Innspurt i seriespillet - 4/5 runder ferdigspilt

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 00:39
Da er vi omtrent der at vi er ferdige med fire av fem runder med seriespill, og tabellen begynner å sette seg. Men det er ganske forskjellig kampprogram som gjenstår, så selvom Sparta på 2. plass har en og to kamp mer igjen å spille enn Frisk og Lillehammer, samt 3 poeng å gå på, så er kampprogrammet ganske kraftig fordel Frisk. Innbyrdes leder også Frisk over Sparta, og Lillehammer over Frisk, og det kan fort bli avgjørende her.

Sparta (72) har igjen: Alle lagene utenom Stjernen, men 3 x Oilers (totalt 10 kamper)
Lillehammer (69) har igjen: Alle utenom MS. (Totalt 8 kamper)
Frisk (69) har igjen: Alle utenom Oilers, men to kamper mot Kongsvinger (totalt 9 kamper)

Nedover på tabellen er det jo mest spennende hvem som tar siste sluttspillplassen:

MS (44) har igjen: Alle utenom Lillehammer, men to matcher mot Stjernen. (Totalt 9 kamper)
Lørenskog (37) har igjen: Alle utenom Kongsvinger, men to matcher mot Vålerenga (Totalt 9 kamper)
Stjernen (37) har igjen: Alle utenom Sparta, men to kamper mot MS. (Totalt 9 kamper)

For å ta toppen først: Storhamar vinner. Bak der blir det tett. Sparta er skadeplaget, Lillehammer og Frisk er ustabile. At Frisk har et noe enklere kampprogram, samt innbyrdes på Sparta gjør at jeg holder Frisk som marginale favoritter til sølvet på tross av at Sparta har en kamp mer å spille. Lillehammer virker usikre bakover for tiden, og de har også en kamp mindre igjen. De får derfor fjerdeplassen.

Femteplassen tar Vålerenga knepent. De leder med fire poeng på Oilers, har en kamp mer spilt, har Oilers på innbyrdes, og de har et enklere kampprogram: De er ferdige med Storhamar for i år, og har to kamper mot Lørenskog i stedet. Oilers på sin side har tre matcher mot Sparta, men ingen flere poengtap mot Asker for denne gang.

I bunnen av tabellen er det om mulig enda vanskeligere å tippe. Lørenskog og Stjernen er åpenbart de to som kniver om åttendeplassen, men med resultater i disses favør kan også MS rote seg inn i denne kampen. Spesielt de to internkampene mot Stjernen, og kampen mot Lørenskog vil avgjøre dette. Jeg ser på på Stjernen som litt heldigere med kampoppsettet, så jeg sender Lørenskog ned i kvalikspill.

Serien ender altså slik:

1. Storhamar
2. Frisk
3. Sparta
4. Lillehammer

5. Vålerenga
6. Stavanger
7. M/S
8. Stjernen

9. Lørenskog
10. Kongsvinger

Uansett tror jeg tredjeplassen velger Vålerenga framfor Oilers, så fjerdeplassen blir nødt til å ta de siste års suverene NM-vinner i kvartfinalen. Blir knalltøffe serier uansett hvem som møtes.

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 19:25
Flott initiativ, bra innsats. Jeg kan slenge ved tabellen:

1 Storhamar 90 (37)
2 Sparta 72 (35)
3 Lillehammer 69 (37)
4 Frisk 69 (36)
5 VIF 53 (36)
6 Oilers 49 (35)
7 MS 44 (36)
8 Lørenskog 37 (36)
9 Stjernen 37 (36)
10 Kongsvinger 20 (36)

Jeg tror og håper at MS skal gi Oilers tøff kamp om 6. plassen. MS er i enorm flyt og har fått en knallbra forsterkning i sin nye keeper.

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 19:38
Tror verken Lillehammer eller Sparta "ønsker" å møte M/S i kvarten...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 20:20
Det vanskelige er at lagene bytter på å ha en formdupp. MS går bra om dagen, men ikke lenge siden de var svake. Vif vant masse før jul, er ute av det nå. Frisk har surret i det siste, men vant i Stavanger. osv osv

I kampen om 2. plassen tror jeg Sparta tar den, nå har de også hentet en ny canadier. Lillehammer er laget som virker mest sårbart av de tre, mye fokus og tøff matching på topprekka tærer mot slutten av sesongen.

MS kan komme opp med Oilers som aldri blir stabile, eller de kan dette ned til Stjernen/Skauen. Jeg tror vel ikke de holder formen ut serien.
Stjernen er på oppadgående og kniper siste playoffplassen foren Lørenskog som slipper inn for mye mål og har noen bunnapp iblant.

