Rekruttering&utvikling hele veien til GET + nasj. utbredelse

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. November 2017 16:36
StorhamarGameworn skrev:Føler mange kansje tar tak i problemstillingen her i feil enda, nemlig toppen. Ja vi ønsker alle en knallsterk GET, med dertil god utviklingsliga med opprykkskandidater i 1 div, men.

Altfor mange av klubbene i pretasjonsdelen i Norge, gjør altfor dårlig jobb i YA. Jeg mener det første steget man burde innføre er å ha lisenskrav om hockeyskole.

Sett i et 20års perspektiv. Vi starter med krav om hockeyskole og gradvis øker denne til å omfatte alle lag i alderstrinn oppover, slik at om 20 år MÅ du ha hockeyskole og lag fra U9 til U20. I samme tidsrom, kan vi sette ett hårete mål om at 2 div skal være fri for utlendinger, og 1 div + GET skal bestå av max 5 eller færre utlendinger. Men for å oppnå det målet, må rekruteringsgrunnlaget i de forskjellige klubbene være tilstede, vi må ha nok spillere å dytte inn i alle lag og ligaer. Detta er en jobb som vil kreve tid, tålmodighet og innsats fra alle involverte, men vi kommer aldri i mål om vi aldri starter.

I tillegg så MÅ vi bygge flere haller, vi MÅ øke sportens omkrets til steder det ikke er ishall idag, og de stedene det er ishall så må det bygges flere flater. Ikke haller til 500MNOK, men enkle isflater med helt basic fasiliteter.

Kansje vi engang i fremtiden har spillere nok til både lokale og landsdekkende serier i de forskjellige YA lagene.

Men det jeg savner aller mest når det gjelder fremtiden for norsk hockey, er hvor passive forbundet er utad, altfor lite i media å setter søkelys på hallproblematikken, utviklingen og spredningen av sporten. At det eneste forbundet later til å bry seg om, utad, er størelsen på nye Jordal gir ikke mye goodwill, eller interesse for å spre sporten.

Uansett uavhengig av utlandskvoter, lag i serien, fornorska utlendinger, utlendinger utenom kvote og hallutfordringer, kommer vi aldri noen vei om ikke flere tar seg sjøl i nakken og tar tak i rekruteringen og spredningen av sporten.

GET vil ALLTID leve, vi kan bli en helproff liga uten rekruteringsgrunnlag, for Sverige og nord-amerika er overfylt av spillere som holder godt nok nivå til at GETligaen er interesant for folk å se på, men det gavner hvertfall ikke norsk hockey som idrett.

Ja til det meste av hva du skriver her, og et krav om lag på alle årstrinn opp til U16 for å ha et videregående skole toppirdettstilbud, krav om lag i alle årsklasser opp til U18 for å stille lag i 2. divisjon, og krav om lag i alle årsklasser opp til U20 for å stille lag i 1. divisjon og GET.

Tilsvarende må det også gjøres et løft på jente og damesiden.

For begge kjønn og hallene som ikke kommer, det holder ikke med å sette mål som ikke følges opp.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. November 2017 17:31
Hvorfor spiller 1. divisjon og U20 (og GET, for den sakens skyld) nesten alltid samtidig? Hadde det ikke vært fordelaktig om en spiller kunne spilt både U20 og 1. div samme uke?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Desember 2017 20:38
http://www.eliteprospects.com/league.php?season=2017&leagueid=Norway&pos=&leagueteam=&teamname=&nation=&nationname=&age=u20&prospects=

Poengliga over U20-spillere i eliten.

Ikke én spiller over 3 mål. Dette er for dårlig. Hva må gjøres?

