

7-5!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 01. Februar 2018 23:42
Vanstaalduinen skrev:Herlig at kampen i Kristins Hall snur med divingen til Ask 1.19.20 inn i Sumo-sendinga.

Fint at de tar for divinger. Er en diskusjon i Sverige nå at flere spillere overspiller i enkelte situasjoner.
Derfor er det fint at de tar for det i håp om å bli kvitt det.

InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 00:48
RedFarmer skrev:Du må ikke være så syklig opptatt av redningsprosenten. Det er skudd på mål som er interessant! :lol:

Eller hvor skuddene kommer fra. Hjelper ikke om man slipper til få skudd, om flesteparten av de er fra et farlig område.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 17:38
For Vålerenga er det et stort tap at de mistet Thomas Olsen med ankelbrudd. Det blir ikke dømt noe ifm at han helt forsvarsløs blir taklet inn mot vantet som han treffer med beina først. Jeg mener denne type taklinger mot rygg og hvor armer blir brukt for å skyve motstander ut av balanse slik at de treffer vantet med stor kraft er noe Player Safety bør se på.

55:30 ut i sendinga https://sumo.tv2.no/sport/ishockey/get- ... layer=true
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Februar 2018 19:05
Sorum skrev:For Vålerenga er det et stort tap at de mistet Thomas Olsen med ankelbrudd. Det blir ikke dømt noe ifm at han helt forsvarsløs blir taklet inn mot vantet som han treffer med beina først. Jeg mener denne type taklinger mot rygg og hvor armer blir brukt for å skyve motstander ut av balanse slik at de treffer vantet med stor kraft er noe Player Safety bør se på.

Jeg tror ikke det var noe bevisst stygg tackling fra Lillehammers nr 68 (F Dahl) på Thomas Olsen?
Men, det som var leit med den incidenten, utenom selve skaden, var at noen få hjemmesupportere kom med skjellsord mot Olsen da han lå skadet på isen!
Slik SKAL IKKE FOREKOMME.
FLAUT!

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 11:56
Sorum skrev:For Vålerenga er det et stort tap at de mistet Thomas Olsen med ankelbrudd. Det blir ikke dømt noe ifm at han helt forsvarsløs blir taklet inn mot vantet som han treffer med beina først. Jeg mener denne type taklinger mot rygg og hvor armer blir brukt for å skyve motstander ut av balanse slik at de treffer vantet med stor kraft er noe Player Safety bør se på.

Den blr meldt inn av Enga og det endte med 0 kamper.

https://www.hockey.no/Spillernes-sikker ... er/sak-55/

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 15:13
Tenno skrev:Den blr meldt inn av Enga og det endte med 0 kamper.

Godt vurdert og godt begrunnet. En trenger vel ikke si noe mer.

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 19:36
Tenno skrev:

Det er ikke VIF som har innrapportert denne. Da ville det ha stått det. Her står det: Innrapportert hendelse (PSF), hvor PSF står for Player Safety - «Players Safety - PSF» står det på hockey.no

Registrerer at Player Safety er enig med meg.

Så er jeg veldig uenig i DISU sin konklusjon som er:
-Dette er ikke en takling bakfra
-Det er kontakt men ikke mer enn forventet i en kamp om puck og posisjon
-Det tilføres ikke unormalt med kraft fra rød spiller
---------------------
-Det er en takling bakfra. Olsen er foran Dahl hele veien, og på et tidspunkt slutter Dahl å bry seg om pucken fordi han ikke vil nå den først. Han forbereder en takling og når Olsen når frem mot pucken og begynner en høyresving så treffer taklingen høyt på ryggen og Dahl forsterker taklingen med å bruke armene til å skyve Olsen mot vantet. PSF må ha påpekt armbruken da DISU kommenterer det.
-DISU snakker om kamp om puck. Dahl bryr seg ikke om pucken. Det som er farlig med taklingen er den retning og fart som Olsen har og at taklingens retning og kraft nettopp sender Olsen forsvarsløs mot vantet som bare er 2-3 meter unna.
-DISU annerkjenner her at man kan bruke samme type kraft i alle taklinger uavhengig av motspillers retning og fart nær vantet. Thomas Olsen hadde ikke mistet balansen om det bare var en vanlig takling skulder mot skulder. Problemet her er treffpunktet høyt på ryggen og den kraftfulle dytten han får av Dahl.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 19:52
Sorum skrev:
Tenno skrev:

Det er ikke VIF som har innrapportert denne. Da ville det ha stått det. Her står det: Innrapportert hendelse (PSF), hvor PSF står for Player Safety - «Players Safety - PSF» står det på hockey.no

