Innspurt i seriespillet - 4/5 runder ferdigspilt

InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 10:43
Drebin skrev:
Brevik1 skrev:Sparta har slitt voldsomt denne sesongen med å finne ut av Manglerud. Derfor tror jeg heller ikke MS vil være noe selvsagt førstevalg for Sparta i sluttspillet om de skulle få mulighet for å velge dem.

Ikke et førstvalg kanskje, men de bør være et annetvalg. Jeg tror ikke sluttspillshockey passer de like godt, om motstanderen spiller på lav risiko. En annen ting er at de er det minste laget, stor forskjell med Vif (og Oilers) hvor det vil bli fysiske og tøffe kamper.

Ingen taper i best av 7 mot MS. ...dessverre. Syntes nesten synd på Oilers som blir vurdert bort på bakgrunn reise og bo kostnader.
At Oilers fyller opp med enda en ræva spiller bør muligens få noen til å øyne muligheter for en kort vei til semin.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 12:13
huuum skrev:
Drebin skrev:
Brevik1 skrev:Sparta har slitt voldsomt denne sesongen med å finne ut av Manglerud. Derfor tror jeg heller ikke MS vil være noe selvsagt førstevalg for Sparta i sluttspillet om de skulle få mulighet for å velge dem.

Ikke et førstvalg kanskje, men de bør være et annetvalg. Jeg tror ikke sluttspillshockey passer de like godt, om motstanderen spiller på lav risiko. En annen ting er at de er det minste laget, stor forskjell med Vif (og Oilers) hvor det vil bli fysiske og tøffe kamper.

Ingen taper i best av 7 mot MS. ...dessverre. Syntes nesten synd på Oilers som blir vurdert bort på bakgrunn reise og bo kostnader.
At Oilers fyller opp med enda en ræva spiller bør muligens få noen til å øyne muligheter for en kort vei til semin.

Som tidligere nevnt; Skulle Oilers flakse seg gjennom kvarten, tror jeg Storhamar velger dem i semi for den "enkleste" veien til finalen. Oilers har, dessverre, ikke vist noen ting som tilsier at de skal være en trussel mot noen av topp 4 lagene i en kvartfinale. De har vært gode i perioder, men det har til dags dato aldri gått mer enn 2-3 kamper før neste nedtur. Oilers' største håp om semi er at Frisk tar tredjeplassen og velger det økonomiske (VIF) foran det trygge (Oilers), slik at vi ender opp med Lillehammer.
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 12:16
Selv om L.I.K. taper i SD mot Frisk i kveld, er de fortsatt på 3. plass!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 13:39
MaxDelt skrev:Selv om L.I.K. taper i SD mot Frisk i kveld, er de fortsatt på 3. plass!

Stemmer det. Men da må altså lillehammer ha like mange poeng mot Sparta (B) og Storhamar (H) som Frisk klarer å kapre mot Stjernen (H) og Kongsvinger (B). Litt sannsynlighetsregning peker mot at sjansen for 3 plass på lillehammer er ganske tynne ved tap i kveld. Men se på den lyse siden. Lillehammers kamper i DnB arena denne sesongen har jo vært stor underholdning for deres del! Dere har tatt 5 av 6 mulige poeng og scora 9 mål!
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 18:20
Mehh skrev:
MaxDelt skrev:Selv om L.I.K. taper i SD mot Frisk i kveld, er de fortsatt på 3. plass!

Stemmer det. Men da må altså lillehammer ha like mange poeng mot Sparta (B) og Storhamar (H) som Frisk klarer å kapre mot Stjernen (H) og Kongsvinger (B). Litt sannsynlighetsregning peker mot at sjansen for 3 plass på lillehammer er ganske tynne ved tap i kveld. Men se på den lyse siden. Lillehammers kamper i DnB arena denne sesongen har jo vært stor underholdning for deres del! Dere har tatt 5 av 6 mulige poeng og scora 9 mål!