1. Storhamar
2. Sparta
3. Frisk
4. Lillehammer

5. Stavanger
6. Vålerenga
7. M/S
8. Stjernen

9. Lørenskog
10. Kongsvinger
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 21:02
eneste som er sikkert er vel at det blir VIF-Frisk i år også
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 21:26
Noe som setter en ekstra spiss på det hele denne sesongen er at ingen av lagene i bunnen kommer til å møte Stavanger i kvartfinalen og bli gruset i 4 strake. Narvik kaller i stedet, men heldigvis blir det ikke mer enn én kamp nordover for de impliserte.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 23:12
Er det noen andre klubber enn Stavanger og Stjernen som ikke er ferdig med å forsterke?

Sparta henta sin siste i dag?
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 23:23
Forgetable skrev:Er det noen andre klubber enn Stavanger og Stjernen som ikke er ferdig med å forsterke?

Er ikke Stjernen ferdig med å forsterke?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 09:51
Ramp skrev:
Forgetable skrev:Er det noen andre klubber enn Stavanger og Stjernen som ikke er ferdig med å forsterke?

Tydeligvis ikke!
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 10:15
RedFarmer skrev:
Ramp skrev:

Tydeligvis ikke!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=59680
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 15:16
Det er vel to spenningsmoment i ligaen inn mot serieavslutningen; hvem tar den viktige 2. plassen og dermed unngår VIF og Oilers i kvarten; og hvem kaprer den siste sluttspillsplassen.

Storhamar kan ta frem champisen og gjøre seg klar for seriegullfeiring og Kongsvinger kan spisse formen mot kvalik - nok en gang.

På midten er det litt uinteressant "oppgjør" mellom VIF, Oilers og MS om 5-7 plass.

Hva gjelder 2. plassen så er min helt objektive ( :roll: ) analyse at Frisk tar den og ender med 90 poeng, deretter kommer sparta med 89 poeng og Lillehammer med 87.

Og så tror jeg at Stjernen følger Kongsvinger inn i kvalik-spillet.

Kvartfinalene blir som følger:

Storhamar - Lørenskog
Frisk - MS
Sparta - VIF
Lillehammer - Oilers

Bare vent og se :)

Bazinga
Bazinga
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 16:28
Kampen om 8.plassen er helt åpen, men Stjernen kan avgjøre dette mer eller mindre selv med 5 hjemmekamper på de siste 8, og både Lørenskog og Kongsvinger skal til Stjernehallen. Stjernen er 11-7 på hjemmebane denne sesongen, selv med de begredelige resultatene som har vært tidligere. 1-2-0-1-0 på de siste fire hjemmekampene, så en bedring av form totalt selvsagt.

Lørenskog på sin side har bare 3 hjemmekamper på de siste 8 og skal heller ikke møte Kongsvinger. 5-13 på borteis hittil i sesongen med kun seier over Kongsvinger på de siste 5. Det blir spennende selvsagt, men jeg føler det er opp til de røde å holde formen.
®

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 16:51
RedFarmer skrev:Kampen om 8.plassen er helt åpen, men Stjernen kan avgjøre dette mer eller mindre selv med 5 hjemmekamper på de siste 8, og både Lørenskog og Kongsvinger skal til Stjernehallen. Stjernen er 11-7 på hjemmebane denne sesongen, selv med de begredelige resultatene som har vært tidligere. 1-2-0-1-0 på de siste fire hjemmekampene, så en bedring av form totalt selvsagt.

Lørenskog på sin side har bare 3 hjemmekamper på de siste 8 og skal heller ikke møte Kongsvinger. 5-13 på borteis hittil i sesongen med kun seier over Kongsvinger på de siste 5. Det blir spennende selvsagt, men jeg føler det er opp til de røde å holde formen.

Stjernen har vel tre sikre poeng kommende søndag og
riedle

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 18:25
Det er vel ingen av lagene som har lyst å møte Oilers i kvarten...

Pga reiseavstand/utgifter!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 23:15
5 matcher igjen. Sparta har 6 poeng på Frisk og Lillehammer, men har et knalltøft program. Nøkkelen er at de har hjemmekamp mot både Frisk og Lik igjen, jeg tror det avgjør i favør Sarpingene.. Lillehammer har igjen en hjemmekamp mot Frisk.

Sparta har Frisk H, Storhamar B, MS B, Lillehammer H, Oilers B.

Frisk har Sparta B, MS H, Lillehammer B, Stjernen H, Kongsvinger B

Lillehammer har Vif H, Lørenskog B, Frisk H, Sparta B, Storhamar H

Sparta-Frisk i morgen blir utrolig viktig. Vinner Sparta den tror jeg de har andreplassen.