Jeg tror ikke det er spillermaterialet som er for dårlig. Unge spillere med offensive kvaliteter må få mer tillit og istid i viktige rekker

InnleggSkrevet: 01. Desember 2017 21:46
målgård1 skrev:http://www.eliteprospects.com/league.php?season=2017&leagueid=Norway&pos=&leagueteam=&teamname=&nation=&nationname=&age=u20&prospects=

Jeg tror ikke det er spillermaterialet som er for dårlig. Unge spillere med offensive kvaliteter må få mer tillit og istid i viktige rekker

Jeg simpelthen NEKTER å tro at den listen med statistikk medfører riktighet. Da tror jeg mer på denne fra hockey.no

https://www.hockey.no/live/Statistics/P ... 0&teamid=0
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 01. Desember 2017 21:53
Kjellvis skrev:
målgård1 skrev:http://www.eliteprospects.com/league.php?season=2017&leagueid=Norway&pos=&leagueteam=&teamname=&nation=&nationname=&age=u20&prospects=

Jeg simpelthen NEKTER å tro at den listen med statistikk medfører riktighet. Da tror jeg mer på denne fra hockey.no

https://www.hockey.no/live/Statistics/P ... 0&teamid=0

Tror målgård1 sikter til u20 spillere i GET..

InnleggSkrevet: 01. Desember 2017 21:53
Auda auda... :lol: my bad! :lol:

InnleggSkrevet: 01. Desember 2017 21:56
Spørsmålet da blir jo hvor mye spilletid/rekke spiller de i? Jeg må ærlig innrømme at Christoffer Karlsen i Sparta og Jacob Noer har skuffet meg i år. Karlsen hadde tross alt et snitt på 1 mål pr 3 kamper ifjor. I år har han overhodet ikke fått det til.

Jeg tror egentlig det handler om at de ikke får så store muligheter og plasseres i rekker de har bedre forutsetninger for å lykkes. Det gjelder dog ikke nevnte Karlsen, som spiller PP etc
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 18:34
https://www.eurosport.no/ishockey/pyeon ... tory.shtml

SHAMPO ER BEKYMRET FOR ETTERVEKSTEN PÅ LANDSLAGET: – SER IKKE HVEM SOM SKAL PLUKKE OPP HANSKEN

Mens Shampo frykter at rekrutteringen av norske toppspillere er for dårlig, så ser ikke Petter Thoresen helt problemet siden han nå slipper til flere yngre mesterskapsdebutanter i OL. Det er viktig å få fornyet landslaget, mener Thoresen, og viser til sitt uttak for OL.

Her blir det mer enn bare 1-0 til Shampo over Thoresen, dessverre. Shampo frykter også at Norge vil rykke ned fra A-puljen når dagens ledere blir borte. Etterveksten mangler.

InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 18:46
[quote="DonCherry"

SHAMPO ER BEKYMRET FOR ETTERVEKSTEN PÅ LANDSLAGET: – SER IKKE HVEM SOM SKAL PLUKKE OPP.

Shampo frykter også at Norge vil rykke ned fra A-puljen når dagens ledere blir borte. Etterveksten mangler.[/quote]

100 % enig!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Mars 2018 15:38
Det blir spennende å se hvor mange norske trenere og sportslige ledere som finner veien til denne endagskonferansen i Ålborg under årets VM i Danmark.

http://ishockey.dk/wp-content/uploads/2 ... U_IIHF.pdf

FROM TALENT DEVELOPMENT TO INJURED ATHLETES IN DANISH HOCKEY
PAST | PRESENT | FUTURE

Conference | 11th May 2018 | 08.00 - 18.00 | Aalborg University Sydhavn, Copenhagen SV

During the Ice Hockey World Championship 2018 in Denmark, you now have the opportunity to join us for a unique and exciting insight into state-of-the-art science related to ice hockey.
In collaboration with the Danish Ice Hockey Union (DIU), The International Ice Hockey Federation (IIHF), and Team Denmark, Aalborg University opens the doors for a two-track conference:

1. Talent development in both a national and international perspective with a special emphasis on the trajectory of development for danish ice hockey.
2. Head injuries and concussion in contact sports like ice hockey and biomechanics methods for physical assessments. The latter will include hands-on demonstrations at the venue.

Internationally, Denmark represents an outstanding example of talent development in ice hockey, with the last two decades launching Denmark into international awareness.
This conference aims to provide participants with a view into sports psychology, sports sociology, biomechanics and sports medicine. Professionals from all over the world are expected to participate, and will be introduced to groundbreaking perspectives anchored in ice hockey.

TARGET GROUP
The conference is aimed at gathering everybody with an interest in either sports psychology, talent development, biomechanics or sports medicine. Practitioners within elite sports and/or talent development, physiotherapists, scientists, and students are all welcome to attend the unique setup in the captivating location of AAU Sydhavn.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 15 gjester