---------------------
-Det er en takling bakfra. Olsen er foran Dahl hele veien, og på et tidspunkt slutter Dahl å bry seg om pucken fordi han ikke vil nå den først. Han forbereder en takling og når Olsen når frem mot pucken og begynner en høyresving så treffer taklingen høyt på ryggen og Dahl forsterker taklingen med å bruke armene til å skyve Olsen mot vantet. PSF må ha påpekt armbruken da DISU kommenterer det.
-DISU snakker om kamp om puck. Dahl bryr seg ikke om pucken. Det som er farlig med taklingen er den retning og fart som Olsen har og at taklingens retning og kraft nettopp sender Olsen forsvarsløs mot vantet som bare er 2-3 meter unna.
-DISU annerkjenner her at man kan bruke samme type kraft i alle taklinger uavhengig av motspillers retning og fart nær vantet. Thomas Olsen hadde ikke mistet balansen om det bare var en vanlig takling skulder mot skulder. Problemet her er treffpunktet høyt på ryggen og den kraftfulle dytten han får av Dahl.

Trist med skaden, men var du like forulempet da Ylven, med viten og viljen, smelte Frisks Alex Wall inn i vantet?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 20:16
En liten dytt i skuldra er tydeligvis overfall for Sorum. Olsen ramler jo som om han var skutt. 2 minutter for embellishment spør du meg...
®

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 20:26
MaxDelt skrev:Trist med skaden, men var du like forulempet da Ylven, med viten og viljen, smelte Frisks Alex Wall inn i vantet?

Jeg husker ikke nå om jeg skrev noe ifm med Ylven sin grusomme takling. Jeg tok opp taklingen på Olsen i denne tråden og mener at det kan jeg stå for nå når også Player Safety tok tak i saken. Jeg skriver gjerne om slike hendelser uansett hvilke klubber som er involvert. Var vel også tidlig ute og foreslo at vi skulle ha et Player Safety-utvalg, og senere at det burde være full åpenhet om slike type saker. Og nå har vi det på plass, og det gjør samtidig at det er lettere å diskutere sakene.

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 20:27
RedFarmer skrev:En liten dytt i skuldra er tydeligvis overfall for Sorum. Olsen ramler jo som om han var skutt. 2 minutter for embellishment spør du meg...

vi har en lang lang vei å gå i forhold til spillernes sikkerhet....

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 20:32
Sorum skrev:
Tenno skrev:

---------------------

Det faktum at
1) Taklingen bedømmes ikke engang til en tominutter der og da av fire dommere
2) VIF-benken reagerer heller ikke
3) Ingen VIF-spillere konfronterer Dahl
4) VIF legger ikke inn protest
5) DISU mener saken er vås
burde tyde på at dette er ingenting å bry seg om, Sorum.

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 22:03
KjellKjellenBigset skrev:Det faktum at

Nå ble taklingen vurdert av Håkan Södergren, Petter Salsten og Geir Thomas Olsen til at de sender den frem til DISU. VIF-spilerene reagerte også der og da.

Har du sett taklingen? Hvor er treffpunkt? Hva synes du om armbruken?

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 22:16
Sorum skrev:Det er ikke VIF som har innrapportert denne. Da ville det ha stått det. Her står det: Innrapportert hendelse (PSF), hvor PSF står for Player Safety - «Players Safety - PSF» står det på hockey.no

Beklager. Jeg forholdt meg til en tweet fra en tett på Lillehammer, hvor det sto at Enga rapporterte inn.

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 22:28
Jeg har sett taklingen mange ganger og er enig med Sorums synspunkter når det gjelder armbruk, treffpunkt og avstand til vantet. Allikevel er det T.Olsen som endrer retning og kommer inn i "banen" til Dahl. Han legger også sin tyngde inn mot kroppen til Dahl og oppsøker på den måten kontakt. I tillegg har han ikke retning inn mot vantet når taklingen inntreffer.

Klarer ikke å bestemme meg for om det burde gis straff eller ikke.

InnleggSkrevet: 05. Februar 2018 23:07
Sorum skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Det faktum at

Nå ble taklingen vurdert av Håkan Södergren, Petter Salsten og Geir Thomas Olsen til at de sender den frem til DISU. VIF-spilerene reagerte også der og da.

Har du sett taklingen? Hvor er treffpunkt? Hva synes du om armbruken?

Den er sendt inn for å ha ryggdekning i tilfelle noen skulle jamre seg. Det verste de risikerer er uansett bare at DISU sier nei, slik som i dette tilfellet. Hvor mange kamper mener du dette skulle gitt? Må vi påføre isen en markert buffersone ved vantet som forteller at fysisk kontakt innenfor linjen kan medføre utestengelse? Han midterste der skal du forøvrig få veldig billig av meg i mange sammenhenger.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Klysetrynet, målgård1, Sorum og 14 gjester