I bunnen har Lørenskog 5 poengs forsprang på Stjernen. Stjernen har 3 hjemmekamper igjen de bare må vinne, mot Kongsvinger, nøkkelkampen mot Lørenskog og MS i siste runde.
Lørenskog har igjen et hardt program, men det kan holde å vinne i Fredrikstad.

Jeg holder på topp 4 tipset jeg hadde for litt siden, men jeg tror Lørenskog klarer å kapre siste sluttspillplassen nå. Hadde trodd Stjernen skulle kare meg seg litt flere poeng, spesielt med to importer inn, men de har skuffet.

InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 12:47
Drebin skrev:Sparta-Frisk i morgen blir utrolig viktig. Vinner Sparta den tror jeg de har andreplassen.

Jepp, uten 3p der så er Frisk ute av dansen. Selv om Sparta har et tøffere program så tar ikke Frisk inn 9p, 3p derimot er fullt mulig. Frisk vil jo også ha Sparta innbyrdes så da er det kun de 3 poengene det står om mot slutten. Det burde jo da Frisk kunne klare mtp Stjernen, MS og Kongsvinger selv om både Stjernen og MS nok er desperate... Men med Frisk vet en jo aldri, det har denne sesongen vist oss.......
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 12:55
Stjernen er nok muligens desperate, men MS...? Tror ikke det spiller SÅ stor rolle for dem om dem møter Lillehammer eller Sparta.
®

InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 13:00
Godt poeng, lå nok i ryggmargen det at de skulle måtte kjempe for kvalik..... 15p foran og stjernen møter lørenskog også, skal mye til for at MS skulle falle ut. Men teoretisk kan vel Lørenskog ta 12p og Stjernen 15p og da ender MS på kvalik? Eller er det noe jeg bommer på der...

Men med seier til MS over Lørenskog har de ikke annet enn sluttspillsform å spille for mot Frisk og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 13:11
Tiger_n skrev:Godt poeng, lå nok i ryggmargen det at de skulle måtte kjempe for kvalik..... 15p foran og stjernen møter lørenskog også, skal mye til for at MS skulle falle ut. Men teoretisk kan vel Lørenskog ta 12p og Stjernen 15p og da ender MS på kvalik? Eller er det noe jeg bommer på der...

Men med seier til MS over Lørenskog har de ikke annet enn sluttspillsform å spille for mot Frisk og Sparta.

Jeg tenkte først å skrive at du hadde teoretisk rett, men MS har Stjernen 3-1 på innbyrdes foreløpig og Stjernen kan ikke ta mer enn 52 poeng.
®

InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 13:21
RedFarmer skrev:
Tiger_n skrev:Godt poeng, lå nok i ryggmargen det at de skulle måtte kjempe for kvalik..... 15p foran og stjernen møter lørenskog også, skal mye til for at MS skulle falle ut. Men teoretisk kan vel Lørenskog ta 12p og Stjernen 15p og da ender MS på kvalik? Eller er det noe jeg bommer på der...

Jeg tenkte først å skrive at du hadde teoretisk rett, men MS har Stjernen 3-1 på innbyrdes foreløpig og Stjernen kan ikke ta mer enn 52 poeng.

Sjekket den... men poengene delt er vel 7-5 til MS så med seier til Stjernen i siste ender vel tabellen på 7-8 og fordel Stjernen?

(MS har 2 seire på SD)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 14:05
Stjernen går vel foran Lørenskog innbyrdes hvis de tar 3 poeng i siste møtet mellom lagene?
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 14:11
Forgetable skrev:Stjernen går vel foran Lørenskog innbyrdes hvis de tar 3 poeng i siste møtet mellom lagene?

Som sagt, da har Stjerne 8p mot MS sine 7p...

InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 14:15
Tiger_n skrev:
Forgetable skrev:Stjernen går vel foran Lørenskog innbyrdes hvis de tar 3 poeng i siste møtet mellom lagene?

Som sagt, da har Stjerne 8p mot MS sine 7p...

Var Lørenskog her da men.... Uansett... Det er totalt antall poeng innbyrdes som teller. Så man kan tape 3 kamper å vinne 2, og likevel ha flere poeng. Også om laget med 3 seire har full pott i en av de 3 seirene.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 16:10
Det ville overraske meg stort om dette er annet enn teoretiske betraktninger....
®

InnleggSkrevet: 30. Januar 2018 18:50
Særdeles viktig kamp for Lillehammer, mtp på medalje og mulig kvartfinalemotstander, på torsdag mot VIF...
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 15 gjester