Helt enig i din betraktning! Lillehammer bør ha minimum 2 poeng i kveld for å ha en reell sjanse på 3. plass!
Sitter dessverre med en dårlig følelse før kveldens kamp :oops:

I en ev kvartfinale mot Oilers tror jeg Lillehammer har et høyere toppnivå, men at Oilers drar nytten av større bredde og mer erfaring.
I tillegg klarer vel Oilers å trylle fram nok en spiller før "vinduet" stenger 15. februar?!?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 23:24
Bazinga!

https://www.youtube.com/watch?v=u85u2ymDl8M
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 23:32
Hvem har hvem på innbyrdes av Stjernen og Lørenskog ved poenglikhet? Stjernen 1 poeng bak nå etter seier i sudden.
Stjernen har igjen Frisk borte og MS hjemme. Lørenskog har igjen Oilers hjemme og Vif borte.

Helt åpent nå slik jeg ser det. MS hjemme er på papiret den enkleste, men nå er det lang pause og hvem vet hvilket lag som kommer best ut av det.
Som Storhamarfan håper jeg på Lørenskog, utelukkende pga kortere reisevei for meg selv. I alt annet heier jeg på Stjernen vs Skauen :D

InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 23:36
Drebin skrev:Hvem har hvem på innbyrdes av Stjernen og Lørenskog ved poenglikhet? Stjernen 1 poeng bak nå etter seier i sudden.
Stjernen har igjen Frisk borte og MS hjemme. Lørenskog har igjen Oilers hjemme og Vif borte.

Helt åpent nå slik jeg ser det. MS hjemme er på papiret den enkleste, men nå er det lang pause og hvem vet hvilket lag som kommer best ut av det.
Som Storhamarfan håper jeg på Lørenskog, utelukkende pga kortere reisevei for meg selv. I alt annet heier jeg på Stjernen vs Skauen :D

Om jeg ikke tar aldeles feil er det Skauen som leder med 8 poeng mot 7
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Februar 2018 23:51
Brevik1 skrev:Om jeg ikke tar aldeles feil er det Skauen som leder med 8 poeng mot 7

Da holder det antagelig for Stjernen å vinne etter sudden mot MS. Men samtidig blir jeg ikke sjokkert om Lørenskog rasker med seg minst 1 poeng mot enten Oilers eller Vif som begge ikke har noe å spille for.
Konklusjon: :?

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 09:46
Drebin skrev:
Brevik1 skrev:...Oilers eller Vif som begge ikke har noe å spille for.

Nå er det da 2 poeng som skiller Oilers og VIF i kampen om 5. plassen. Ganske sikker på at begge lagene ønsker å ende øverst på tabellen av disse 2.

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 09:57
Drebin skrev:
Brevik1 skrev:...Oilers eller Vif som begge ikke har noe å spille for.

Det så da absolutt ikke ut som disse to lagene "ikke hade noe å spille for" i går. Den innsatsen som ble lagt til grunn i sudden i går, fra begge lag, er noe bland annet Frisk-gutta kan studere. Makan til kjemping for et "ubetydelig poeng" er det sjelden jeg har sett!

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 10:06
Ser Lillehammer allerede har inkassert tredjeplassen ifølge Twitter konto.

Det var vel i tidligste laget?
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 10:31
AnonNym skrev:Ser Lillehammer allerede har inkassert tredjeplassen ifølge Twitter konto.

Tror den der er relativt trygg du, det Frisk viser om dagen, spesielt backene, tilsier ikke annet enn rett ut i kvarten uavhengig av motstander. Tror enste laget Frisk burde følt seg som favoritt mot akkurat nå er Kongsvinger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Februar 2018 00:23
Tiger_n skrev:
AnonNym skrev:Ser Lillehammer allerede har inkassert tredjeplassen ifølge Twitter konto.

Tror den der er relativt trygg du, det Frisk viser om dagen, spesielt backene, tilsier ikke annet enn rett ut i kvarten uavhengig av motstander. Tror enste laget Frisk burde følt seg som favoritt mot akkurat nå er Kongsvinger.

Frisk har igjen Stjernen B og Kongsvinger H, det skal jo være 6 poeng. Lillehammer Sparta B og Storhamar H, og har 4 poengs forsprang. Samtidig har Sparta 4 poeng på Lik og har igjen de hjemme og Oilers B.

Sparta-Lillehammer etter pausen vil åpne opp enten kampen om 2 eller 3 plassen. Og mtp en uvanlig lang pause nå er det helt åpent slik jeg ser det hvilke lag som kommer best i gang igjen. Ingen av lagene som kjemper om medaljer har råd til en dårlig kamp etter pausen.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 14 gjester